Rainbow Six: Vegas PC-s játékteszt

  • Írta: Daks
  • 2006. december 15.
Link másolása
Tom Clancy, UbiSoft Montreal, Rainbow Six, Unreal Engine 3. Ez a párosítás álmaink netovábbja, egy olyan tökéletes négyes, melyre évekig fogunk emlékezni. A Rainbow Six: Vegas jött, látott és győzött – vitának nincs helye!
A Szivárvány Osztag elit katonái december második hetében újra bevetésre indultak. Az Ázsiát és az egész Közel-Keletet megjárt kommandós csapatnak ezúttal hazai terepen, az Egyesült Államokban kell bizonyítaniuk. A militarista elemekkel és utánozhatatlan taktikai ficsőrökkel teletűzdelt játék új része a korábbinál is szebbre, jobbra, izgalmasabbra és hangulatosabbra sikerült – lássuk hát most, hogy mivel kényeztet minket az UbiSoft.


A Rainbow Six: Vegas története egy Irena Morales nevű mexikói terrorista körül forog. Antiszociális barátunk azt a nem gyenge feladatot tűzte ki maga elé, hogy zsoldos katonáival bevonul Las Vegas-ba, Amerika játszóterére, ahol kifosztja a kaszinókat, túszul ejti az éppen ott időző politikusokat, nagyvállalati vezetőket és milliárdosokat, majd arannyal és néhány tonna bankóval megrakodva visszatér kicsiny hazájába. Persze azért Logan Keller-nek és csapatának is lesz egy kis beleszólása a dologba, miután az USA elnöke kivezényli őket Las Vegas-ba, a Bűn Városába, a földi pokollá változott paradicsomba. Nincs hát mit tenni, a gazembereknek meg kell lakolniuk! Akár egy tündérmesében, a Rainbow Six-ben is a rossz mindig elnyeri méltó büntetését – na de ne haladjunk ennyire előre, szedjük széjjel a játékot!


A játék az új ficsőrök garmadáját tárja elénk, nincs is könnyű dolgunk a részletek bemutatásakor. Először is illik az új szereplőknél kezdeni. Nem a ti hibátok, ha Logan Keller neve nem hangzott az előbb olyan ismerősen, hiszen ő a játék egyik új belépője. A Szivárvány Osztag újdonsült vezetője 73-as születésű, korábban a haditengerészetnél, majd az SFOD-Delta alakulatnál szolgált. Orvosi diplomával rendelkezik, szakterülete a felderítés és a csapatos akciók levezénylése. Jung Park egy dél-koreai származású, 82-es születésű fiatalember, ő Logan jobb keze. Katonai családból származik, a Szivárvány Osztagba 2009-ben csatlakozott, de előtte szolgált az anti-gerilla csoportnál és a koreai hadseregben is. A csapat harmadik és egyben utolsó tagja a brit Michael Walter. 1981-ben született, a Királyi Haditengerészet tisztje, a nehéz fegyverek és a robbanóanyagok szakértője – igazi ütőember. Nem kekeckednék velük, az tuti!


A csapat tehát felállt, lássuk, hogy mire is képesek ők így hárman. A fegyverarzenáljuk kiteszi a magyar hivatásos katonák felszerelésének felét. Összesen 36 stukker áll a rendelkezésükre, a sima Desert Eagle-től az AK47-esen, az Uzi-n, a tömérdek shotgunon és gépfegyveren át egészen a csipáig és az M248-as gépágyúig. A stukkerek mellett persze vannak még olyan finomságok is itt, mint távcső, gázálarc, éjjellátó, hőézékelős szemüveg, füstgránát, repeszgránát, könnygáz, C4, vakítógránát és egy úgynevezett Incendiary gránát is, mely utóbbi a felrobbanása után kémiai anyaggal telíti meg a szobát, ami égeti, csípi az emberi bőrt, elkábítja az agyat és ellazítja az izmokat – emellett még hatalmas hőt is termel. Nem kispályások tehát a gyerekek, de lássuk be, hogy szükség is van erre a nem mindennapi arzenálra.

Az új helyszín nem csak, hogy meglepő fordulat a játékban, de megannyi újdonságot hoz magával. Itt végre nem a közel-keleti homokbunkerek közt kell masírozni, hanem egy igazi, élő és lélegző amerikai nagyvárosban. Ide teljesen más taktika kell, mint a sivatagban, és ezt bizony erősen tudtunkra is adja a játék. Az előre gondolkozásra, a taktikai feladatmegoldó készségre és a környezettel való interakcióra itt még nagyobb szükség van, mint bármikor korábban. Persze az ellenfelek is okosodtak, köszönhetően az UbiSoft által kifejlesztett új, nextgen mesterséges intelligenciának. Az emberek jó kiképzést kaptak, mindig fedezékbe bújnak, összehangoltan dolgoznak, feltalálják magukat és a legváratlanabb helyzetekben is megállnak a két lábukon.


Izgalmas elem, hogy a küldetések helyszíneire helikopterrel érkezünk, a feladatot pedig egy csinos katona lánykától kapjuk meg. A brífing alatt kileshetünk a gépből, nézhetjük az alattunk elterülő gyönyörű városképet, amit olykor-olykor egy-egy robbanás csúfít meg. A feladatok végre nem különálló missziók, hanem egy óriási bevetés elemei, így szoros összeköttetésben vannak egymással, csakúgy mint a csapattagok. A három profi katona, Logan, Jung és Michael elválaszthatatlan társak, tökéletesen kiegészítik egymást, mindig a másik keze alá dolgoznak, ami kell is. Egyedül lehetetlen lenne végigvinni a játékot.


Akció során a társaink fedeznek minket és legtöbbször önállóan cselekednek. Nem kell keresgélni a hotkey-eket, ha azt akarjuk, hogy Michael berobbantsa az ajtót, és nem is kell hosszasan tervezgetni az útvonalakat és feladatokat. Látványos apróság, hogy tudunk a fal mellett simulva lopakodni, a sarkon és a fedezék mögül pedig csak fegyverünket kell kidugni, ha hentelni akarunk. Ilyenkor a kamera átvált külső nézetbe, hogy azért lássunk is egy kicsikét a pályán folyó dolgokból. Remek újítások ezek kérem szépen, és a felsorolás még mindig nem ért véget!


Logan orvosi múltjának köszönhetően ért a gyógyításhoz (legalábbis jól kezeli az injekciós tűt). Ha az egyik csapattársunk elesik, akkor oda kell hozzá szaladni és a megfelelő gyógyszer beadagolásával meg lehet menteni az életét. Pazar játékelem ez is, hiszen egy-egy hiba után így nem kell az elejéről kezdeni a megbízásokat.


Az emberek, a stukkerek, a ficsőrök és az új technológia bemutatása után itt az idő szót ejteni a grafikáról. A játék az Unreal Engine 3-at használja, mely a piac jelenlegi összes új technológiáját magában hordozza. Ez sajnos azzal is jár, hogy bitang erős gépet igényel a játék. A minimum konfiguráció egy 3 GHz-es Intel processzornál, 1 GB RAM-nál, és egy 6600-as GeForce-nál kezdődik, amit nem biztos, hogy bármely átlagos magyar gamer elő tud teremteni. Mi éppen megütöttük a szintet, de most sajnáljuk csak igazán, hogy a múlt héten visszaadtuk a négymagos Intel Core 2 Quad procival és a G80-as videókarival ellátott tesztgépet a HWSW-nek :).


A vizualitásra nem lehet panaszkodni. A textúrák élesek, a fények vakítóak és gyönyörűek, az árnyékok valós időben generálódnak, és annyi speciális effekt jelenik meg egyszerre, amennyit még sosem láttunk. Az ablakok csillognak, a fémes tárgyak visszaverik a fényt, ha nagyon rángatjuk az egeret, akkor pedig egy pillanatra elmosódik a táj. Ilyen mértékű és minőségű különleges hatás még nem masszírozta retinánkat, úgyhogy csak gratulálni tudunk a special effects team-nek, nagyon kitettek magukért!


A karakterek hihetetlenül realisztikusan néznek ki. Az arcuk valódi érzelmeket tükröz, a bőrükön látni a kis szeplőket és pólusokat, viselkedésük pedig olyan, akár egy igazi elit katonáé. Nem is csoda, hiszen az emberek mozgását motion capture technológiával végezték a készítők, ami annyit tesz, hogy minden apró mozgást és jelenetet igazi színészek játszottak el, majd ez lett bedigitalizálva. Ha erre nem mondjuk, hogy igényes munka, akkor semmi sem az.


A harcok során a játéktér többnyire egész látványosan leamortizálható. A lövések meglátszódnak a falakon, az ablakok hatalmas dübörgéssel törnek szilánkosra, a robbanások darabokra szakítanak mindent, a nagyobb összecsapások utáni füst pedig igazi háborús atmoszférát teremt.


A küldetések a kötött helyszín ellenére igen változatosak, az utánozhatatlan taktikai elemekkel és militarista élménnyel ütős párost alkotnak. A feladatok megoldása kellően nehéz, minden mission tele van adrenalin pumpáló helyzetekkel, meglepő fordulatokkal, izgalmas eseményekkel és látványos akcióval. A több éves játék zsurnaliszta múltunk ellenére sem találunk szavakat a játékmenet elemeire – ezt látni kell!


Természetesen a hangok is érdemelnek egy saját bekezdést, és úgyszintén ezt is csak dicsérni tudjuk. A motor támogatja az 5.1-et, méghozzá nem is akármilyen proli módon. Érdemes felhangosítani az otthoni hangrendszert, ugyanis a feladatok megoldásánál kulcsfontosságú, hogy pontosan halljuk, mi folyik körülöttünk. A hangok egyébként nagyon klafák lettek: a fegyverek hangja olyan élethű, hogy néha nem árt kinézni az ablakon, nem tört-e ki a háború Budapesten.


Azért ne szálljunk el ennyire a földről, a játék nem véletlenül nem kapta meg a még mindig gazdátlan 10-es értékpontot. A kampány bár rendkívül izgalmas és páratlan a maga nemében, azért nagyon rövid is. Ha nekifekszik az ember, akkor egy hosszú éjszaka alatt végig tudja tolni a küldetéseket, főleg ha előtte szerzett már kellő mennyiségű Tom Clancy játékos tapasztalatot. Kezdőknek kicsit nehéz lesz a játék, hiszen most nem csak a „szaladj és lőj" elvet kell követni, hanem a szürkeállományt is mozgásba kell hozni – bár az nekünk is rejtélyes, hogy ezt miért a negatívumokhoz írjuk. A rövid kampány és a bitang nagy gépigény mellett a játék talán egyetlen hibája, hogy hiába készült belőle nextgen változat, a PC-s verzió nem támogatja a 16:9-es megjelenítőket. Ez minden bizonnyal a multiplayer mód miatt került letiltásra, hiszen ott elég érdekes lenne, ha az ellenfél 5-5 centivel szélesebben látná a teret :).


Nem raboljuk tovább a drága időtöket, csak annyit mondunk még, hogy mindenki azonnal szaladjon el a boltba és vegye meg a játékot – akár PC, akár Xbox 360 tulajdonos az illető. A Rainbow Six: Vegas keményet ütött idén, bekerült a „must have" kategóriába, sőt még túl is szárnyalta azt. A játékok egy új generációját láthatjuk személyében megelevenedni, amit még jó darabig garantáltan nem fog felülmúlni semmi, csak legfeljebb a Rainbow Six sorozat következő epizódja.

Értékelés: 9.9


Kapcsolódó cikkek

3.
3.
Chavez
Lemaradt az értékelés. minden szempontból egyetérek az íróval!



Volna egy tippem azért a lemaradt pontszámról:



9.6?



:D
1.
1.
Ca$h
Érdekes X360-on simán fut és valami eszemntül jól néz ki egy 107cenits HDTV-n! :)))))) Jól van jól van csak futtatom magam! :)))
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...