Ennyi volt: lehúzza a rolót a The Day Before fejlesztője
- Írta: zoenn
- 2023. december 11.
Erre senki nem számított, ugye? A múlt héten jelent meg a vitatott megítélésű The Day Before Early Access-változata a Steamen, amely nem csupán hemzsegett a hibáktól, túlélő MMO helyett szimpla kivonásos shootert kaptak a vásárlók, és már fejlesztők sem tudták leplezni, hogy újrafelhasznált assetekből rakták össze a játékot.
Nos, aki azt várta, hogy egy idő után a helyzet javulni fog, tévedett. A Fntastic csapata ugyanis a mai napon bezárt. Noha a hivatalos közleményben a stúdió azt állítja, hogy a The Day Before kereskedelmileg kudarc volt, emiatt nem tudnak dolgozni tovább a játékon. Az összes befolyt összeget a partnerek felé fennálló tartozások törlesztésére fordítják.
Ami igazán szomorú, hogy a játék egyetlen javítást sem fog kapni, hogy legalább a kritikus hibákat kigyomlálják belőle, netán később emlékeztessen arra a produktumra, aminek anno hirdették. Ezzel a konzolos változatoknak is búcsút mondhatunk - szerencsére! Sajnos, akik ennek ellenére megvásárolták a The Day Before-t, búcsút mondhatnak a pénzüknek, hiszen nincs refund lehetőség sem.
Hihetetlen, hogy a Fntastic hogyan győzte meg az Nvidiát anno, hogy ezzel az alkotással promózzák az RTX-funkciókat, persze ray trancinget nem tartalmazott a korai hozzáférésű változat. Véleményünk szerint, ahogy szorult a fejlesztők nyaka körül a hurok, inkább gyorsan lehúzták a rolót, semmint szembenézzenek a várható perekkel.
#16: +1
Én nem követtem annyira figyelemmel ezt a játékot de a megjelenés előtt kiadott közleményük önmagában mindent elárult… amúgy undorító egy bagázs lehetnek, még rá is tesznek egy lapáttal a “vége előtt”.
Tényleg nem rosszindulatból, de remélem senki nem kapja vissza a pénzt, bár aki volt ennyire hülye hogy ezt nem látta előre, az kétséges hogy tanulna-e abból valamit is...
Am Crytek, "felépítették az ekkora valamit" - nem igazán építettek fel semmit. Előre használható templatekből dolgoztak (olyan szinten, hogy amikor crashelt a játék, az unreal kiírja a projektnevet, és az egyik leggyakoribb oktató survival template volt a játék alapja, meg se változatták. Az unrealben iszonyatosan gyors a prototipizálás, és mivel egy darab asset se az övék volt, a pályát és a gameplayt talán egy combosabb hétvége összehányni - ezért volt ennyire bugos, az implementált rendszerek nem mesheltek egymással semennyire.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.