Rainbow Six: Vegas

  • Írta: Daks
  • 2006. augusztus 15.
Nem kis meglepetést okozott márciusban, az új Rainbow Six premierjén, hogy a sorozat folytatása Las Vegas-ban fog játszódni. Tom Clancy elit katonái eddig megjárták már fél Ázsiát és az egész Közel-Keletet, most viszont hazai terepen, Amerikában kell helyt állniuk a gonosz terroristákkal szemben.
Az E3 hatalmas arénájában kolbászolva nem hagyhattuk ki a Rainbow Six: Vegas bemutatót sem, és bizony nagyon kellemes élményekkel távoztunk Puha Ubiék standjáról. A játékot nem lehetett kipróbálni, de mentségükre szóljon, hogy a kivetítőkön egy valós időben futó demó ment, melyet alul ti is megtekinthettek egy videó formájában. A hatalmas plazma monitorokon nem gyenge vizuális bombát produkált a játék, mely minden arra járó tekintetét odaszegezte egy pár percre. Las Vegas városa pazarul meg van tervezve a játékban, a fények, a városkép, az atmoszféra, a hangulat mind-mind párját ritkító minőségben van prezentálva - ahogy azt az UbiSoft-tól már megszoktuk. Annyit mindenképpen meg kell jegyezzek, hogy a közzétett screenshotok nem kozmetikázottak, tényleg ilyen látványban lesz része azoknak, akik megveszik majd a játékot!


Az épületek, a tárgyak, valamint minden elem éles és nagy felbontású textúrával van bevonva, a fények elkápráztatóak, az összkép pedig szemet masszírozóan kellemes, mely így együtt remekül tükrözi minden nextgen-nel kapcsolatos elvárásunkat. A karakterek kidolgozottsága is páratlan, ugyanis minden ember (még a nézelődő turistatömeg is) életszerűen mozog, forgatja szemeit, ráncolja homlokát, pislog, nevet, sír, szeret, utál, csúnyán néz és gesztikulál, olyan érzést keltve ezzel, mintha egy animációs filmet néznénk. Bár a minket körbevevő játéktér nem rombolható le teljesen, az összkép mégis egy élő, lélegző város arcát mutatja, melyben valóban jó érzés sétálni, még ha hétvégi kirándulásunkat terroristák feketítik is be.


Az E3-as demóban a Szivárvány Osztag éppen Las Vegas felett körözött helikopterével, mely város pár másodperccel később egy rakétatámadás helyszíne lett. Az egyik közeli épület tetején persze azonnal landoltak a kommandósok, hogy ellássák a baját a gonosz, romlott lelkű rosszfiúknak. Miután a katonák kiszálltak a helikopterből, azonnal biztosították a tetőt, hogy ne érje őket semmi váratlan meglepetés. A régebbi Rainbow Six játékokban több útvonalon is elérhettük a célt, és úgy néz ki, hogy itt még több alternatíva lesz egy feladat megoldására. Az első ilyen választás rögtön a demó elején adódott, hogy használjuk-e a lépcsőházat, és úgy induljunk-e a terroristák felkutatására, avagy ereszkedjünk-e le az épület oldalán, mely variáció már kellemesebben hangzik egy rohamosztagos számára. Persze a demót játszó programozó nagy örömünkre a második lehetőség mellett döntött, mely egy páratlan látványt vont maga után. A csapat kötelekkel leengedte magát a felhőkarcoló falán, majd egy hatalmas lendülettel mindhárman bevetődtek az ablakon át a kaszinóba - ahogy a minőségi akciófilmekben szokás.


A csapat szobáról-szobára megtisztította a kaszinót a terroristáktól, a tagokon pedig mindeközben példátlan fegyelem és odafigyelés uralkodott. Akció közben kommunikáltak, mutogattak, rádión beszéltek a központtal, parancsokat kaptak és osztogattak. Nagyon tetszett mindenkinek az a jelenet is, amikor az egyik katona az ajtó alatt betolt egy mini-kamerát, hogy szétnézzen a következő helyiségben. Ekkor mindenkiben összeállt a kép, hogy nem egy őrült gyilkolás hullámról van szó, hanem egy taktikára komoly súlyt helyező sunyizós, okoskodós, settenkedős akciójátékkal állunk szemben ismét, egy olyan alkotással, ami hű az elődjeihez és totálisan visszaadja azt a Tom Clancy élményt, melyet annyira szeretünk.


Az R6: Vegas természetesen FPS nézetben fog játszódni ismét, de az előre felvett jeleneteknél kívülről szemlélhetjük az eseményeket. Szintén külső nézetre vált a kamera, ha be akarunk lesni egy sarkon, vagy benézni egy ablakon - ilyenkor ugyanis szükség van arra, hogy jól átnézhessük a területet. Másik új ficsőr, hogy Splinter Cell-es stílusban tudunk majd lopakodni a fal mellett is, elbújhatunk a szekrény mögé, és ott egészen addig várhatunk, míg le nem nyugszik körülöttünk a helyzet, avagy meg nem jelenik az első ellenség a folyosón. Át tudunk hajolni a tárgyakon és fedezékként használva azokat lövöldözhetünk az előtűnő terroristákra.


A játékban ismét nekünk kell majd a csapattársaknak parancsokat adni. Persze lőni tudnak maguktól is, de addig nem mennek be az ajtón, míg nem küldjük őket. Ez a ficsőr ugye rendkívüli hangulatot kölcsönöz a játéknak, mellyel eddig egyedül csak a SWAT sorozat tudott versenyezni, de az E3-on meggyőződtünk róla, hogy ezúttal a Szivárványosok kerekedtek felül.


Az új epizód főszereplője Logan Keller, a csapat vezetője - az ő közvetlen irányítása lesz a mi feladatunk. Két társunk lesz, név szerint Michael Walter tűzszerész és Jung Park felderítő specialista, akik minden parancsunkat követni fogják majd. A játék összes szereplőjének mozdulatát igazi emberek végezték és motion capture technológiával vették fel azt, nem kevesebb, mint 24 kamerával. A Rainbow Six 3-hoz 700 előre felvett és megrendezett jelenet készült, míg a Vegas-ban ez a szám 4000-re nő, nem kis izgalmat és akciót hozva ezzel a játékba. Minden túsz, minden terrorista és minden katona máshogy mozog, nem fogunk majd látni egy ismétlődő mozdulatsort sem. A történetet és az eseményeket egész végig úgy alkották meg a készítők, hogy a játékos folyamatos stressz és nyomás alatt legyen, akárcsak egy igazi katona egy igazi bevetésen. A túszok megmentése a legfontosabb, de természetesen a saját életünkre is vigyázni kell majd. Nem lehet agyatlanul berohanni egy szobába, mert akkor lekaszálnak minket, rosszabb esetben kinyírják a túszokat és a csapattársainkat is. Okosan, megfontoltan és ügyesen kell taktikáznunk, ha sikerrel akarjuk zárni a küldetéseket.


A kiállításon volt szerencsénk összefutni Maxime Beland-dal és Aaron Gilman-nel, a játék designereivel, akik elmondták, hogy a montreali stúdióban több százan dolgoznak a Rainbow Six: Vegas fejlesztésén. Bár a programozók gyorsan haladnak, mégis sokat lassít a munkán a fent említett mocap, melyben igazi színészek veszik fel a karakterek mozgását. A játék nagyon hosszú lesz és arra törekednek az Ubi-nál, hogy ne láthassunk egy ismétlődő jelenetet sem. Elmondta, hogy egy animációs filmet is csinálhatnának, annyi videó van felvéve, de nem képesek leállni, hiszen a változatosság - mint mondják - két műszakot kíván. Szeretnék a mesterséges intelligencia vezérelte embereket saját egyéniséggel felruházni, hogy ne hasonlítson a játék azokra a társaira, melyekben ugyanúgy viselkedik minden szereplő. A várost az utolsó hirdetőtábláig lemásolták és újra felépítették a játékban, hogy megalkossanak benne egy igazira megszólalásig hasonlító terrortámadást. Nem gyenge anyaggal állunk hát szemben, de hogy ez végül mekkora pofonokat fog osztani, azt csak a karácsonyi megjelenéskor tudjuk meg.


Kapcsolódó cikkek

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...