Divinity: Original Sin 2 - megvan az egymillió

  • Írta: Shifty
  • 2017. november 29.
  • Biznisz
A szeptemberi premierjét követően már át is lépte a félmillió eladott példányt a Divinity: Original Sin 2. November végére a következő mérföldkövet is elérte a játék, hiszen már több mint egymillióan vásárolták meg.

A szeptemberi rajtot követő néhány nap nagyon izgalmasan indult a Divinity: Original Sin 2 fejlesztői számára, hiszen a sokáig csak Early Access keretein belül elérhető játék pillanatok alatt érte el a félmilliós álomhatárt. Úgy tűnik, az érdeklődés azóta sem hagyott alább, a Larian Studios ugyanis a Twitteren erősítette meg, hogy újabb komoly mérföldkőhöz érkeztek el.

Az egyelőre csak PC-n elérhető játéknak ugyanis szeptember óta újabb 500 ezer ember szavazott bizalmat, vagyis elérték az egymilliós eladási határt. Ezek után nem lepődnénk meg, ha a korábban már belengetett konzolos változatok tényleg elkészülnének.

11.
fluency
#10: Nem állítottam, hogy tökéletes lenne a játék. :)
Mivel elég összetett, szerintem még lesznek benne bugok. De Én olyan sokkal nem találkoztam pedig kb 90 órám van benne. Folymatosan javítják a cuccot, szóval csak jobb lesz.
Egyébként ma is volt egy szép nagy patch (nálam 2.1 gb volt). :)
10.
Kreto
#9: Befejezhetetlen questek miatt kb +5 órát hízott a játékidőm eddig mert próbáltam őket valahogy megcsinálni. Nem tudtam hogy én hagytam ki valamit vagy bugos. Perma effektek miatt pedig több órányi játékidőm ment a kukába és ez csak 2 probléma volt. Sokat kijavítottak ezek közül de még mindig akad bőven (bár lehet ha új gamet kezdenék sok megjavulna). Nem szidni akarom a játékot mert az 1 után ez várható volt de azt meg hülyeség állítani hogy tökéletes állapotban jött ki a játék :D
http://divinityoriginalsin2.wiki.fextralife.com/Patch+Notes
Már csak ha itt végig görgeted a fixeket lehet látni a problémát.
9.
fluency
#7: Nem egészen értem, mit értesz az alatt hogy: "a játék hemzseg/hemzsegett a bugoktól"? Én nem vettem észre a hemzsegő bugokat. Egyedül a DXGI error volt, ami idegesítő volt, meg talán az volt zavaró kicsit, hogy nem zárta be a már teljesített küldiket. Ezeket már javították, szóval ha emiatt nem vetted meg eddig, akkor nyugodtan ajánlom (feltéve ha szereted ezt a műfajt).
8.
silkgoat
Varom a Linux kiadast, az elsot imadtam. Remelem mire eljut a platformomra, addigra bugmentes is lesz :D
7.
Kreto
A játék hemzseg/hemzsegett a bugoktól csak úgy mint az 1 a kiadáskor. Így is az egyik legjobb RPG-nek titulálják a legtöbben. Innen is látszik hogy egy jó játéknál igen elnéző a közönség. Jah és persze türelmes mert bele fog kerülni vagy fél évbe mire a legtöbb bugot kijavítják.
6.
hedzsooo
Ja, direkt nem ragoztam túl a dolgot, nem kell ebbe semmit se belemaagyarázni. Mindössze annyit szerettem volna megjegyezni, hogy örülök az ilyen kiadók sikereinek, valamint azt kívánom hogy minden kiadó azt kapja a játékosoktól / vásárlóktól, amit valóban megérdemel.

Igazándiból a fejlesztő stúdiók embereit, alkotóit sajnálom csak kicsit, ha egy nem megfelelő (értsd: hozzá nem értő, totál elvtelen, kapzsi, stb.) kiadóval kell kihozniuk azt, amin éveken át dolgoztak. De legfőképpen úgy is csak mindig mi, a játékosok szívunk, ha egyes kiadók azt hiszik, hogy bármit megtehetnek + megetethetnek a néppel / a játékosokkal.
5.
Stranger
#4: hedzso sem állította, hogy tövig rágnák a körmeiket, csak nyílván van mivel bajlódniuk, nem mutathatnak azért olyan fényesen a statisztikák.

A helyzet az, hogy Divinity OS II-nél kényelmesen fedezték crowdfunding-al a játékfejlesztést. El is adtak belőle egy rakatot, mert elég minőségi a játék. Majd kiderül, hogy az Enhanced-ből mennyi megy el konzolon, mert ha most 10/10 a játék, akkor jövőre további tartalmakkal ez év játéka PS4/XO-n. Jó kis marketing boost.

Egyébként még mindig teljesen más költségvetésű a 2 játék, más célközönséggel, felesleges a steam és GOG százalékokat beleadogatni. Ennyi erővel az EA és Ubisoftnak fent kell tartani a saját online boltját, az is pénz. Komolyan, nem értelek.
4.
Heldengeist
#3: Sehol nem állítottam, hogy a Lariannál bajban lennének, pusztán azt, hogy az EA, Activision és Ubisoft meetingtermeiben sem fogják tövig rágni a körmeiket azért, mert a játékosok kicsit morognak a legutóbbi botrányok miatt. A Battlefront 2-ből még így is simán el fog menni 7-8 millió az első fél évben a teljes 60€/$-os áron, és ez kb azt jelenti, hogy csak a tervezett eladások felét bírják produkálni.

Plusz azt is bele kell számolni, hogy az EA-nak és Ubisoftnak saját online boltja van, sőt, az EA címeket digitálisan csak tőlük lehet megvenni, míg a Divinity vásárlások után van részesedése a Steamnek is, amit nagyjából az eladási ár 30%-ára szoktak becsülni.
3.
Stranger
#2: Ne felejtsd el, hogy teljesen más költségvetésű játékok. Battlefrontnál többszörösébe kerülhet a marketing mint Divinity-nél az egész fejlesztési költség. Egy ilyen játéknál már rég pluszban vannak ekkora eladásnál.

Ja és ez még csak 1 platform. Biztos, hogy lesz konzolra és linuxra is az Enhanced Edition-al majd vmikor jövőre. Pár millás eladás biztos meglesz nem kell őket félteni.
2.
Heldengeist
#1: Azért nem hiszem, hogy annyira bajlódnának, plusz a "jól fogy" is nagyon relatív. Az elégedetlenség ellenére a nagy címeik tízmilliós eladásokat produkálnak. Az efféle körökre osztott RPG kicsi piac. Ha másfél millió elmegy belőle, már a kategóriája legsikeresebbjei között van.
1.
hedzsooo
Helyes, fogyon csak jó sok az ilyen játékokból, miközben az EA-nak + a hasonló kiadóknak meg csak legyen mit bajlódnia az elégedetlenkedőkkel, beleértve engem is
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...