Conan

  • Írta: Daks
  • 2007. szeptember 30.
Link másolása
Miután a Színes RTV egyszer véletlenül „Conan, a bankárt” írt „Conan, a barbár” helyett, valahogy szívembe zártam a mogorva harcos történeteit. Láttam mindkét filmet, a Robert E. Howard fantasy író által megálmodott, és később Arnold Schwarzenegger által életre keltett Conan-nel szememben még Herkules és Xéna se tudta felvenni a küzdelmet, nem csoda hát, hogy epekedve vártam a róla készült legújabb játék megjelenését.
Na de ki is az a Conan? Egy igazi mitológiai mesehős, egy erőtől duzzadó magányos harcos. Conan gyermekkorában szemtanúja volt szülei halálának, majd rabszolga lett belőle, később gladiátorrá képezték ki. Szabadságának elnyerése után igazi kalandor lett belőle, sűrűn akadt követője és társa is, akik erősítették hősünket a gonosszal szembeni csatákban. Az új Conan játékban is egy ilyen nagy kalandra indulunk, noha az eseményeket gyakorlatilag a véletlen indítja el, és az is szövi tovább.


A Playstation 3-ra és Xbox 360-ra megjelent Conan játékot a megboldogult Starcraft: Ghost fejlesztői készítették, ám Arnold Schwarzenegger-t sajnos nem sikerült megnyerni, hogy digitális mását adja a produkcióhoz. Egy átlagos muszkli-manus lett tehát Conan, ami végül is nem baj, bár Arnie az idők során gyakorlatilag összefonódott a barbárral (nem is csoda, hogy kormányzóvá választása után ráragasztották a „Conan, a republikánus" gúnynevet).


A játék megalkotásakor nem helyeztek túl nagy hangsúlyt a sztorira. Persze megvan a kerettörténet, hogy Conan bosszút áll faluja lerombolásáért, de ennyiből ki is merül minden. Gyakorlatilag egy szóba össze lehet foglalni, hogy miről szól a játék: a gyilkolásról. Conan elindul, hogy revansot vegyen sérelmeiért, kalandjai során több ezer emberrel és fenevaddal kell szembe néznie, néha megment pár alulöltözött rabszolgalányt, majd megküzd néhány hatalmas teremtménnyel. Ennyi, semmi több sajnos.


A fejlesztők már a bejelentéskor is említették, hogy játékukat a God of War ihlette. Ez a kész produktumon erősen meg is látszik. A játékmenet gyakorlatilag ugyanaz: megyünk előre, vadul kaszaboljuk az ellenfeleket, míg bele nem ütközünk egy-egy hatalmas főellenségbe. Itt sárkánnyal, polippal, csontváz elefánttal és egyéb szörnyeteggel kell szembe néznünk, de a recept nagyjából ugyanaz, mint a God of War-ban volt. Fáradhatatlanul ostorozzuk a szörnyet, majd ha meggyengül, akkor jön az animáció, ahogy a főhős felugrik a fejére, nekünk pedig csak pár gombot kell lenyomnunk, hogy egy látványos kivégzés formájában földre terítsük a monsztert.


A monoton gyilkolás más játékot egyhangúvá tesz, de a Conan fejlesztői ezt ügyesen kiküszöbölték a pályák változatosságával. Rengeteg pálya van, és mindegyik egy-egy újabb meglepetéssel tud szolgálni. Harcolunk reggel, délben, este, városban, természetben, tengeren, csatázunk katonákkal, gladiátorokkal, démonokkal, vadállatokkal, mindezt olyan kellemes változatossággal, hogy valamiért mégsem unjuk meg pár perc után a játékot. A különböző, játék alatt tapasztalatpontokért tanulható kombók használatával hatalmas és látványos összecsapásokat rendezhetünk, nem kevés vérrel. Kivégzés alatt amolyan 300 stílusban lassított felvételre vált át a kamera, de hangulatteremtő lett az is, ahogyan egy-egy nagyobb csatepaté alatt God of War-osan izzani kezd a kardunk, suhintáskor hatalmas fénycsíkot húzva maga után. Valóságos vérfürdőt csinálhatunk Conan-nel (nem hiába ő a Barbár), a csatában repkednek a végtagok, gurulnak a fejek, spriccel a vér, mialatt főhősünk pókerarccal vadul hasít előre méteres szablyájának társaságában.


A fegyverek felhozatala is kellemesre sikeredett. Van egy kezes, két kezes, és dupla fegyver is, melyek úgy 99%-ban kardok, szablyák és egyéb közelharcra teremtett gyilkoló eszközök. Noha Conan az eredeti történet szerint utálja a mágiát, a játékban ezt is használja, méghozzá igazi profi boszorkány módjára. Összesen négyféle varázslatot tud, melyeket a D-pad megfelelő irányba tolásával hívhatunk elő, és melyek közül a kedvencem a dermesztés és az égi áldás – ez utóbbi esetén hatalmas vörös fényeffektek közepette óriás sziklák zuhannak körénk, agyonlapítva ellenfeleinket. A mágiát manánk lassú töltődése miatt ritkán használhatjuk, így jó tanács, hogy csak szorult helyzetben kérjünk ilyesfajta segítséget.


Megjelenés terén nincs sok okunk panaszra, a grafika összképe szép, csak a részletek azok, amik belepiszkítanak mámorunkba. A speciális effektek modernek, nagyon feldobják az élményt, láthatunk sok színes és csili-vili fényt, és van valós idejű árnyékolás is. Emellett sajnos sok olyan több éves, current-gen megoldás is került a játékba, melynek láttán jogunk van fancsali képet vágni. A homok porzása, valamint a víz hullámzása és fröccsenése például olyan, mint amit már a PS2-es vagy Xbox 1-es játékoknál se használtak, egyszerűen semmi dinamikus nincs bennük, csúnyák és lehangolóak. A textúrák terén is lett volna még mit dolgozni, sőt találkoztunk pár olyan buggal is, hogy az ellenfél kirepült a pályáról, de még mindig támadott, csak éppen a sziklák miatt nem tudott visszajönni, sőt ragadtunk már be falba, ellenfelünk pedig ajtó mögé. Szerencsére ilyen ritkán volt a teszt során, de azért rányomja magát a végső értékelésünkre.


A hangok átlagosak lettek, rosszat nem nagyon mondhatunk róluk, nem úgy, mint a zenéről. Próbálták kicsit komolyabb és darkosabb hangvételűre komponálni a muzsikákat, de ez igazából nem jött össze, egy fülbemászó dallammal se találkoztunk a végigjátszás alatt. Többjátékos mód nincs, csak single player, és azt se lehet local co-opba nyomni, így marad az egyszemélyes ámokfutás.


Rossz pontot érdemel még az ellenfelek viselkedése. Intelligenciájuk nem sok van, gyakorlatilag meglátnak minket, előkapják a kardjukat, és már támadnak is. Ezzel még nem lenne semmi gond, de van köztük olyan, aki mindig pont akkor szúr, amikor a pajzsot leengedve mi akarnánk támadni, és akad olyan is, aki folyamatosan csak védekezik, vagy állandóan elugrik előlünk. Viszont izgalmas, hogy nem csak a pengék csapnak össze, hanem néha elkapják karunkat, és arrébb löknek, vagy mi rúghatunk ellenfelünk hasába. Az állatok elleni harc szintén idegölő, a hatalmas oroszlán például nem harap, csak csapkod a karmával, és a világért se akarja feldobni a talpát még akkor se, ha rányomunk három nagy kombóütést.


A kamerakezelés jó lett, és noha nem mi forgatjuk a látóterünket, sosem maradunk le semmiről. A gép mindig úgy állítja be a kamerát, hogy ahova nem lát, ott gyakorlatilag nincs is semmi érdekes, és azt mutatja, ahol tennivaló akad. Ez a megoldás ráadásul nagy lehetőségeket nyit meg, amit a kreatívosok itt remekül ki is használtak. Néha pár méterről nézzük az eseményeket, néha a kamera teljesen kizoomol, és olyan érzésünk van, mintha egy klasszikus RPG-be lennénk, sőt sok filmes stílusú vágás is van, ami még izgalmasabbá teszi a harcjeleneteket.


Korrekt kis játék lett a Conan, bár Arnie hiányzik belőle, és a megvalósítás se olyan jó, azért mindenképpen jót tettek neki a God of War-ból nyúlt, és profin megvalósított ötletek. Kicsit Prince-es, kicsit 300-as, olykor túl monoton, és a grafika is elnagyolt itt-ott, azért látszik rajta, hogy igényes anyag, nem csak egy drága reklámjáték. A bugok és a folyton előtűnő hibák ellenére jól össze lett rakva, nagy kár, hogy nincs benne semmi olyan újdonság, vagy jobb megoldás, mely kiemelné az átlagból.

14.
14.
feher576
Hali Búék
Jó kis játék, tény szerintem a God of War-hoz semmi sem hasonlítható igazán, jó kis game, bár én elcseréltem , de most vissza akarom szerezni, jó játék,
Ha a God of war 10 /10 ugye , ami tény, Conan olyan 10/7 kb. köszi üdv
13.
13.
sayainbarni
Játszottam vele, a eleje tetszett ,a vége felé unalmas volt hogy mindig ugyanazt kell csinálni
12.
12.
Sörivó
PS3-ra mikor jön ? mert csak 360-ra jött ki eddig úgy látom !
11.
11.
Daks
na vegre fel lett veve, lehet rendelni :) use search bar
10.
10.
Daks
hmm a shop szerkesztok valamiert nem toltottek meg fel. mindegy, a lenyeg, hogy kaphato, vagyis nem nalunk, de idovel majd nalunk is! :)
9.
9.
Daks
a GK SHOP-bol par oran belul megrendelheto lesz! :)
8.
8.
skiz0
Sörivó: Pontosan úgy, ahogy Mast3r mondja :) Mi kapunk általában tesztpéldányt. Itthon valószínűleg majd ebben a hónapban már kapható lesz ez a gamma.
7.
7.
Mast3rmind
6: Még nem jelent meg... A GK tagok teszt példányt kaptak a kiadótól.

Megjelenés 2007 Október.
6.
6.
Sörivó
5,hol vetted ? én sehol nem találom még !
5.
5.
skiz0
Jó game eléggé, én most tartok a sárkánynál :P

Kicsit idegtépő tud lenni, de nekem bejött idáig :)
4.
4.
Sörivó
Nekem bejön ! Hol kapni,még sehol nem láttam !
2.
2.
General Thomas
"Az állatok enni harc szintén idegölő"

Elleni? :DD
1.
1.
General Thomas
Főcímlapon az van hogy "egy kiadós férfürdőig". Gondolom vérfürdő lenne :P
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...