Cyberpunk 2077 - rövidebb lesz a The Witcher 3-nál

  • Írta: gorien
  • 2020. szeptember 20.
  • Hír
Legalábbis, ami a fő történetvonalat illeti: a CD Projekt RED azzal indokolta a lépést, hogy Geralt sztorijának hossza miatt sokan panaszkodtak. Ez persze nem azt jelenti, hogy ne lenne mivel eltöltenünk az időnket a játékban.

A legutóbbi Night City Wire műsor után egy interjúban árulta el a CD Projekt RED részéről Patrick K. Mills küldetéstervező, hogy a csapat valamivel rövidebbre fogta a Cyberpunk 2077 fő történetszálát. Az ok egyszerű: a The Witcher 3 története túl hosszúra sikeredett a játékosok egy része szerint. Mills ezt számokkal is alá tudja támasztani, amelyek szerint a The Witcher 3-mal játszók egy jelentős hányada sosem ért Geralt kalandjainak a legvégére.

„Azt akarjuk, hogy az egész sztorit megkapjátok, szóval lerövidítettük a fő történetvonalat” – mondta Mills. Ez persze nem azt jelenti, hogy ne lenne bőven teendőnk a játékban. Tudjuk már, hogy három, részleteiben eltérő életút között választhatunk, ha elkezdjük a játékot – ha valamivel rövidebb lesz a sztori, legalább gyorsabban lehet többször is „kipörgetni”. És ami a küldetéseket illeti, korábban azt is megtudtuk, hogy a mellékküldetések szabadabbak lesznek, mint a lengyelek előző sikerjátékában.

A november 19-i megjelenés rohamosan közeledik, akkor kiderül, hogy a „valamivel rövidebb" pontosan mit is jelent. A Cyberpunk 2077 PC-re, Xbox One-ra és PlayStation 4-re fog megjelenni, de az Xbox Series-konzolokon és PlayStation-ön, illetve később Stadián is játszható lesz.

57.
Kawada
#43: Már késő... Vérzik a fejem.
56.
poeady
#31: Nézd, játssz olyannal, ami nem 100 órás, hanem 5. Van ilyen annyi mint a rohadás. Sokkal kevesebb játék van, ami 100 órát igényel, mint ami 5-10 et. Szóval nem azoknak az igényei vannak kielégítve, akik szeretnek több időt igénylő játékokkal nyomulni. A már citált COD nem akarja azok igényeit kielégíteni, akik a hosszabb, esetleg összetettebb gamplayt szeretik, ne akarják az RPGt gyártók sem kielégíteni azokét, akik alapvetően csak lövöldözni, meg végig rusholni akarnak a játékon keresztül
55.
poeady
#33: Detto, és azzal is egyetértek, amit arról írtál, hogy ez a műfaj tipikusan időígényes, és öreg hiba azoknak a kegyeit keresni, akik 1. nem szeretik a műfajt, 2, nem hajlandóak időt szánni a játékszabályok, a lore, a karakterfejlesztés és egyebek megismerésére.
Ami viszont a rosszhír azok számára akik szeretik a müfajt, hogy ez bizony tendencia. Volt egy röőke 5 év, amikor úgy tűnt, hogy a classzikus RPG játékok űj erőre kapnak (jellemzően kisebb csapatok munkálkodásának köszönhetően, akik viszonylag kisebb bevételnek is örültek, és ezzel is meg tudtákl teremteni a folytatás költségeit), ám azonnal lecsaptak erre a nyerészkedő keselyűk (microsoft- EA), akiknek már nem elég ez a bevétel, hanem "nyitni" kell szerintük a többi játékos felé. Igy lett pl a Dragon Ageből gyakorlatilag hack and slash, az Mass effectből meg TPS, és igy lesz a Pillarsból valami fenetudja mi. Biztosra veszem, hogy pár év, és a Larian, meg az owlcat is ezeknek a sutyerákoknak a kezére kerül. A CDPR-t meg még meglátjuk, de sok jóra nem számítok, simán el tudom képzelni, hogy "éhesek" lettek.
54.
momant
#49: a főszál rövidítéssel pontosan ezt szeretnék elérni a fejlesztők amiről beszélsz. Hogy mindenki annyit tehessen bele amennyit neki megér ez a dolog. nem ennek vagy annak az igényeit akarják kiszolgálni, szeretnék olyanra h mindenki megtalalja a szamitasat
53.
momant
#49: A csalódottságot, nem feltétlen neked írtam azért irtam h "ugyanitt". csak mar megint az van h nem is lehet rola tudni semmit csak h a foszal kicsit rovidebb lesz de mar megy a hapogas ( nem feltetlen toled ). amit irtal tok megertem, mindenki melyedjen el valamiben amennyire szeretne es tehesse meg, de itt most megint, a melyseget szerintem ugyanugy el lehet rejteni a mellekagakba is, sőt. szoval senki nem mondta , h kevesbe lesz tartalmas. valamint nem latok abban sem sátáni gondolatot ha valakinek két óra egy rpg de az teljesen elethu, teletolva mindenfele reszlettel fuszerrel, de abban sem ha valakinek a 300 óra jön be csak vegtelenszer kell megcsaklyazni ugyanazzal a mozdulattal az ugyanolyan lofeju egyensulyvesztett zombit.
52.
Oldman
Ha a történet élvezetes lesz, akkor 100-óra kevés, ha meg érdektelen a Story-szál, 30-óra is sok. :)
51.
delphijos
#39: Itt valami hatalmas félreértés van. NEM MAGAM MIATT “kampányolok” hogy nekem ez sok, és legyenek rövidebbek basszus. Amiről beszélek, az az hogy biztos sok ember van aki szívesen rak 100+ órát egy rpg-be, de a SZÁMOK azt mutatják hogy NEM ANNYIAN. És a fejlesztők meg mérlegelnek, hogy nem érdemes ebbe plusz pénzt ölni. Van olyan fejlesztő aki beleteszi. ( kérdés hogy végül bejön-e vagy sem ) A CDRP a statisztikák alapján úgy döntött hogy nem. Ennyi. Az hogy egy játék meg NEHÉZ, és mondjuk emiatt tart tovább az egész más téma. Tőlem aztán lehetnek ilyen játékok, sose mondanék olyat hogy ami nekem nem kell ne is legyen.
50.
delphijos
#44: Basszus ezt irtad:
“én sosem veszek-vettem Call of Duty-t mert nem az én műfajom és sírni sem fogok azért hogy legyen már belőle rpg játék”

Hogy nem sírsz azért hogy egy MÁS ZSÁNERÜ játék legyen belőle. Erre írtam hogy ha rövidebb attól még rpg marad....
49.
Fata Morgana
#45: Őm nem írtam hogy csalódott lennék, nem tudom honnét veszed.
Szimplán az volt a lényege annak amit írtam, hogy nagyon nem jó olyanok kegyeit keresni akik nem "elhivatottak" vagy szeretik a műfajt, mert nem miattuk született meg az rpg mint műfaj a gaming-en belül.
Anno Atari gépen kezdtem a játékot még 79-ben a mai játékok nos nem is álmodtam hogy ezt a szintet, grafikát, látványvilágot, AI-t stb... megérem de megtörtént.
Nagyon örültem hogy egyes játékokban elmerülhet az ember, anélkül hogy pikk-pakk vége lenne.
A véleményem az hogy a játék egy hobbi időtöltés és mint legtöbb hobbi erre is időt kell szakítani, azért van a játékon belül ennyi műfaj hogy lehessen választani kinek mire van, és hogy mennyi az az idő amit rá áldoz eme kikapcsolódásra.
A másik hobbim a horgászat nos nem baxom le a halakat ha éppen nem "esznek" vagy nem adom fel csak azért mert ki kell várni van hogy csak egy kapást a hosszú órák alatt és az sem biztos hogy megfogja az ember és itt sem a hal kifogása a lényeg hanem a tevékenység, maga ami megköveteli az időráfordítást.
Az rpg mint műfaj megkövetel egy fajta beleélést, átszellemülést ami pótolja az esetleges hiányosságait, gyengéit a játéknak (mivel tökéletes játék nem létezik) enélkül nem megy.
Sajnálnám ezt a rohanó életstílust belevinnék a játékokba, és megfosztanák az a műfaj igazi kedvelőit attól, hogy elmélyedjenek egy-egy műalkotásban vagy azt időre tegyék.
Mikor én leülök játszani, és kilépek ebből a gömbölyű diliházból, én akkor a főhős vagyok a lovag, a berserker stb... nem az óramutatót leső emberke aki 1-2óra játék után szalad írogatni a különböző oldalakra önigazolást keresvén minden bajára.
Azt mondom az embernek egy élete van, nem fér bele minden viszont amit belerak azt tegye rendesen vagy ne tegye de akarja megmagyarázni miértjét.
48.
DragonBleacPiece
a végigjátszás után is lesz biztosan bőven tennivaló, szóval szerintem nem kell ettől tartani, bele fogtok ölni 100 órát, csak nem 2 hét alatt
47.
manderel
A lényeg, hogy összességében mennyi tartalom lesz a játékban. Egyáltalán nem biztos, hogy kevesebb mint a Witcher 3-ban.
Akit a fő történet érdekel, de nem akar a mellékesekbe belebonyolódni, vagy nem akar túl sok időt beleölni, annak megvan a lehetősége hogy gyorsabban végigszaladjon a fősztorin.
Aki meg szeret elszöszölni a mellékküldetésekkel, megismerni az NPC-ket, a világot, az belerakhat több 100 tartalmas órát, akár többször is, az életutaknak és elágazásoknak köszönhetően.
46.
momant
#41: Ok ezt a százalékosdit félreértettem.
De: ez pont azt mutatja , h túlfogyasztanak a játékosok, illetve rengetegszer ugye ingyen vagy fillérekért vágnak hozzánk olyan játékokat amik nem is érdekelnek minket, úgyhogy ebből azért nehéz következtetni. Azt kell látnia a stúdiónak, h mi van azokkal akik valóban kiadják érte a pénzt, akiket valóban érdekelne. A statisztikád jelentheti azt is, h ezeknek az embereknek is hosszú egy egy játék. Hidd el ezt ezzel foglalkozó szakemberek valószínűleg felmérték és a pontos felmérések alapján érvelnek , nem a fotelből az achievement statisztikák alapján.
A másik része pedig a minőség. Ha ők most ezt képviselik h inkább legyen rövidebb mint hosszú de kevésbé éles , azzal csak mélyen egyet tudok érteni.
45.
momant
#34: Tiszta . Nem ez volt a lényeg , a "fan" fogalmát különböztettem meg attól az egyedtől aki ugyanúgy szereti ( vagy jobban ) de nincs ideje pl fanné lenni mert más is érdekli , vagy vannak más kötelezettségei. Valaki imádhatja a műfajt, stílust egyben és utálhatja benne az időrablást is. A kettő nem zárja ki egymást. Nem a hossza dönti el valamiről , h milyen műfaj még ha a mai rpgknek lehet ez sajátossága is. Nekem egy 20 órás mestermű többet ad mint egy 100 órás jó és attól még műfajon belül marad. De ugyanitt , újra, szimplán nem értem a csalódottságot , merthogy senki nem írta h egészében kevesebb tartalom lesz ez mint bármi más. A főszál lesz valamivel rövidebb CD projekt szerint magyarázható okokból. Most egy rajongónak nem tök mindegy , h a főszálra vagy az ugyanolyan értékes mellékekre bssza az idejét? Miért fáj ez?
44.
Fata Morgana
#36: És ha egy rpg csak 20-30 óra, attól az még nem lesz fps....

Nem mondtam hogy fps lesz ezt te találtad ki bár nem tudom miből jött az ötlet.
Már bocs de nekem vagy más rpg orientált játékosoknak nincs is bajunk a 100+ órás játék időkkel.
Sőt jó lenne egy olyan rpg amiben öregszik a karakter real-time ban.
43.
Dr.Genya
Nem igazán arra gondoltam,hanem a hasonló játékokban ott a lehetőség,hogy te magad alakítsd a történeted,miket élsz át vagy éppen miből maradsz ki + a felfedezés öröme! De akik úgy játszanak,hogy az összes átvezetőt elnyomják,nem beszélgetnek csak a-ból b-be rohangálnak a story vonalon azok sok mindenből kimaradnak és ne is játszanak hasonlóval nekik ott az egyenes vonal pár órában. Bár a jobbak is igen karcsúak lennénekezek nélkül.Last of us is milyen érdekes lenne párbeszédek meg átvezetők nézése nélkül,konkrétan egy rosszabb Tomb Raider részt sem ütne meg a gameplay!
Szóval nem kell befejelni a monitort kérj segítséget,ha mindenre így reagálsz!
42.
Kawada
#38: Na nehogymár a RDR2-t rpg-ként kezeljük, mert befejelem a munkahelyi monitoromat és hazamegyek.
41.
Heldengeist
#32: Nem a saját achevementjeimből általánosítok, hanem a jéték achievementjeiből. Ha a sztori befejezéséért járó achit a játékosok 15-20-30 százaléka szerezte meg, abból az következik, hogy a játékosok 70-80-85%-a sosem fejezte be a fő történetszálat. És ebben az arányban majdnem minden legális játékos benne van. Gyakorlatilag csak az nem, aki olyen olyan okból nem használja a GoG klienst. Ez gyakorlatilag egy tényadat.
40.
Kawada
#36: Épp Wasteland 3-at játszok. Olyan aprólékos, olyan élő, annyi npc van benne és annyi helyszín, ezek történetei, stb. hogy ezt képtelenség szerintem 15-20 órába belerakni. Nem tudna ugyanaz lenni. Biztos a mass effect is lejátszható 20 óra alatt, csak minek? Amúgy időd gondolom lenne, a baj inkább az, hogy más is érdekel (nálam legalábbis). És sajnos azt a részét kéne megtanuljam, hogy amíg kurva jól elvagyok valamivel, addig legyek el vele és ne azon kattogjak, hogy van másik 2 új cím és 25 régi, ami a listán van. :)

Másik személyes gondom, hogy sokszor este fél11, mire neki tudok ülni valaminek. És akkor azért már nem mindig vagyok úgy, hogy egy gazdag rpg-t érdemben feldolgozzak. :)
39.
Fata Morgana
#36: Senki nem mondta hogy üljél végig 80 órát ember.
Szerintem mármint magamból kiindulva azok akik rpg játékokkal játszanak nem is az lényeg hogy mielőbb befejezzék hanem minél többet kalandozzanak abban a világban.
Pl. én őszintén remélem hogyha lesz szellemi utódja a Dark Souls szériának úgyanúgy nem lesz benne választható nehézségi fokozat csak azért mert picsognak sokan érte (nos ők remélem soha nem fognak játszani hasonló játékokkal).
Most arra hivatkozni hogy nincs időd, ha könyveket vennénk példának sem lenne miattad vagy mások miatt 100 oldalas az "Egri csillagok".


38.
Dr.Genya
Azért remélem nem alakul át teljesen ez a műfaj az olyan nézők miatt(szándékosan nem játékosok) akik szerint egy Rdr2-nek sincs története és láthatatlan folyosókon fogják húzni az embert a felfedezés örömtől megfosztva!
37.
Fata Morgana
#28: Az nem a játék hibája hogy csak ennyien vitték végig, az emberek szimplán önmagukat csapták be, megnézték az előzeteseket + 1-2 gameplay-t az futás a boltba meg a gyorsan töltsük le azonnal.
Nem is beszélve a hyp-ról hogy milyen trendi a W3-al játszani.
Sokan a W3 megjelenésekor tudták meg hogy van ilyen című alkotás addig le sem xarták a frenchise-t.
Nem úgy kell bevonzani több játékost, hogy minden szinten idomulni kel hozzájuk hanem meg kell szerettetni velük a műfajt.
36.
delphijos
#34: Ez abszolút nem ugyanaz. Én nem veszek verekedős játékokat, mert a STÍLUS nem érdekel. A rpg játékokat szeretem, de egyszerűen nincs már időm egybe 80 órákat tenni. És ha egy rpg csak 20-30 óra, attól az még nem lesz fps.... Nem is értem a példádat.
35.
delphijos
Mielőtt valaki azt gondolná hogy hosszú játék ellenességet hirdetnék, szó sincs róla, csak megértem ha egy fejlesztő - főleg ha már neki magának is volt ilyen stílusú játéka - utánnajár a “számoknak” és spórol ha úgy látja hogy nem térülne meg.....
34.
Fata Morgana
#20: Már bocs de rpg játékokat nem azok gamer-ek vesznek akik szeretik a műfajt??
Pl. én sosem veszek-vettem Call of Duty-t mert nem az én műfajom és sírni sem fogok azért hogy legyen már belőle rpg játék.
Szerintem aki rpg játékokat akar tolni legyen is azzal tisztában, hogy az nem 10-20 óra mert más a stílus.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...