Test Drive Unlimited 2 teszt

  • Írta: Daks
  • 2011. február 14.
  • test drive unlimited 2, teszt, xbox 360
Link másolása
Eljött az összes barátod, egyszerűen imádnak. A medence partján táncoltok, a kedvenc zenéd szól éppen, amikor a tömegből előlép egy hölgy, s a villa garázsába invitál. A hatalmas, fehér terem közepén egy tűzpiros Ferrari California áll. „Remélem, tetszik a színe. Boldog születésnapot!”

Egy ipari mestermű, a legszebb dolog, melyet emberi kéz valaha alkotott. Körbesétálod, nézegeted. Minden irányból gyönyörű. Kinyitod az ajtót, már a kilincs kattanásától is végigfut a hideg a hátadon, a bőr kagylóülés finoman nyekereg alattad. Gombnyomásra indul, a motor úgy bőg fel, hogy könny csordul a szemedbe, kikanyarodsz a macskaköves útra, felhúzod a tetőt, majd beletaposol a gázba. Egy pillanat alatt százon vagy, a rádió úgy szól, mintha egy diszkóban lennél, az út Ibiza legszebb tengerpartjának mentén halad, élvezed a szabadságot, te vagy az utak királya.
 

Valaki kopog az ablakon. „Ébresztő. Felkelni, de gyorsan!” Az ideges üzletasszony azonnal kitessékel az autójából, elaludtál, amíg őt vártad a kaszinó előtt, nincs neked Ferrarid, egy utolsó futár vagy. Mások autóját parkolod le, a gazdagság csak akkor csap meg, amikor valaki a kezedbe nyomja a slusszkulcsot, és megdob egy tízessel, hogy vigyázz az ötezer köbcentis szeme fényére. Leszegett fejjel kelsz ki a Ferrariból, Tess Wintory nem a kedvességéről híres, ám ki tudja miért, most ad neked még egy esélyt. Megkér, hogy vidd el a Solar Crown autóklubba. Visszaülsz hát az olasz csodába, és útnak indultok.
 

Autóversenyzői karriered ezen a ponton indul szárnyalásnak, a Test Drive: Unlimited 2-ben egy koszos lakókocsiban élő, nincstelen futárból kell felküzdened magadat a legnagyobb, leggazdagabb kormányforgatók közé. Először egy öreg Mustang, vagy Lancia volánja jut csak neked osztályrészül, majd minél több versenyt nyersz, annál vastagabb lesz a pénztárca is, és kezdődhet a költekezés. Ha szereted a csillogást, a bikinis lányokat, a tengert, és a lóerőket, akkor ezt a játékot neked találták ki, lássuk is hát, hogy milyen élmények várnak ránk Ibiza, és Oahu forró aszfaltján.
 

Teljes szabadság. A játék hamar elengedi a kezünket, nem mondja meg, hogy merre menjünk vagy mit csináljunk, csak mi vagyunk, az autónk, és az a háromezer kilométernyi út, mely arra vár, hogy felfedezzük. Karakterünk a kalandok során pedig hatalmas fejlődésen megy keresztül, számszerűsítve egészen 60-as szintig küzdhetjük fel magunkat, mely nem lesz könnyű. Négy dologban is jónak kell lennünk, ha elő akarunk lépni: először is, meg kell felelnünk a különböző kihívásokban, az autós iskola, a párbajok, a multiplayer versenyek, és a bajnokságok mind kövér pontokat érnek, a vesztes elbukik, a győztes emelt fővel mehet tovább. Másodszor, ott van még a felfedezés, be kell járnunk az úthálózatot, és meglátogatni a különböző eseményeket, harmadszor pedig a szociális képességeinket sem árt csiszolni, barátkozni kell, és különböző üldözésekben, meg coop feladatokban részt venni, hogy a közösség megbecsüljön. Végül, de nem utolsó sorban, fel kell mutatnunk egy kövér gyűjteményt, az autók, a házak, a bútorok, de még a ruhák, és kozmetikumok birtoklása is presztízzsel jár, mindezek összessége juttat csak fel a ranglétra tetejére.
 

A játékban érdekes összegyúrását figyelhetjük meg a klasszikus karrier módnak, és a multiplayer élményeknek, a készítők rá is ragasztották a MOOR, vagyis Massive Open Online Racing jelzőt. Ha online vagyunk, akkor barátaink csatlakozhatnak hozzánk, remek pénzkereseti lehetőséghez juttatva ezzel minket, s ha nem akarunk mindig utolsók lenni, akkor érdemes sűrűn látogatni az autós iskolát is. Jogsit három különböző kategóriában szerezhetünk, van klasszikus rutinvizsga, aszfaltverseny, és offroad iskola is, a tanfolyamra beiratkozva egy több lépcsős kurzuson kell részt vennünk, melyek mindegyik állomása újabb bajnokságokat, és autókat nyit meg előttünk.
 

A Test Drive: Unlimited 2 gondolt a kezdőkre és a profikra egyaránt, a full assistance, a sport és a hardcore szintek a klasszikus nehézségi fokozatoknak felelnek meg, gyengén az autónk mindenféle elektromos rásegítéssel próbál minket az úton tartani, a nehezet választva pedig addig égethetjük a gumikat, míg át nem fordulunk a szalagkorláton. Persze ez utóbbinál se kell semmi komolyra gondolni, a játék laza árkád száguldásra lett kitalálva, a szimulátorokhoz semmi köze sincs.
 

Autókat és házakat a bajnokságokon nyert pénzen vehetünk, s apró érdekesség, hogy bevételre a szabad játékmódban is számíthatunk, minél veszélyesebbek vagyunk, annál több apró csörög a zsebünkben. Egyszerűen suhanjunk el két jármű között az autópályán, vágjuk le a kanyarokat, drifteljünk és ugrassunk, hadd csikorogjanak azok a kerekek! Felfedezés közben ráadásul öreg autóroncsokra is bukkanhatunk, melyek szintén hozzájárulnak a szintlépésekhez, továbbá elmehetünk ruhaüzletbe, fodrászhoz, vagy a DLC letöltése után a kaszinóba is. A szabad kóborlás jó móka tehát, de vigyázzunk, mert ha nagyon sok őrültség írható a számlánkra, akkor a rendőrök egy idő után ránk szállnak, és már azért bekapcsolják a szirénát, ha nem indexelünk a kanyarban.
 

Nincs is jobb érzés annál, mint egy dollármilliós luxusautóban szakítani a tengerparton, azonban a játékélmény közel sem éri el azt a minőséget, amit az előzetes videókban ígértek nekünk. Ezer hibát kell elviselnünk a körözgetések során, a GPS értelmezhetetlen, azt hisszük, hogy mindjárt be kell fordulni, de még több száz méter van a sarokig, belső nézetből alig látni ki a volán mögül, és fizikai hibák is vannak a játékban, néha beleragadunk egy-egy kiálló pixelbe, vagy magától a feje tetejére borul az autó, csak győzzünk pislogni. Ráadásul maga a vezetés se annyira ütős, persze amíg aszfalton vagyunk, még nincsenek gondok, de az offroad már kifejezetten bénán sikerült, a talaj nem nagyon dobálja az autót, és még egy kicsi Golf is felmegy a 60%-os hegyoldalon, probléma nélkül.
 

A látvány kellemesre sikerült, a nappalok és éjszakák váltakozása mindig megújítja a körülöttünk lévő világot, de a különböző városrészek is mind egyéni képet mutatnak. Technikailag sincs sok okunk panaszra, a játékban található több mint száz autó bár nem törik, de mindegyik gyönyörű, és az összkép is teljesen rendben van, némi probléma itt a városi környezettel akad csak, nyers betonformákkal a játék legalább annyira ronda tud lenni, mint amennyire szép volt a napfelkelte panorámája a hegytetőről végignézve. Összességében viszont még ezek után is azt mondom, hogy a Test Drive: Unlimited 2 egy szép játék, ráadásul, ami még ennél is fontosabb, hogy a dallista tökéletes lett, nincs benne sok rádióadó, de az én stílusomat sikerült eltalálni.
 

Sajnos a játék elég gyengén kezdett, nem mi vagyunk az egyetlenek, akik 7 pont körüli értékelést adnak neki. A világsajtóban mindenhol ilyen közepes, felemás fogadtatásban részesült, és akkor mi még a konzolos verziót teszteltük, amiben nincs is annyi hiba. A PC-s ugyanis hagy némi kívánnivalót maga után, a megjelenés hetében az Atari folyamatos szerverproblémákkal küzdött, mindig lehalt a multiplayer mód, és használhatatlanok voltak a közösségi szolgáltatások. Most ez kezd helyreállni, a játék nem lesz életünk meghatározó autós élménye, de így év elején jó étvággyal fogyasztható, aztán meg lehet továbbcserélni, ennél szebb sorsot nem jósolunk neki.

Kapcsolódó cikk

60.
60.
ofeci99
csak videót néztem, azt is kb. fél percig :)
58.
58.
ofeci99
ez a játék jó lenne ha nem lenne. ez egy szar, ez a véleményem erről, és a legjobb az hogy nem is játszottam vele még soha, csak mások mondták, név szerint szörny és halfanborg
57.
57.
Józsi_Doe
Lehetett volna jobb is, de még így sem lett rossz.
56.
56.
raczviktor
fantasztikus lett ez a játék! nekem sokkal jobban bejön mint az első!
55.
55.
Mark2010
Nekem tetszett a jatek,habar az elso resz kicsivel jobban sikerult de most hogy 2 szigeten is jatszhatunk turhetobb.
54.
54.
HICKS
Szerintem sem lett rossz a játék,bár vannak hiányosságai.
53.
53.
gerzson 15
ajjjaj én TDU1 et annyira szerettem hogy mikor a kettőről megjelentek a hírek majd kiugrottam a bőrömből.Már meg is rendeltem.De a kommentelők szerint csak kidobott pénz.Tényleg ennyire szar? Ne!!! Én mégis reménykedem az intróba olyan jónak tűnt ez a karrier dolog.Hát remélem lesz még jobb is.
52.
52.
rdaniii
nekem az lenne a kérdésem h ami már nem kell autó azt hol tudnám eladni???
51.
51.
nagyonfaya
49.
49.
Ibanez78
#47: Én sajnos azonnal beszereztem. És már bánom, hogy anno eladtam az első részt :-(
48.
48.
dagijani
2011- ben hihetetlen milyen gyenge az autók hangja, borzalmas, maga a játék pegig nem rossz.
47.
47.
Tomeggyilkos
#46: szivembol beszelsz ahogy itt mar sokan leirtak en is imadtam az 1 be kruzolni a vegen persze szinte marcsak motorral ;)
qrva szar ezt olvasni pedig mennyire vartam ezt a jatekot de most nem ultem fel a hype vonatra es gondoltam megvarom mit irnak az emberek sajnos igazam lett
kosz mindenkinek a hasznos infokat asszem ezt most kihagyom ;)
46.
46.
Ibanez78
#44: Én nem a szimulátort hiányolom belőle, hanem azt a könnyen élvezetes játszhatóságot, ami az első részt jellemezte. Grafikailag gyenge volt, és mégis oly jó volt benne krúzolni :-)
45.
45.
Ibanez78
#42: Én a TDU1-et patch nélkül játszottam végig (xboxon), és semmi gondom nem volt az irányítással, sőt. A TDU2-höz boxra már jött ki patch, de az irányításon semmit nem változtattak, és gyanítom nem is fognak. Mondjuk így már a motoros dlc-t sem várom, már ha lesz egyáltalán...Ugye ebben is visszafejlődés van...
44.
44.
ivanv
én nem szidom ezt a játékot. nincs tökéletes, mindegyikben van vmi hiba...úgy tűnik hogy az atari nem egy szimulátor játékot igyekszik létrehozni, hanem egy mindenki számára könnyen élvezhető,bár hamar megunható arcade játékot.
43.
43.
Hawen62
#42: Ja. Logitech G25 powa!
42.
42.
Hawen62
Abba kellene hagyni a fikázást és átgondolni kicsit amit mondtok! Dicsérhetitek a TDU1 et és mondhatjátok, hogy mennyivel jobb volt, de patch nélkül az is vezethetetlen volt! Akinek ez nem tetszik lesz szives várni hátha jön a patch és szimpatikusabb lesz, akinek meg tetszik annak mért kell leszólni a fejét?
41.
41.
BudTerence
#39: Nekem a PS3-as verzió van meg, Logitech G25-ös kormánnyal játszom, így az irányítás egyáltalán nem tűnik borzasztónak, sőt, szerintem abszolút élvezetes a játék.
Ez az a kevés autós játékok egyike, melyben a közúti érzés nagyon jó, könnyű a sávban maradni (ellentétben a legtöbb játékkal), élvezetes kielőzni, visszasorolni stb.
Egyre inkább úgy tűnik számomra a kommentekből, hogy a PC-s verzió sokkal bugosabb lehet és billentyűzettel nem igazán játszható.
39.
39.
Cobi
Csatlakoznék itt a korábban írt fórumtársakhoz, hát ez valami borzalom.Egyszerűen nem tudom felfogni hogyan lehet kiadni így egy játékot.Véletlenül találkoztam konzolos változattal már eleve jobbnak éreztem a fizikát az irányítást a játékon.Talán a konzolos változat jobb külsőre megítélve de a pc az kritikán aluli..

Érthetetlen számomra mit szeretnek akkor ennyire benne hisz a vezethetőség ami az egésznek a lényege (AZ MINDENT TÖNKRE TESZ)
37.
37.
gucho
sajnos élvezhetetlen számomra
36.
36.
Ibanez78
Nem értem miért mondják azt, hogy ebben a második részben az autók irányíthatósága különböző. Itt max annyiban merül ki, hogy elsőkerekes, hátsókerekes, vagy összekerekes. Bár ez sem feltétlenül igaz, mert a Nissan GT-R úgy csúszkált, mintha jégen mennék...Egyszerűen élvezhetőbb, játszhatóbb volt az első rész. Mondjuk én ebben a második részben a hangokban is csalódtam. Első autó amit választottam a Lancia Delta Integrale volt. Mikor meghallottam a hangját elsírtam magam. Amilyen vérpezsdítő a hangja élőben, a játékban annyira...:-)
34.
34.
tommy93
#29: Ott a pont

#23: Játékaim során azt tapasztaltam hogy mivel PC-n ÉS PS2-ön is játszottam (ill. játszok!) a TDU1-el sok jármű tulajdonsága megegyezik a másikéval magyarul irányíthatóságában, érzetben szinte ugyan az. Engem speciel meglepett az hogy sokkal érezhetőbb lett a kategóriák közti különbség (Asphalt,Classic stb.) és azon belül is (A2,A3).
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...