The Witcher 3: Wild Hunt bemutató

  • Írta: zoenn
  • 2015. január 30.
  • bemutató, előzetes, pc, ps4, the witcher 3: wild hunt, xbox one
Link másolása
A sajtó képviselőinek januárban lehetősége nyílt kipróbálni a Rívai Geralt buja és agresszív sandbox kalandjának aktuális változatát, így élménybeszámolók sora szabadult az internetre. Következzenek az új részletek!

Néhány korábbi szerepjátékot önkényesen jellemzik nyitott világúnak, s habár a terep nagy, sok esetben csupán zónákból és egymásra pakolt scriptekből álló végeredmény születik. A CD Projekt RED célja már a kezdetek óta az volt, hogy élettel tömjék tele a bejárható terepet, melynek lakosai nem csupán esztétikai sallangok, hanem napi rutinnal rendelkező, különböző szakmákban jártas élőlények. Ha csak sodródunk az árral, rátapadunk az egyik NPC-re, láthatjuk, hogy például reggel a kocsmában tölti az idejét, majd vadászik vagy földet művel, este ismét az ivóban találjuk, éjjel hazamegy, tüzet gyűjt, veszekszik a feleségével és nyugovóra tér. Lehet, hogy az ilyen helyzetek nem minden esetben torkollnak küldetésbe, sok esetben csupán külső személőként követhetjük a világ működését. Hallgathatjuk a polgárok nyers beszédét, apró információmorzsákat csípve el az adott régióról. Ebből kifolyólag az NPC-k korántsem arctalanok, vagy felcserélhetőek: mindenki egyedi személyiség, s a fejlesztők rengeteg apró élethelyzetet csempésztek a játékba. A tartalommal tehát nem lesz gond.


Ha nyílegyenesen szeretnénk bejárni a The Witcher 3: Wild Hunt világát, lóháton nagyjából negyven percig tart az út. Ez pedig irgalmatlanul hatalmas, kézzel megalkotott terep – ismétlődések nélkül. Geralt legtöbbször Roach nevű lovának nyergében fedezi fel a játszóteret, ahol megannyi elfoglaltságba és eltérő vérmérsékletű, világnézetű emberekbe, törpékbe és tündékbe botlik a kisebb vízparti halászfalvaktól kezdve a kiterjedtebb és zsúfoltabb városokig. Szörnyvadászunk kitartóan fut, és sziklákat is mászik, irányítása sokkal gördülékenyebb, mint korábban. Már a kezdetektől fogva bárhova eljuthatunk, ahová szeretnék, egyetlen dolgot azonban figyelembe kell vennünk: az ellenséges humanoidokat és szörnyeket nem az aktuális szintünkhöz igazítják, így elképzelhető, hogy oda lyukadunk ki, ahová nem volna szabad. Könnyen lehet, hogy elveszünk a vadonban, szerencsére a witcherek – mutáns mivoltunknál fogva – fejlettebb érzékekkel rendelkeznek, így a fontos nyomok és karakterek kitűnnek a környezetükből. 


Ha éppen egy község életét megkeserítő rémség után kutatunk, minden megszerzett infó a bestiáriumunkba került, így a megöléséhez javasolt eszközök és a módszer is. Az enciklopédiánk idővel bővülni fog, így a nagyobb harcok sem érnek felkészületlenül. A segítségre pedig nagy szükségünk lesz, mert a világ kegyetlen és gyakorta fűbe harapunk. Kezdve az úszás során a mélybe csalogató szirénekkel, vagy a szárnyas bestiákkal, akik általában falkában szándékoznak kivájni hősünk szemét, veszély mindenhol leselkedik ránk. Szerencsére a halálozásaink nem frusztrálóak, ellenőrzőpontba gyakran belefutunk, hamarosan megszokjuk azt, hogy itt nem mi diktálunk, de minden csalódásból tanulunk valamit és óvatosabbak leszünk. Továbbá nem árt, ha alkalmazkodunk az időjáráshoz: nagyjából egy óra játék alatt zajlik le 24 óra a The Witcher 3-ban, olykor erős szél fúj és a szikrázó napsütés mellett belebotlunk felhőszakadásba, hóesésbe – attól függően, hogy a világ mely részében járunk. Északon nagyobb az esély a zimankóra, a mocsaraknál az eső szinte mindennapos, a déli szántóföldeken szinte perzseli a bőrünket a napsugarak melege. Az időjáráshoz a polgárok is alkalmazkodnak: a záporok elől kunyhóba menekülnek, az őrök beállnak a tető alá.


Természetesen a számos mellékküldetés mellett egy terjedelmes főszálat is találunk a játékban. A sztori egy visszaemlékezéssel nyit: Geralt tök pucéran lubickol egy kád forró vízben, szerelmével, Yenneferrel. Szerelmét hajszolja az egész történet során, azaz egy nőt, „akinek illata a lila orgonához és a köszmétéhez hasonlít”. Ciri, mint a witcher fogadott lánya szintén a narratíva szerves részét képezi. A hölgy ugyan megkapta a szörnyvadászok harci kiképzését, de még nem alakították át végleg mutánssá. Cirit több flashback keretében irányíthatjuk (és másokat is), így az adott eseményeket más szemszögből is végigjátszhatjuk. Bár ezek a szegmensek lineárisabbak, mint Geralttal játszva, ne felejtsük el, hogy csupán színesítő fícsörről van szó, amely a narratívát erősíti. A párbeszédek nem nélkülözik a fekete humort, hősünk cinikus és szarkasztikus beszólásai ezúttal sem hiányoznak. Érdekesség, hogy a játékhoz 16 órányi szexjelenetet rögzítettek motion capture segítségével, noha nem mind marad benne a játékban, az erotika továbbra is szerves részét képezi hősünk mindennapjainak. Geralt és a witcherek vezetője, Vesemir között egyfajta apa-fiú kapcsolat alakult ki az évek során. A mentor néhányszor társként szegődik hozzánk, már sok gonoszságot látott a világban, lelke kérges, hősünkkel a ki nem mondott szavakból is értik egymást.


Az előző részekkel ellentétben a The Witcher 3: Wild Huntban nagyobb hangsúlyt kap a kincskeresés és a lootolás. A The Witcher 2 zsúfolt eszköztárát teljes egészében átdolgozták a lengyelek, így logikusabban tudjuk rendszerezni a dolgainkat – ráadásul kontrollerrel is. Ezen kívül, ha hősünk bekap pár falatot, akkor is gyógyul valamennyit, nem minden esetben van szüksége unalmas meditálásokra. Ez a módszer némileg engedékenyebbnek tűnhet harc közben, ám azt is figyelembe kell venni, hogy az összecsapások teljes figyelmet követelnek – nem biztos, hogy lesz időnk magunkba erőltetni egy almát. Ez nem egy The Elder Scrolls-játék, ahol már a harmadik szinten sárkányt öltünk, itt sok esetben kell visszavonulót fújnunk, ha egy delejesebb rémségbe botlunk. A vadonban farkasok és vámpírok ugorhatnak a dolgunknak és ha menekülőre fogjuk, elképzelhető, hogy a legközelebbi városig kergetnek minket. A polgárok később a szemünkre hányják, hogy veszedelmet hoztunk rájuk – de nyugi, a küldetésadó NPC-k életben maradnak. Persze egy falu teljes lakosságát is kiirthatjuk, ha szeretnénk.


A települések főterén található hirdetőtáblákat vizslatva munka után nézhetünk. Nem mindegyik megbízás torkollik összetett küldetésbe, néhányuk nem több egyszerű kétkezi munkánál, mások csupán tippeket adnak. Tennivalókért kutatva beszélhetünk a járókelőkkel, vagy a fogadóssal, akik elsőre bizalmatlanul fogadják hősünket. Döntéseinknek tényleg súlya van, egyetlen választás is merőben más küldetésekhez és a világ megváltozásához vezethet. „Mindennek van értelme és kölcsönhatásban állnak egymással” – fogalmazott Philipp Weber, a küldetések designere. Nincsenek egyértelműen jó és rossz útvonalak, a sok válaszható elfoglaltság, a véletlenszerű események változó élménnyel kecsegtetnek. Az olyan nagyobb települések, mint a witcherek erődje, White Orchard, Vizima, Novigrad és Skellige, megannyi hatalmas hubnak fogható fel. Nem beszélve a kiterjedt földterületekről: erdőkről, szántóföldekről, barlangokról, síkságokról, csataterekről, folyókról, hegyekről és szigetekről, melyek tömve vannak titkokkal. A száz óra játékidő csupán egy naiv és szűk következtetés a ránk váró kaland mennyiségére. A fejlesztők ráadásul egy ultra nehéz Insanity módot is terveznek, amiben nem menthetünk és ha meghalunk, mindent kezdhetünk előröl. Ügyes.


Mit a helyzet a szörnyvadászattal? Hiszen mégiscsak ez a becses szakmánk. Beszéljünk a griffmadárról, ami már előzetes verzióban is helyett kapott. Van ugyan egy kezdetleges számszeríjunk, de nem sok hasznát vesszük a hatalmas és gyors lény ellen, amely az egyik jelentős kereskedelmi útvonalat terrorizálja - a falusiak jó pénzt fizetnek a fejéért. Kiderül, hogy a griffet vonzza egy bizonyos növény, s mivel háború van, megannyi holtest hever szabadon, nem csoda, hogy a szörnyet idecsalogatták az oszladozó tetemek. Geralt felkeresi a helyi vadászt, kinyomozzák a legutóbbi perpatvar helyét és azt, hogy a griff milyen idős és milyen nemű – ezek fontos tényezők. Miután a witchert „detektív módba” kapcsoljuk, a véres nyomokat követve kisvártatva eljutunk a fészekhez. A leszámolás persze nem könnyű, ha nincsenek speckó képességeink, a griff gyorsan a földbe döngöl; lehet íjjal is próbálkozni, taktikázni, vagy erővel nekimenni, minden a saját megközelítésünktől függ. A fejéért kapott pénz jól fog jönni a későbbiekben.


A The Witcher 3 alatt dolgozó rendszereken is finomítottak a készítők. A harcok során Geralt mozdulatai egyfajta táncra emlékeztetnek, a csapások elől látványos piruettekkel tér ki, a tempó gördülékeny és feszes, a módszer jól működik a fegyveres katonák vagy banditák ellen, ám a nagyobb fenevadak felkoncolásához már egyedi taktika szükséges. Szerencsére a gyorsmenüből pillanatok alatt előhívhatóak a mágikus jeleink és az olyan alternatív eszközök, mint a számszeríj. A harci tudományokhoz és a varázslatokhoz újfent egy szerteágazó skillfa áll a rendelkezésünkre, hasonlóan az alkímiához. A varázsitalok gyártása nem olyan unalmas és időrabló, mint a második részben: az összetevőket elég egyszer összekeverni és hozzávalók birtokában üvegcséink automatikusan teletöltődnek a következő meditálás alkalmával - nem kell újra és újra végigzongorázni a műveletet.


A lengyel játékipar eddigi legnagyobb gurítása már gyakorlatilag elkészült. Minden tartalom a helyére került, ám még van vele munka: a srácok jelenleg az optimalizálásra álltak rá, hogy csökkentsék a pop-int és framerate-problémákat. Alighanem a The Witcher 3: Wild Hunt egy újabb viszonyítási alap lesz a műfajban, már ami az összetettségét és a sandbox-élményt illeti. Érdekesség, hogy a trilógia első részével is valami hasonlót akartak véghezvinni a fejlesztők, ám csak a nyolcadik konzolgenerációra fejlődött annyit a technológia, hogy minden céljukat meg tudják valósítani. PS4-en és Xbox One-on fix 30 fps-sel fut majd a játék (az előbbi masinán 1080pben, míg az utóbbin 900p felbontással), ám PC-n – megfelelő vas birtokában – akár a 60 képkocka/másodperc is előcsalható. A szerepjáték május 19-én landol a boltokban.

Cikkünk a Gamespot, a VG247 és az Eurogamer beszámolói alapján készült.

Kapcsolódó cikkek

36.
36.
Juha
#35: Már az előző részben is behúzódtak az eső elől az NPC-k, és elcsászkáltak a kocsmába, munkába stb (bár nem mind), szóval azért van alapja az ilyen kijelentéseknek, egyszer csak sikerül már kihozni egy valóban "élő, lélegző" világot, itt legalább próbálják, nem csak a látványra gyúrnak.
Remélem tényleg hozza a szintet majd a játék, valamint hogy fog rendesen futni legalább néhány patch után, aztán meg remélem 4-5 év múlva kapunk még játékot a Witcher univerzumban, mert azért még van benne lehetőség bőven (bár Geralt legutolsó kalandját ígérik, nélküle meg nem tudom elképzelni...).
35.
35.
kibz
Annak idején hasonló tesztet olvastam a Gamestarban is.Élő npc k,dolgoznak,esznek,isznak stb.Nyitott világ..hú mekkora szabadság..Csak akkor a Gothic2ről volt szó.15 év múlva,majd megjelenik egy xy rpg,akkor majd ugyanezt fogom olvasni róla,és lehet h írok egy hasonló kommentet valahova.
34.
34.
Ruga
#33: Nekem is benne van a Skyrim-ban legalább 200 órám, szerintem is nagyszerű játék, jól fogalmaztad szinte egy búrába kerülsz, de hajlamos ellaposodni a mellékküldetésekben. Nálam a Witcher 3 keltette fel az érdeklődést az előző részek iránt, igaz az elsőt kihagytam, de a második részt épp most játszom és azt kell mondjam az eddigiek alapján, hogy jobban tetszik. Pont amiatt, hogy a mellékküldetések (eddig) sokkal jobban kapcsolódnak a fő szálhoz, van értelme mindent alaposan körüljárni mielőtt a fő szál tekintetében továbbmész és egy fontos döntést meghozol. A humor a javított magyarítással meg fergeteges. Pl.: Zoltan mondja: Gyere igyál már velem valamit, nem szeretek egyedül inni, az pont olyan rossz mint társaságban szarni.. Vagy a kurtizánok szövegei, az ostoba tökrészeg katonák trágár énekei és még sorolhatnám. Lehet a környezet felturbózva sem tud úgy élni mint a Skyrim, de a történet és a benne lévő karakterek eredetibbek.
Nálam grafika, irányítás, hangok Skyrim > Witcher 2
Történek, karakterek, harc Skyrim < Witcher 2
Természetesen ez nem azt jelenti, hogy az egyik jó a másik meg rossz, hanem azt, hogy az egyik ebben a másik meg abban jobb.
Igen, ízlések és pofonok, de amennyire egyformának tűnnek annyira nem azok kicsit sem, nem kisöccse az egyik a másiknak, nem is szabad összehasonlítani, teljesen más világ a kettő és épp ez a jó! :)
33.
33.
FefaFish
#32: Tiszteletben tartom a véleményedet,de nem értek egyet.A Bethesda az általad említett kategóriákban maradandót alkotott pl.a Dishonored-ben is.A valóság imitálása pont azért sikerült tökéletesen a Skyrimban,mert nem attól nyűgöz le egy játék,hogy ötméterenként egy tömegmészárlásba botlom,hanem attól.hogy szinte érzem a szél fújását és az eső szagát...mintha egy búrát borítanának a játékosra.Persze ízlések és pofonok,de nekem a Witcher olyan erőlködős kisöccsnek tűnt az TES szériához képest.
32.
32.
DzsungelCsirke
#30: A Skyrim alternatív valóságát én sokkal inkább egy papír alapú szerepjátékhoz hasonlítanám. Van egy frankó világ, hatalmas terület, amit te töltesz meg ahogy akarsz. Modokkal, no meg nem kis beleéléssel. De önmagában történetvezetés, karakterek, és igazából bármi más szempontjából a Bethesda sosem tudott maradandót alkotni. Én ugyanúgy meguntam a játékot 40 óra után: barangoltam, craftoltam, öltem sárkányt, varázsoltam, találtam remek fegyvereket. Innentől kezdve ugyanez a maradék 200 órában is, csak pepitában.

A Witcher 1-2nek is elképesztően jó sztorija volt komoly döntésekkel. Ráadásul mindezt úgy, hogy pontosan érezted, nem te vagy a világ közepe (mint a Bioware játékokban). Remélem a 3. rész erre még jobban ráerősít.
30.
30.
FefaFish
Kíváncsi vagyok de csak óvatosan.Az előző rész nem csavarta el a fejem,ellenben a Skyrim azonnal kifektetett.Másfél évet játszottal vele napi szinten,mire úgy éreztem mindent láttam.A The Witcher 2 sokkal inkább éreztette,hogy "csak egy játék",a Skyrim viszont olyan,mint egy alternatív valóság.Nem beszélve a mai napig pörgő, iszonyatos mennyiségű modról hozzá.Szóval izgalmas dolgokat ígérnek lengyel barátaink,de a mércét nálam nagyon magasra tette a Bethesda.
29.
29.
hedzsooo
#28: ...Ami még mindig nem igazán mérvadó, hiszen a ló is haladhat a 2 játékban 2 különböző sebességgel ügetésben. meg vágtában is.
Az AC Blag Flag-es hajó is más sebességgel mehet, mint a fentebb említett lovak, szóval az sem mérvadó igazából.

A mérvadó amit eddig a készítők elárultak: A Witcher 3 kb. 20% lesz nagyobb, mint a Skyrim bejárható területe, világa. Meg egyébként ami pl. még fontosabb, hogy a Witcher 3-ban meg is lesz töltve tartalommal is rendesen, kevesebb üres pusztaság lesz.
28.
28.
Kemény Fiú
#24: Ha minden gördülékenyen megy( ha nem takálkozol erősebb ellenféllel) akkor körülbelül 50 perc gyalog ,(sprintelve vagy sétálva az sem mindegy) jó staminával sikerült az 50 perc , lóháton 30 perc. De sárkányháton repülve 5-6 perc, de ehez le kell szedni a modot.
27.
27.
h.jozsa
Az első szerepjátékom lessz!!!
25.
25.
crashlord
#24: viszonyításnak pont ennyi az AC black flagben áthajózni keresztben a térképet, ez nem tudom neked mennyit segít
24.
24.
rappit
"Ha nyílegyenesen szeretnénk bejárni a The Witcher 3: Wild Hunt világát, lóháton nagyjából negyven percig tart az út."
Hmm,viszonyításképpen nem tudja valaki mennyi időbe telik Skyrimet végigjárni lóháton?
21.
21.
SP4C3F0X
Sokan zsigerből mondják hogy nem szeretik az RPG-t közben fingjuk sincs ha épp RPG-vel játszanak :) Láttam már olyan embert aki aszongya, á ő utálja az RPG-t közben meg a Mass Effect a kedvenc játéka.. Erről ennyit.
16.
16.
randall13
#5: A Skyrim is 100 órás, csak azt mindig elfelejtik hozzátenni, hogy abból 40 óra azzal megy el, hogy menj x-ből y-ba, aztán térj vissza x-be, hogy elküldjenek ismét z-be. Aztán zárd le a küldetést x-ben. Így egy alapvetően 10 perces küldetésből csináltak egy 1 órásat. A Skyrim az első játék, ahol igazán megsajnáltam a konzolosokat, mert még engem is idegesített az alig 3 másodperces töltőképernyő, milyen lehetett akkor xboxon 15-20 másodperccel...
Remélem a Witcherben ilyenek nem lesznek, bár aggasztó hogy ezeket ügyesen kivágták a videókból eddig.
13.
13.
Gykrizsi
#2: Igazából mindegy, nem nagyon érdekel, csupán egy-két helyen már olyan fröcsögés volt arról, milyen "trágya" a konzolos a pc-s képest, hogy kíváncsi voltam. Hidd el, egy cseppet nem érdekelne, csak ha lassan mindenhol ezt olvasom, akkor már valami kézzelfoghatót is szeretnék látni. Egyébként az első videó után megrendeltem a gyűjtőit, vagyis nem ezen fog múlni. Ki sem bírom májusig.
12.
12.
DON GONDOCS
Playstation platformon tényleg ez lessz az első witcher, na ennek az első 2 részéből jöhetne az a Remastered.
11.
11.
azureknight0715
#1: Az xbox verzió volt, legalábbis úgy rémlik hogy olvastam róla valahol.
9.
9.
istwan69
#1: Úgy nézem az Xbox one verzió.A videó 4.percénél a witcher odamegy az útjelzőhöz.Felette az"A" betű jelenik meg,mint az xbox játékoknál.De a karakterek feje felett is az van akikkel beszélhetünk.
7.
7.
lacinho01
most megint az van hogy tolják az arcunkba a sok jót.
csak aztán ne csalódjunk semilyen téren. nagyon várom már bár még mindig nagyon messze van.
6.
6.
predator90
5.
5.
prtvlogn
45 perc bejárni nyílegyenesen a területet? 100 óra játékidő? Ha még a falusiak életét is kilesed, lesz az 1000 óra is! Kíváncsi vagyok, hogy munka meg család mellett kinek van erre ennyi ideje. Nekem csak szaporodnak azon játékaim, „amiket egyszer majd végigviszek”, gyakorlatilag pedig soha nincs időm elővenni..
A másik nagy kedvencem, hogy fél órára már nem lehet leülni játszani, mert annyi az intro, logó, meg videóbejátszás már egy egyszerű játékban is, hogy képtelenség kivárni, vagy pedig mire kivárom, már menni kell dolgozni..
100 óra.. Rohanva… Jó játékot hozzá!
4.
4.
randall13
Mod támogatás lesz? Mert anélkül felejtős.
3.
3.
Mogyi
Nekem másik kérdésem van: Vizima is játszható, bejárható terület lesz? Mert korábban azt olvastam, hogy az már nincs a játékban, a cikk szerint viszont ez is egy "hub" lesz.
2.
2.
toriell
#1: Nem mind1?:) Úgysem jösz rá "melyik a szebb"..
1.
1.
Gykrizsi
Egy kérdés: A képek melyik verzióból vannak (pc/ps4/xone)?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...