Heroes of the Storm teszt

  • Írta: Shifty
  • 2015. június 26.
  • blizzard, heroes of the storm, pc, teszt
Link másolása
A Blizzard ezúttal nem találta fel a spanyolviaszt, a Heroes of the Storm a maga módján mégis alaposan felkavarja a MOBA-stílus állóvizét. Ez a játék ugyanis mindenkinek szól, és pont ez a nagyszerű benne!

Akárhogy is nézzük, a Blizzard, ha csak közvetve is, de meghatározó szerepet vállalt abban, hogy ma a MOBA, mint játékstílus a PC-s, és úgy alapvetően a teljes játékipar egyik legmeghatározóbb zsánere. Ha nem lett volna StarCraft és WarCraft III, illetve a rajongók által készített temérdek modifikáció, akkor ma nem lenne Defense of the Ancients, és a stílust a legnagyobbak közé emelő Leauge of Legends se.


Szóval csak idő kérdése volt, hogy a Blizzard is fogja magát, és tanulva a konkurencia hibáiból, olyan, a stúdióra mindig is jellemző terméket készítsen, ami ha nem is találja fel újra a spanyolviaszt, arra mindenesetre jó, hogy alaposan felkavarja az időközben kétfősre szűkült piac egyre poshadtabb állóvizét. A Heroes of the Storm ugyanis semmivel se több, mint a konkurencia játékai, viszont pont azon filozófia mentén készült, ami mindig is jellemezte a Blizzard termékeit. Vagyis nagyon könnyű elsajátítani benne az alapokat, de ahhoz, hogy igazán magas színvonalon játszhass nap mint nap, rengeteg időt és energiát kell belefektetned. A Heroes of the Storm pedig pontosan ilyen. És pontosan ezért nagyon szórakoztató, ugyanis a teljesen kezdőtől a vérprofi játékosig mindenki kiegyenlített küzdelemben fog részt venni. Arról az apróságról pedig ne feledkezzünk meg, hogy mindezt a Blizzard multiverzumának színes karaktereivel élhetjük át, nagyon jól kitalált taktikai arénákban harcolva.


A játékmenet mindenki számára ismerős. A cél itt is az, hogy elfoglaljuk és porig romboljuk az ellenfél csapatának bázisát, lehetőleg még azelőtt, hogy ők ugyanezt megtennék vagy megkísérelnék a miénkkel. Ami viszont különbség, hogy itt sokkal több helyszín közül válogathatunk (összesen hét áll jelenleg rendelkezésre), ráadásul ezek kitűnően idézik meg a StarCraft-, WarCraft- és Diablo-sorozatokra jellemző jellegzetes motívumokat. A Blizzard emellett azon is csavart egyet, hogy a fő feladat teljesítése mellett rendszeresen kapunk másodlagos kihívásokat is, amelyek leginkább azt a célt szolgálják, hogy a csapatok elkerüljék az óvatoskodást, és a lehető leggyorsabban egymásnak feszüljenek. Ezen küldetések teljesítése ugyanis rendre valami olyan bónusszal erősíti a győztes gárdát, ami akár egy elveszettnek hitt mérkőzés kimenetelét is pillanatok alatt megfordíthatja.


Ott van például a Garden of Terror nevű helyszín, ahol a játékosoknak a pályán található magvak gyűjtögetése is a feladatuk. Ha sikerül 100 magvat összeszednünk, akkor az alkony beköszöntével megidézhetjük és irányításunk alá vonhatjuk a Garden Terrort, ami többek között képes az ellenfeleinket élőhalott növényekké változtatni. De említhetnék még a Blackheart's Bay, a Tomb of the Spider Queen és a Dragon Shire csatatereket is, amelyek szintén intenzív és izgalmas fordulatokat képesek eredményezni.


A helyszínek változatosságát jól mutatja, hogy egy másik zseniális pályán, a Haunted Mineson egyszerre zajlik a felszínen és az alatt a küzdelem. Itt ugyanis a már említett másodlagos feladatok során a föld alá kell lemennünk, hogy aztán koponyákat gyűjtve egy sírból feltámasztott méretes és bivalyerős gólemmel erősítsük csapatunkat. Itt is minden azon múlik, mennyire vagyunk gyorsak, szemfülesek, hogyan helyezkedünk, na és persze mennyire tudunk csapatban dolgozni. Minél többet birtoklunk a megszerezhető 100 koponyából, annál erősebb gólemet tudunk magunk mögé állítani.


Ami a hősök felhozatalát illeti, azokból jelenleg 37 választható. A karakterek között a Blizzard méretes univerzumának minden szereplője képviselteti magát. Itt van például a WarCraftból ismerős Uther, Malfurion, Illidan, Jaina és Thrall, míg a StarCraftból Raynor, Kerrigan, Tychus, Tassadar és Zeratul csap oda a többek között Diablóból ismert Azmodannak, Tyraelnek és persze magának Diablónak is. A Blizzard természetesen arra is ügyelt, hogy mindegyik karakter hűen tükrözze játék közben sajátos védjegyeit, így például Diablo lehelete pirosan izzik, Raynor a Hyperiontól tud légi támogatást kérni, Arthas pedig Sindragosát megidézve fagyaszt le minden útjába kerülőt.


A játékban minden hősnek megvan a maga szerepköre, hiszen ugyanúgy vannak itt támogató vagy tank karakterek, mint a konkurenciánál, viszont Heroes of the Stormban van egy negyedik osztály, akik a specialisták. Ezek olyan különleges képességekkel rendelkező hősök, akik teljesen más megvilágításba helyezik a játékmenetet. Például Abathur egy élősködőt képes a szövetséges társakra aggatni, amivel képes a saját bázisától kellő biztonságban támadást kezdeményezni. Azmodan kisebb minion sereget tud megidézni, míg Murky, a Baby Murloc az adott térkép bármely pontján képes letenni egy tojást, ami lehetővé teszi, hogy a halálozás után szinte azonnal, pont ott újraéledjen.


Mindezek ellenére (vagy mellett) a Heroes of the Storm játékmenete végtelenül lecsupaszította mindazt, amit a Leauge of Legends-ben vagy a DotA-ban megismertünk. Egyrészt itt mindenki azonos feltételekkel indul minden egyes kör előtt, ugyanis a megszerzett tapasztalati pontokat igazságosan osztja szét a játék. Játék közben fejlődünk, és ezt a fejlődési irányt mindig az aktuális csapatunk összetétele, illetve az aktuális mérkőzés menete határozza meg. És ha mindezt ügyesen, jól kombináljuk, akkor a csapatmunka fontossága miatt nagyon élvezetes és szerencsére nagyon rövid összecsapásokat vívhatunk meg. A Blizzard játéka ugyanis nem akar minket órákra a monitor elé szögezni, a gyors, könnyed, közel 20 perces játékra koncentrál, amit ugyanúgy képes élvezni egy kezdő vagy egy vérprofi is.


Hogy ez a lecsupaszított mechanizmus kinek mennyire tetszik, ízlés kérdése, így ezt nem is lehet a negatívumok közé sorolni. Azt viszont már súlyosabb problémának tartom, hogy a Blizzard erőteljesen játszik arra, hogy játékosként mélyen a zsebünkbe fogunk nyúlni. Igen, egy free-to-play cím esetében érthető, hogy valamiből pénzt kell csinálni, a lassú XP-gyűjtögetés és aranyharácsolás azonban szerintem kissé túlzó. Ahogy az is, hogy a kezdetben kipróbálható 5, majd később 7 hős hétről-hétre rotálódik, ezzel arra kényszerítve a játékost, hogy mindenképpen megvásárolja kedvencét. Kissé tolakodó a stílus, de az biztos, hogy nagyon hatékony, a Heroes of the Storm ugyanis minden más elemében elképesztően addiktív tud lenni, és bizony senkinek sincs arra ideje, hogy kedvencét nehezen összeszedett aranytallérok ellenében váltsa meg.

A Heroes of the Storm tipikusan az a játék, ami azért állandó téma a MOBA-rajongók között, mert egyszerűségével képes volt egy teljesen új réteget is megszólítani, és ez nem feltétlenül nyeri el mindenki tetszését. Úgy hiszem, nem szükséges, hogy maga a zsáner kizárólag a hardcore játékosoknak szóljon. Lehet ezt az újonnan megszólított réteget bárminek nevezni, de igazából mindegy is, hogy hogyan skatulyázzuk be azokat, akik mindössze csak szeretnének egy jót játszani. Ugyanis hajlamosak vagyunk elfeledni, hogy a nagy tömeget teljesen hidegen hagyja az eSport, ők csak szórakozni, kikapcsolódni akarnak. A Blizzard pedig tökéletesen megtalálta azt az arany középutat, amivel egyszerre képes kiszolgálni ezt a széles célközönséget.

22.
22.
pecek
#20: Ja, hát nem lett igazad :D még most is ugyanúgy tök sikeres a játék mint amikor bejött :D a Diablo 3 meg miért ne lett volna sikeres? :DDDDDDDD több mint 30 millió példányban elkelt a játék, biztos mindenki azért vette meg, mert márka és amúgy szar a játék, csak termeljünk pénzt a blizznek alapon áldozott rá 30 millió ember :D
Ahogy az egyik kommentelő mondta(baguzira gondolok) én is LoLoztam, Dotáztam, és kb. fél hónap után már arra kurvára ráuntam hogy ugyan az a pálya van végig :D
21.
21.
Mr.Dead
Na, két és fèl hét intenzív játék után kijelenthetem: ez a jàték FANTASZTIKUS! Csak sajnos nem hibátlan: össze-vissza nerfelnek, a retardált csapattársak néha szétbarmolják a meccset, és állítólag most a ranked sem áll a helyzet magaslatán. ( a kevés goldról nem beszélve)
20.
20.
Cipo3
#4: Ezer bocsi ha valakit megbántottam.

De tartom a szavam írásod ellenére. Ez a játék annyira lapos és 4 gomb + egér nyomkodásából áll (semmi gondolkodás, tervezés), hogy irtózatosan lapos. Ez a játék tán az összes MOBA közül ami legkevésbé számít a csapatjáték (persze ebbe is kell). A cikk még mindig azt mondom gyenge, de ami legjobban felbaszta a csőröm, hogy 9 pontot adott. Én 4 azaz NÉGYET adnék rá. Ha Ő elfogult akkor legyen 6, de 9 az értelmetlen és nevetséges. Amikor játszottam vele (mert igen megnéztem) azt vettem észre, hogy 3 játék után unom, semmi kihívás. Persze tovább toltam, mert 3 game után nem lehet véleményt alkotni. Amennyire egyszerű annyira unalmas. Ezt nem lehet korcsoporthoz meg ízléshez mérni. Egy LOL-ba (ami szintén casual) és dotába bele lehet ölni 5000 játékórát. Ebbe soha. Figyeljétek meg, hogy amikor a kezdeti hipe hullám megszűnik akkor elkezd iszonyatosan lefele zuhanni a látogatószám és sorra fognak jönni a módosító csomagok. Amik struktúrájában változtatják meg majd a játékot. Nehezebbé és épp ezért érdekesebbé teszik.

Persze nem fogják beismerni, hogy tévedtek.
18.
18.
Sun9us
#17: CoD vs BF vsCS:GO?
Általában kompetitív játékoknál van ez a versengés, hogy ki a jobb, és melyik játék a casual-abb. Az RPG-k pedig általában single player játékok, ott meg kinek mi jön be.
17.
17.
koltaia30
Én személyem szerint elég furcsának találom ezt az egész MOBA játékosok közötti versengés. Például egy ilyesmi nem nagyon van RPG-k vagy FPS-ek között.
12.
12.
Lorthirash
#11: A dota nem a Blizzardtól jött csak egy minimális szinten.

A dota az egy WarCraft 3 mod volt amit két modder talált ki.

A lol egy nagyszerű játék továbbra is és azért nem teljesen copy az sem, A hots meg azért jó mert sikerült valami újat csinálniuk a moba műfajban.
11.
11.
br1Koo
Én a trailer alapján tudok csak nyilatkozni, ami tetszik. Nyílván a dota is a blizzardtól jött ( még ha nem közvetlen is), de ebben a játékban azt értékelem első ránézésre, hogy próbál a karakterekkel is mást mutatni, tehát nem egy kakis copy az egész mint a lol.
10.
10.
markoci555
Pár szóval összefoglalva a játékot: sokkal letisztultabb, egyszerűbb, csapatközpontúbb mint amiket eddig próbáltam.
Bár én pár napja töröltem, mert inkább visszanézek dotára, de ki tudja lehet hogy inkább ennél maradok.
9.
9.
TheOneWhoKnocks
Én loloztam is keveset, dotáztam is nem annyira keveset, de ez a játék sokkal jobban megfogott a rövid, pörgős meccseivel. Mindig is sokalltam a dotában azt az egy órát, emiatt sokszor be sem léptem, még ha kedvem szottyant sem. És szerintem a hősök teljesen jól vannak árazva, pont annyira, hogy megbecsüld őket, ne csak össze-vissza felvásárold az elején az összeset, aztán ne tudj mit kezdeni az aranyaddal, feltéve, ha nem akarsz igazi pénzzel fizetni.
8.
8.
Bandee0817
szerintem túl sok a hű elfogult lolos meg dotás. semmi bajom azokkal a játékokkal se, imádom mindet, de mégis hotsnál maradok. miért? mert tényleg 20 perc az egész. team level van, nem vagy "magadra" utalva hogy valaki leáll farmolni és akkor ő felmegy a top levelre és te meg kullogsz hátul. mindenki mindenkiért van, csapat érdeke minél több xp-t nyerni és szerezni hogy mindenki szinthez jusson. nem kell itemekkel babrálni, választasz egy talentet, amit 4-5 játék után kitapasztalsz melyik a legjobb út bármelyik karakterhez. számomra sokat jelent a rövid meccs idő, imádom a karaktereket benne, változatosak. abban az egyben nem értek egyet a cikkel hogy pénzéhes.... egyáltalán nem, daily questek, szintenként is rengeteg gold van, hamar lehet gyűjteni össze bármelyik karakterre ha egy kis időt szentelsz a játéknak. számomra dota
7.
7.
Dercsi
Most próbálgatom, elsőre nem tűnik "annyira" rossznak, de igazából jónak sem... Valószínű velem van a baj, még nem mélyedtem eléggé bele... Nekem egyenlőre a Dota jobban tetszik, helyszín,karakterek, maga a játék felépítése.
6.
6.
mephi
Remek játék lett, tökéletesen megfér a LoL és egyéb hasonszőrű játékok mellett. Mindenki képes lesz kiválasztani magának azt a játékot amelyik tetszik neki ebből a felhozatalból. Persze mindig lesznek olyan okos emberek, akik megmondják, hogy kinek mivel kellene játszani...
5.
5.
Brenor
#4: Én is azért kezdtem el vele játszani, mert nagyon szeretem a blizzard univerzumait és nagyon jó ötlet volt, hogy nem csak a warcraft hanem a starcraft és diablo karaktereit összeengedik egy csatában, és visszaadja azt az érzést, hogy tényleg raynor-al, illida-an vagy kael'thas-al vagyok. Személy szerint nagyon örülök annak, hogy lecsupaszították azzal, hogy kivették az itemeket, csökkentették a map méretét, mert én időhúzásnak tartottam a lol, dota 50 perces vagy esetleg 1 órás meccseit, számomra hosszú, idegesítő volt és ha olyan csapatot fogtam ki, akkor jól fel is húztak, jó itt is feltudnak húzni, ha úgy játszanak ahogy, de nem olyan fájdalmas a vereség, mint abban a két játékban. Nagyon szórakoztató játék lett, csak annyi a negatívum, hogy eddig még elég kevés karakter van a játékban, és meg is lehet unni, de már várom az első kiegészítőjét, ami nem soká kijön.
4.
4.
bAguziB2
#3: Nem szokásom kommentelni ide, sőt még csak bejelentkezni sem...csak olvasni járok ide, a cikkeket, mert érdekesek...viszont a cikkhez tartoznak a kommentek is. Olyan szinten tudnék sírni/nevetni néha az itt "elhangzó" anekdotákon, hogy ehhez képest egy gyakori kérdések felüdülés.

Viszont mindig elsiklok felettük, sosem szólok bele. De kedves Cipo3 barátunk kommentje kiváltotta belőlem. Gondolkodj kicsit, szerinted ő kapta volna meg a cikket, ha az első MOBAja lenne? Ez a cikk teljesen rendben van, gratula hozzá...ha elolvasod bármely más oldalét, ugyan ezt fogod megtalálni. Én személy szerint LoLoztam és DOTAztam is, ugyan nem hardcore szinten (gondolom te közülük való vagy...), de épp eleget ahhoz, hogy ismerjem a mechanikákat és a játékelemeket, így van viszonyítási alapom. És most, hogy kijött a HOTS, szívfájdalom nélkül pártoltam át hozzá...nem azért, mert jobb...nem azért, mert szebb, hanem azért, mert a hozzám közelebb álló univerzum/univerzumokat sorakoztatja fel. Mindhárom említett játéknak megvan a maga szépsége és hátránya is, csak az olyan elvakult flame starterek, mint te nem veszik ezt észre. Itt tenném hozzá, hogy egy LoL-os ismerősöm sem mondott rosszat róla, sőt.
3.
3.
Cipo3
Húúú de látszik, hogy az írónak ez az első MOBA-ja. S innentől kezdve az egész cikk értelmetlen. Persze hogy lelkesedik az új gyerek egy flappy bird-ért. Élete első játéka. Nem érti mért kevés ez egy hardcore játékosnak.

Valamint a Blizzard nem a lecsupaszított játékmenete miatt érte el egy nagyobb réteget, hanem pusztán azért mert Ő a Blizzard, ha egy szarlapátolós játékot adna ki az is annyira túl hype-olt lenne hogy csuda. Ő már a hírnevéből dúsgazdag tud lenni. (amúgy szeretem a Blizzardot, csak utálom amikor nem azért sikeres valami mert jó hanem mert "márka" lásd Diabló 3)
2.
2.
br1Koo
Meghozta az étvágyamat egy kis dotázáshoz :]
1.
1.
Terawatt
Elsőre tényleg tán túl egyszerűnek tűnhet a játék, de aztán hogy bele mélyed az ember szép meglepetés éri. Jungleben lévő zsoldosok leütése nem mindegy mikor, melyik oldalt.

Objectivek jókori összpontosítás, megfelelő helyezkedés. Az egész sokkal jobban épít a csapatmunkára, mint a riválisai, mindezt úgy, hogy a casual játékosok is élvezzék. (Komolyabbaknak meg partizás, mert itt is akad olyan aki újonc, de toxic player sokkal kevesebb van, takarítják is őket ideiglenes banokkal.)

Nyeljétek le azt, hogy ez egy nagy agyveleg és esetleg gyerekkori kedvencetek ilyen helyzetbe csöppen. Jó játékot minden nexus lakónak, terjesszétek a jó viselkedést, még ha néha nehéz is! Ti napotok se lesz elbaszva.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...