The Witcher 3: Wild Hunt előzetes

  • Írta: zoenn
  • 2013. február 10.
  • előzetes, pc, witcher 3: wild hunt
Link másolása
A witcher lehunyta a szemét. Álmában egy sötét helyen járt, ahol ijedt tekintetű falusiakat látott. Mindenki azt suttogta: láttak egyet közülük. Geralt már ismerte a kísértetek csoportját, Wild Huntnak nevezték őket, mint a közelgő balszerencse, és halál hírnökeit.

Néhány éve még nem hittük volna, hogy egy relatíve ismeretlen lengyel csapat mára olyan csapatokkal kel birokra, mint a BioWare, vagy a Bethesda. A CD Projekt RED túlnőtt magán, s abszolút függetlenek maradtak, nem úgy, mint a kanadaiak, akiknek munkájába rendre beleszól az EA. A The Witcher 2: Assassin of Kings óta a csapat létszáma megduplázódott és joggal emelték még fentebb a lécet, elvégre a nemrégiben bejelentett The Witcher 3: Wild Hunt egy újabb lépcsőfokot jelent a grandiózus szerepjátékok forgatagában. A végső next-gen-RPG nem csak üres marketingduma, az elvárások mellett a kitűzött célok is exponenciálisan emelkedtek: a stúdió végre elmesélheti azt a történetet, amit mindig is szeretet volna, olyan látvány mellett, amit a kezdetek óta akartak.


A történet szerint Ríviai Geralt minden emléke visszatért, s valószínűleg ezért nem érdekli már a különböző világnézetekkel rendelkező frakciók közti harc. Nem foglal állást a politikában, csupán azt teszi, amihez mindig is értett, s amire a varázstudók gyerekkorában kiképezték. Bolyong a világban, szörnyeket öl pénzért és a helyi rejtélyekre keresi a választ, pont úgy, mint ahogy a regényekben olvashattuk. Annak ellenére, hogy a játék non-lineáris történetvezetésre épül, a fejlesztők kétszer annyi átvezető jelenetet pakoltak a játékba, s több mint 100 óra, kézzel megírt küldetés vár ránk. A játék nem oszlik fejezetekre, a dramaturgia folyamatos és soha nem torpan meg. A címben szereplő Wild Hunt „egy kísértethorda, az égbolton tűnnek fel a háború és balszerencse előhírnökeként. A tündék Vörös Száguldóknak nevezik őket. A Vadaknak nem kell harcolniuk, annyi bajt okoznak, hogy az emberek lába a puszta látványuktól földbegyökerezik; számos emberrablásról tudunk, amit ők követtek el” – így szól a Witcherek bestiáriuma. Bármikor megjelenhetnek, s nemcsak a téli hónapokban, mint azt gondolták, már az előző részekben is összefuthattunk velük, ahogy a királyukkal is. Ha valahol eltűnik egy kisgyerek, akkor egyből őket gyanúsítják, nem csupán arról van szó, hogy a szellemek vissza szeretnének térni a szeretteikhez évtizedekkel később – a valóság ennél sokkal földhözragadtabb. Tény, hogy Geralt összetűzésbe kerül velük, s Vadak igen nagy szerepet játszanak a sztoriban.


A legszembetűnőbb változás a bejárható területet érinti. A világ él és lélegzik, s ami a legfontosabb teljesen nyitott lesz: nem lesz kisebb területekre tagolva, már a játék elejétől kezdve bejárhatjuk az egészet – töltőképernyők bámulása nélkül. A REDengine 3 már képes arra, hogy csak az aktuális területet töltse be, s ahogy haladunk előre, úgy építi fel az új terepet. A csapat úgy érezte, hogy a Skyrimből hiányzott a valódi szabadság és semmiképpen sem szeretne félmegoldást letenni az asztalra a The Witcher 3 esetében. A bejárható terület 20 százalékkal nagyobb, mint amit a Bethesda szerepjátékában láttunk, s második résznek pedig a negyvenszerese (!), amit hosszában körülbelül 30-40 perc alatt lovagolhatunk át. Gyalogszerrel és hátas jószággal közlekedhetünk, illetve egy bárka segítségével a vízen is hasíthatjuk a habokat. A lovunkat és a hajónkat később fejleszthetjük is, a víz fizikájáért pedig új szimulációs technológia felel. Geralt pusztákat és hegyeket jár be, nyirkos barlangokban fordul meg, falvakban keres fel, illetve elfeledett romokat kutathat át. A korábban már felfedezett területekre a gyorsutazás segítségével bármikor, egy gombnyomás után visszatérhetünk. Ha a lóra egy ideig nincs szükségünk „leparkolhatunk” vele a fogadó istállójában.


A sandbox-jelleg miatt a korábban alkalmazott lineáris narratíva már nem állná meg a helyét. A The Witcher 3: Wild Huntban háromféle formában zajlanak az események. Az elsőben a szörnyvadász énünket gondozatjuk: mellékküldetéseket vállalhatunk a falusiaktól, szörnyeket ölhetünk szabadon, különböző komponensekből tárgyakat készíthetünk a jobb felszerelés érdekében – más szóval, élhetünk a világgal együtt. A második szál már régiófüggő, csak akkor vehetjük fel, ha az adott területre érünk. A nilfgaardi invázió története bontakozik ki előttünk, politikai témáival, háborúval és intrikával – ha szeretted az előző rész történetét, akkor ezt is imádni fogod. Egyenként látogatunk el az olyan nagyobb régiókba, mint Skellige, Novigrad és a No Mans Land, ahol a helyi döntéshozók ügyes-bajos dolgaiba is beavatkozhatunk – egyedi történetet zongorázva végig. Természetesen nem kötelező minden területen befejezni az adott küldetést, később bármikor visszatérhetünk hozzájuk, a közelgő események megvárnak majd. Ugyanakkor súlyos döntéseket hozhatunk, melyek kihatással lesznek a folytatásra, máskor viszont keresztezik egymást. Ha szövetségeseket állítunk magunk mellé időközben, akkor máris nőnek az esélyeink a sikerre. A környezet drámai vizuális változáson megy át, ahogy haladunk előre a történetben. Ha egy faluban martalócok portyáznak, s mi nem segítünk a helyieknek, előfordulhat, hogy egy későbbi látogatásunkkor már egy elhagyatott településsel szembesülünk. Olykor elkerülhetetlen a konfliktus két szembenálló csoport között, s nekünk választanunk kell, hogy ki mellé állunk.


Végül a harmadik lehetőség Geralt személyes történetének végigzongorázása – ez tekinthető a játék főszálának. Hősünk elveszett szerelmét (Yennefert?) keresi és konfliktusba kerül a Vadakkal – netán tőlük remél valamilyen segítséget, hogy rátaláljon egyetlen igazi szerelmére? A játékot végigtolhatjuk úgy is, hogy csak erre a történetre koncentrálunk – de miért tennénk ilyen csalárdságot? A CD Projekt RED több romantikát és kevesebb szexualitást ígér, ami nem feltétlen baj, Geralt ősz szakállt eresztett, s már kitombolta magát – Triss Merigold csak egy kaland volt számára – le akar telepedni és megtalálni a nagy Őt. A cicis nős kártyák nem térnek vissza, de ettől még bevetheti férfiasságát a nemes cél érdekében. Társakat is talál, köztük egy lányt, aki vele lovagol az egyik képen. Talán kegyeltjéről, a bájos Ciriről van szó, aki már kislánykora óta keresztezi a witcher útját?


Habár Geralt mindenfelé vándorolhat, a szörnyek és más durvább ellenfelek nem igazodnak az aktuális szintjéhez, így nagy eséllyel egy-egy területet csak a játék vége felé, feltápolva érdemes felkeresni. A világot járva akaratlanul is összefutunk olyan kereskedőkkel, banditákkal és teremtményekkel, akik megtámadhatnak, ha úgy érzik, fenyegetést jelentünk a számukra. Az időjárás dinamikusan generálódik (a felhőket teljesen lemodellezték, nem csak fel vannak festve az égre), bizonyos lények csak bizonyos napszakban bújnak elő rejtekükből, viselkedésük is nagyban függ attól, hogy hol és mikor találunk rájuk, de egyéb tényezők is befolyásolják a vadászatot. Ha megkaptuk a feladatot az aggódó falusiaktól, miszerint a környéket egy veszedelmes bestia fenyegeti, elsőként információt kell gyűjtenünk róla, hogy kitapasztaljuk gyengeségei, s azt, hogy milyen képességeket használ. A helyiek is felvilágosítást adhatnak, bár sok legenda közül nehéz kiszűrni a valós tartalmat. A könyvekben már érdemleges tudnivalókat olvashatunk a rémségről. Az összecsapást megelőzően különböző főzeteket kell készítenünk, melyek együttes hatásával esélyünk lesz legyőzni a jóval erősebb szörnyet, nem beszélve a többi szükséges tárgyról. Megölésük után ritka mutagéneket és alkimista összetevőket zsákmányolhatunk, amik miatt megéri vesződni.


A nyomok utáni kutatásban, egy mészárlás helyszínén, vagy ha egy érdekes esemény zajlik a közelben, célszerű bevetni a witcher-érzékünket a bal ravasz meghúzásával. Nemcsak a számunkra fontos jeleket észlelhetjük, hanem a rejtélyek megoldásánál Geralt magában elmotyogja majd, hogy szerinte milyen módszer lenne a kifizetődő és miként oldhatjuk meg a problémát legkönnyebben. Ha beazonosítottunk a fenevad élőhelyét, máris indulhat a harc. Ha éppen egy szörnnyel harcolunk, a kritikus csapás esélye nagyban függ attól, hogy mit és mennyit tanultunk korábban az ellenfelünkről. Ha például vámpírokkal harcolunk, jó előre kiiktathatjuk a méregmirigyüket egy pontos vágással. Ha szíven szúrjuk őket, az azonnali halált jelent. A fejlesztők igyekeztek orvosolni az előző rész hibáit, így a harc átgondoltabbnak és sokkal folyamatosabbnak ígérkezik.


A mezei ellenfelekkel vívott csetepaté is jelentős változásokon ment át, sokkal „intimebbnek” ígérkezik. Használhatunk speciális mozdulatokat, bár a QTE-szegmensek érezhetően kisebb hangsúlyt kapnak. Korábban 20-féle harci animációt programoztak le, a harmadik részben viszont 96-ot, ráadásul sokkal gyorsabb a küzdelem, mint a The Witcher 2-ben. Többféle csapással operálhatunk, minden technika kivitelezése nagyjából ugyanannyi időt vesz igénybe, de minden mozdulatsort meg lehet szakítani, ha éppen blokkolni akarunk, vagy kitérni a suhintások alól. Sokáig nem futhatunk körbe és körbe, s bár a védekezés elsődleges, egy jól irányzott hírtelen szúrás, azonnal pontot tehet a delikvens életének végére. Egy szó, mint száz, minden megmozdulásnak ára van: oda kell figyelnünk az állóképességünkre, hiszen egy kifáradt witchert még egy alkoholista városi őr is megölheti. Az ellenség mesterséges intelligenciája továbbfejődött, s nem találkozunk scriptelt harcokkal a főellenségek esetében -egy biztos: jégóriással összefutunk majd a történet során. A lovas harc lehetőségét még nem mondták biztosra a lengyelek, de bízzunk benne, hogy a nyeregből is apríthatjuk a jónépet.


Azok a játékosok, akik a nyílt vérrontást nem igazán kedvelik, bevethetik a mágikus jeleket, sok esetben a környezet adottságait kihasználva. Például az Aard jelére mérges darazsakat küldhetünk az őrökre, akik aztán fejvesztett menekülésbe kezdenek, de az Igni tüzes jelére eloszlathatjuk a rajt. Több tucat objektum használható fel hasonló módon. Mind az öt mágikus jelet fejleszthetjük úgy, hogy megtartjuk az alaphatásukat is. Az Igni táposabb verziójával egy 360 fokos robbanást is előidézhetünk. Az Yrdennel csapdákat állíthatunk egy kisebb területre, melyek lassítják az ellenséget, majd később nagyobbra is. Új kunsztokkal szembesülhetünk a kardvívói-ág alatt, javíthatjuk állóképességünket és hárításunkat, de az alkimista skilleinket is fejleszthetjük, ha a főzetkészítés mellett tettük le a voksunkat.  A mutációs mechanika esetében is különböző fejlődési utakat járhatunk be. A fejlesztők tudomásul vették, hogy az előző rész eszköztárának használata nem mindenkinek jött be, így már könnyebben és gyorsabban menedzselhetjük cuccainkat. Természetesen ismét lehetőségünk lesz fegyvereket és páncélokat készíteni, ha megtaláljuk a – sokszor igen ritka – komponenseket, miután a tervekkel már rendelkezünk. Az összetevők és a receptek variálásával módosíthatjuk a végeredményt. A leölt szörnyek irhájából bőrpáncélt készíthetünk, s minden páncél egyedi kinézetet kapott, sőt mi több, az öltözetek lengedezéséért új animációs technológia felel.


Amikor éppen nem a városiak apró-cseprő ügyeit intézzük, netán beleuntuk a nagy ívű küldetésekbe, akkor jön el az ideje a mulatságnak. Egy jól fésült witcher ábrázatát nagyban befolyásolja az, hogy ad-e a külsőségekre. Egy toprongyos mutánsra ujjal mutogatnak még a felvilágosult városokban is, ezért célszerű új gúnyát húzni és meglátogatni a helyi borbélyt, aki új fazonra nyír minket. A hajfestést elfelejthetjük, mégis a fehér sörény Geralt védjegye. Az ivókban különféle minijátékokkal üthetjük el az időt – az adott régiótól függ, hogy milyen hazárdjátékot űznek a helyiek. Skellige-ben például a késdobálásnak is hódolhatunk, természetesen pénz fejében, olykor exkluzív jutalmakért. A The Witcher 3: Wild Hunt rendezője, Konrad Tomaszkiewicz elmondta, hogy a legfőbb céljuk az, hogy magas színvonalú küldetéseket prezentáljanak, filmszerűen, lenyűgöző eseményekkel tarkítva. Joggal bizakodhatunk, hogy trilógia záródarabja egy új fejezetet nyit a műfajban, s valódi újgenerációs szerepjátékot üdvözölhetünk benne. Mikor is? 2014 folyamán landol a boltokban – a PC-s verzió mellett az „élvonalba tartozó konzolokra” is elkészül.

Cikkünk a Game Informer magazin előzetese alapján készült

Kapcsolódó cikkek

31.
31.
moonborn
Na ehhez megint új gép kell,jah még a ketteshez is kéne egy jobb gép mert azt sem tudtam akadás nélkül játszani,majd eljön az ideje egyszer
30.
30.
Serenula
#29: w2-őt* javítva :D
29.
29.
Serenula
Lány vagyok engem túlságosan nem érdekelnek a női seggek,de azt sajnálom,hogy Geralt seggét ezután a rész után nem nézhetem.:D
Egyébként lehet majd ugrálni,állítólag már "akárhová" feltud majd mászni.
Nem mellesleg kezd a tököm ki lenni,mert mire kijön vehetek +2 GB ramot még ,talán a videókártyám az még oké,sőt biztos,de tehetek fel winfos 7-et is,mert minden szar új game ,csak arra jön már ki...De pozitívom,hogy talán 2014-re meg is tudom venni.:D
Kicsit idegbeteg vagyok,hogy barátom 3 hónapja játszotta ki az AC3-at és már idén jön a következő,én már fél éve kijátszottam a w3-at és várhatok kb + 1,5 évet mire kijön.De legalább jobb lesz,mint az ac4 :D
28.
28.
Conqvistador
#19: Az első részével játszottam a Witchernek és az addigi legjobb játéknak tartottam.
1 játék tudta nálam letaszítani a trónról és ez a Skyrim.
Tény az alapjáték számos gyermekbetegséggel bír de olyan szinten moddolható és modderek ezrei dolgoznak folyamatosan rajta, hogy nagyon nehéz lesz a Witcher 3 fejlesztők dolga. :D Ami még számomra elképesztő az az Assassins Creed 3.
Ha ezt a 3 játékot ötvözni tudják és ugyan úgy moddolható lesz akkor akár az évtized játéka is lehet. Bár gondolom egy igen erős VGA fog hozzá kelleni általában processzor és ram fronton elegendőek a játékok sokunknál.
Jacs jönne már :D
27.
27.
dyousee
A Witcher a kedvenc fantasy-m és nagyon örülök, hogy sandbox lesz. Így lesz az igazi !!
26.
26.
Drazhar
Játékot ennyire nem tudom mikor vártam utoljára. Azt hiszem ez mindent elmond. (Oké, azt kicsit bánom, hogy vehetek kb egy új konzolt hozzá, de arra meg nem lesz keret :D)
25.
25.
MrBenjamintoto
Itt a BioWares dolgokhoz hozzászólva, én ennél a játéknál csak a Dragon Age 3-at várom jobban, mert remélem, hogy a BW-es srácok magukra találnak:)
24.
24.
SLi
#21: Na ebben teljesen igazad van, a Bioware nem épp a legfényesebb korszakát él, bár hogy ez az csak az EA hibája lenne, arról nem vagyok teljesen meggyőződve.
23.
23.
daneelolivaw
#19: mire gondolsz? szerintem modok nélkül is nagyon szerteágazó és komplett világgal rendelkezik, annyi random dolog történt már velem úgy, hogy csak mentem a vadonban...
22.
22.
Normen1976
Tyűűűű de várós a játék. Ez az a game ami mindenképpen megéri az árát. Amint lehet 100% hogy előrendelem majd, mint ahogy a 2. részt is. Nagy seggberúgós versenyt fogok rendezni, ha elmarad a magyar nyelv a játékból az fix. Nagyon bízom a PlayOn-ban :).

Rengeteg hasonló játékot kijátszottam az elmúlt 10-12 évben, de nálam ez a sorozat az abszolút favorit. A környezet, a kor amiben játszódik, a történtek, lehetőségek, kocsmák, városok... maximálisan az ízlésemnek megfelelő játék. Én azt sem bánom ha 2015-re jelenik meg, csak legen úgy összerakva ahogy elképzelik.
21.
21.
vuliem
#20: Véleményem szerint fényévekkel közelebb állnak hozzá, mint jelenleg a Bioware az EA-vel a seggében. Bár ennek ellenére osztom a nézeted, hogy még hosszú az út odáig, hogy BG szintű, korszakalkotó RPG-t tegyenek az asztalra, de ha valakinek, akkor nekik sikerülhet.
20.
20.
SLi
#12: Hát azért ahhoz még nagyon sokat kellene gyúrni a srácoknak, hogy akárcsak egy lapon lehessen említeni a kettőt.
19.
19.
azureknight0715
De amúgy igazuk van. A skyrimben tényleg hiányzik valamiféle szabadság. Próbáltam valahogy mindig sokat játszani vele de ez tipikus oylan játék ami csak modokkal tud kiteljesedni. Kíváncsian várom a gamet.
18.
18.
daneelolivaw
"A csapat úgy érezte, hogy a Skyrimből hiányzott a valódi szabadság" na erre kíváncsi leszek...
16.
16.
Elcijas
#5: a 2. könyvbe van leírva, hogy mi lesz Trissel. na persze nem tudom mennyire ragaszkodnak a novellákhoz :), de ha tényleg társunk lesz Ciri akkor sajna búcsút inthetünk a vörös csaj popsijának :/
15.
15.
PAtr0n
Ez a játék nagyon jó lesz úgy érzem...
Az utolsó bekezdést olvasva olyan érzésem volt mintha a Fable 1 leírását olvasnám. Milyen jó kis alap RPG volt anno az is. Kár hogy elcseszték.
Nahh most már tényleg be kell szereznem a Witcher 1-2-t, mert eddig sajnos kimaradtak.
14.
14.
azureknight0715
én max emiatt az egy játékért vennék xboxok. Bár gép lenne a legjobb csak arra várhatok hogy mikor lesz nekem arra pénzem:D
13.
13.
Garry
Ez mind nagyon szép és jó. Csak arra nincs még válasz, hogy a harmadik részben a karakter végre képes lesz-e ugrani vagy tovább kell majd bohóckodni, kerülőutakat keresve?
12.
12.
vuliem
Ha valaha is új konzolt vagy gépet veszek, akkor az emiatt a játék miatt lesz. Bízok benne, hogy a lengyelek tényleg meg tudnak valósítani mindent, amit akarnak és le tudják rakni a következő Baldur's Gate-et az RPG történelemben.
11.
11.
Vendy01
ez eszméletlen jó lesz :D remélem össze futunk a játékba Iorveth-el ismét :))))
10.
10.
MrBenjamintoto
Ha tényleg jobb lesz a skyrimnál, belegondolni sem merek mennyit fogok vele játszani.
9.
9.
metercsiken
Hát igen! Nagyon jól fest!
Már a 2. részével is szívesen játszottam volna, de sajnos, se Pc-m, se Box-om nincs hozzá! : (
De bízom benne, hátha kiadják majd ezt a részt az összes platformra!

8.
8.
Kerub
Szerintem a lengyelek műgondja és autentikussága garantálni fogja, hogy ez lesz korszakunk legjobb szerepjátéka.
Nem véletlen, hogy a legnépszerűbb skyrim modok is mind reálisabbá teszik a játékot, mert sajnos a Bethesda erre nem igazán fókuszált.
Az itt leírtak bisztosítanak arról, h a lengeyelek legalább ebbe az irányba mennek és a witcher 1-2ben már bizonyították, hogy képesek reális, mocskos, emberi fantazit készíteni.
Rettentően érdekes színfolt ez a csapat, az egyre szürkébb játékiparban.
7.
7.
dBLOOD
Jó lenne ha a forrást is feltüntetnéd (cikkíró)...
6.
6.
kivenoko
Ha ez mind a leírtak alapján megvalósul, szerintem minden idők legjobb szerepjátéka lesz. Remélem ennél sem feledkeznek meg a magyar nyelvről :) Röstellem de a 2. részt nem fejeztem be, de a mentések megvannak :) Nem az én stílusom ez a játék de iszonyatosan élveztem az előző részt! Csak sajnos a második fejezet felénél belesavanyodtam és jöttek az új játékok így elvesztettem a fonalat és az érdeklődésemet. De ezt olvasva elő fogom ásni az állásaimat és folytatom tovább... :D Sok sikert CD Projekt! Ti legalább nem kurvultok el mint az Acti' / EA
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...