MAG

  • Írta: Daks
  • 2009. május 21.
A multiplayer FPS-eket mindenki szereti. Sokan a sunyizós, taktikázós fajtára esküsznek, illetve olyanok is akadnak szép számmal, akik a rusholós, fragvadász stílus megszállottjai. Én ős COD-os vagyok, a Search & Destroy a mindenem, és sok éves gamer pályafutásom során bár nyomtam szinte mindegyik nagy multis címet, egyvalamit mindig is hiányoltam az ilyen játékokból. És ez nem más, mint a több száz fős hadsereg!
A MAG tervezésekor szinte beleláttak a gondolataimba. A SOCOM sorozatot is jegyző Zipper Interactive ugyanis nem kisebb feladatot vállalt el, mint szakítani az eddigi kiscsoportos multiplayer összecsapásokkal, és egyenesen 256-ra növelni az egy pályán egymásnak eső maximális játékosok számát. Jól halljátok, 256. Ennyien csatlakozhatunk a háborúba, ennyi embert bír egymásnak ereszteni egy Playstation 3.


A játékot a Sony a 2008-as E3-on mutatta be, akkor még Massive Action Game címmel. A hivatalos cím azóta MAG lett, és ha minden igaz, akkor idén karácsonykor már MAG: Shadow War néven kell keresnünk a játékot a boltok polcain. Na de mit is tartogat számunkra a multiplayer FPS-ek forradalma? Gigászi összecsapásokat, valós harcászati stratégia alapján kialakított taktikát és küldetéseket, valamint sok-sok órányi hardcore militarista szórakozást!


A történet 2030 környékén játszódik majd, és három, magánkézben lévő zsoldoshadsereg összecsapásait dolgozza fel. A Hammer oldalt választva egy átlagos katonai jellemzőkkel bíró magánhadseregben találjuk magunkat, Raven katonaként mindenféle futurisztikus, high-tech fegyverekkel indulhatunk csatába, a Sverre felesküdve pedig különböző speciális gerilla képességeket sajátíthatunk el. Természetesen nem kell majd leragadnunk egy oldalnál, két meccs között bármikor válthatunk csapatot, de igazi karriert csak egy oldalon építhetünk fel.


A 256 játékos hierarchikus rendszerben sorakozik majd fel a játékban. Nyolc katona alkot egy squadot, négy squad lesz egy platoon, és négy platoon tesz majd ki egy companyt. A küldetésorientált bevetések során mindegyik squadnak külön feladata lesz, a MAG háborúja nem csak abból áll majd ugyanis, hogy simán lelődözzük a másikat. Lesznek elsődleges és másodlagos feladatok, és míg az egyik csapat támad, addig a káoszt kihasználva a másik titokban adatokat lop az ellenség bázisáról, a harmadik fedezi a hátukat, és így tovább. Igazi felnőtt fej kell tehát, ha sikeresek akarunk lenni, az egyszemélyes rambókat itt nem fogják tolerálni!


A bevetések során személyes tapasztalatpontok gyűjtésére is lehetőségünk lesz. Minél több feladatot hajtunk végre, minél több embert ölünk meg, és minél többet játszunk, annál fentebb kúszunk majd a ranglétrán. A közkatona státuszt elhagyva egy idő után saját squadot is kaphatunk, majd ha beválnak vezetői képességeink, akkor akár az egész bevetést is nekünk kell majd levezényelni a szerveren. A játékosok pontozhatják egymást, hogy kivel milyen együtt dolgozni, mennyire jó vezető, vagy éppen mennyit bénázik a csatatéren, a legjobbakat pedig a szerver mindig felkéri majd parancsnoknak. A tisztek természetesen ugyanolyan katonák lesznek, mint mindenki más, ugyanúgy részt kell venniük a csatában, ám egy külön kezelőfelületen beállíthatják a támadás részleteit, illetve parancsokat osztogathatnak az alattuk állóknak. A különböző egységek saját voice csatornát is kapnak majd, a vezetőknek pedig lehetőségük lesz egy titkos vonalon a stratégia egyeztetésére. Elég kemény taktikai felkészülést igényel tehát a MAG, de nem kell megijedni tőle, a készítők ígérete szerint az egyszeri, casual gamer is jól érezheti majd magát a játék világában.


Saját karakterünknek nem csak egyéni rangja, de saját, testre szabott kinézete is lesz. Beállíthatjuk az arcát, a hangját, a ruházatát, illetve a páncélját, valamint megszabhatjuk, hogy milyen elsődleges és másodlagos felszereléseket vigyen magával. Természetesen az előléptetések alkalmával újabb fegyverek, és kiegészítők válnak majd elérhetővé – mégse szaladozhat egy parancsnok akármilyen stukkerekkel, nem?


Eddig négy játékmód ismert. A suppression egy maximum 64 játékost támogató, hagyományos team deathmatch gyalogsági összecsapás lesz, kötöttségek és komolyabb küldetések nélkül. A sabotage ennél már egy kicsit komolyabbnak ígérkezik, itt szintén 64-en eshetünk majd egymásnak, a cél viszont két rádiótorony elfoglalása lesz. Ha a csapatunk egy időben uralja mindkettőt, akkor a gép egy utolsó feladatot is ad majd, amivel végső csapást mérhetünk az ellenségre.


Acquisition módban immáron 128 ember mozoghat a pályán, a küldetés pedig két prototípus eszköz ellopása lesz a másik bázisáról. Ebben a játékmódban az nyer majd, akinek először sikerül kicsempésznie, és leszállítania az ellenfél mindkét titkos projektjét – ami persze változó lesz a különböző összecsapások alkalmával. Az utolsó, a domination lesz a 256 játékos mód, itt már terepjárókat, tankokat és repülőket is lehet használni, az összecsapás során pedig az egyik csapat lesz a támadó, a másik pedig a védekező oldal. A védőknek egy nagy bázist kell majd tartaniuk, a squadok pedig különböző pontokra lesznek beosztva, úgy mint kapu, őrtornyok, légvédelmi ágyúk, és egyéb állások. Ha a támadó csapat bejutott a falak mögé, akkor meg kell semmisíteniük a radarokat és a légvédelmet, majd jöhetnek a repülős egységek, hogy kifüstöljék az utolsó ellenállókat is.


A Zipper Interactive immáron három éve dolgozik a játékon, a fejlesztések során pedig nem csak egy SOCOM-tól eltérő, multiplayerre kihegyezett játék megalkotása volt a cél, hanem egy teljesen új műfaj megteremtése is. A 256 fő fogadására új szerverarchitektúrát kellett kidolgozniuk, optimalizálniuk kellett ezt a konzolra, illetve ki kellett dolgozni egy megoldást, ami a különböző sávszélességből adódó gondokat hidalja át. Állítólag mindez nagyon jól sikerült, a játék egy rendes, néhány megás ADSL vonallal már megfelelően fut, a Playstation 3 erős hardverének köszönhetően pedig garantált a folyamatos 30 kép/másodperc sebesség. Egyedül egy valamitől félünk csak: nagy lesz a kavarodás ennyi emberrel.

Kapcsolódó cikkek

9.
Batri
9: én fejbevágnlak vele de féltem a kicsikét *.*

a cikk-hez meg: nagyon érdekesnek igérkezik a játék..ha mindent meg tudnak valósitani amit igérnek akk télleg forradalmi játék lehet belőle
8.
peterpal7
Aztaaaaaaaaaaaaaaa..... nem szeretne fejbe vágni valaki egy PS3-mal? :D
6.
Ca$h
Tyűűűűű... várom már nagyon, remek kedvcsináló lett Daks papa! ;)
5.
Daks
Koszonom szily! Biztos megoldják jól ezt a respawn dolgot is, nem kell aggódni :)
4.
K.G.
Kavarodás lesz itt, mi más. 256 magyar embert nem lehet majd összeszedni egy meccs kedvéért. Külföldiekkel, meg nem lehet küldetésorientált játékot játszani. Annak idején a Battlefield 2142vel is így volt. pedig ott csak 64 játékos volt a szerveren és nem is volt annyira bonyolult, mint amilyennek ezt ígérik. A játékosok 70%-a nem arra ment, amerre a pontot el kellett volna foglalni, stb...

Vagy ott van a CoD4 S&Dje. Ott is fájdalmasan hülyék tudnak lenni, az átlag 10-12éves amerikai kis pöcsök. Pedig sajnos az internet velük van tele. Ők fogják elcseszni az egészet.

Pedig a koncepció nagyon tetszik. Remélem más fejlesztők is összekapják magukat és kapunk egy 64fős multit boxra. Több ember nem kell.
3.
Daks
a COD1 4v4 S&D-nel nincs jobb, mondjuk ez pont az ellenkezo veglet :))
2.
ptogamer
Szerintem nem lesz kavarodas mert csinalnak jo nagy mapokat ahol 256 jatekos is elvesz!
1.
tjames
Ez nagyon jó lehet majd! Arra azért kíváncsi vagyok hogy 256 ember egyszerre onlány, az menyire szaggat, vagy milyen graffal megy... nekem elég lenne 25-25 fős multi is. De hogy csak ~18 ember tudjon öszesvissza multizni az tényleg kevés. És sajnos a legtöb játék ilyesmi.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...