Időugrás és felelősség – A Pathologic 3-ban a kudarcaink lehetőségeket kínálnak
- Írta: Baraaju
- 5 órája
A fejlesztő Ice-Pick Lodge felismerve a sok játékos frusztrációját, teljesen új megközelítést alkalmaz a Pathologic 3-ban. A történet már nem a fertőzés kezdetén indul, itt a járvány már elpusztította a várost. A játékosok ennek fényében próbálják meg újrajátszani a múltat, döntéseiket visszamenőleg megváltoztatva.
Ehhez egy különleges anyagra, az Amalgamára – talán nem az amalgám fogtömést értik alatta – van szükség, amely küldetések teljesítésével, tükrök összetörésével vagy végső stádiumban lévő betegek elaltatásával szerezhető meg. Ez lehetővé teszi, hogy például visszaugorjunk az 5. napról a 3-ra, megmentsünk egy karaktert, majd visszatérjünk a jelenbe; immár egy megváltozott világba.
A játék vizuális döntésfa-rendszert is kínál (Mind Map), amelyben áttekinthetjük korábbi döntéseink hatásait, és részletekbe menően módosíthatjuk azokat. A fejlesztők hangsúlyozzák: ez nem egy szimpla „mentési trükk”, hanem a játék központi filozófiája.
A választások súlya megmarad: bár nincs „végleges bukás”, minden döntés visszahat a világra. A Pathologic 3 nem ítélkezik, de nem is könnyíti meg a morális válaszokat. Az Ice-Pick Lodge célja nemcsak mechanikai újítás, hanem filozófiai is: a modern játékosok sokszor walkthrough-ok, YouTube-videók, vagy mentés-visszatöltés segítségével játszanak, félve a hibázástól. A fejlesztők most ezt elismerik, és inkább beépítik a játékmechanikába. Ha már úgyis mindenki „visszatekerni” akar, miért ne építsünk erre egy komplett játékrendszert? – tehették fel a kérdést.
A döntések hatását így nemcsak látni lehet, hanem újraértékelni is; ezáltal a Pathologic 3 olyan játékosokhoz is szól, akik eddig tartottak a széria nehézségétől. Talán ez az egyik legjobb döntés, amit az Ice-Pick Lodge valaha meghozott.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.