Öt perc a Far Cry 5-tel

  • Írta: fojesz
  • 2018. február 11.
  • Videó
Új gameplay videó érkezett a Far Cry folytatásához. Az IGN felvétele ugyanazt a küldetést mutatja be, azonban három különböző játékstílus mellett - hogy melyiket választod, az rajtad múlik, a feladat megoldásának csak a képzeleted szab határt.

Többféle módon is teljesíthetünk egy-egy küldetést a Far Cry 5-ben. Ha szeretnénk, mesterlövész-puskánkkal gondosan levadászhatjuk a szekta tagjait, de választhatjuk a lopakodást vagy az egyszerű hentelést is. Bárhogy is döntsünk, a társaink máshogy segítenek majd minket: Grace-szel kereszttűzbe csalhatjuk a rosszarcúakat, a kutyánk, Boomer kifigyeli és megjelöli nekünk őket a térképen, míg Nick egy repülőről osztja az égi áldást.

A Far Cry 5 március 27-én érkezik PC-re, PS4-re és Xbox One-ra.

41.
Heldengeist
#33: Nem is csoda, mivel a megjelenés után évekig nem volt olyan PC, ami, amin 1080p-ben elment volna ultrán. A HD5800-as kártyák voltak az elsők, amik bírták a 30fpst. Én is először lowon játszottam 11fps-sel, erről talán valamikor az egyik blogomban is megemlékeztem. Ettől függetlenül ahol érdem van, ott azt el kell ismerni, nem ész nélkül sértetten techdemózni. És a története a Far Cry-oknak is maximum egy közepesen tisztességes B mozis színvonal. Ami pedig ezen túl marad, az ott is a gameplay, ami még fapadosabb, mint a Crysisnál volt és a játék technikai színvonala (grafika, fizika, stb.)

Ami pedig a Far Cry 1 - Crysist illeti, nem tudom, mikor játszottad újra utlojára az előbbit, de javaslom, vedd elő megint. Elég komoly nosztalgiavakság szagot érzek.
40.
BrockSamson
Megnyugtato, hogy van egy NPC, aki keresre meg le is lovi neked az ellenfeleket, ha mar a video keszitoje tul bena volt kontrollerrel, hogy ezt megtegye. :D
39.
KőbányaKispest
#37: Hát de most mit tegyen bele? Akarsz craftolni teli kabatot, akkor ne cérnát meg tűt keress, hanem az allatnak a lootjat fel tudd hasznalni valamire. Nagy joszagok (ersd nehezebben legyozheto) lootja komolyabb cuccokhoz kellett.

De te belekotsz a semmibe. A vaas meg jo karakter volt. A lanyok is. Tehat nem ertelek.
37.
ted_tris
#26: A 3. Abban volt visazalapes hogy a kuldetesek fele szar volt.
Az alapsztori elment, de a jatek cselekmenye valami hulladek.
Ket jo karakter volt a jatekban, a doki es a kopasz kecskeszakallas tetkos "nemet" arc.
A willis hatereset.
Mindenki mas idiota.
A vaas idegesito volt mint a szar. A 3* elkap +1 elkap es lelo valami legalja fantazia hianyrol tanuskodik.
A bazisfoglalasok jok voltak, meg az embervadaszat, de pl az npc-k altal adot kuldetesek 3-4 kivetellel szinten katasztrofalisak voltak.
A halucinalos marhasag miatt meg sittrevagnam a designert.
A szigeten volt bolt fegyverek, autok, loszer, tv, de hatizsakot azt kesziteni kellett.
Ez a primalba siman belefert (mondjuk nem tudom miert kell egy teli ruhahoz 2 mamut bore meg egy tegezhet 2 tapire), de itt szerintem kretenseg volt.
Az teny, hogy a masodik tenyleg szar.
Amikor kijott a 3 azt mondtam sokkal jobb a 2 ,de aztan ujra nekivagtam es tenyleg amator indie csapat elso probalkozasanak tunik.
36.
ted_tris
#30: Nem, mert nem csipjuk be sehova kozben a hereinket...
35.
ted_tris
#29: Neked ez a porno valami megragadt gyerekkori cucc?
Porno volt a primalban amikor kufircoltak az osemberek, de allat porno az nem?
Jaaaa!!!
Ertem mar mire gondolsz.
De szerintem a kardfogu tigris nem azert ugrott a gyapjas orrszarvu hatara...
34.
ted_tris
#11: Pedig eddig a primal volt a legatgondoltabb es a legkevesbe idegesito.
33.
Rézfánfütyülő
#32: Nem mindig igaz ez így. Olyan kicsit videó alapján ítélni, mint amikor haverom, aki hatalmas DS fan meg volt győződve róla, hogy a DS3 a sátán munkája és hulladék, mert xy azt mondta, valamint nézett gameplayt, a DS első két részét pedig tolta legalább 20x. Aztán leültettem a 3 elé, és be kellett lássa, hogy téved. Persze, nem kell mindent tolni, de ahhoz, hogy teljesen valid véleményt alkosson az ember, szükséges, hogy tudja hogy arról beszél, ami a saját tapasztalata, nem valakié, aki fellökte a videót a netre. Nem mondom, hogy te ezt tennéd, de túl sok ember túl sokszor hagyatkozik mások véleményére, ahelyett hogy megalkotná a sajátját.

A Crysisról: Nem ment normálisan a gépemen, de annak idején semmi nem ment normálisan, megszokott volt a szaggatás, stb - nem voltunk gazdagabbak, hogy azonnal olyan rigem legyen, ami majd viszi. Emiatt jobban érdekelt a valós gameplay és a sztori mindenben, így nagyon egyszerű techdemonak neveznem a Crysist, mert kicsit sem vakított el sem az effektek, sem a textúrák grafikai minősége. Ha ezek pedig nem voltak képben, mi is maradt? Az erőváltogatás, ami egy darabig fun volt, de aztán hamar unalmas lett, a pályadizájn a Far Cryból, ami valóban jóféle volt, valamint egy faék egyszerűségű, unalmas sztori, valamint egysíkú, egyszínű, 0 karakterek, akik mennek benne előre. A gameplay sem adott semmi különlegeset az említett suit opciókon kívül, sőt, elég gyenge volt akkor is ha csak a Far Cry 1el vetettem össze - a lövészet ott sokkal jobban működött.
A feléig toleráltam ezekkel együtt, utána viszont már kényszerítenem kellett magam hogy tovább toljam, mert nagyon híres, nagyon imádják, csak lesz benne valami végül, ami miatt megéri. De nem volt.
(Véletlen, hogy a Ryse szintén a Crytech munkája? :D )

Am a Just Cause 3 mint vetélytárs jó lenne, de inkább a 2. Az volt a legjobb része annak is, a 3 már visszalépés, gyenge és unalmas utánérzés ahhoz képest.
32.
Heldengeist
#28: De, ami azt illeti, nem vagyok elbűvölve például a Skyrimtól és a Fallout 4-től sem. Az a kettő tipikusan az a sorozat, ami eszetlen módon elkezdett butulni. A Fallout 4-ről is jóformán látatlanban mondtam, hogy rossz. Múlt héten ingyen kipróbálható volt, le is mondtam minden elkötelezettségem, hét közben alaposan rákészültem, 3 nap alatt beledobtam 23 órát, hogy ne csak 5-6 óra alapján ítéljek és még az előzetes elvárásaimat is jócskán alulmúlta. Ha nem lett volna időlimitem, valószínűleg 6-7 óra után félre teszem és évekig felé sem nézek, mint ahogy a Phantom Pain járt. Pedig a megjelenés előtt úgy álltam hozzá, hogy Pip-boy Editiont fogok belőle venni.

Meg aztán nem tegnap kezdtem játszani, nem kell minden egyes játékot személyesen kipróbálnom, pláne, ha a széria korábbi részei nem ismeretlenek előttem, hogy azért viszonylag pontosan meg tudjam ítélni, mit is ér valójában. Márpedig 50 óra Far Cry 3 után néhány vágatlan gameplay videó bőséges, hogy tudjam, mennyi változást hoz a 4 vagy mennyiben más a Primal.

Ami a Crysissel való összehasonlítást illeti, történet terén fapados volt, de techdemónak nevezni erős túlzás. Azok szeretnek/szerettek így hivatkozni rá, akiknek savanyú volt, hogy nem bírta a gépe. Ami techdemó, az a The Order 1886 és a Ryse: Son of Rome. És azért a Crysis is elég nagy térképekkel dolgozott, meg aztán mégiscsak idén 11 éves, azóta a hardverek számítási teljesítménye akkorát nőtt, hogy a telefonom is röhög az akkori csúcs PC-ken és hetedik generációs konzolokon. Meg ugye azóta jött egy Just Cause 3 is.
31.
Blueberry
Itt van a “western” farcry ;) a mai köntösben ez áll legközelebb hozzá,a számozott farcry részek a jelen környékén játszódnak,ha lesz wilswest epizód az szerintem mellékszál lesz (mint a primal)
30.
Animejetix
8:20-nál van a jelenet amikor egy Far Cry-val játszok.... veletek nem ez történik a játékban is?

https://www.youtube.com/watch?v=3BnXz-7-y-o
29.
Animejetix
Ti most milyen játékról beszéltek? A FarCry3- Primal, AC Originsnél is csak nálam van az hogy az állatok szétbasszák a pofámat az erdőben? Tökmindegy a sztoriban hogy mit csinálok, mindig jön egy állat és kinyír... fel is adtam, ennyi állat pornót meg darálót egy játékban se látni...
28.
Rézfánfütyülő
#24: Ezek alapján remélem nem szereted a Fallout/Elder Scrolls sorozatokat, ha igen, rossz hírem van, a logikád alapján mindegyik ócska rókabőr, más graf, máshol játszódik, de a küldetésrendszer a harcrendszer - nagyjából - ugyanaz. Ha az apró finomhangolások nem számítanak, nagyon sok játékot be lehet így támadni.

Azzal egyet értek, hogy cseppet hülyén néz ki, ahogy a bombázás meg se égeti a háztetőket, de ha a Crysist citáljuk ide, nem lehet igazán összevetni a kettőt, mert hiába vannak nagy mapok abban a nagyon mutatós techdemóban, ami a Crysis volt, egy open world játékkal nem lehet összevetni, és az sem véletlen, hogy a Crysis 2re és 3ra visszavettek kb mindenből a grafikán kívül.

Korábbi hozzászólásban volt, de említetted a COD készítési sebességét, és arra reagálva, véleményem szerint ez még mindig többet ér, mint egy lineáris corridor shooter, amiben belehajít az ember 4 órát, és kész - természetesen singleplayerre gondolok. Erőfeszítés még van benne, "bántani sem bánt" senkit, az Ubi pedig nem mintha kiadna valami más, érdekesebb dolgot amit emiatt nem tud. Unaloműzőnek és powerfantasynak jó, sok ember pedig pont ennyire vágyik a játékoktól.

De amúgy, ezt nem támadásként mondom, de visszaolvasva a kommentek között láttam, hogy a 4-et és a Primalt nem játszottad. Ezek szerint videókból tudod milyen, az pedig nagyon nem fedi át azt, milyen leülni és tolni valamit. A 4nél megadom, hogy valóban ugyanaz mint a 3, minimális újításokkal, de a Primal például egészen másféle állat, olyannyira másféle, hogy meg is bukott a pénztárnál. A gameplay loop még mindig hasonló, de a setting miatt teljesen másféle játékstílust követel, a szelídítési rendszer pedig nagyon jó addíció.

Amiért pedig még mindig fogy, az a tény, hogy a játék önmaga vetélytársa. Nem sok másik van, hasonló minőségben, ahol felszabadíthatsz egy nagy területet, azokkal az eszközökkel partizánkodva végig az említett területen, amikkel csak akarsz, miközben kapsz egy kompetens sztorit, ami megy is valahova, nem csak a következő cutsceneig (a 4et sokan savazzák, de ennek ellenére legalább olyan jó volt ezen a téren mint a 3). Nagy szabadságfok, sok tennivaló - akkor is, ha a nagyja ugyanaz, csak máshol - többnyire nagy fegyverarzenál, amiből válogatni lehet.

Az 100%ig igaz, hogy lenne hová fejlődnie a sorozatnak - hogy fog e, az más kérdés - de ahogy most van, a rókabőrözés mellett is elfogadható, érthető, miért fogy még.
(Személy szerint jobban örültem volna egy vadnyugati verziónak, ahogy azt pletykálták, de egyszer talán olyan is lesz.)
27.
Fakjee
#25: Kincset is lehetne vadászni ősi romok között?:)
26.
Fakjee
#24: Javaslom told újra az első két részt pláne a 2-ik részt ami a sorozat legalja...
Baromira nincs visszalépés.
25.
frankdelgado
#23: Azért lehetnének új ötletek. Legyenek benne hatalmas, hüllő formàju robotok, amikre ijjal vadàszunk. És az alapsztori meg kegyen az, h az emberek nagy része megmurdelt és mi alakitjuk a hőst aki kideriti mi a lof@x történt. :)
24.
Heldengeist
#23: 2012 November 29 - Far Cry 3
2014 - Far Cry 4
2016 - Far Cry Primal
2018 Március 27 - Far Cry 5

Változtatni kéne a harcrendszeren (ez hatalmas visszalépés az első két részhez képest), lopakodási mechanikán, a küldetéseken, főleg az általad említett mellékfeladatokon, az AI-n és ez utóbbi nagyon kijön a videón, környezeti interakción (a 11 éves Crysis porba gyalázza). Rengeteg ponton érdemes volna fejlődnie a sorozatnak, de gondolom egy ilyen open world játéknál a másfél éves gyártási ciklusba így is csak épp hogy beleférnek.
23.
Fakjee
#21: Hogy jött a Far Cry-ból 5 és fél év alatt 4 mikor 10 éve volt a FC1 és a 4-ik résznél járunk....Witcher igaz rossz példa volt.

De mindegy is. Fantáziátlan rókabőr - nektek elégedetlenkedőknek. Még egyszer megkérdem: mi a búbánatos picsán kéne egetverően változtatni ha egyszer az alapok jók? Adott egy pár gameplay videó amiben látszik hogy ezek az alapok adottak és jók. Itt ott van némi fejlődés is. A látvány jobb lett. Semmi komolyabb egyebet nem tudunk de már megy a rókabőrözés és a többi bullshit.
Baromi unalmas tényleg ez az állandó rinya. Az AC-nél felróttam én is hogy rókabőr mert rohadtul kellett volna réges rég a gameplay-be is változást belevinni,az Origins ezt meg is lépte elindultak egy jó irányba sok rész után. De a FC-nak amit fel lehet róni az az hogy a mellékes feladatok unalmasak (voltak, a fene tudja most mi lesz). Ezt leszámítva a FC3 sztorija karakterei teljesen korrektek voltak, a küldetésekkel sem volt gond a gunplay szuper az akció látványos és élvezetes. A 4 ezt vitte tovább csak sajnos sem a sztori sem a karakterek nem tudtak felmutatni semmi emlékezeteset.
22.
Heldengeist
#20: A zsenije lehet, hogy nem, de az előző évtizedben sokkal több fantázia volt bennük. A két Prince of Persia reboot, Beyond Good & Evil, Brothers in Arms, Ghost Recon, Rainbow Six, Splinter Cell, World in Conflict, XIII, IL-2 Sturmovik. Lock-on: Modern Air Combat.

Ehhez képest ebben az évtizedben gyakorlatilag, amit érdemben fel tudnak mutatni, az pár budget játék (I am Alive, Valiant Hearts, Child of Light) és AAA a Black Flag, Blood Dragon és a South Park. AAA szinten kevés kivételtől eltekintve az előző évtizedben indított sorozataikat fejik.
21.
Heldengeist
#17: Gears of War-ból 10 év alatt jött 5, Mortal Kombatból a legutóbbi reboot óta 7 év alatt 2, God of War-ból 13 év alatt 5 asztali konzolos, a Far Cry-ból pedig 5 és fél év alatt 4 (Blood Dragont nem számolva), Assassin's Creedből pedig 10 év alatt 10. A Witchernél meg ajánlom, hogy próbáld ki mind a hármat és nézd meg, mekkorát változott a játék az egyes epizódok között. Plusz abból is 9 év alatt jött 3 darab.

A probléma nem az, hogy folytatás, hanem hogy fantáziátlan rókabőr. Egyszerűen bűzlik tőle a játék, hogy csak a minimum erőfeszítést teszik bele, hogy újra a polcokon legyen. Talán tényleg csak a Call of Dutyt és az annuális sportjátékokat nyomják ki nagyobb tempóban, mint az Ubisoft a saját két fejőstehén sorozatát.

Az pedig, hogy a gameplay-re ráférne egy átdolgozás, az egy másik téma. Szerintem igencsak komolyan ráférne az AC-re már a kezdetek óta, de a Far Cry (3) is kifejezetten unalmassá tud válni olyan hosszú távon, amibe egy végigjátszás futja.
20.
Geribácsi
Semmi gond ezzel. UBI soha nem volt az innováció zsenije.
Miért változtatnának az Assa vagy far cry sorozaton ha Pistike úgyis megveszi, nem éri meg a kockázatot.
Mondjuk nem kell annyit kockáztatni mint a nintendo a zeldával, de egy olyan óvatos fejlődés mint a GTA-kban van elvárható lenne.
19.
ted_tris
Remelem ebben nem lesz, a mar a 3-asban is idegesito narkos idiotizmus.
A halucinalos vontatott palyak.
Tokre idegesitoek voltak.
Plane, hogy eddig mindegyikben ellottek.
Na meg a hosszu tovabbnyomhatatlan cutscene-ek amik erdekes modon mindig a check pointok utan voltak.
18.
Mortis
érdekes helyzetben van ez a széria, hiszen a legyedibb részei pont a számozatlanok, amiket a nagytöbbség nem kedvel vagy még csak nem is próbált: a Blood Dragon és a Primal. A Blood Dragon azon kevés játék egyike, amit akármikor újra tudok játszani: rövid, kompaktan élvezetes és kegyetlen humora van. a Primal meg a Far Cry-jos játékmechanikák csúcsrajáratása egy meglepően emberközeli történettel s sokkalta változatosabb világgal, mint bármelyik másik rész a sorozatban( hiába lett a térképe a 4-ből nyúlva) - az egyetlen 'teljes értékű' Far Cry amit nem untam meg a végére.
a 4 szerintem azért lett olyan borzasztó, mert a játékmechanika mellett a karaktereket és azok szerepét is gondolkodás nélkül átemelték a 3-ból - őrült főgonosz, aki ellen személyes bosszúhadjáratot fojtatsz; segítők, akik titokban nem is állnak annyira a te oldaladon; flúgos mellékkarakterek; a főszereplő kb. nulla személyisége. a Blood Dragon-ban és a Primal-ban is a játékoskarakternek volt hogyúgymondjam karaktere - az ötben az a választható nemmel és a coop-ra való ráfekvéssel ezt bizonyára teljesen kinyírták s megint mindenki zakkant és flúgos. nagyon érdekes...
17.
Fakjee
Ennyi erővel tényleg ne játszatok Unchartedekkel, Gears of warokkal, Mortal kombatokkal, God of warokkal, Witcherekkel,semmivel ami folytatás.
Komolyan nem fogom megérteni hogy miért baj az ha egy játék grafikában fejlődik, új sztorit és karaktereket kap,de közben a gameplay nagyjából ugyan az mint az elődjében mikor azzal ilyen téren nagy gond nem volt.
A 4 sem azért lett "gyengébb" mint a 3 mert ugyan az volt, hanem mert nem találták el a sztorit és a karaktereket,egyszerűen érdektelenek voltak, és mellette repetitív unalomba fulladt minden. Ha itt eltalálják ezeket akkor gond nem lehet. A gunplay,lopakodás,lövöldözés ami egy fps-ben számít azzal eddig sem volt gond. Mit változtassanak hogy ne mondja Trolltibi hogy "ez ugyanaz csak más pályákon".... Rakjanak bele csillámpónikat amiket egy virágos sziget hegycsúcsán kell f*szra húzni?
Még ha egy olyan játéknál akad ezen ki bárki ahol a gameplay-t is erősen lehet kritizálni és erősen ráférne egy átdolgozás,újragondolás de ilyenről itt szó sincs...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...