Játékfejlesztők: "A felvásárlás a stúdió bezárásának első lépése"

  • Írta: aronsz
  • 2024. május 10.
  • Gyászhír
Link másolása
Ez a hét stúdió bezárásokról szólt, ennek apropóján egy külföldi lap játékstúdiók alapítóit és vezetőit kérdezte az ipar állapotáról. A megszólalók nem voltak túl pozitívak.

Az elmúlt bő egy évben a videójáték ipar egyik legnagyobb problémáját a leépítések jelentették. Csak ebben a hónapban a Microsoft négy, a Take-Two kettő stúdiót zárt be, de a Saber Interactive alá tartozó CGI-stúdió, a Digic Pictures is bajban van.

Ennek apropóján a VG247 több videójáték stúdió alapítót, illetve vezetőt is megkeresett, hogy mondják el a véleményüket a jelenlegi helyzetről, különös tekintettel a felvásárlásokra, ez ugyanis nemrég az Embracernél is problémát okozott, illetve a Microsoft féle Activision Blizzard felvásárlás is kapott már bőven kritikát.

A VG247 kiemeli, hogy a megkérdezettek egybehangzó véleménye szerint minden stúdió akkor jár a legjobban, ha lemond a könnyű pénznek tűnő felvásárlási megegyezésről és inkább maga próbálkozik.

“Teljesen egyértelmű, hogy a felvásárlás oda vezet, hogy bezárják a stúdiót, csak azért, hogy egy hatalmas gigavállalat teljesíteni tudja a pénzügyi negyedéves tervét. Talán ha az lenne az egyetlen megoldás, hogy egyébként is bezárunk, akkor lehet, hogy elfogadnék egy ilyen ajánlatot, legalább akkor lesz belőle némi pénzem” – idéz a lap az egyik, névtelenséget kérő forrásától.

Hasonló dolgokat mondtak el mások is, megerősítve, hogy ilyenkor egy mammutcég nem látja az embereket, vagy a tehetséget, csupán a költségeket és a kiadásokat. A Game Pass és a többi előfizetéses modell megjelenésétől azt várták, hogy majd futószalagon lehet szállítani a játékokat, azért kezdtek agresszív terjeszkedésbe, de ma már látjuk, hogy ez a modell sem váltja be a hozzá fűzött reményeket.

A cikk kiemeli, hogy mostanában hiába a Microsoft van előtérben, a probléma nem kizárólagosan velük van, a legtöbb nagy cég hasonló logikával működik kis, független fejlesztőként pedig szinte lehetetlen ellenállni a stabil pénz ígéretének. A megoldást azonban az jelentheti, ha egy stúdiót nem érdekel a növekedés, el tudja tartani magát, a csapata nincs túl nagyra fújva és el tudja dönteni, hogy min és hogyan dolgozik. Persze ez a ritkább eset.

2.
2.
crytek
"független fejlesztőként pedig szinte lehetetlen ellenállni a stabil pénz ígéretének"

Hát ha az elmúlt évek kapcsán ma valaki "eladja" magát majd sír ha baj van akkor az magára vessen.Szimplán mérlegelés kérdése, hogy tudsz -e a kis cégeddel maradandót alkotni , ami bőven elég pénzt hoz ahhoz egy esetleg évekig kihúzza a céged a következő játékodig.
Ma már egyre több opció van a kezdeti pénzmaghoz. Házalni lehet epicnél az éves exklúzivitásért, sonynál-msnál az előfizetésbe kerülésért vagy bízol a termékedben és jó eladásokkal sikeres leszel.
1.
1.
Csoki80
Az utolsó pár sor leír mindent.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...