Resident Evil 3 - ennyit javult a grafika 21 év alatt

  • Írta: sirdani
  • 2020. március 7.
  • Videó
Egy friss videó bukkant fel a PlayStation Undergroundon, melyen a hamarosan érkező Resident Evil 3-remake került összehasonlításra az 1999-ben megjelent klasszikussal. Ki gondolta, hogy jól áll a zombiknak a korosodás?

A 16 perces új videón a 21 évnyi különbség miatt nem is annyira a nyers grafikát érdemes nézni, hiszen abban egyértelműen nagyot ugrott a felújított Resident Evil 3.

Inkább a játékmeneti újításokat, illetve azt, hogy a régi klasszikus mely elemeit őrizték meg a fejlesztők, illetve melyeknek mondhatunk búcsút. A régi kamerakezelés például jóval körülményesebbé tette az irányítást, de talán az atmoszférát is egy kicsi rémisztőbbé tudta varázsolni, mint a modern 3D-s megjelenítés, míg az ajtók utáni töltögetés garantáltan nem fog hiányozni senkinek sem.

A Resident Evil 3 felújított verziója és a multis Resident Evil: Resistance április 3-tól lesz elérhető PC-n, PlayStation 4-en és Xbox One-on.

23.
Ps fanboy
#8: Pedig basszus már rég ki lehet kapcsolni a két fekete csíkot az Evil Within menüjében és teljes képernyőn élvezni a cuccot. Kb. két éve kapott valami frissítést (lehet, hogy több). Tudom, mert kb. két éve bezsákoltam a ps storeból kemény 1500 pengőért és végre fullban élvezhettem miután kikapcsoltam a menüben a csába. De cikkeztek is erről annó, hogy a készítők engedve a rajongói nyomásnak, egy frissítés keretében végre megoldották és a menüben végre kikapcsolható ez a förmedvény. Többek között engem is ez motivált az újra beszerzésében. Sebaj, kapcsold ki, és vidd végig megint egy nehezebb fokozaton. :D
22.
Yanez
#21: Örülök, hogy tetszik! Ha harmadik fejezetig nincs gond, akkor a továbbiakban sem lesz. Elmondanám az apróságokat, amik nem jöttek be és kissé csalódást okoztak, de nem akarok spoilerkedni. Ha majd kitoltad, nyugodtan írj rám, ha érdekel a dolog. Egyébként, összességében megvagyok vele elégedve és számomra maradandó élményt okozott. Vannak hibái és igen, közel sem tökéletes, de hangulatban az egyik legjobb horror game a világon!
21.
kryszisz
#20: Hali! Belelraktam gyorsan 3 órát, és azt kell mondjam jobban bejön eddig, mint az első rész. A játék végre jól néz ki (nem eldobom az agyam kategória, de szép), és emellett szépen is fut, a fedezékrendszer ügyesen merített a Divisionből, és frankón működik, valamint futni is lehet végre 5 méternél többet. A nyitott világ - ahogy te is mondtad - bőven nem olyan nagy, hogy feleslegesnek, túlzónak tűnjön, plusz minden házban vár egy miniküldetés, vagy legalább némi lore, esetleg látomások, így nem is érződik annyira kihasználatlannak. Valentini már az első pálya alapján (nem is értem miért mondtad, hogy ne az alapján hozzak ítéletet, hisz baromi jó a nyitány) kreatívabb antagonista, mint Ruvik volt, kíváncsi vagyok mennyire lesz szignifikáns szerepe a történetben. Na igen, a történet. Az az egyetlen, ami eddig eléggé fanfiction jellegű szerintem, de lehet, hogy ez változni fog a későbbiekben, úgyhogy azt sem írom le még. Szó mi szó, így a harmadik fejezetig egy nagyon is kellemes csalódás a játék, remélem végig képes lesz tartani a minőséget:)
20.
Yanez
#14: Jól mondod, aszerint amit láttál belőle... Én kitoltam a The Evil Within 2-t. Jobban bejött, mint az első rész, amire végképp nem számítottam! A játék pedig annyira open world, mint az Uncharted 4. Vannak benne nagyobb pályák, de semmi köze a nyitott világhoz. Tökéletesítették benne a vérbeli horror elemeket és hangulatot.

Kryszisz: Nyugodtan vágjál bele és ne az első pálya után hozz ítéletet a játékról!
19.
GAMEROD
Mindegy mennyit fejlődik a grafika, valahogy az örökzöld címek mégsem az agyongiccselt játékokból kerülnek ki. Még fülembe csengenek Rátkai mester szavai a 90-es évekből, hogy mégtöbb pénz, hatszáz szólamú zene, lerendelelt világegyetem de a csillogás mögötti játék semmivel sem jobb mint a 10-20 évvel azelőtti játék.
18.
DarkLord
Ugyanolyan, mint régen. Semmi változás.
17.
kryszisz
#16: Na jó, ez a sajtos analógia adja, pacsi érte:D jólvan, meg is győztél, jóvanazúgy, ha a zöld trutymótól sebez nagyobbat a soti, végülis egy szimulációról van szó (ami ki is derül az utolsó kb 1 órában). De a többi kivetnivalóm azért így is áll:)
16.
Neotechtr
#15: Heheh, jót vigyorogtam, ahogy kiakadsz a fejlesztésen. Nem tudom azt mondani, hogy nem jogos, de én vigyorogva elvoltam vele. Valahol szerfelett értelmesnek tartottam, hogy egy fejezetekből álló ötletmix játékban zöld trutymót gyűjt az ember kémcsőbe, hogy utána egy villamosszék sokk hatására több férjen a forgó táras fegyverének a tárjába.

Olyan ez, mint a kockasajt, ami háromszög alakú és kör alakú dobozban van. Ezek a dolgok mély kérdéseket vetnek fel, amit nem biztos, hogy hatalmunkban és tudásunkban áll megválaszolni.
15.
kryszisz
#14: Köszi a gyors véleményt:) annyira én sem vagyok oda a felesleges openworld elemekért egy játékban (nagy kár, hogy ekkora trend lett belőle), jobb, ha egy történetközpontú játék fókuszáltabb élményt ad, ilyen téren működött is az első. De, ahogy te is mondtad, amikor a játék átcsapott túlélőhorrorból hentparadévá (a kocsiról gépágyúval darálás pl. ki a franc szerint volt jó ötlet a fejlesztőknél??), na akkor mindig elment kicsit a kedvem az egésztől. Főleg, hogy a hitbox annyira "remek", hogy nem egyszer a lövedék nemes egyszerűséggel átment az ellenfélen, nem regisztrált találatot úgy, hogy jól láthatóan az volt. Ez egy olyan játékban, ahol szó szerint minden lövés számít nem túl előnyös.
De pl. a lopakodás is hol működött hol nem, előfordult, hogy tisztán az ellenfél háta mögött állva nem adta be a kivégzés animációt (tudom, vannak ellenfelek amiknél nem lehet, de ezek nem olyanok voltak). És akkor az olyan baromsagokról nem is beszélve, hogy hősünk egy nyomozó, mégis úgy kifárad kb. 3 mp sprint után, hogy még sétálni sem képes...hát ennyiből én is lehetnék rendőr. Vagy, hogy a fegyverek tulajdonságait ugyanott kell fejleszteni, ahol a tulajdonságainkat. Kérdem én: mi a bánat köze van az elektrosokknak ahhoz, hogy hány lőszer fér a tárba? Nem lett volna logikusabb egy munkaasztalt tenni a safezone-ba? Na meg a sztori...nem rossz, épp csak annyi a baj vele, hogy a játék kb. utolsó 2 órájában kezdik el megmagyarázni a dolgokat (hello Bioshock Infinite), addig azt sem tudja a nagyérdemű, hogy mi is történik tulajdonképpen. Jó dolog a sejtetés, meg a rejtélyesség, a 0 támpont viszont nagyon nem az.

Huhh, bocsi a wall of textért, csak ez így most kikívánkozott:D
14.
Neotechtr
#12: Valóban, voltak olyan részek az 1-ben, hogy mindegy volt hogy néz ki, vagy mi van, örök kiemelkedő darabok a műfajban. Meg volt olyan rész is benne, hogy fényes nappal valami romos kertben volt call of duty a zombikkal. Na hát az kajak gáz volt. De igazából nem bánom, hogy kijátszottam, mert a mai napig is a frász megkerül, ha csak bele gondolok, amikor a Resident 1 szerű házban 3-szor jött a Ruvik.

A 2-ről meg az a véleményem, hogy amit én láttam belőle, az alapján nem egy borzasztóan rossz játék. De a játékmenet feelingje erősen eltávolodott az 1-től és átlag open world-ös lett. Ezt kapcsold be, azt hozd ide, stb, de mindig menni kell hozzá a hely másik végébe. Ha te ezt szereted, akkor mindezt lopakodva, felfedezgetve teheted. Én ezt nem szeretem, de amit láttam belőle az szerintem a rossztól távol állt.
13.
Neotechtr
#11: XDDDDDDDDDDD

Pre order bonus: igazi szörny, aki téged akar megtalálni és megölni a valóságban :)
12.
kryszisz
#10: Körülbelül igen:D Én úgy jártam vele, mint az Uncharted trilógiával sajnos:/ Mindenol azt olvastam, hogy ez lett a túlélőhorrorok atyaúristene, az új standard stb..és épp ezért nekem elég méretes csalódás lett az egész, és nem csak azért, mert technikailag egy katasztrófa. Kb. egy blogot meg tudnék tölteni azzal, hogy mi nem tetszett a játékban, attól függetlenül, hogy végső soron nem volt rossz, a hangulat és a design valóban zseni, a parafaktor is a helyén, és voltak olyan szakaszai a cuccnak, ami a teljes műfajon belül 10/10-nek számít. A játék nagy része viszont inkább csak frusztrációt okozott. A 2 sztori DLC viszont valóban mesteri, ha az alapjáték is végig olyan szintet üt meg, mint az Assignment, akkor ez a komment most nem születik meg:D Pont most pörgött le a második rész (most elég óccsó volt, úgyhogy bezsákoltam), erről már inkább vegyes dolgokat hallottam, de ha nem a 20 fps lesz az átlag sebesség, és nem szélesvásznú az egész, akkor én már most jobban szeretem, mint az elsőt:D
11.
Yanez
#9: Én úgy tudom, ha kikapcsolod a játékot, de még a tv-t is, sőt az egész áramot a házadban, úgysem leszel biztonságban, mert a dögje bárhol megtalál.
10.
Neotechtr
#8: Értem, mit mondasz és igazából nem is nagyon tudok belekötni, mert mind megalapozott. Amúgy nekem tetszett az Evil Within (csak az 1), de az a gyilkos FOV és az a két fekete csík nekem is karcolt egy vonalat az agyamba. Az adta a jó kis FPS-el meg motion blur-rel az igazi horror élményt. A játék meg csak bónusz volt hozzá XD
9.
Neotechtr
De nagyot dumáltunk a resident evil-ről, meg a grafikájáról. Nincs is róla mit.

Ami itt nem volt hírben, hogy a állítólag Nemesis annyira nagyon kemény lesz, hogy a save room-okban sem leszünk tőle biztonságban és ott is keresgél minket üldözéskor. Aztán lett nagy felhördülés és ha igaz a link, amit lenyomtam, aklkor a Capcom megcáfolta ezt és nyugi lesz a save szobákban.

Másik infó, hogy állítólag akkora lesz a városos rész, hogy lesz gyorsutazás is. Ezt nem erősítették és nem is cáfolták.
8.
kryszisz
#4: Igen, persze lehetett látni, hogy miképp próbáltak spórolni az erőforrásokon, de az összhatás, főleg ami a fizikát és az animációkat illeti, az szerintem lélekzetelállító, főleg annak tükrében, hogy milyen vason fut a dolog. Pláne, hogy stabil is volt. Példának okáért most sikerült pótolnom Evil Withint. Na, az amellett, hogy ronda (a fény-árnyék hatások jók, de horror lévén azoknak illik is jónak lenniük), nem openworld, és a képernyő fele 2 telibevert fekete sáv, a játékidő felében a 20-at alig verdeste az fps szám, és a jobb pillanataiban sem mindig volt meg a 30. Mindez egy PS4 Pro-n. Az ilyen kóklermunkák után pedig főleg felértékelődik az, amit pl. a R* letett az asztalra, és a hasonló minőséget képviselő fejlesztők miatt lesz izgamas a nextgen.
7.
Neotechtr
#5: Ha olyan erősek lesznek az új gépek, mint várjuk, akkor meg lehet oldani enélkül is jól, vagy jobban is egy ilyen grafikát.
6.
Nyarlako
#3: Az arcok kifejezetten gyengék voltak sokszor, a tájak gyönyöruek az tény.
5.
Oldman
3#
Bizony, ezen már én is filóztam! Kérdés milyen szegmensben lesz tapasztalható a képi javulás, mert ahogy Neotechtr is megjegyezte ( meg anno én is sokszor, kaptam is érte a fejemre a köd mániám miatt ) a túlzásba vitt homály sokak számára zavaró volt. Ettől elvonatkoztatva a legszebb, legrèszletgazdagabb, legjobb fizikával rendelkező játék a piacon. Egy majdani remake viszont ps5-re ( lesz ? ) viszont kegyetlen jó látványt nyújtana.
4.
Neotechtr
#3: Így is voltak rendesen, amikor megláttam azt a homályos-ködös okosságot.
3.
kryszisz
#1: Én arra vagyok leginkább kívancsi, hogy a R* mire lesz képes az új gépeken, látván, hogy miként fest az RDR2 a jelen konzolokon. Mondhatjuk, hogy lesznek hüledezések rendesen:D
2.
Oldman
Jav:... ps 5-ös konzolon...
1.
Oldman
Kövezzetek meg, de nekem anno nagyon bejött hangulatilag értve a fix kameranèzetű játékmenet, minden hibája ellenére. A mostani verzió viszont fantasztikusan néz ki ez nem is kérdés. Elképzelni sem tudom, hogy egy leendő ps-ös konzolon hogyan mutat majd egy hasonló igényes játék! Aki eddig nem volt játékfüggő, az minden bizonnyal azzá válik, mert igenis számít a minőség.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...