"Ha nem az IO csinálná, nem is lenne Hitman"

  • Írta: bobzenub
  • 2017. november 22.
  • Biznisz
A Square Enix vezérigazgatója a kiadó és az IO Interactive közti szakítás részleteiről mesélt. A legutóbbi Hitmant imádták a játékosok és a kritikusok, anyagilag mégsem térült meg az epizodikus modell.

Különös interjút adott a Square Enix igazgatója a GamesIndustry.biznek. Matsuda bár csupa dicsérettel illeti az IO Interactive-ot, illetve a Hitman-szériát, kihangsúlyozta, hogy cégvezetőként  a személyes preferenciával szembemenve időnként perspektívába kell helyeznie a fejlesztési költségeket és a megtérülést.

Bár a Hitman-sorozat legutóbbi darabja az eleinte sokat vitatott epizodikus formátum ellenére a rajongók és a sajtó elismeréseit egyaránt kivívta, anyagi értelemben nem volt kellőképp jövedelmező és többek között ez vezetett az IO kiválásához

Ám többről van szó ennél. Matsuda kitért arra is, hogy ilyen helyzetben egy vállalat megteheti, hogy csökkenti a befektetési költségeket, ám ez szerinte mindenképp a minőség rovására ment volna. Matsuda éppen azért, mert hitt az IO-ban, állítása szerint minden segítséget megadott a zökkenőmentes kiváláshoz, hogy a stúdió más kiadónál, vagy önállóan vihesse tovább a sorozatot.

Az IO idén júniusban ismét a teljes függetlenség mellett tette le a voksát, és indie stúdióként folytatja pályafutását, és miután a Square Enix rámondta az áment a vezetőségi kivásárlásra (management buyout), a Hitman szerzői jogai ismét teljes mértékben őket illetik. 

5.
GAMEROD
#4: Akkor se jó ez a fajta megoldás, a múlt évtizedben is abból adódott a probléma hogy az ember nem előfizet, hanem vesz. Ha valaki kipergeti érte az első nap a 16 ezer forintot, akkor ne kelljen egy évet várnia hogy teljes legyen. Az hogy mennyi összefüggés van a pályák között más tészta, mondjuk az előző Hitmanekben se volt sok összefüggés a pályák között, sőt kevesebb is mint most.
4.
Buggy
Szerintem, azért is döntöttek az epizodikus kiadásnál, mert a pályák között nincs nagy összefüggés és ne az legyen, hogy valaki végigszalad az összes pályán egy mordállyal és akkor panaszkodik, hogy milyen rövid szar. (Persze az ilyen ember ne is vegyen Hitmant). Hitmannek úgyis az a sava borsa, hogy minél kevesebb feltűnéssel és áldozattal oldja meg a feladatot.
3.
frankdelgado
szerintem meg pont jó volt, amikor megvettem (természetese a Gold verziót vagy mit), akkor "tértem át" konzolra. Akkor jött ki a divizió is, meg még sok cucc volt, amivel kelett tolni. Jöttek szépen a pályák, amiknek mindíg megörültem és agyba-főbe toltam. Aztán játszottam mással. Jó volt ezt így. Jöhet a következő kör!
2.
GAMEROD
Az epizodikus formát nem kéne erőltetni mert teljesen elrontja az egész játékélményt. Emlékszek,az Alone In The Dark 2007-et is így akarták kiadni, aztán akkora botrány lett belőle hogy inkább kiadták normálisan. Igaz az úgy se lett egy nagy eresztés.
1.
dante92
Matsuda!
Ha ezt olvasod vedd fel velem a kapcsolatot. Meghívnálak pár sörre!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...