Tiberium

Link másolása
Mostanában elég sok belső nézetes lövöldözős játékot kaptunk kézhez, melyeket az Epic Games által fejlesztett Unreal Engine 3.0 hajtott. Tavaly ugye ott volt a Rainbow Six: Vegas, Bioshock és az Unreal Tournament 3. Idén, pedig a Turok futott be februárban, illetve ez év végére várható az EA Los Angeles Command & Conquer sorozatán alapuló játéka is. Ismételten megpróbálja az Electronic Arts, amibe pár éve beletört a bicskájuk (lásd Renegade). A cél nem más, mint hogy egy méltán neves stratégiai játék világába fejlesszenek egy akció stuffot, mely méltó lesz az eredeti univerzumhoz.
A sztori ott veszi föl a fő szálat, ahol azt elhagytuk a Command & Conquer 3: Tiberium Wars végeztével. A NOD és a GDI az idegenek eltűnésével ismét háborúzni kezdett a tiberium nevezetű nyersanyag megszerzéséért. Természetesen a veszély nem hárult el teljesen, viszont a két fél ezzel nem foglalkozva elvakultan küzdött továbbra is egymással. Ám egy szép napon a Scrin (az idegenek) ismét feltűntek bolygónkon, hogy ők is kivegyék a részüket a háborúból és a rejtélyes ásványi anyagból.


Ricardo Vega bőrébe bújva kapcsolódunk be a játék sztorijába. A harmadik háború kommandós veteránja, aki a Scrin feletti győzelem után visszavonult a világ kevésbé fertőzött részére, hogy nyugdíjasként tengesse mindennapjait. Visszavonulását követően tizenegy év múlva visszarendelik, hogy megküzdjön az Omega toronynál az idegenek ellen. Ám ez csupán a kezdete egy nagyobb hadműveletnek, így (ismételten) ránk hárul a feladat, hogy megmentsük a Földet a teljes pusztulástól.


Az akció játékok elengedhetetlen eszköztárába tartoznak a fegyverek, ám a Tiberium ilyen téren újítást kíván alkalmazni. A játékban csupán egyetlen fegyverrel fogunk rendelkezni: a GD10 nevű szolgálati mordállyal. Viszont ez a fegyver mind gyalogos, mind járművek ellen kitűnően alkalmazható lesz. Ez annak köszönhető, hogy a csatatéren kedvünk szerint alakíthatjuk át fegyverünket. Négyféle alakot vehet fel, így egyszerű géppuskából pár pillanat alatt rakétavetőt varázsolhatunk. A gránátvetővel pedig ellenfeleinket szedhetjük ki a már biztosnak vélt fedezékeik mögül.


A játékban a felszerelés kezelése, így még egyszerűbbé válik, mint valaha. Emelet, mivel a játék magából a stratégiából merít, taktikai manőverekre és stratégiailag fontos hadszíntéri elemeket is felvonultat. Parancsnoki ranggal rendelkezünk már a játék elején, így ránk hárul a feladat, hogy négy szakasszal egyszerre manőverezzünk a csatatéren. Persze ritkán fordul, majd elő, hogy teljes támogatását élvezzük a parancsnokságnak, így ekkor lehetőségünk lesz egyéb eszközökhöz folyamodni, hogy növeljük csapataink létszámát. Egyik ilyen lehetőségünk akkor adódik, ha tiberium feldolgozókat és egyéb létfontosságú építményeket elfoglalunk, ugyanis ezek segítségével hívhatunk, vagy gyárthatunk erősítést.


Szakaszainkat négy egységgel tölthetjük fel. Két gyalogossal, az egyik a földi egységek ellen erős, míg a másik a levegőben lévőket riogatja rakétavetőjével. Emellett hívhatunk még két járművet is, melyek egyike egy lépegető, másik pedig egy levegőben cirkáló Orca lesz. Tökéletes csapatot csak kombinálva hozhatunk létre, hiszen minden egységnek meg van a maga erőssége és gyengéje. Támogatás terén kérhetünk még légi támogatást és esetleg Ion-csapást is, ha a helyzet megköveteli.


A játék során hasznos szerkezet lesz a kijelzőnk is, melyen holografikusan feltűnik, ha egy szakaszunkat támadják, vagy esetleg veszteséget szenved. Természetesen ekkor azonnal paranccsal mozgósíthatod őket fedezékbe. Eközben a Titan lépegető brutális tűzerejével tesz rendet az ellenség soraiban, míg egységeink fedezéket találhatnak mögötte.


Tehát, amíg megtartjuk a tiberium feldolgozók feletti irányítást, rendelhetünk erősítést limitált mennyiségben. A limitálásra azért volt szükség, hogy a játékosok idővel megtanulják, hogy melyek a legfontosabb egységek, melyek elengedhetetlenek a küldetés teljesítéséhez. Természetesen azt is tudjuk, hogy a játék nem a taktikára épül főként, így rengeteg izgalmas és pörgős lövöldözésben vehetünk majd részt. Küldetéseink során, így a parancs kiosztás egyszerű lesz és gyors, miközben az erősítés rendelés és teljes csapatunk mozgatása több időt vesz igénybe. Persze nem kell a legbonyolultabb dolgokra gondolni itt sem.


Ricardo Vega nem az a gyáva figura, így nem kell folyton csapataink mögött kullogni. A GD10-es mellett van még pár trükk a tarsolyában. Egy jetpack táskával rendelkezik, melynek segítségével oda ugorhat föl, ahova más egység nem képes. A korábban kiadott videókon látható volt, amint Vega felpattan egy épületre, majd onnan parancsokat osztva, gránáttal füstöli ki a Scrin egységeket fedezékeikből. Kisebb sérülés esetén, pedig a páncélzata képes regenerálódni. A fedezékek kihasználása pedig hasonlóan működik a Rainbow Six: Vegas-ban látottakhoz.


A többjátékos részben pontokat kell elfoglalnunk, majd azokat kell megvédelmeznünk. Pontok elvesztése esetén ugyanis kevesebb támogató egységet hívhatnak be a pályára, ami ugyebár itt kritikus jelentőséggel bír. Lesznek más fajta, kisebb pontok. Ezek segítségével a játékban megismert szuperfegyvereket fordíthatjuk ellenfeleinkkel szembe.


Igaz még nagyon kezdeti stádiumban leledzik a Tiberium, viszont a játék elég jól nézz ki. A füst nyomok és felhők hihetetlenül realisztikusak lesznek. A fizika ismételten nagy segítségünkre lesz és a fejlesztők ígérete szerint környezetünk pusztítására is lehetőségünk lesz. Úgy tűnik az Unreal Engine megint nem hagyja magát és csodaszép, mint mindig.


A Tiberium fejlesztése közel két és fél éve folyik és csupán jövőre ér a révbe. Addig is izgatottan várjuk, hogy bukás, avagy kultusz játék születik-e kedvenc stratégia sorozatunk, akció játék változatából.

5.
5.
Mast3rmind
3: jov: Nem azt használja. Az UT3 motort fogja használni. Ezt írják Wikipédián és a nagyobb oldalak is.
4.
4.
Daks
biztos jo lesz, renegade peldajabol tanulva nem fogjak kiadni szarul... akkor nagyot bukott az egesz bagazs
3.
3.
wildláma
Ez olyan játék lesz, amit jobb ha nem kúrnak el, mert akkor beindul a killer instints, és akkor elmegyek az EA-fejeséhez és ...
2.
2.
jov
Egy naiv kérdés: a játék nem a Cryengine 2-t használja? Én még úgy tudtam...
1.
1.
bobby
1.! egyébként lehet h megvezsem ezt ps3-ra... nem tom... még gondolkozom... joonak néz ki!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...