Rainbow Six: Vegas Játékteszt Sony PSP konzolon!

  • Írta: Ca$h
  • 2007. július 10.
Mikor először megláttam a hírekben, hogy lesz PSP-re Rainbow 6 Vegas, kissé megdöbbentem, nem tudtam mire vélni eme lépését az Ubisoftnak. Aztán a kezem közé került egy S.O.C.O.M. 2 demó és rájöttem, hogy azért nincsen teljesen elveszve kedvenc kis kézikonzolunk az ilyen típusú játékoknál sem. A kérdés már csak az, hogy vajon az Ubisoft is képes-e ilyen remek stuffot heggeszteni mint a S.O.C.O.M. vagy sem. Stay tuned rögtön kiderül!
Maga a játék a Splinter Cell Double Agent DVD-ről már közismert, igencsak impresszív CG Trailerrel indul, megadva nekünk a jó kis alaphangulatot, főleg azoknak, akik tudják, hogy milyen hihetetlenül jó játék az R6 Vegas a nagytestvéreken (PC, X360). Utána rögtön a menübe fogunk csöppeni némi hangulatos alapzenével kísérve. Ekkor már rögtön látni fogjuk, hogy a készítők meglehetősen szűkmarkúan bántak a multiplayer terén, de sebaj (gondoljuk ekkor még) majd a single-ben jól kitomboljuk magunkat. A gond csak akkor kezdődik, amikor elindul a játék és rövid időn belül rájövünk arra, hogy ez bizony nem az a Rainbow6 amit mi szerettünk volna. Az nem is lenne baj, hogy más, hiszen ahhoz már hozzászoktunk, hogy PSP-re nem ugyanazt kapjuk a pénzünkért, mint a többi verzióban. De ez valami egészen más és nem jó értelemben véve más.

A jó dolgok

Először is a legjobb pont azért jár a készítőknek, mert egy egész tűrhető, hangulatos kis játékot sikerült összehozniuk a kölköknek. Mindenképpen meg kell említeni, hogy mivel az eredeti játékot lehetetlen lett volna átportolni PSP-re, ezért az Ubis srácoknak egy teljesen újat kellett készíteniük. Ilyen rövid idő alatt azért ez elég szép iparosmunkának számít. Remekek lettek a zenék, a szinkronszínészek is jól teljesítenek, néhányat meg is sikerült tartani az eredeti hangokból. Ha egy picikét is sikerül legyőznünk ama csalódásunkat, hogy ez bizony nem az a Rainbow6, akkor könnyen lehet, hogy tetszeni fog az a kommandós feeling, amit a játék képvisel. Ugyanúgy lesznek ajtón bekukucskálások „sunnyogós" részek, ugyanúgy lesznek „falhozlapulós" fedezékből lövős játékmenet. Itt is vérbeli profi kommandósnak fogjuk érezni magunkat, de sajnos ez a legtöbb, amit várhatunk a stufftól…


A rossz dolgok


Sajnos ebből van elég. Kezdjük azzal, hogy az irányítás borzalmas. Igen mindenki megszokhatta már, hogy az FPS nem éppen PSP-re lett kitalálva, de szerintem ami a S.O.C.O.M.-ban bevált az itt is jó lett volna. Annak ellenére, hogy az irányítás borzalmas, eléggé nagy hangsúlyt fektettek a játékmenetben az irányítás általi gyorsaságra. Rengetegszer lesz olyan a játékban, hogy a társunk bajban van, nekünk pillanatok alatt le kéne szedni a csúnya bácsikat sniper puskával, a gond csak ott van, hogy mire egyet vagy kettőt leszedünk, addigra a többi szanaszét lövi a társunkat. Szóval egy-egy akciósorozat, ami PC-n megvan 2-3 másodperc alatt, X360-on meg maximum 5-6 másodperc alatt, az itt nem igazán jön össze ilyen hamar, max ha 1000-szer újrakezdjük és halálosan begyakoroljuk az egészet és higgyétek el, el fogjátok kezdeni 1000-szer, vagy pedig az UMD fog repülni az ablakon.


A legfontosabb dolgokat a D-Pad segítségével tudjuk megcsinálni, de ha véletlenül ajtó közelében vagyunk, akkor már megint csak mást fogunk csinálni, mint ha nem ott vagyunk. Például ha be akarunk nézni optikai kábellel egy ajtón és nem vagyunk eléggé közel hozzá (itt megjegyezném hogy nem mindig érzi rendesen az ember a távolságokat a gammában) akkor nem benézni fogunk a kulcslyukon, hanem a night visiont fogjuk bekapcsolni. Apropó éjszakalátó lencse, ennek a segítségével látnunk kéne a sötétben, ehelyett csak annyi történik, hogy az ég világon semmi nem látunk csak valami olyasmit, mint amikor kezd elmenni a TV adás vihar idején… gáz!


Sajnos felejtsük el a több emberes taktikázást, itt sajnos csak két emberünk lesz, őket is külön irányítjuk majd. Maximum távolról segíthetjük egymást, de ezekben a részekben sem lesz nagy örömünk azt garantálom. Felejtsük el a sokkoló grafikát, amire azért valljuk be valamennyire számítani lehetett, sajnos a grafika éppen hogy csak jónak mondható és ami a legszomorúbb, kalandozásaink során egyáltalán nem fogjuk úgy érezni hogy Vegasban vagyunk, pedig ez lenne az egyik legfontosabb dolog nem?


Úgy érzem meglehetősen lesavaztam ezt a szerencsétlen játékot, pedig biztosan sokan lesznek, akik megveszik majd. De nekik azt üzenem, hogy ne számítsanak sokra, mert akkor lehet, hogy többet fognak kapni, mint mondjuk én. Tisztában vagyok a PSP képességeivel, és tudom hogy ennél sokkal, de sokkal többre képes ez a kis csodagép, majd nézzétek meg rajta a God of War-t, kétlem hogy abban csalódni fogunk. Az R6 Vegast viszont igazság szerint senkinek sem ajánlom, maximum majd akkor, ha kijött Platinumban, annyit azért megér, de többet sajnos nem. Életemben először csalódtam az Ubisoft munkájában és most szomorkodás helyett inkább berakom az X360-as verziót, mert attól mindig sokkot kapok olyan gyönyörű.

THX for your support, ASS!

Memóriakártya: 608 KB
Wireless Kompatibilis: Igen
Game Share: Nem
Wireless Network: 1-4 játékos
PSP Danger: * * *

Értékelés: 5.5

Kapcsolódó cikkek

5.
Ca$h
Speciális okai vannak annak hogy nincsen kiirva, de az alján a tesztnek megtalálhatjátok az értékelést...
4.
SWBF2
3.
Ca$h
Hát igen... ez a játék egy szégyen... ezért kapota az 5.5-öt. Sajnos nem kaphatott többet.
2.
fojesz
Ráadásul ez a játék nagyon csúnya szerintem. Nemrég toltam a Medal of Honor: Heroest: százszor szebb, pedig EA-termék...
1.
I
Szerintem ettől sokkal jobb a Splinter Cell: Chaos teory DS átirata.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...