A Primal Planet készítői pontosan tudják, miért szeretjük annyira a titkos helyszíneket a játékokban

  • Írta: Baraaju
  • 4 napja
  • Megjelenés
Link másolása
A Primal Planet első pillantásra is különleges: dinoszauruszokkal, ősemberekkel és pixeles dzsungelekben kanyargó pályákkal teli, old-school Metroidvania- és crafting-játék, ami hamarosan (július 28-án) meg is jelenik.

A Primal Planet demója már most is elérhető Steamen, úgyhogy ti is ki tudjátok próbálni, milyen lesz a teljes élmény.

A játék fejlesztője a Seethingswarm, a kiadásért pedig a Pretty Soon stúdió felel. A Primal Planet az első trailerek és próbaverziók alapján egyszerre idézi meg a klasszikusok hangulatát, és frissíti fel az ismert sémákat.

Ez egy olyan videojátékos világ, ami él, lélegzik… és akár el is rejtőzik!

A játék erősségeinek egyike a lenyűgöző, részletgazdag pixelgrafika: a lombok közt suhanó őslakók, a mindenféle méretű dinók animációi, a kis dinó-társ, aki végig elkísér, mind azt a benyomást keltik, mintha egy rég elveszett, ősi világba csöppentünk volna.

A játékmenet nemcsak felfedezésből és platformingból áll, hanem ötletes tárgykészítési mechanikákat is kínál. Egy sima lándzsát például lángoló fegyverré fejleszthetünk, majd azzal gyújthatunk meg lámpásokat vagy égethetünk el útzáró gyökereket. A falra dobált lándzsákkal pedig magasabbra mászhatunk, ami a veterán játékosoknak ismerős lehet a Quackshot klasszikus mechanikájából.

A Primal Planet egyik legvarázslatosabb eleme a rejtekhelyek sokasága. Aki szereti a titkos falakat, a kiszögellések mögött rejlő felfedeznivalókat vagy a még kíváncsibbaknak szánt tartalmakat, az itt otthon érzi majd magát. A fejlesztők láthatóan szívvel-lélekkel töltötték meg a világot ilyen apróságokkal; legyen szó egy rejtett barlangról, egy rozsdás dzsipről a mélyben, vagy akár egy teljesen opcionális kis történetről.

A demóban fellelhető titkos helyek nem csak tárgyakat rejtenek, gyakran az élmény és a hangulat miatt éri meg felfedezni őket.

A demóverzió decemberi második frissítésében a fejlesztő Seethingswarm hivatalos Newgrounds bejegyzésében elárulta, hogy a játékban található „Spirit Tree” növények különleges képességpontokat biztosítanak a játékosoknak.

Ez jól mutatja, hogy a rejtett helyek felfedezése nemcsak hangulati pluszt ad, hanem közvetlen játékmenetbeli előnnyel is jár. A titkos utak tehát valóban extra jutalommal kecsegtetnek, ami motiválhatja a játékosokat a környezetre figyelő felfedezésre.

Ha úgy érezted, hogy már minden Metroidvania-játék ugyanolyan, a Primal Planet lehet az, ami visszahozza a felfedezés örömét. – Dinókkal, kreatív mechanikákkal, és rengeteg apró titokkal, ami csak rád vár. Reméljük, a július 28-án megjelenő teljes játék csak tovább mélyíti az élményt!

2.
2.
Nothing
Csak engem irritálnak baromira az ilyen degradáló "metroidvania" meg "soulslike" elnevezésű skatulyák? Értem, hogy behatárolnak egy stílust, de miért nem lehet ezt a magával a stílussal megnevezni? Miért kell oda egy plecsni, hogy, na, ez is olyan mint XY játék volt?
Eszerint a Halo egy "doomeinstein" játék? A Tormented Souls meg "Resilent"? Nem, mert egyrészt már van megnevezése a műfajoknak, másrészt meg rém idiótán hangzik mindkét alternatíva.
1.
1.
KopyAti
Remélem majd tiszteletét teszi psen is.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...