Remember Me teszt

  • Írta: zoenn
  • 2013. június 14.
  • remember me, teszt, x360
Link másolása
Múltadat bármikor megváltoztathatod, minden emléked csupán egy termék, amit szabadon megvásárolhatsz egy útszéli automatából. A világ 2084-re megváltozott, az emberek csupán adathalmazok, memóriájuk törölhető.

Ugye Te is eljátszottál már a gondolattal, hogy mi lenne akkor, ha nem abba a családba születsz, ahol most vagy? Lehetnél gazdag, aki minden évben nyaralni megy, s az utazásról számtalan emléket őriz. Ha van pénzed, akkor élményeket is vásárolhatsz magadnak, megtörténtté tehetsz olyan eseményeket, amik nem is voltak valódiak. Netán egy áttivornyázott éjszaka után bolondot csináltál magadból? Semmi gond! Menj végig az emlékeiden, és egyszerűen töröld ki a zavaró momentumokat. 2087-ben Neo-Párizsban valóságos iparág épült az emlékek és érzelmek manipulációjára, a gazdagok szinte bármit elérhetnek, míg a nincstelenek és bűnözök a társadalom peremén, a föld alatt és csatornákban tengetik az életüket – kimosott aggyal, vagy zavart tudattal. A város neonfényekkel teli, fémszagú metropolisz, droidok gondoskodnak a polgárok kényelméről, ám van elkeserítő árnyoldala is. A memória még az aranynál és a gyémántnál is többet ér, a memóriavadászok arra hivatottak, hogy ellopják az emlékeket, és nagy zsákmány fejében továbbadják azoknak, akik bármit megadnának érte. A kereslet hatalmas, a korrupt karhatalom szemmel tart mindenkit, s aki csak egy kicsit is gyanús, azt kíméletlenül félreállítja.


A párizsi székhelyű DONTNOD Entertainment csapatát olyan játékipari veteránok alapították 2008-ban, akik anno a Burnout-sorozaton, a Splinter Cellen és a Rainbow Sixen dolgoztak. Első önálló alkotásukkal van dolgunk, amely korábban Aldrift néven futott PS3-exkluzívként, ám a Capcom felkarolta a brigádot és immáron multiplatform címként látta meg a napvilágot, Remember Me-ként. Öt év alatt számos változtatást élt meg a projekt, de megérte a lázas univerzumépítés: a cyberpunk játék hangulata már az első perctől kezdve magával ragad, mikor a nyitó képsorokban felcsengenek a különböző személyek monológjai a Memorize vállalat szolgáltatásairól, vagy, mikor a menü mámorító dallamai beivódnak a tudatodba. Az első pár órában tényleg bizakodtunk – ez alapján úgy tűnt, hogy a Capcom lejtmenete most véget ért, ám utána már előbukkantak a hiányosságok. Ne ijedjetek meg: a Remember Me hiába repetitív alkotás, az atmoszféra simán elviszi a hátán az egész játékot.


Mai felfogással még elképzelhetetlennek tűnik, hogy bármikor megváltoztathatjuk az emlékeinket. A történet viszont pont erről szól. Mi van, ha nyomasztó trauma ér minket, s legszívesebben semmisnek tekintenénk a múlt egy-egy darabkáját? Egy halva született gyermek, baleset, nincstelen gyerekkor – mindezeket meg nem történté tehetjük, csupán pénz kérdése. A Memorize megavállalat pont erre kínál gyógyírt a jövő Neo-Párizsában. Kifejlesztette a Sensen-technológiát, amit az élet minden területén használnak. Voltaképpen egy gerincimplantátumról van szó, amely az emberek tarkója mögött lebeg (igen, a tükörtojás), ezzel hozzáférhetnek az idegen emlékekhez. Főhősnőnk a bájos Nilin, aki maga is memóriavadászként tengette az életét – könnyűszerrel tört be a célpontok tudatalattijába egyedi információk reményében. Ám a fagyi visszanyalt: most emlékek nélkül tért magához a Bastille börtönben, ahol hasonszőrű, kómás betegeket tartanak fogva, akiket a társadalom ellenségeinek kiáltottak ki. Nilin a legjobb volt a szakmájában, híre megelőzte őt, ám most nem több egy esendő lánynál, aki kétségbeesetten keresi a kiutat a biztos halál elől.


Még szerencse, hogy az Errorist nevű ellenállás vezetője, Edge a segítségére siet. A csoport tagjai elérkezettnek látják az időt arra, hogy leszámoljanak a Memorize-zal, eltegyék láb alól a gonosz tudósaikat és vezetőiket. Hasznos tanácsainak hála, Nilin csakhamar kiszabadul és Leaperek tanyáján köt ki. Ezek olyan mutáns emberek, akik teljesen elkorcsosultak, minden betolakodóval leszámolnak. Hősnőnk viszont amilyen gyorsan felejtett, olyan sebesen tanul. Kipofozza magát a város felszínére, találkozik az összekötőjével és elindul visszaszerezni emlékeit, miközben a felelősök után kutat. A történet bármennyire is izgalmasnak hangzik, voltaképpen teljesen kiszámítható, a végén kapunk némi érzelmektől sem mentes lezárást, de vajmi kevés beleszólásunk lesz az eseményekbe. Kiskutya módjára követjük az Errorist utasításait, a váratlannak szánt fordulatokon pedig nagyokat ásítozunk.


Még szerencse, hogy a világ olyan szinten részletgazdag és kidolgozott, hogy minden percét élveztük a bolyongásnak. A fejlesztők azt ígérték, hogy a felfedezésnek célja van, elvégre számos rejtett javat találhatunk meg. Ez ideáig ígéretesnek tűnik, a baj csak az, hogy rendkívül fogják a kezünket: egyetlen útvonal létezik, a kutatás pedig kimerül abban, hogy egy jól észrevehető zegzugot, sikátort, kapualjat keresünk, ahol gyűjthető extrákat találunk – alig kell letérnünk az útvonalról. Ha összegyűlik öt darab az adott típusból, akkor az életerőnket vagy fókuszunkat fejleszthetjük. Ne higgyünk a dajkameséknek: a Remember Me totálisan lineáris, a bejárható terület pedig kicsi. Neo-Párizs tényleg ezerarcú, a nincstelenek búvóhelyén patkányok rohangálnak a szeméthalmok közt, a tehetősebbek látványos sétálóutcákon múlathatják az idejüket egy futurisztikus kávézóban, vagy üzletekben cseverészve. A munka nagy részét droidok végzik: takarítanak, vagy éppen intézik gazdáik csip-csup ügyeit. A lakrészekben még az ágyukba is beengedik, ha értitek, mire gondolok. Az biztos, hogy ilyen jó seggű robotokkal még nem találkoztunk egyetlen játékban sem, kár, hogy tapintásuk rideg és kemény. Az utcákon animált neonhirdetések sulykolják belénk az agymosást, elhitetve mindenkivel, hogy a társadalom tökéletes, „szabadon választott” diktatúra uralkodik. Minden információt lebegő szövegek, vagy képek formájában ismerhetünk meg. A többségüknek nincs jelentősége, hacsak nem vagy kíváncsi az új ruhák, vagy halpiaci portékák áraira. Hasonló sárga jeleket látunk a megközelíthető kiszögeléseken. Bizony, Nilin a bonyolultabb utat választja: házak oldalán csimpaszkodva és párkányok között ugrálva halad előre. Máskor az elrejtett javakról tanúskodik egy-egy hirdetőtábla.


Felhőkarcolók árnyékban (netán azok belsejében), napfényes tereken, máskor tudományos létesítményekben fordulunk meg Nilinnel, aki nem beszél sokat, mégis szerethető karakter. Bár egy sor rejtélyes alakkal találkozik út közben, a párbeszédek igazából nem okoznak különösebb meglepetéseket. Hiába a rengeteg NPC a városban, nem állhatunk le velük beszélgetni, egy-két elkapott beszélgetésből tudhatunk meg többet az univerzumról – mindent a szemnek, ahogy mondani szokás. Könnyedén ráismerünk a Szárnyas fejvadász, vagy éppen az Ötödik elem című filmek stílusjegyeire, statikussága ellenére a város káprázatos, az sürgő-forgó élet illúziója tökéletes, a „franciás” utóíz pedig egyedi stílust ad neki, kár, hogy nem tudunk teljesen eggyé válni vele. A játékmenetet egyébként a DmC-hez, vagy a God of Warhoz hasonlíthatjuk. Baktatunk előre, időnként négy-öt ellenfélbe botlunk, akiket legyőzve haladhatunk tovább. Bár a játék nem teljesen a harcra hegyeződik ki, bőven elzsibbadnak majd az ujjaink néhány ádázabb szakasznál.


A fifikásabb terepen való előrehaladás mászással, ugrálással történik, a platformrészek nem igényelnek komoly reflexeket, annak ellenére, hogy sokszor az időzítésen múlik minden. Az elrugaszkodás előtt jól láthatjuk majd, hogy hova érkezünk, egy szép sárga jelzés segítségével. Néhány ajtónyitó kód és pár fejtörő nehezítheti a továbbjutást, de nem kell sokat agyalunk a megoldáson. Útközben hátrahagyott emlékekkel is találkozunk, ezek a Remembrane-ok, amit aktiválva egy szellemalak megmutatja nekünk a továbbjutást jelentő helyes irányt, rámutatva a feltörhető terminálokra, vagy a helyes útvonalakra a taposóaknák és biztonsági robotok közt. Ha forróvá válik a talaj, menekülnünk kell, tökéletesen koordinálva a futást és az ugrálást, az akadályokat kerülgetve. Összességében a DONTNOD csapatának sikerült élvezetes összetevőkből felépíteni a játékukat, de kicsit nehezményeztük, hogy egy idő után már totális monotonitás telepszik rá.


Nilin egy high-tech kesztyűt visel, s alapvetően arra használjuk, hogy elszipkázzuk vele a leölt ellenfelek memóriáját, de különféle gépeket is manipulálhatunk vele. A történetben előrehaladva folyamatosan új funkciókkal vértezhetjük fel. A segítségével kapcsolókat aktiválhatunk (akár távolról is), az áramkörök túlterhelésével gépeket hozhatunk működésbe saját céljainkra, vagy a kiutat keresve. Legtöbbünknek tetszeni fog, hogy más személyek memóriájába tehetünk egy rövid kirándulást, így megváltoztathatjuk azok emlékeit. A „remixelés” során a kiválasztott személy tudatalattijába kerülünk, voltaképpen egy interaktív filmes szegmens keretében. Először megtekinthetjük, hogy a múltbéli esemény miként zajlott le a valóságban, aztán lassan újrajátszhatjuk az egészet a bal analóg kar forgatásával, ha árulkodó pixeles hibákba botlunk, csak manipuláljuk kedvünkre a kiválasztható tárgyat. Több ilyen glitch egyidejű használatára van szükség, de nem mindegy, hogy milyen sorrendben és milyen összeállítással alkalmazzuk őket. Ha elbaltázunk valamit, akkor annak tragikus vége lesz, s kezdhetjük elölről az egészet. Ha megvan a helyes megoldás, a történelem is átalakul, ahogyan a célszemély motivációja is. Lehet, hogy többször kell kísérleteznünk, de tényleg megéri a belefektetett energiát, hiszen könnyen lehet, hogy az életünkre törő delikvenst ily módon szelídíthetjük meg.


Harcból nem lesz hiány, s első ránézésre a játék nem különbözik a hasonszőrű brawlerektől, ám mégis kuriózumnak számít az egész, hiszen a kombókat egyedileg állíthatjuk össze. Ehhez meg kell nyitunk a menüben található Combo Labot, ahol négyféle támadástípust szabhatunk testre. A vörös Power Pressenek nagyobb sebzést jelentenek, a sárga Regen Pressenek kis mértékben visszaállítják az életerőnket, a lila Cooldown Pressenek az S-Pressenek regenerálódását gyorsítják, míg a kék Chain Pressenekkel az előző mozdulatokat fűzhetjük láncba. Az S-Pressenek jelentik az igazán brutális mozdulatsorokat, egyfajta Rage módként foghatjuk fel, pár csapással leteríthetjük a gumibotokkal támadó rendfenntartókat is, vagy erőteljes, területre ható csapásokat oszthatunk, netán láthatatlanná válhatunk. Mindennek persze ára van, meg kell várnunk, míg az elsütésükhöz szükséges energia megtelik, amin persze gyorsíthatunk a Cooldown Pressenekkel. Kicsit bonyolultnak tűnik elsőre, de rövid idő alatt hozzá fogunk szokni, s kedvünkre kísérletezünk az újabb és újabb összeállításokkal, mígnem akár nyolc mozdulatból álló kombót is megalkothatunk. Mindössze két gombra lesz szükségünk hozzá, az X-re és az Y-ra, valamint, az A-ra a kitéréshez. Utóbbi esetben egy szép vörös felkiáltójel figyelmeztet a közelgő csapásra az ellenfél feje fölött – hasonlóan a Batman: Arkham Cityhez. Nilin szinte táncol a csata hevében, brutális kivégző mozdulatokkal szippantja ki az ellenféle emlékeit.


Emberekkel és robotokkal kerülünk össze a játékban, ám találkozunk combosabb ellenségekkel is, ahol már csak a gondolkodás segít, valamint az S-Pressenekek és kesztyűnk képességeinek kombinálása. A tapasztalati pontok helyi megfelelője a PMP, amikkel új Presseneket nyithatunk meg. A kihívással szerencsére nincs baj, a túlerő sokszor kellemetlen meglepetéseket tartogat, gyakori eset, hogy a legyengült Nilinnel kétségbeesetten erőltetjük a Regen Presseneket, hogy életerőhöz jussunk az elhúzódó csetepaték kritikus szakaszaiban. A főellenségekkel vívott harcok során elsőként fel kell ismerünk az alkalmazható taktikát és azt, hogy milyen támadástípusokkal érdemes próbálkozni, ám sokszor túlságosan is kiélezettek a bossharcok, olykor még a kontrollert is földhöz csaphatjuk dühünkben.


Grafikai oldalról nézve a játék teljesen lehengerlő. Neo-Párizs a maga teljes szépségében bontokozik ki előttünk, erőteljes és éles színekkel, pofás textúrákkal és aprólékos odafigyeléssel. A háttérben néha elhúz egy lebegő jármú, madárrajokat riasztunk meg a tetőkön bóklászva, a részleteken sokszor elidőzünk majd. A disztópia teljes valójában elevenedik meg a képernyőkön, a karaktermodellek elsőrangúak, különösen Niliné, aki könnyedén lengedez szédítő magasságok felett. Imádtuk bőrének legapróbb anyajegyét is, s a kis sebhelyét az ajkán. Ha kicsit kukacoskodni akarunk, megemlíthetjük, hogy a futás talán gyors egy kicsit, a kamera is lehetett volna kicsit precízebb. Mindent összevetve, ha a jövő ilyen, bátran állunk elébe, az Unreal Engine 3 még mindig tud meglepetést okozni. Az átvezetők kellőképpen felcsigázóak, igaz, a szövegkönyv kicsit suta. A szinkron sem egyenletes minőségű, ám a zenei betétek abszolút megkoronázzák az élményt: Olivier Deriviere titokzatos muzsikáitól a mi kőszívünk is összeszorult.


A Remember Me kiemelkedő alkotás is lehetett volna, ám a némileg ismétlődő játékmenet és a környezet túlzott statikussága hatalmas kihagyott ziccerként hat. Ötletekből nincs hiány, a harcrendszer újító szándékú, a design előtt le a kalappal – olyan szinten magával ránt, amelyre manapság csak kevés játék képes. Lehet, hogy a végén kultjáték válik belőle? Egy stúdió tipikus első játéka, hiába újonc a DONTNOD,  ha mechanika nem áll masszív pilléreken, nehéz megbocsátani. Nilin lába alól kicsúszik a talaj. Megpróbáltak tapogatózni, kidolgozott jövőképpel elvarázsolni, de mit tehet az ember, ha csak a felszínt kapargatja? Igen, a mélység hiányzik a Remember Me-ből, a nagyobb szabadság és a gördülékeny mechanizmus, s emiatt biztosan nem vesszük elő újra.  Amit viszont nyújt, az távol áll a rossztól, emlékezetes marad sokáig, pontosan úgy, ahogy a játék címében olvashatjuk.

Kapcsolódó cikk

38.
38.
user101
Nah, tegnap fejeztem be és nagyon fel vagyok lelkesedve! Nekem nagyon tetszett és szinte biztos, hogy nehezebb fokozaton még egyszer neki fogok esni később. Azt kell mondjam, hogy a játék gyönyörű, a design és a pálya-tervezés magasiskolája. Annyira átadja azt az érzést amit a készítők megálmodtak, hogy az fantasztikus. Sajnos tényleg baromira lineáris és a harcok közti "átvezető" ugra-bugrálás baromi lineáris és felesleges, Neo-Párizs viszont gyönyörűen lett megalkotva, de sajnos a szűk játéktér nem ad elég lehetőséget, így be vagyunk szorulva egy lineáris csőbe. Akárhogy is valahogy ez egyáltalán nem érdekel ! :)

A harc viszont nagyon el lett találva. A dinamikusan testre-szabható kombórendszer nagyon jó ötlet és kényelmesen simul bele a játékmenetbe, így minden komolyabb harc előtt érdemes az igényekhez igazítani, így sokkal könnyebben lehet darálni az ellenségeket. Folyamatosan jönnek be új ellenségek akik ellen más és más technikát kell alkalmazni és mi is folyamatosan fejlődünk ami a játék végéig izgalmassá és hangulatossá teszi a harcot. A bossok elleni harc is kellő kihívást tartalmaz pláne, hogy általában ők újratermelődő henchmanekkel védik magukat, így rá kell jönni az ellenük alkalmazható technikára, különben végtelen bunyóba keveredünk és semmi esélyünk nem lesz ! :) Állítom az utóbbi idők egyik legjobb harcrendszere és azt kell mondjam, hogy ez előtt játszottam nemrég a Batman Arkham Asylum-al, de az egy kőbaltás, nehézkes, béna fabábunak tűnt a Remember Me mellett !!! ( Az ONI egyébként tényleg jobb, de hát ez van ! :)

A történettel nekem semmi bajom nem volt, teljesen rendben van és volt egy-két olyan pont amikor meglepődtem, mert egyáltalán nem számítottam a csavarra vagy más irányba tapogatóztam. Lineáris, lineáris, bakker a Batman-ek sokkal bugyutább, a Mass Effect kiszámíthatóbb ( az nms sz@r :) , nem értem az embereket...

Nem értek egyet a teszttel, olyan érzésem van, mintha az írója a játék első öt percében eldöntötte volna, hogy akármi is lesz ő utálni fogja. Szerintem ez egy nagyon jó játék és igen vannak hibái, mint a lineáris pályák, a borzalmas kamera kezelés, de ezeket messze feledteti az a fantasztikus atmoszféra amit a játék sugároz magából aminek manapság olyan nagy hiányát éljük meg.

Mindenképp 9+ pontos játék a számomra és bárkinek őszintén ajánlom mert kár lenne kihagyni!
37.
37.
Scal
#35: szeretem az ilyen értelmes beszólásokat: "hyperfosladék"
egyelőre a harmadik epizódnál járok, ha valamivel el tudják baszni, az az lesz, hogy túl kevés lesz a memóriával való baszkolódás, a verekedés tényleg az ONI-ra emlékeztet, noha ott jóval kiforrottabb volt, itt lényegében úgy kevernéd a kombókat ahogy neked megfelel, de a helyzet az hogy a gyakorlatban jobb egér gomb bal egér gomb lesz belőle, kegyetlen vagdalkozással

viszont a fantasztikus látványvilág és a környezet engem megvett kilóra egyelőre, kicsit Mirror's Edge beütést is érzek rajta

bár lehet te alapjában verekedni nem szeretsz
36.
36.
Valahogy nagyon lemaradtam erről a cuccról, így utólag nem is bánom... :( Előrebocsájtom PC-n próbáltam ki, valószínűleg konzolon más élmény lett volna. De nekem ez "nagyon konzolos". A kameramozgatás siralmas, az irányítás idegesítő, a pályákon lévő felesleges elronthatatlan ugra-bugri átvezető részeket nagyon kihagyhatták volna, nagyon olyan hatásuk van, mint valami tér és idő kitöltő tényező. ( Lehet, nem pont egy Dishonoured menet közben kellett volna kipróbálni :)
A story egész érdekes, tetszik a főhősnő is volt benne potenciál, de a harc... basszus ! Amit 2000-ben az ONI ban szinte tökéletesen meg tudtak csinálni, azt 14 évvel később sokkal erősebb vason miért nem? Nagyon kiábrándító és pillanatok alatt elvette a kedvem az egésztől... :((( 4-5 pontnál ( középszerű alatt ) nem adnék neki több pontot és maximum Tesco 990-forintos akcióban javasolnám bárkinek is...
35.
35.
A grafika szuper, a tema jo, a sztori penge, meg a cso palyatervezes es a statikus jatekmenet sem zavart mert jo az alaptema. Es az emlekhackeles is fasza otlet es meg jol is van megvalositva.
Es az egeszet sikerul elrontani egy olyan mocsok, galaktikus hyperfosladek jatekmenettel, hogy a fentiek tukreben ehhez mar azert "tehetseg" es ultra idiota game designer kell.
Mindenki jobban jart volna ha kap egy stukit aztan donti rank az ellent.
Mondjuk igy is azt csinalja ugralunk kicsit, megyunk kicsit, aztan verekszunk es ahelyett, hogy szetszortak volna az ellenfeleket egyszerre donti oket a nyakunkba.
De meg akkor is ha agyatlan lovolde hent lenne is jobb volna mint most.
Szomoru, hogy a grafikusok es az otletgazda munkajat egy par botcsinalta "designerbarom" igy romba tudja donteni.
Mert ez igy ebben a formaban szerintem fika.
34.
34.
Hondoro
A kez az utes, a lab a rugas, ami neked van az az E- gomb ( nem tudom pc-n e tolod ) es a kornyil meg a space
33.
33.
Sebezhetetlen Produkció
Nekem borzasztóan tetszik - bár igaz, hogy néha elég monoton. Olyan kicsit, mintha az Én, a Robot és a Syndicate találkoztak volna. :)

Elakadtam egyébként...szóval, ha valaki végigjátszotta (PC-n) az segíthetne. Az első főellenségnél járok, annak is a végén, amikor 3 reflextámadással lehet kivégezni. Az első még simán megy, de a második ilyen reflex parancsot nem tudom értelmezni. Egy pont és fölötte egy félkör. Ez pontosan mit jelent, mit kell csinálni?! Próbáltam egérrel is, az iránygombokkal, de sehol semmi. Én csinálok valamit rosszul vagy...?!
32.
32.
mrfire
Nah, most kicsit tovább játszottam vele. Érzem, hogy képes lenne ez is beszippantani. Még mindig a legnagyobb hibájaként, a korlátozottságot látom benne. Nekem a harc és irányítás az Assassin's Creedekre emlékeztet, annyi különbséggel, hogy ott legalább egyszer kétszer le lehetett esni a háztetőkről, itt erre gyakorlatilag esélyem sincs. Ha egy ugrást tök más irányba indítok, mint kéne, akkor is a levegőben a kamera befordít és végül megkapaszkodik Nillin. A városok legalább lehettek volna annyira nyitottak, mint a Tomb Raider területei, és akkor szerintem máris egy ponttal emelkedne a játék értéke. Most úgy néz ki, hogy ez olyan játék lesz számomra, amit legalább egyszer biztos végigjátszok a jövőbe egy magyarosítás (ha lesz) és nehezebb fokozat miatt. Ha lett volna egy rendesebb kiadása a szimpla felett, biztos megvettem volna megjelenéskor, de ha le is csúsztam volna róla most így utólag azt mondom, hogy nagyon azon lennék, hogy beszerezzem. Persze még vár rám egy pár óra gameplay belőle :)
31.
31.
CJgabor
az egyik legrosszabb, legérdektelenebb játéknév amit valaha hallottam. abszolút nem kelti fel az ember érdeklődését... és így a kommenteket olvasva nem is annyira jó. a Steam már békén hagyhatna a Remember Me ajánlataival...
30.
30.
David095
Valaki meg tudná mondani h hogyan kell/lehet növelni a játékban az életerőt?
29.
29.
gyerecske
Itt pozítívabb kritikát kapott:
http://otherworld.hu/index.php/main/page/post/remember-me_13023
28.
28.
Silverwood
Nekem csak két dologgal volt bajom, az első az irányítás mert gyakran kétszer kellett megnyomnom egy iránygombot hogy arra menjen amerre akarom, vagy ugorjon. Máskor meg késett a gomb lenyomása utáni akció. Ezt mutatta az is hogy a halálozások 90%-a az ugrabugrálós részeknél volt. Harc közben is zavart hogy néha nem vetődött, vagy megnyomtam egy rúgást, de csak állt tovább, vagy belerondított a kombóba, holott valóban rúgás következett volna. Nem a gépemmel van baj, mert a fent lévő 4 másik játék azonnal teszi amit nyomok.
A második a kamera kezelés. Ha harc során kihátráltam a falhoz, akkor Nilin feje, kitakarta a képet, nem láttam a támadás jelző indikátorokat, máskor meg a kamera egyszer csak elugrott egy másik nézőpontba. A végére ugyan belejöttem, de az elején zavart hogy nem tudtam átlátni a harctér megfelelő részét. Vagy amikor ajtókat kellett vonósugárral kinyitni, a kamera az interakció végén feltapadt a plafonhoz és úgy kellett rántani az egeret vissza, hogy ne Nilin tarkóját lássam csak.

A történet viszont kimondottan tetszett, szinte könyvbe kívánkozik.

A grafikára sem lehet panasz, bár a PostProcess bekapcsolására nálam laggolt a játék, azaz minden ötödik másodpercben megakadt. Kikapcsolva nem vettem észre látványos romlást és a játék is folyamatos lett (16Gb DDR3, SSD, PII X4, HD6870). A hangok is illettek a világhoz, aminek a kialakítása külön pozitívum volt, gratulálok a művészeknek.

Összességében egy nem kiemelkedően jó, de élvezetes játékot kaptam a pénzemért. A végén a játékban emlegetett mondattal zártam le Nilin kalandjait: "Remember you soon" Így elmondhatom hogy a készítők elérték amit a címben megfogalmaztak.
27.
27.
metercsiken
Remélem azért nem annyira rossz, mint amiket itt olvasok, mert én is szeretném kipróbálni!?
A 7.8 pont( itt ) nekem azt jelenti, kipróbálandó, de eléggé "negatívak" a hozzászólások( sajnos )
Akkor talán majd később, ha olcsóbb lesz....
26.
26.
aordog
A lelkesedésem kezd aläbbhagyni! Mäsodik fögonosznäl vagyok ( valami robot) a hangulat laposodik. Remélem, ha ezt elintéztem, akkor beindul, mert én teljesen mäsra gondoltam, amikor elkezdtem a jätêkot.
Reméltem, hogy gyüjtögetek, felfedezek, jokat harcolok...de nem! A harcrendszert nem nagyon értem még és ez a peremféle ugräläs valahogy furi és kezd Tomb Raider koppíntäsnak lätszani...csak itt sza.rul sült el!
25.
25.
mrfire
Csak tegnap vittem végig ez első fejezetet. Szerintem nagyon nem egyértelmű egy két dolog a játékban, és a harcnál, se a memóriaváltoztatásnál. Most se tudom, hogyan lehet behozni a második kombó sorozatot, csak az elsőt használja :P Egy rendes tutorialt nagyon hiányolok, amiben annyi időt tölthetek amennyit jól esik, valós veszély nélkül. Itt odatettek a második harcba 10% élettel. Ha az ember kicsit nem figyel oda, nehezen érti meg mit akarnak elmagyarázni neki, máris meghal. A DMC-ben tökéletesen volt a beépített gyakorló szoba, amit akkor vett elő az ember amikor akart. Elhiszem, hogy az én hibám, biztos elsiklottam egy két dolog felett, de egy rendes tutorial környezetben ez nem lett volna gond.

Azzal már most egyetértek, hogy nagyon be van korlátozva a pálya. De legjobban az zavar, hogy az ugrabugrának semmi értelme, nincs valós veszélyhelyzet, csak nyomkodni kell az irányokat és semmi ügyességet nem igényel, teljesen el van rontva ez a rész. Bár, ahogy olvasom még lehet benne kihívás, de a nyomornegyedből való kijutás egy 2D-s játékra emlékeztetett: mászhatsz előre, meg vissza.

Ezt a fajta kamerakezelést, amit itt használnak szeretem a legkevésbé. Én egy first person kamerával tudom beleélni magam legjobban egy karakter szerepébe, egy átlagos third person kamerával már kevésbé, ezzel meg egyáltalán nem. Mi vagyok én itt? Egy térfigyelő kamera, nem a karakter. Azzal, hogy az irányokat nem a karakterhez képest, hanem a kamerához képest értelmezi számomra csak még egy falat emel a szereplő és a játékos közé. A force unleashedben váltott ilyen nézetre a bossfightoknál és majd beleőrültem.

Sokat vártam ettől a játéktól, de már most látom, hogy kisebb csalódás lesz a vége.
24.
24.
Teuton
#23: PC-n játszottam vele, nem konzolon.
23.
23.
Scoo
Fura ez a kettősség. Kb egyenlő számban vannak akiknek tetszett és azok akik szerint unalmas volt.
Valószínű azoknak tetszett akiknek jobban bejött a játék atmoszférája és a sztori.

Teuton: nem tudom mi bajod a kombókkal. Nálam remekül működtek, sőt, nagy öröm volt hogy mutatta is, hogy épp mibe kezdtem bele. Xbox360-on nem tapasztaltam lassulást, bár az tény, hogy némely töltőképernyő valóban lehetett volna rövidebb is.
22.
22.
bodortamas1
Nem tudom miért, de nekem a Remember Me abszolút nem tetszett. A trailerekben nagyon bejövős volt, de amikor elkezdtem játszani, az 1. 10 percben tudtam (már az irányításából), hogy ez bizony monoton lesz... és sajnos nagyon monoton volt és nem túlzok... A játékmenet NEKEM kifejezetten unalmas, egyhangú volt. A sztoriból kihozhattak volna többet is. A téma hatalmas lehetőségeket nyújtott a fejlesztőknek, de nemigazán használták ki. Nálam ez egy 5 pontos játék. (a saját pontozási rendszerem alapján nálam a 4 pont alatti játék a "szar", 4-től rossz, az 5-7 középkategóriás, 8-at a "jó" játékok kapnak, 9-et pedig egy AAA cím, ami gyakorlatban is AAA-s élményt nyújt, nem csak a trailerekben. Kerek 10-re még nem volt példa, de eddig a The Division a látottak alapján esélyes rá, mert egy aprócska bugot, hibát sem láttam és rettenet részletes, realisztikus a játék. Ha megtartják azt a szintet, mint abban a gameplayben, akkor ez lesz nálam az 1. 10 pontos. Ha már a jó játékoknál tartunk, volt már szerencsém összefutni a The last of US-al, ami sok téren lenyűgözött, de NEM mindenen, ezért nem tudtam eldönteni MÉG, hogy 8,8, 8,9, vagy jószívűen megadjam neki a 9-et. Mert azért volt benne bug valljuk be, akár mennyire is emeljük fel, én találtam benne jó pár fizikai bugot játékmenet közben, ezért nem szeretném megadni a 9-et. Ha belegondolok, még 9-et sem adtam egy játéknak sem xD. Túlságosan szőrősszívű vagyok pontozás terén, vagy csak túl igazságos. Hmm, Aliens: CM-nél ha visszagondolok, talán túl jószívű voltam azzal a 3,9 ponttal, ennyiből a Remember Me lehetne 6. Jó tudom, "tartsam meg magamnak a pontozásom", csak kicsit belemerültem, a last of US-nál ki is ment a fejemből, hogy milyen cikkhez írok éppen... Na ez saját vélemény, ne kövezzetek meg a last of US miatt :S Vagy végül is nekem 8...
21.
21.
Folti1985
#17: Én elsősorban arra gondoltam hogy bár a gombnyomkodás ugyanabban a sorrendben történik a mozdulatsor változik illetve az eredmény is(bevitt sebzés, gyógyulás, fury) Én pl. minden kombót másra állítottam be de jól lehetett őket variálni is.
20.
20.
DON GONDOCS
Az én véleményem egy 8.5
kellemes látvány, szépen kidolgozott külső belső helyszínek.
változatos-izgalmas játékmenet, kiélezet közelharcok, platformrészek és mem manipuláció.
érdekes történet, igaz nincs egy ghost in the shell mélysége.
Ami nem tetszett.
negatívum, néhány apró bug
19.
19.
Teuton
Ennek a játéknak a legnagyobb baja az hogy igazából nem játék, csak egy interaktív film. Az idő felében rajta se volt a kezem a billentyűn és az egéren, ami valljuk be, nem jelent sok jót.
Az verekedés közbeni irányítás (számomra) katasztrofális, a két Batman játék lekörözi. A kombók folyamatosan megszakadnak, elindítok egyiket erre hirtelen belekezd a másikba vagy fordítva.
Azt se tudom elképzelni hogy szegény UE3-mal mit művelhettek, egyetlen másik UE3 játéknál se láttam ilyen mennyiségben véletlenszerű belassulásokat, néha elég volt neki ha tettem két lépést. Azt nem is említve hogy ha meghaltam akkor is fél perceket töltött, ami se ennél a motornál, se egy csőjátéknál egyáltalán nem elfogadható.
A zene olyan mintha az újabbik Star Wars trióhoz írták volna, egyáltalán nem illik a játékhoz.
Egyedül a memóriakeverések közben érezhette azt az ember hogy ő tényleg egy ilyen ügynök, és nem egy utcai bunyós a sok közül, ilyen viszont 4 volt csak, ha nem tévedek.
Adja Isten hogy az esetleges folytatásban ne legyen több órányi átugorhatatlan kátszín és átvezető videó, a hajam téptem miattuk.
18.
18.
eximmice
Én is csatlakozom azon táborhoz aki szerint ualmas és monoton játék lett!Én is sokkal többet vártam el az előzetesek alapján.Szeretem mikor sok játékból ismert elemeket pakolnak egy címben,ám ilyenkor nagy a rizikó,mert könnyen el lehet rontani.A program felemás teljesítményt nyújt/hangulatot.Miközben játszik az ember végig nem tudja eldönteni,högy tetszik-e neki ez,vagy sem.De mire közeledsz a végéhez inkább tölt el az az érzés,hogy ez bizony nem lett jó,de mivel nincs más cím és ha már megvetted csak végig tolod...
A zene..háát egyetlen nyögés effekt van benne ami látszik,hogy meg akarja teremteni a sajátos atmoszférát és ez megint csak félig meddig sikerül neki.A harcrendesz ötletes és jól muzsikál kb az 1. egy órában utána ez is inkább fusztrálóvá és monotonításba megy át,és rájössz,hogy itt ez bizony már nem fog új dolgokat megmutatni neked a későbbiekben.
Nilin mint karakter jól néz ki és ötletes.Viszont a szinkronja semmitmondó semmi érzés benne,de ez igaz kb az összes karakerre.Valahogy tényleg nincs motivációd,hogy miért is folytasd a kalandot.A sztory az viszont jó,de nem azért mert ténylegesen jó,hanem azért mert nincs hasonló a játékpiacon.Egyedül talán ez huzza fel a pontszámot.
Nekem összességében olyan 5.7 pont.
17.
17.
Scoo
#15: Sajnos elég kevés a kombó a játékban. Ráadásul nem is túl ötletesek: XXX meg XYYXYY a legjobb pedig az YYYXXXXY
Valljuk be, nem túl bonyolult. Viszont szerettem, hogy mutatják lent, hogy épp mit csinálsz. Nekem ez nagy segítség volt. Az ilyen játékokban eddig ezt hiányoltam, meg azért sok olyan játék van ami meg túlbonyolítja a bunyót. Az se jó.
Az viszont nagy ötlet, hogy ezek a kombók személyre szabhatóak. Igazán az lett volna jó ha erre még raktak volna be egy olyat, hogy előre eltárolhatunk volna pár kedvenc beállítás és így pár gombnyomással átalakíthattuk volna az összes kombót az adott szituációnak megfelelően.
15.
15.
Folti1985
1 dolgot nem értek ezt a játékot lehúzták mert repetativ és lineális. tudom hogy meg leszek ezért kövezve de a Gears of War és a God of War is az még sincs soha felhozva hiba ként ezeknél a játékoknál. Nah mindegy én egy ponttal többet adtam volna neki mert sztem izgalmas és magával ragadó játék (nem bírtam lerakni és az nem rosz teljesítmény) és a harcrendszer és kombo gyártás kifejezetten kedvemre volt mert casual és hardcore gamerek is kedvüket lelhetik benne.
14.
14.
Scoo
Egyetértek a cikkel, bár én picit pozitívabban szemlélem. Neo-Párizs fantasztikus! Az ilyen sci-fi imádó, mint amilyen én is vagyok, élvezettel néz minden kis zegzugot benne. Nilin is szerethető, nekem a történettel se volt sok bajom, bár itt azért érezni, hogy ebben sokkal több lehetőség van, mint amennyit végül kihoztak belőle.
A zene okés.
A játékmenet? Nos, nem a kedvenceim a verekedős stuffok, de azért végig lehetett vinni. Unni nem untam. Sajnáltam, hogy a platform részeknél ennyire fogják a kezünket. Nagyon ritkán kellett azon gondolkozni, hogy hova kel ugrani. A sárga nyilat igazán kikapcsolhatóvá tehették volna. Az AC-ban is teljesen könnyűen a platformrészek, viszont ott meg van az öröm, hogy te találod meg az utat (még ha egyébként nincs is más út felfelé). Klasszikus nem lesz, de bízok egy második részben ami kibővíthetné az univerzumot és a játékmenetet is.
13.
13.
Clayman
Nálam 6/10. Szerintem is nagyon unalmas sok helyen. A harcrendszerhez nem szólnék inkább semmit. Van kb 10 mozdulata összesen. A pályarészek néhol hangulatosak, de összességében semmi hangulata nincs. Nekem hiányzott a környezettel való interakció, ha már ennyire egy lineáris játékot kaptunk. A másik, hogy bőven lehetett volna pakolni bele logikai feladványokat. Mondjuk ez valahogy az összes mai játékból hiányzik. Szerintem félnek attól, hogy sokan feladnák a játékot, ha kicsit gondolkozni és kéne benne. Ebből a koncepcióból sokkal, de sokkal többet ki lehetett volna hozni. Kreatív igazgató csere azonnal...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...