A Game Informernek adott interjújában a társrendező, Tim Cain és a vezető designer, Charles Staples mesélt egy kicsit a The Outer Worlds harcrendszeréről. Noha a játék úgy néz ki, mint egy shooter, de elsősorban egy RPG-ről van szó. Először is, ne gondoljátok, hogy úton-útfélen ellenfelekbe botlunk, de unalmas összecsapásokra sem kell számítani.
Lehetőség nyílik a taktikázásra is, mégpedig a TTD - Tactical Time Dilation rendszer segítségével, amely hasonlít a Falloutban látott VATS-ra. Limitált ideig lelassíthatjuk az időt, célozhatunk a test bizonyos részeire. A TTD-t nem használhatjuk a végtelenségig, mivel a számláló gyorsan kiürül.
Emellett a társak is fontos szerepet töltenek be. Parancsokat oszthatunk nekik, saját különleges képességekkel rendelkeznek, de a harcmodorukról mindig mi döntünk. Minden egyes csatlóshoz különféle perkök rendelhetőek, így a kunsztjaikat testreszabhatjuk.
Fegyverekből többféle típus lesz, vannak energia-, kinetikai és közelharci alkalmatosságok, többféle gyártótól. A Spacer's Choice-fegyverek például gyorsan kopnak, de cserébe olcsóak és könnyen javíthatóak. Persze mindegyik fejleszthető is, így később nagyobb tűzerőt rendelhetünk hozzájuk.
A 15-40 órás játékidővel kecsegtető The Outer Worlds idén érkezik PC-re, Xbox One-ra és PS4-re.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.