Code Vein II: Motorozás, időutazás és sosem látott karakterkészítés vár majd ránk

  • Írta: sirdani
  • 3 napja
  • Érdekesség
Link másolása
Pár napja már lerántották a leplet a Code Vein következő felvonásáról, melyről most újabb érdekességek láttak napvilágot. A fejlesztők elmondása szerint az új epizód szinte mindenben rálicitál majd elődjére.

A 2025-ös Summer Game Festen egy lenyűgöző előzetessel már megmutatta magát a a Code Vein II, ám azóta részt vehettünk egy zárt sajtóvetítésen, ahol még részletesebb bepillantást az egyedi akció-RPG világába. A folytatás vizualitásban és hangulatában erőteljesen épít az előd anime-stílusú örökségére, de játékmenet és narratíva szintjén mertek igazán nagyot álmodni a fejlesztők, sőt, még időt és teret is hajlítani!

A történet ezúttal két idősíkon játszódik: a jelenben, ahol már szinte semmi sem maradt az emberi civilizációból, és 300 évvel a múltban, amikor még volt remény a túlélésre. Míg a jelenben már minden romos, és mindent átsző a káosz, addig a múlt… szintén romos, viszont a romok közt még van miért küzdeni. Főhősünk, egy revenant hunter, aki társa, Lu segítségével képes ugrálni a két idősík közt, hogy megpróbálja megváltoztatni a múltat, és vele együtt a jövőt is. A cél nem más, mint megmenteni minden társunkat a pusztulástól, és megállítani a Destiny of Ruins nevű entitást, mely az embereket lelketlen szörnyekké változtatva próbálja megsemmisíteni a civilizációt.

A fejlesztők az első rész tanulságait levonva tovább finomították a kompanion-rendszert. Ezúttal nemcsak harci segítőket kapunk, hanem társaink kulcsszereplők a történetben is. Saját harci stílusuk mellett egyedi képességekkel rendelkeznek, így a harc egy plusz stratégiai szintet is kapunk, legyen szó akár bossok figyelmének eltereléséről, akár kombók összehangolásáról.

A második részben nagy szerepet kap a fokozott szabadság is – mind játékmenetben, mind stílusban. A karakterkészítés terén a játék gyakorlatilag határtalan szabadságot kínál, több mint 20 választható szinkronhang, teljesen testre szabható kinézet, és egy olyan build-rendszer, ahol a Blood Code-ok és az új Formae képességek adják meg a játékmenet rugalmasságát. Utóbbiak a levetített anyagok alapján nagyjából olyan dinamikát kölcsönöznek majd a játékmenetnek, mint az Elden Ring esetében a felszereléshez kötött skillek.

 
 

Az eddig látottak alapján a Code Vein II nem fél bevetni majd a legelborultabb bossokat sem a siker érdekében. Lesznek itt óriási, négykezű robotok, mocsárban rejtőzködő csápos cthulhu-szerűségek, mint ahogyan az olyan metaforikus NPC-k is érdekesen festenek, akiknek az arca helyén gyertyák égnek. Fegyverek terén is jókora arzenálra számíthatunk, a szokásos közelharci leosztás mellett lesz majd íjunk, és egy bajonettel felvértezett puskával is lövöldözhetünk hátraszaltók közepette. Izgalmas újdonságnak tűnik az is, hogy a nagyobb távolságok leküzdésére ezúttal a romos autópályákon akár egy motor nyergébe is pattanhatunk.

A Code Vein II a tervek szerint 2026-ban jelenik meg PlayStation 5-re, Xbox Series X/S-re és PC-re.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...