Crytek: a grafika a játék 60 százalékát teszi ki

  • Írta: zoenn
  • 2013. április 13.
  • Érdekesség
Igenis, számít a látvány! Sőt mi több, a beleélést többségében a grafika befolyásolja, legalábbis a Crytek alapítója, Cevat Yerli szerint. Mit számít a játékmenet, ha a látvány nem áll meg a lábán? Ideje nyitott szemmel járnunk!

Cevat Yerli, a Crytek vezérigazgatója az Xbox 360 Magazine-nak kifejtette, hogy egy játék élvezhetőségét nagyobbrészt a grafika határozza meg.

"Az emberek azt mondják, hogy a grafika nem számít, de vegyük a Crysist, s mondd, hogy ott sem számít" - mondta Yerli.

Szerinte mindig is a látvány viszi el a játékmenetet. A grafika - függetlenül a fényektől és az árnyékoktól - különböző érzelmi kontextusokat vált ki a játékosból, és segíti a beleélést. S a beleélés ténylegesen az első számú dolog, amiért a fogyasztó játékokat vesz.

Minél jobb a grafika, a fizika, minél jobbak a hangok és a művészeti irány, annál jobb és élvezhetőbb játékról van szó. Ezek összessége nagyjából a játék 60 százalékát teszi ki Yerli szerint. Vajon igaza van?

119.
Belerofon
#117: Hagyjuk a százalékokat,egyértelmű Yerli mire akart menni a parasztvakítással.Rengeteg kritika érte őket,hogy a grafikán kívül nem nyújt semmit a játék és ez igaz is.A grafika nem meghatározóbb a játékmenetnél és bizony Yerli ezzel akar etetni minket.

Amúgy meg egyet értek azzal amit írtál a meló utáni kikapcsolódásról.
118.
adam6751
#117: "Sok embernek hazaesve az egész napi komoly agymunkát igénylő melóból marhára nem az kell, hogy még az agyát túráztassa. Na nekik valók ezek az interaktív film szerű játékok. Mert (kapaszkodj meg) tökéletes kikapcsolódást nyújtanak egy hosszú nap után. :)"

Ebben egyet kell értsek.
117.
Quent1n
#111: Sajnos nem úgy tűnik, hogy értette mindenki. Igaz, hogy már a cikk címadása is egy hülyeség de a cikkben világosan le van írva, hogy nem csak és kizárólag a graf a 60% :) Erre rengeteg komment csak azt fikázza, hogy "de a grafika 60%" csak ilyet nem mondott senki. :) Inkább abba lehet belekötni, hogy a látvány viszi el a hátán a játékmenetet. :)

Egyébként meg föl kéne már fogni, hogy mindenkinek más az igénye. Már rég nem azok játszanak ilyen játékokkal mint 10-15 stb évvel ezelőtt. Sok embernek hazaesve az egész napi komoly agymunkát igénylő melóból marhára nem az kell, hogy még az agyát túráztassa. Na nekik valók ezek az interaktív film szerű játékok. Mert (kapaszkodj meg) tökéletes kikapcsolódást nyújtanak egy hosszú nap után. :) Amíg vannak agymunkát is igénylő játékok (márpedig ugye vannak) addig nincs miért aggódni.
116.
Naridar
Amíg nem összecsapott és van egy egységes irányvonala az egész látványnak, addig mindegy hogy hány poligon van a képernyőn és milyen sebességgel olvasztja meg a videokártyát a gépben. Nézzük meg mondjuk a Rayman Origins-t. Álleejtős és mégis, a játékmenet önmagában elvinné a hátán a játékot (arról nem beszélve, hogy egy mobiltelefonon is elmegy, lásd Jungle Run). A színösszhang és a művészi rendezés sokkal többet tud tenni, mint a nyers processzorerő. Ha túl akarja valaki haladni a technikát anélkül, hogy a játékba önmagába és a grafika művészi kidolgozásába időt fektetne, úgy fog járni, mint kb. az összes N64-es játék: hiába volt 5-6-szor akkora a látótávolság, mint a PS1-en ha mosottak voltak a textúrák, iszonyatosan kiríttak a 3D-s környezetből a 2Ds tárgyak, a hatalmas pályák kongtak az ürességtől és ezzel együtt ment jobb esetben 30 képkockával másodpercenként (vagy 15, mint a Zelda Ocarina of time, egyszerűen játszhatatlan úgy).
115.
#114: Igen semmi mas.
Nem is ertem mit tokolnek storyval, hangokkal, game logic-kal, ai-val fizikaval.
Csak viszi a cpu idot mindegyik feleslegesen.
113.
GodGamer
A Heavy Rain és az Uncharted is csak egy viszonylag jó játék lett volna ha nem lett volna ennyire szép, a grafikája miatt viszon összességében hihetetlen élményt nyújt mindkét játék, úgyhogy a grafika igenis számít, és sajnos közel sem fejlődik olyan tempóban mint régen. a Crysis 3 meg egy gyenge játék lett.
112.
Ha valaki figyeli ennek a gyokernek a nyilatkozatait, az rajohet, hogy az elso parnal meg csak a jo torok hasis lehetett a nyilatkozatok kozbeni delirium oka. A kesobbiekben gondolom az afgan heroin.
Most viszont mar nem tom mit nyomhat, de nagyon durva lehet.
111.
Belerofon
#110: Tökéletesen értette mindenki miről van szó.Szép és jó amit leírtál,de igazából itt csak a Crysis harmadik részéről van szó,ami a kinézeten kívül elveszik a pusztaságban.Legyen szép egy játék,nem is erről volt szó,de egy intelligensebb játékos nem elégszik meg azzal,hogy csilli-villi kinézet mellett ész nélkül megy előre és lövöldözik mint egy szellemi fogyatékos és addig teszi ezt,még a szeme elé nem csapódik a "The End" felirat.A Crysis pontosan ezt nyújtja.Hogy van története?Van...Én nem nagyon virítanék ilyen történettel..A Crysis egy tájnézegetős játék és azt sem érdemli meg,hogy ilyen klasszikusokat szóba hozz vele szemben,mint a Half Life.
110.
Quent1n
#109: Talán a játékmenet kakukktojás, hogy az vajon mennyit számíthat persze az is erősen szubjektív :)
109.
Quent1n
Ti elolvastátok a cikket?? Nem az van benne, hogy grafika = 60% hanem ez:

"Minél jobb a grafika, a fizika, minél jobbak a hangok és a művészeti irány, annál jobb és élvezhetőbb játékról van szó. Ezek ÖSSZESSÉGE nagyjából a játék 60 százalékát teszi ki Yerli szerint. "

És azt hiszem egyet is értek vele. Régen a Doom-ot mi vitte el a hátán? A történetvezetés? Duke Nukem szuper sztorija? Need for Speedet? Az első MoH-t? Quake sztorijára emlékszik még valaki? GTA3? Far Cry? Ezek pedig korántsem voltak ám vacak játékok szerettük őket! Mit ért volna a Half Life remek sztorija ha nem néz ki úgy ahogy? HL2 is anno a technikai megvalósítással padlóztatott le sokakat.

Persze ellenpéldák is vannak de tény, hogy ezek a dolgok együttesen simán kiteszik egy játék 60%-át. A remek forgatókönyv, jól kitalált karakterekkel a maradék 40%. Ha a 40%-ből csak 10-20 van meg a technika részből meg 50 mondjuk, máris kész a Crysis. Ha meg 60-30 akkor Uncharted mondjuk. 50-40 RDR. Lehetne sorolni.

A régi jó DOS-os játékok meg más világ. 1 az, hogy technikailag akkor is durván fejlődtek a játékok 2, akkor még jobban rájátszottak arra, hogy használjuk a képzeletünket. De az már egy letűnt kor és el kell fogadni, hogy nekünk régi motorosoknak a nosztalgia miatt kedves sok játék. Régen is készültek szemetek vagy csak tech-re gyúró játékok, ahogy történetben erős de technikailag gyengébbek is.

Egyéni vélemény :)
108.
Mr. Wagner
Emlékezzünk csak vissza régen milyen jó játékok voltak, és meg sem közelítették a mai grafikai átlagot. Persze nőtt az elvárás, és nem is baj a grafikai fejlődés, de azért ha egy játéknak olyan sztorija van, hogy éjjel-nappal azon pörög az agyam, vagy olyan izgalmas a játékmenete, hogy észre sem veszem, hogy máris elszállt 5 óra, pedig mintha csak most ültem volna le, akkor az sem zavar, ha 8bites a grafika. De elvégre mit is várhatunk ettől az úriembertől, a játékaikon is meglátszik, hogy a cég 100%-ban ezt az elvet vallja, és szerintem csak azért nem mondott 90%-ot mert félt, hogy az XBox 360 riportere ott helyben agyonveri egy Crysis 3-mal a butasága miatt.
107.
Moldren
#105: Nekem a grafika kb tejszínhab a kakaón. Jó ha rajta van, de anélkül is imádom a kakajót. (Nem KVzok)
106.
Necreon
#99: Igen, Cevat Yerli és a Crytek a művészi érzékéről híres.
105.
PAtr0n
#104: Érdekes ez a dolog. Szerintem nagyon gamere válogatja mire van igénye. Az én igényem kb. 40% graf 60% tartalom.
104.
Moldren
Mennyire igazuk van! Nem is érdekel, hogy milyenek tartalmilag a játékok. Csak az a lényeg, hogy szemorgazmusom legyen. Köszönöm, hogy megtérítettél Crytek! (...my ass)
103.
Zombiekiller6
akkor szerintem abban megegyezhetünk hogy a grafikus motort át kéne adni az ubisoftnak, irrational gamesnek vagy más fejlesztőcsoportnak a cryteket meg be kéne záratni a francba
101.
Zombiekiller6
#99: egyet értek veled tényleg textúra szempontjából nem volt húde de a látványvilága nagyon ott volt és az számított is míg a crysis 2-t untam mint a wc-be bámulást és szerintem szar az egész
99.
vmiki88
Lehet a jóember a látványvilágra gondolt. Lásd Bioshock Infinite, nem a legszebb a grafikája, de a látványvilága pazar.
98.
keiji maeda
nála a grafika az utolsó szempont ! a sztori a hangulat a karakterek a zene és utoljára marad a grafika
97.
Ruga
Tokeletesen igaza van. Ha az a 60% megvan de a tobbi 40 nincs akkor egy 60%-os jatekrol beszelunk. Egy biztos, az alaphangulatot a grafika a fenyek es a hangok adjak, a tortenet pedig a hab ezen a tortan.
96.
aordog
Én szoktam retrozni, föleg Snes, Megadrive emulätoroknak köszönhetöen...és vannak olyan jätékok, amik 18 év tävlatäbol is szépek!!! Fontos a grafika, s ezt kär lenne tagadni! Viszont legyen akärmilyen szép a szem alkalmazkodik a lätvänyhoz, s ha nincs hangulat, akkor szerintem nincs olyan jäték, amit a vizualitäs pusztän elvinne a hätän! Az a baj, hogy minden hiper- szuper 3D - be megy! Ezért szeretem a napjainkban megjelenö 2D jätékokat... A jo jätékban legyen meg a lätväny és a hangulat is! A jo grafika nem azt jelenti, hogy minden fü 3D - be legyen, mert ha kimész az utcära ott sem azt bämulod. Viszont, ahogy päsztäzod a täjat az összhatäs lehengerlö! Ez a baj, hogy sokan elvesznek a jelentéktelen rêszletekbe, ami nem is lenne baj... igy, ebben a formäban viszont igen, mert a többire mär nincs idö és energia.
95.
DON GONDOCS
A crysis legizgalmasabb pillanatai a telepítés volt, amit megszakított valami interaktív reklám amit a végén az uninstall koronázott meg. Nekem tetszett a crysis trilógia, de mostmár csak kikéne lépnie a saját árnyékából a cryteknek.
94.
daenath
"Az emberek azt mondják, hogy a grafika nem számít, de vegyük a Crysist, s mondd, hogy ott sem számít"
Jo akkor mondom: nem szamit, foleg hogy masrol se szol a Crisis csak grafikarol 0 jatekelmenyel :P
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...