Érkezik az xboxos billentyűzet- és egértámogatás

  • Írta: sirdani
  • 2018. szeptember 26.
  • Hardver
Link másolása
Már régóta tervben volt az, hogy az Xbox One-on lehetőségünk lesz billentyűzet és egér segítségével is játszani a kontrollerek mellett, ám konkrét részletekkel sosem találkozhattunk a témát illetően. Egészen idáig.

Most már elkerülhetetlenül közeleg a billentyűzet- és egértámogatás a Microsoft Xbox One konzoljához. Phil Spencer, a Microsoft Xbox-részlegének vezetője az Inside Xbox legutóbbi részében árult el újabb infókat az új funkciók és lehetőségek kapcsán.

A legfontosabb részlet, hogy nem egy általános Xbox One-funkcióról lesz szó, amely minden játékban elérhető majd, inkább csak megteremtik a fejlesztők számára a lehetőséget az eszközök támogatására - a végső döntés, hogy alkalmazzák-e a technológiát, az övéké marad. Ahogyan Spencer fogalmazott, „nem érdemes elvárni, hogy a platform összes játéka mostantól támogatni fogja az egeret és a billentyűzetet. Ez a fejlesztők döntése marad.”

„Rengeteg játék létezik már most is, melyeknek szükségük van billentyűzetre és egérre, de ezek nem fognak már holnap hirtelen megjelenni konzolon. Viszont ha a fejlesztők kezébe adjuk a lehetőséget, akkor idővel egyre több ilyen játék érkezésére számíthatunk.”

Korábban már lehetett hallani arról, hogy a Razer és a Microsoft szoros kooperációban készíti az első Xbox One-billentyűzetet, mely azt sugallta, hogy egy zárt rendszerről lesz szó, ahol kizárólag csak az általuk készített (és nyilván magas árral ellátott) eszközök lesznek használhatóak.

Szerencsére nem így lett. Sőt! Spencer állítása szerint a legtöbb USB-kompatibilis vezetékes vagy vezeték nélküli billentyűzet és egér működni fog Xbox One-nal is. A Razerrel közösen készített eszköz pedig csak egy lesz a sok lehetőség közül, mely amolyan referenciapontként fog szolgálni más gyártók számára. Az eszközt egyébként a novemberben fogják bemutatni az X018 trade show alkalmából.

És hogy mikorra várhatjuk, hogy mindezek az ígéretek valóra váljanak? Nos, az első játék, mely támogatni fogja az új lehetőségeket, a Warframe lesz, az Xbox Insider Program keretében hivatalosan „heteken belül”, mely feltehetőleg azt jelenti, hogy még október során.

Reméljük, hogy az újítás sikeresen fog elsülni, és az Xbox Play Anywhere mellett a Microsoftnak sikerül még jobban összehozni a konzolos és PC-s játékosokat!

43.
43.
Fata Morgana
#42: Vagy a szerkesztés opció csak én 2009-től áhítozom utána.
33.
33.
#2: Minden játékhoz jó lehet annak, aki szereti, vagy igénye van rá. Persze én sem azt mondom, hogy most akkor a verekedős játékokat kötelező billentyűzettel játszani, de mondjuk a cikkben említett Warframe elég nagy lyukrafutás lehet controllerrel. De mindenki személyesen és csakis maga tudja.
32.
32.
delphijos
#20: És ? Aki bill. egérrel játszik az ugyanúgy beállíthatja majd hogy akar-e kontrolleressel játszani. Autóverseny játékokban sincs "háború" konzolon hogy ki játszik kormánnyal.... Ez egy lehetőség lesz. Aki akar él vele...
31.
31.
CitromH
#7: Köszönöm, de semmi kedvem megtanulni egy ezközön célozni, amikor már megszoktam egy másikat amely sokkal inkább megfelel a célnak.
30.
30.
CitromH
#6: Lehet eljön az idő, hogy vegyek egy konzolt végre?
29.
29.
zoli12i
28.
28.
Duken
#25: kimoderált üzenet
25.
25.
Gyorsan feldobtam ps-re a fortniteot es kiderult az az ami kezeli .
A gyerek le is vagodott ele. :D
Egy megjegyzese volt, hogy milyen ronda ps-en, pedig a jo framerate miatt (~90) medium-highon jatszik a gepen.
24.
24.
#19: Kizart, hogy egy kozepes,de gyakorlott egeres jatekost lealazzon.
23.
23.
#17: Nektek ez a gornyedes valami fetis?
Mert tobb konzolostol olvastam ezt, az amugy szimplan teveszme.
Kanaperol jatszom. Olemben egy ikeas, alul parnazott laptop tarton egy logi k340, mellettem egy kemeny mouse padon meg egy szinten logi m705.


22.
22.
#15: Elarulnad megis mihez sikerult ezt marhasagot osszezagyvalni?
Mert a kommentemhez valasznak, meg hozzad kepest is tre.
21.
21.
Zelgadis187
#20: Aki konzolon játszik azt ez nem izgatja. Akit meg érdekel most ez téma itt lessz az esély összemérni a tudást. De szerintem a fenét se érdekli.
20.
20.
B-Shaggy
#18: Igen, csak ahogy egy előző kommentemben már írtam, itt nem csak annyiról lenne szó, hogy "vállalom a kockázatot, hogy az egérrel játszók sokkal precízebben céloznak, mégis kiállok ellenük", hanem arról is, hogy aki egérrel játszik valamilyen kompetitív vagy kompetitíven kezelt játékkal, azt rohadtul nem akar a csapatába kontrollerest, aki feedeli az ellenfelet / rohadtul nem tesz hozzá a csapat teljesítményéhez.
19.
19.
A Pulyka
#13: Latszik, hogy nem ismered Ali-a -t
18.
18.
delphijos
Mivel nem “nativ” lesz a támogatás ( úgy értem hogy minden menne alapból ) hanem csak API, ezért pontosan tudhato a játékban hogy ki játszik kontrollerrel , és ki bill. egérrel. Ahol támogatva lesz , multinál biztos lehet majd dönteni hogy egy kontrolleres akar-e “egeresekkel” játszani. A mindenféle “emulátorokkal” pont az a gond, hogy a gép felé azok is kontrollernek “látszanak”....
17.
17.
shatterhand
#13: Precizebb,de konzolosok tobbsege fotelbol jatszik es nem gornyed az asztal folott. Ezert se fogjak eroltetni ezt a dolgot. Pusztan kenyelmi szempont. Es a kontrolleresek kozt is lehet profin celozni. Van aki a codot 5ös szinten tolja mig az E sportosok 20ason. Kb ekkora difi lehet. Ugyhogy az egeresek csak maradjanak meg maguk között.
16.
16.
B-Shaggy
#14: Ha jól emlékszem, akkor Overwatch fórumon volt belőle sírás, hogy sokan bütykölt billentyűkkel meg egerekkel tolnak és nem lehet őket leszedni. Talán ezt a veszélyt szűntethetnék meg, ha ezeket bevezetnék.
15.
15.
Heldengeist
#13: Nyilván aki macskák ellen akar multizni, annak nincs választása. De kontrolleresek eloen és SP-ben nem hátrány. Azt hittem, nem kell doktori ennek az átlátásához.
14.
14.
#9: Semmi.
A fejlesztok nem fogjak beletenni a tamogatast es a microsoft ugy sul be ahogy altalaban szokott.
Elmeletileg ps4-en is van, de a'sszem a fortnite-on (vagy overwatch?) on kivul nem tamogatja szinte senki.
Meg az "abakusz4" menujeben se sikerult mindkekttot mukodesre birni.
Most vagy az eger, vagy a bill, mar igy hirtelen nem is tudom, de valamelyik nem mukodik.
13.
13.
#7: Azt a kontrollerrel celzast azert megneznem.
Illetve elotte tisztazzuk mit ertunk celzas alatt.
Lehet latni youtubeon nem is amatoroket is, ahogy ganyolnak vele.
Az eger erre a celra sokkal precizebb.
Ezzel vitatkozni tok ertelmetlen, mivel ez teny.
12.
12.
#2: Meg fps-hez, tps-hez esetleg, ha te szeretnel jatszani es nem a geptol varod el, ,hogy jatszon helyetted.
Egy nem fedezek alapu fps-ben, ahol nem csont kretenre van csinalva az ai, auto aim nelkul elverzel mint a huzat.
Az Aim asist es tarsai fps-ek tps-ek lenyeget veszik el.
Az bennuk a jatek, hogy lovoldozol.
Mar varom mikor jon az automata vegigjatszo funkcio, kizarolag konzol exkluzivkent...
Agyf@sz
11.
11.
"Érkezik az xboxos billentyűzet- és egértámogatás"...
...4 éve...
9.
9.
B-Shaggy
Ha a nagyobb FPS-gyártók elkezdik bevezetni a funkciót, gyakorlatilag kötelező lesz egér+ billentyű multiba, ami egyrészt nyilván probléma, de én mindig azt mondtam, hogy FPSt nemhogy nem jó, hanem egyenesen értelmetlen kontrollerrel játszani. Elég érdekes dillemmát hoz elő ez a cikk. Ha bevezetik, hogy multiba lehessen FPS játékokban egérrel és billentyűvel tolni, akkor szerintem már egyből abszolút kötelezővé kell tenni, mert senki nem akar azért elveszíteni egy meccset, mert a csapatában van 2-3 ember aki semmit sem ér kontrollerrel. Meglátjuk, mi lesz ebből még.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...