Az N-Gage hagyatéka - májusi mobiljátékok

  • Írta: Daks
  • 2016. május 10.
Visszatért a hónap legjobb mobiljátékait bemutató sorozatunk. Előző cikkünkben az egyszerűbb, de nagy érdeklődésnek örvendő címeké volt a főszerep, most viszont bekeményítünk, és jönnek a hardcore anyagok.

Emlékszem, a Nokia N-Gage volt az első olyan telefon, amin komoly, hardcore játékokat lehetett tolni. 2,1”-os színes TFT-képernyő, 176x208-as felbontás, MMC -kártyafoglalat, ennél erősebb és durvább hordozható eszközt el se tudtunk képzelni. 2003-at írtunk ekkor, nem létezett még DS vagy PSP, és messze volt az érettségi is, mit csinálhattunk volna egész nap, ha nem a Tony Hawkot adjuk körbe. Akkor még ilyen menő cuccokból egy-két darab létezett évfolyamonként, nem csoda hát, hogy mindenki rá volt állva, aztán megjöttek az okostelefonok, és az egész mindennapi dolog lett.

Mint az is, hogy szinte már minden ingyen van. Cikksorozatunk áprilisi részében a free-to-play modell kapta a főszerepet, a játékfejlesztők egészen tökéletesre csiszolták már a receptet, hogy egy ingyenes játékkal hogyan tudjanak rávenni mégis a vásárlásra. Továbbjutást segítő fejlesztések, életpontok, új felszerelések és rengeteg olyan dolog, amit csak hosszas gyakorlással vagy farmolással tudnánk megszerezni, ezeket kínálják eladásra. És a dolog működik. A rajongóknak egy része szívesen költ a játékban, annyi pénzt áldozva új kedvencére, hogy a készítőknek megérje az egész. Mit megérje? Hogy a fejlesztők milliárdokat tudjanak zsebre vágni egy-két játékkal, akár évekig, folyamatosan.

EvilBane: Rise of Ravens (Android, iOS)

Ha már hardcore játékokat ígértem, akkor csapjunk is bele a legdurvábba. Dél-Korea legnagyobb mobilfejlesztő cége, a Netmarble immáron 3000 munkatársat foglalkoztat, és bár főleg az ázsiai piacra dolgoznak, legújabb játékuk, az EvilBane: Rise of Ravens megjelent nálunk, nyugaton is. A hazájában egyszerűen Raven néven ismert fantasy hack and slash akciójáték hosszas bétatesztelés után április közepén érkezett meg hozzánk, története pedig a Heavenstone nevű kristályok körül forog. A kövek emberfeletti erővel látják el birtoklóit, nem csoda hát, hogy megindul érte a háború, kegyetlen és sötét időket írunk, hősünk feladata pedig mi más is lehetne, mint legyőzve a gonoszok seregeit, békét hozni a vidékre. A játékban három karakter közül választhatunk. Luke egy kiegyensúlyozott, közepes értékekkel rendelkező lovag, Khara egy mozgékony és erős, de egyben igen törékeny harcoslány, míg Vango egy lassú, de hatalmas testi erőt birtokló gladiátor. A koreai játékoknak megfelelően a két férfi főhőst tetőtől talpig páncél borítja, míg a nő fém melltartóban, kilógó fenékkel és combokkal indul neki a kalandoknak.

Az eseményeket izometrikus nézetből követhetjük, magát a történetet az Adventure dolgozza fel, pár perc alatt teljesíthető pályákkal, főellenségekkel, és persze rengeteg beszélgetéssel, átvezetővel. A Raid menüpontban három társunkkal együtt főellenségek ellen indulhatunk, az Arena az 1v1 PvP-játékok otthona, míg farmolni a Dungeon menüpontban lehet, ahol folyamatosan nehezedő minipályák várnak ránk, hatalmas szörnyekkel a kijáratuknál. Hősünk mindegyik játékmódban tapasztalatpontokat gyűjtve fejlődik, és zsebel be új felszereléseket vagy fejlesztéseket, folyamatosan visszatérni pedig a Daily Dungeon és a Daily Challenge kihívások miatt is érdemes, amik teljesítéséért kiemelt ajándékok várnak. A játékmenet izgalmas, a történet összetett, a látvány fantasztikus, az irányítás teljesen rendben van, és a rövid pályáknak köszönhetően akkor is elő lehet venni, ha alig van 5-10 percünk játszani. Kinek jó, kinek rossz hír pedig, hogy free-to-play játékként hamar brutálisan nehezek lesznek a kalandok. Mondjuk egy Dark Souls III után még ez is semmiség, de én most pont egy olyan ellenségnél vagyok, akit nem lehet még folyamatos félreugrásokkal és különleges támadásokkal se legyőzni, járom a dungeonöket, hogy felszedjek egy kis erőt, aztán megyek tovább.


Total War Battles: KINGDOM (Android, iOS, PC)

A SEGA és a Creative Assembly legendás stratégiai játékának legújabb része mobilokra is megérkezett. A Total War Battles: KINGDOM március végén lépett ki a nyílt béta állapotból, és jelent meg világszerte, Anglia földjén járunk, az úr 915. esztendejében, földünk partjait pedig idegen seregek ostromolják. A király hadvezéreként a feladatunk a szebb napokat is látott birodalom újbóli felvirágoztatása, és az elcsatolt területek visszaszerzése, vesztes csata után kezdjük megbízásunkat, seregünk és országunk újjáépítésével. A vár érintetlen maradt, a falakon túl viszont mindent elpusztítottak, felégették a várost, ledöntötték a hidat, a folyóparton meg banditák, rablók jelentek meg. Az első feladat a régiók összekötése: utakat kell építenünk, és megmaradt seregünkkel megerősíteni a védelmet, majd gondoskodni a nyersanyagellátásról, favágó egységek, bányák és farmok építésével. Utána jöhet a fejlesztés. Házakat építünk, barakkokat és lovardákat húzunk fel, kovácsműhelyt nyitunk, és sorra állítjuk vissza a város elengedhetetlen pontjait, miközben lassan erősödő seregünket kisebb-nagyobb csatákban kezdjük pallérozni az eljövendő nagy háborúra.

A csaták eleinte csak elvehető nyersanyagkészleteket biztosítanak nekünk, majd ahogy haladunk előre a történettel, úgy válik küldetésünk egyre fontosabbá és nehezebbé. A látvány nagyon szép, birodalmunkat felső nézetből szemlélhetjük, lehet közelíteni és távolítani, építkezni a hatszögalakú telkekre koppintással tudunk, míg a csatákat egy külön menüpontból érjük el. A két fél feláll egymással szemben, és útnak indulnak a seregek: előre érdemes tenni a lovagokat és a harcosokat, hátra pedig az íjászokat és a hajítógépeket, a meccsek egyszerűek, mint maga a középkor is volt, a nagyobb és erősebb sereg győz, a vesztes megsemmisül. Apró érdekesség, hogy a játékban folyamatos az évszakok váltakozása, így néha napsütésben, néha meg térdig érő hóban kell teljesítenünk, az nem tetszik csak, hogy nagyon lassú a fejlődés. Míg más free-to-play címekben hamar megerősödünk, és sokat tudunk úgy játszani, hogy legyőzhetetlennek érezzük magunkat, addig itt a kezdetektől nehéz dolgunk van, lassú a nyersanyagok előállítása, gyenge a seregünk, a csatákban pedig mindig elvesztünk egy-két egységet, amiket meg nem könnyű pótolni, hacsak nem nyúlunk a zsebünkbe azonnal. A játék ettől eltekintve viszont fantasztikus, a Total War Battles: KINGDOM hangulatos és magával ragadó, ha imádod a stratégiákat, akkor nem hiányozhat a gyűjteményedből.

 

Dream League Soccer 16 (Android, iOS)

Ami jelen van nagyképernyőn, az valamilyen formában képviselteti magát mobilon is, a változatosság gyönyörű, ezért én se tesztelek most két ugyanolyan játékot. Következzen hát egy kis sport. A First Touch Games április második hétvégéjén megjelent új free-to-play focis játéka, a Dream League Soccer 16 címet kapta, és mi másnak állíthatna konkurenciát, mint a jó öreg FIFA-nak. Kisebb, egyszerűbb és bénácskább, mint az EA Sports klasszikusa, de ahogy lenni szokott, ezzel együtt sokkal szórakoztatóbb és szerethetőbb is. A játékban kedvenc futballcsapatunkat kell bajnokká tennünk, menedzselve fejlődését, és egyenként játszva le meccseit az akadémiai időktől kezdve egészen az első osztályig. Az alapokról építkezve először össze kell állítani a csapatot, kinevezni a kapitányt, majd elnevezni a klubot, választani hazai- és vendégmezt, stadiont, illetve be kell állítani a logót, amit egy Google képkeresőből simán átlinkelt PNG segítségével is megtehetünk. A szerkesztő gyors és jól átlátható, a Pancho Arénában játszó Puskás Akadémia FC nálam öt perc alatt megszületett, ha pedig kész vagyunk mindennel, akkor már nincs is más dolgunk, csak focizni. Gép ellen az offline karrierben, ismerősökkel és idegenekkel az online multiplayerben, vagy barátokkal a helyi Wi-Fi hálózaton keresztül.

A kétszer negyvenöt perces meccseket a játék kétszer három percre rövidíti. Embereinket képernyőgombokkal kell irányítani, bal oldalt van az analóg kar, jobb oldalt meg a háromféle akciógomb. A földi passz, a magas passz és a rárúgás, abban az esetben, ha mi birtokoljuk a labdát, illetve a játékosváltás, a szerelés és a becsúszás, ha az ellenfél. A játék a tíz évvel ezelőtti, vagy még régebbi PES-címekre hasonlít a legjobban, a sportolókat baltával faragták, de a meccsek jó hangulatúak, az irányítás kézre áll, és a gólokért is keményen meg kell dolgoznunk. A siker nincs ingyen. És, hogy ezt az utolsó állítást kiforgassam kicsit, megemlíteném a Dream League Soccer 16 fizetős részét, hiszen nincs free-to-play játék anélkül, hogy ne lehessen benne költeni valódi pénzt. Bankkártyánkkal aranyat vásárolhatunk, amit egyébként kapunk ingyen, a győztes meccsekért is, csak persze nem annyit, hogy azzal gyors és látványos fejlődést érjünk el, a türelmesek kivárnak, aki meg siet, az fizet. Költekezni többféle módon lehet, edzhetjük embereinket, növelve képességpontjain, lehet aranyért pihenést vásárolni, hogy csapatunk energiával feltöltve induljon a következő meccsen, de igazolhatunk új játékosokat is, illetve lehet stadiont építeni. Növelve a lelátón, és a technikai felszereltségen, ami meg később még több aranyat fog nekünk hozni. A játékot érdemes kipróbálnia mindenkinek, aki szereti a focit, én egyetlen hibát vettem észre benne, passznál lassan reagálnak a csapattársak, nem mennek rá gyorsan a labdára, ami sokszor megnehezíti a támadást. Ezen kívül minden meccs nagyon jó.

 

Warhammer 40.000: Freeblade (Android, iOS)

A Games Workshop és a Pixel Toys legújabb Warhammer 40.000-játéka egy kőkemény railshooter lett. Az április végén megjelent Freeblade története szerint hősünk miután szemtanúja lesz annak, ahogy a Káosz elpusztítja otthonát, és vele együtt családját, így önként csatlakozik az Emberiség Birodalmának seregeihez. Bosszú vezérelte véres hadjáratunkat 170 egyjátékos küldetés dolgozza fel, óriásrobotunkat irányítva harcolnunk kell, lőnünk, ütnünk és rakétáznunk, melyhez a játék a free-to-play modellre építve különböző fegyvereket és fejlesztéseket kínál megvásárlásra. Vehetünk kézi- és lőfegyvereket, pajzsot, páncélt, sapkát, lábat, és a fene se tudja még, hogy micsodát, és természetesen az egész végigtolható teljesen ingyen is. A játék nem kényszerít minket vásárlásra, bár az igaz, hogy a nem fizető játékosok dolgát eléggé megnehezíti, de legalább van benne kihívás. A megszokott rendszer szerint pedig van karakterfejlődés, kapunk napi questeket, illetve sikeres küldetéseink után nyithatunk kincses ládákat is, gazdag ajándékokért.

A látvány szuper lett. A Warhammer 40.000: Freeblade remekül néz ki, az egységek kidolgozása, a környezet és az ellenségek is mind tökéletesek, és az irányítással sincs baj. A robot magától megy előre, nekünk csak lőnünk kell, egyik ujjunkat a célponton tartva már be is indul a gépfegyver, két ujjunkkal egyszer koppintva az ágyú aktiválható, egy ujjal duplán pedig a rakétákat indíthatjuk el. Ezek így sorrendben képviselnek egyre pusztítóbb erőt, és persze egyre lassabb újratöltést is, de egy másik óriásrobottal találkozva verekedhetünk is. Ilyenkor egy QTE-hez hasonló rendszer jelenik meg a képernyőn, egy csúszka indul el két irányból nagyon gyorsan a középpont felé, majd amikor odaér, akkor gyorsan koppintanunk kell a képernyőn. Robotunk pedig már osztja is a pofonokat, láncfűrészével csonkít, és addig üti az ellenséget, amíg az üzemképtelenül nem esik össze. Nem semmi harcok ezek se. A Warhammer 40.000 univerzuma legendás és magával ragadó, a legújabb játék pedig érdekes, szerethető kiegészítője lett a nagy egésznek. Nem hiszem, hogy fog bárkinek csalódást okozni.


Véget ért májusi cikkünk is. Mobilon játszani még mindig jó móka, ha kikapcsolom este az Xboxot, akkor biztos, hogy egy fél órát még telefonozok az ágyban, ha nem annál is többet. Minden este, kivétel nélkül. Ha találkoztál valami új és jó játékkal mostanában, amit érdemes lehet bemutatni a cikksorozatban, akkor tudod a dolgod. Kommentelj, írj, én pedig megnézem. Hátha megér egy bemutatót!

A játékokat az ASUS Transformer Pad TF701T készülékén teszteltük, melyet az ASUS Magyarország biztosított számunkra.

Kapcsolódó cikkek

7.
K2 The Highest
Én új játékot ajánlok, ami az interaktív mozik sorába tartozik, mint a zseniális Heavy Rain. Lost Echo cím alatt fut és egy nagyon érdekes sztorival megáldott Point N Click típusú szoftver.


Szép, igényes grafikával, kellemes irányítással és remek, érdekes sztorival. A Heavy Rain óta nem volt ilyen jó interaktív mozi a kezeim között.

Greg barátunk irányítását egy nyári napon vesszük át, mikoris barátnőjével, Chloe-val készülődik fagylaltozni, de a nyugodt nyalakodást egy telefoncsengés megállítja, majd valami szörnyűség történik. Hősünk egy hatalmas fényvillanás után elájul. A kórházban fejfájással ébred, az orvosok szerint kisebb agysérüléssel került be, de még nem tudni mi is történt valójában. Baleset, esetleg terrorcselekmény? a legjobb barátja pedig borzalmasan viselkedik. Azt állítja sosem hallott Chloe nevű nőről, még csak nem is látta soha, hiába állítja Greg az ellenkezőjét. Greg hazaérkezése után további furcsaságokat tapasztal, Chloe-nak a szó szoros értelmében nyoma sincs, se a ruhái, se semmi. Itt valami nem stimmel, de nagyon. Mi történt akkor? Hová lett a lány? Létezett vagy csupán álom volt? Két nehézségi fokozattal, jópofa fejtörőkkel és választási lehetőségekkel. elvileg több befejezéssel bír.
6.
dcba
#4: Az ngage jatekokat ossze sem lehet hasonlitani a mai jatekokkal. Azok igazi jatekok voltak, a maiak meg csak penztemetok. Vegyel energiat, vegyel fejlesztest, varni kell 24 orat, a karakterednek most megjott, de 1 euroert vehetsz neki gorcsoldot. :D

Nekem hosszu evekig megvolt az Ngage, aztan egyszer vki felidegesitett egy telefonhivaskor es falnak basztak a telefont es betort a kijelzoje. Soha egy telefonost nem talaltam aki meg tudta volna csinalni, mert akkor mar annyira oreg volt a telo, h sehol nem lehetett kapni kepernyot hozza.

Istenem ha vmi ilyesmit megint kiadnanak, tuti, h elso nap megvennem :D
5.
vabe
#1: mi az a windows phone? :)
4.
sisxgame
Nagyon örülök hogy más is emlékszik még az n-gage re. Jómagam azt hittem hogy ez egy már régen elfeledett korszak volt ami nem gyakorolt hatást a gamer társadalomra. Pedig nekem meg kell hogy mondjam a mai napig az egyik kedvenc platformom a symbian (60v2[N-Gage] és v3 [N-Gage 2.0] egyaránt). Számomra talán azért jelentettek sokat mert telefon mániás vagyok és nagyon szerettem a telefonon való játszást is és persze örültem hogy ilyen minőségi címek jöttek ki symbianra, ami meg kell hogy jegyezzem megszégyeníti a még most is kijövő mobiljátékok nem kis százalékát. Például ahogy te is említetted a Toni Hawk , Splinter Cell Chaos Theory, Tomb Raider, rayman 3, red faction, operation shadow, ashen, glimmerati, és ez még csak pár cím.
Valamint ngage 2.0 ból a one ( komolyan mondom hogy a mai napig a kedvenc verekedős játékom , nincs túl komplikálva a kombó van több fajta stílus , egyszerűen zseniális. [ ha valaki tud rá módot hogy játszhassam pc n az légyszi szóljon ;) ]
Még sokat írhatnék de a legfontosabb az hogy az N-Gage életem legnagyobb handlet élménye volt és köszönöm hogy megemlítetted a cikkben és jól esett olvasni hogy egy ilyen elfeledett és az akkori mobiljáték eladási nehézségek miatt nem túl jövedelmező mesterműre még mindig van aki örömmel emlékezik vissza.
2.
dcba
Uristen dobbant egyet a szivem, amikor meglattam kiirva, h Nokia Ngage. Az elso okostelefonom volt es kb olyan birka zombi modjara vartam mar, mint manapsag az evenkenti iPhone-t az apple fanok.

Emlekszem kb par honapja kezdtem el az elso munkamat, mint felnott ember, amikor ez a kis joszag megjelent. Egybol felmentem a fonokasszonyomhoz es eloadtam egy oriasi csaladi dramat, amiert fizetesi eloleget kertem (1 havi fizu pluszban amit 6 honap alatt vontak le) es mar rohantam megvenni az Ngage-t. Mekkora isten volt, h 32mb-os memoria kartyaval tudtam hallgatni kb 1 cd-nyi zenet es mp3 csengohangom volt, mert nyomattam a Tomb Raidert meg a Red Factiont.

A masik szerelem az xperia play volt, de ez mar egy masik tortenet :D
1.
_NMI_
Nekem windows phone-om van, de az őrületbe kerget, hogy nincs egy normális játék erre a kurva rendszerre. Más örömmel nyomatja a kevés szabadidejében a kedvenc játékát napközben, én meg vakarom a fejem, hogy a sok fos közül melyik a legkevésbé hígabb... pfejj.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...