4K-t és szemkövetést hozhat az új PlayStation VR

  • Írta: fojesz
  • 2021. május 11.
  • Pletyka
Link másolása
Noha a Sony még nem árult el túl sok konkrétumot a következő generációs PlayStation VR-ról, ha hihetünk az UploadVR értesüléseinek, ígéretes eszközön szorgoskodnak a japánok.

Noha az már nem titok, hogy készül az új PlayStation VR, amely ráadásul egy teljesen új irányítóval érkezik majd, túl sok konkrétumot még nem árult el a Sony a következő generációs eszközről. Az biztos, hogy az első headsetnél jóval korszerűbb darabot kapunk ezúttal, és ezt támasztják alá az UploadVR pletykái is.

A lap ugyanis úgy értesült, hogy a rezgőmotorral is felszerelt szemüveg összesen 4000x2040 pixeles, vagyis szemenként 2000x2040 pixeles felbontást ígér, amivel a Sony lényegében megduplázná az első PlayStation VR szemenként 960x1080 pixeles felbontását, és versenyképes lenne a manapság népszerű eszközökkel is - az Oculus Quest 2 például szemenként 1832x1920 pixelt hoz. Tegyük persze hozzá gyorsan, hogy az új PlayStation VR továbbra is kábelen csatlakozik majd a PlayStation 5-höz: az UploadVR szerint egyébként USB-C-n, amiről már a konzol elején feszítő port is árulkodhatott.

Fontos újdonság lesz, hogy a következő PlayStation VR már szemkövetésre is képes lesz, amit egy sor hasznos funkciónál be lehet majd vetni. Hogy pontosan mire használja a Sony, az még nem világos, de az UploadVR úgy tudja, hogy az úgynevezett foveated rendering biztosan közöttük lesz: ezzel a képet csak ott rendereli le teljes élességében a rendszer, ahová épp a játékos néz, míg a periférikus látómezőre eső területek valamivel homályosabbak maradnak, ami hatékonyabb működéshez vezet összességében.

Végül az UploadVR megemlíti, hogy az új PlayStation VR már az úgynevezett inside-out trackelést használja majd a helyzetkövetésre, vagyis nem külső, hanem a headsetre szerelt kamerákkal tájékozódik majd a rendszer.

Mindezt persze a Sony még nem erősítette meg hivatalosan, így érdemes fenntartásokkal kezelni az itt leírtakat!

4.
4.
#2: Hát felbontásról beszélnek és nem a játékok grafikájáról. Nyilván ki lehet majd hozni belőle jó dolgokat, de szerintem a VR játékok grafikája nem fogja agyonfejlődni magát, hogy úgy mondjam. Persze most is vannak olyanok, amik jól néznek ki és az azért adott, hogy VR-ben egy teljesen alap módon megcsinált kvázi bármi is nagy élmény és nem kell next-gen grafikának lennie, hogy működjön.
3.
3.
dvs00
Szemkilövetést olvastam a főcímben, nyilván kevesebb napi politikai kontentot kellene fogyasztanom. :D
2.
2.
crytek
Ezek mindig vicces dolgok amikor az alap gép de birja a real 4kt rendesen de itt majd párba tolja majd... Bár ha ugy oldják meg hogy látsz 1 méter területet a többi 2 pixeles paca megoldható lesz :)
1.
1.
csongor1996
Kiváncsi vagyok mennyire működhet ez a foveated rendering dolog, mekkora lehet a késleltetés. De ha ügyesen megoldják, én a sima pc-s játékoknál is örülnék ilyesminek. Bár gondolom ott ha valaki nem 20 centiről, mozdulatlanul nézi a monitort akkor annyira nem egyszerű a dolog.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...