Doom - a végleges rendszerkövetelmény is befutott

  • Írta: Shifty
  • 2016. május 6.
  • Gépigény
Link másolása
A tegnap bemutatott utolsó Doom-trailer mellett a Bethesda és az id Software egy másik nagyon fontos információt is megosztott a rajongókkal. Ez pedig nem más, mint a játék végleges rendszerkövetelménye.

Most már tényleg csak napok választanak el minket attól, hogy a gyökerekhez visszanyúló, de több elemében is modernizált vadonatúj Doom felkerüljön a boltok polcaira. Tudja ezt a fejlesztést végző id Software és a kiadásért felelős Bethesda is, így tegnap két dologról is lerántották a leplet. Az egyik a már nálunk is látható utolsó, premier előtti előzetes volt, a másik pedig a PC-s változat pontos gépigénye.

A konzolos változatokról pedig kiderült, hogy 50 GB-ot nyomnak.

Minimum:

  • OS: Windows 7/8.1/10 (64-bit)
  • CPU: Intel Core i5-2400 / AMD FX-8320 vagy jobb
  • Memória: 8 GB RAM
  • HDD: 55 GB
  • Videókártya: NVIDIA GTX 670 (2 GB) / AMD Radeon HD 7870 (2 GB) vagy jobb


Ajánlott:

  • OS: Windows 7/8.1/10 (64-bit)
  • CPU: Intel Core i7-3770 / AMD FX-8350 vagy jobb
  • Memória: 8 GB RAM
  • HDD: 55 GB
  • Videókártya: NVIDIA GTX 970 (4 GB) / AMD Radeon R9 290 (4 GB) vagy jobb

 

A Doom május 13-án landol PC-n, Xbox One-on és PS4-en.

8.
8.
CitromH
#5: AI-t nem szokott videókártya számolni.

Optimalizálni meg minek? Vagy egy konzol amin menni kell, ami ugye nem támaszt túl nagy követelményt. Ezt aztán valahogy átdobják PCre, amire egy 970-es kártya is overkill vagyis miért ne írnák be. Minek fárasszák magukat?
7.
7.
dcba
#6: Sztem ha egy progi nezne at, akkor lehet neha kapnank olyat, h ajanlott gtx 660 es nem mindenhol a szajbatekert 970 lenne az atyauristen. Szimplan most ez a meno es igy akarjak eladni a karikat, h mindenhez belovik, h 970 az ajanlott.

A masik, h ha igy lenne, h megnezi egy progi, h mi az opcionalis, akkor mindenhova 980ti-ket irkalna ki, mert nem ritka, h mar 970-en is droppolnak a jatekok.
6.
6.
leviske
#3: Szerintem az túlzás, hogy a marketingesek néznék ki katalógusból. Nem dolgozom a szakmában, de az eddig olvasottak alapján első körben esélyes, hogy van egy progi, ami végignézi a kódot és belövi, hogy az adatbázisból milyen hardverek kellhetnek hozzá. Eztán meg már csak azt ellenőrzik gondolom, hogy a jósolt konfigon tényleg fut-e.

Ráadásul pl a mostani játékok közül a Division-t a minimum követelménynek számító Phenom II X4 lazán elengedte 60fps-ig. Pedig ajánlottnak ott se sajnálták bedobni az i7-3770K-t.
5.
5.
dcba
#3: Nem a cikket akartam anyazni, tudom, h ok csak lehozzak amit bejelentenek. En inkabb arra akartam ramutatni, h ma mar nincs olyan, h gepigeny. Ma az van, h ha nincs 970-ed, akkor bizony lesz FPS drop nem keves a jatekban es ha erre erzekeny vagy, akkor igy jartal. Foleg akkor vicces ez, amikor minden openworld megy faszan gond nelkul, aztan jon egy Quantum Break vagy egy Doom beta es tolod lefele a grafikat ahogy tudod meg 720p-re allitod at a felbontast egy olyan jatekban ahol egy megadott folyoson rohansz elore, atlagos grafikaval es nulla AI-vel. Egyszeruen leszarjak mar az optimalizaciot, sztem ugy vannak vele, h ha 970-en megy, akkor rendben a jatek le van tesztelve es aki ezalatt probalkozik az kapja be vagy dogoljon meg.

Egy masik forumon beszelgettem vkivel aki mondta, h neki pl a Doom beta 960-on is 45 fps-re droppolt, holott ugye mint kiderult a jatek mediumon ment. Azert az gaz ha egy 960 egy linearis jatekban ahol nulla AI van meg a mediumra is keves.
4.
4.
ribizly
Sokkal izgalmasabb dologról kellene itt inkább beszélni. Nem az az érdekes, hogy milyen gépigényt adnak meg a fejlesztők, hanem azt mire tervezetten tették.
Arra gondolok, hogy mondjuk az elmúlt néhány évben mindenhol (nem hivatalosan) 1080p/60fps/High/Ultra beállításokról beszéltünk. Fontos, hogy mi beszéltünk róla, mert abban a pillanatban, amikor egy kiadó beszélt ilyenről mindjárt megjelentek a 30fps és hasonló limitációk.
De ezek az idők elmúltak. Ma már beszélni kellene 30/60/120/144fps-ről, 1080p/1440p/4k felbontásokról és azon belül a részletességről meg VGA memória igényekről, illetve a VR támogatásról (OR DK2/végleges, HTC Vive, stb.). De valahogy nem akarunk még ide eljutni... :(
3.
3.
Heldengeist
#2: Ezt teszik a cikkbe, mert ezt adják meg hivatalosan. A gépigénynek meg azon túl már évek óta nincs információértéke, hogy lehessen rá mutogatni, ha nem megy normálisan, gyenge a géped. Valószínűleg már nem is a fejlesztők adják meg szakmai alapon az ajánlott konfigurációkat, hanem a marketingesek kinézik egy nekik összeállított katalógusból, aztán felülvizsgálat nélkül megy a sajtónak. Még csak azt sem hiszem, hardverek közül válogatnának, annyira feltűnően engyformák a gépigények.
2.
2.
dcba
#1: Ezt akartam en is irni. Mindenhez a kurva 970 kell. Meg sem eroltetik magukat, csak leirjak, h i7 970 ctr c ctr v es minden cikkbe berakjak. A masik amit nem ertek, h hogy van az, h nalam a batmanwn kivul az osszes csoda fotorealisztikus openworld very highon es ultran szall gond nelkul, de linearis baromsagok meg nagyobb gepigennyel rendelkeznek es droppolnak. Mig egy witcher3 vagy egy far cry primal azzal a grafikaval betonstabilan megy, addig allitom ez a doom majd rocogve fog menni lowon mediumon 720pben. Komolyan kezd kiakasztani, h ennyire nem optimalizalnak, csakhogy a kurva 970t vegyek.
1.
1.
Maximo32HUN
Egyre feleslegesebbnek érződik ez a gépigény dolog csak CTRL C+V és ott van i7 970 vagy feleslegesen odaírnak vmi magasabbat.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...