Ken Levine elárulta, miért nem kerültünk ki az űrbe a System Shock 2 utolsó szintjén – és miért bánja azóta is
- Írta: Baraaju
- 2025. július 12.
Levine egy nullgravitációs, világűrben játszódó szintet képzelt el, ami a Von Braun űrhajó külső burkán zajlott volna. A koncepciót azonban kollégái – Jon Chey és Rob Fermier – gyorsan elvetették, mondván: „Haver, 14 hónapunk van megcsinálni a játékot.”
A tervező elismerte, hogy akkoriban még nem értette, mennyire nehéz lett volna egy ennyire eltérő pályát beépíteni egy amúgy belső terekre épülő játékmenetbe. Ennek ellenére végül így is egy teljesen más stílusú zárópályát készített – The Body of the Many – amiben egy szürreális, „óriásbélhez” hasonlító szövetes labirintuson kell átverekedni magunkat. Bár atmoszférikus és emlékezetes, sok játékos szerint logikailag és játékmechanikailag sem illeszkedik a többi szinthez.
„Akkor még nem tanultam meg, hogy ha radikálisan eltérek a játékmenet fókuszától, akkor az a rész nem fogja megkapni ugyanazt a gondos fejlesztést, mint a többi” – ismerte el Levine. Ugyanakkor azt is hozzátette, hogy a nullgravitációs ötlet szerinte „nagyon menő lett volna”.
Ironikus módon a koncepció később más játékokban valósult meg; a Dead Space-ben és a Prey (2017)-ben például már felfedezhetjük a hajó külső részét is.
Egyébként a System Shock 2 eredetileg nem is önálló játékként indult. A Looking Glass Studios és az Irrational Games kezdetben egy teljesen új IP-t tervezett, ám a kiadó (Electronic Arts) csak akkor vállalta a finanszírozást, ha az kész System Shock-folytatásként jelenik meg. Így Ken Levine és csapata kénytelen volt a már létező világba integrálni az ötleteiket. Ez a kompromisszum pedig kulcsszerepet játszott abban, hogy a játék végső narratívája és játékmenete több ponton is feszültségbe került az eredeti koncepcióval.
A System Shock 2 nemrég jelent meg 25. évfordulós, enyhén felújított változatban, a Nightdive Studios gondozásában. Eközben Ken Levine továbbra is dolgozik következő játékán, a Judason, amely elmondása szerint a BioShock és a System Shock szellemiségét ötvözi egy moduláris történetmesélési rendszerrel.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.