Mortal Kombat 11 bétateszt

  • Írta: Daks
  • 2019. március 29.
A Mortal Kombat 11 előrendelői közel egy hónappal a megjelenés előtt már egymásnak eshettek a játék zárt bétatesztjében. Repedő koponyák, megcsonkított testek, és Shao Kahn ördögi nevetése a Külső Világból - ezért imádjuk a sorozatot.

A bétatesztből természetesen mi sem maradhattunk ki, a párhuzamos létsíkok közötti háború legújabb felvonása pedig ismét bizonyított. A Mortal Kombat 11 bétája pont annyi betekintést engedett nekünk a végleges játékba, hogy még jobban várjuk a premier napját - az alkotó Ed Boon által újraindított, és azóta is felügyelt, terelgetett sorozat legújabb része most sem hagyott kétségeket. A régi recept továbbra is tökéletesen működik, a világok összecsapásában a legnagyobb és legerősebb harcmesterek mérettetik meg tudásukat, kiegyensúlyozott és mérsékelt, de annál izgalmasabb játékmenet mellett. A kegyelem pedig mint olyan, itt nem ismert fogalom.

A március utolsó hétvégéjét már szerdától felölelő bétatesztben összesen öt karakter, két játékmód és három pálya elérhető. A főszerepet a játék kipróbálható változatában egyértelműen Scorpion kapta, de visszatért három régóta jelenlévő klasszikus karakter, név szerint Baraka, Kabal és Jade is. Aki hozzám hasonlóan a sorozat első generációjával, azon belül is legalább az MK3-mal kezdte a pályafutását, az nem tudja őket nem imádni, de a trión kívül kipróbálható volt még a reboot utáni sorozat egyik új hőse, Skarlet is. Vicces fun fact, hogy a régi MK2-ben is játszhattunk hozzá hasonló karakterrel, Kitana piros változataként, de a ruha színén kívül nincs más közös bennük - bármennyire is el akarják ezt hitetni velünk.

Embereinket a bétában online és offline összecsapásokban is egymásnak ereszthettük. Az online egy hagyományos 1v1 elleni játékmódot nyitott meg, a rendszer pedig mindössze néhány másodperc alatt társat is talált nekünk. Jó dolog, hogy amint megvolt a mi tapasztalatainknak és erősségünknek megfelelő ellenfél, a játék nem indult azonnal, helyette kiírt némi statisztikát rólunk és a másik játékosról, a párosítást pedig mindkét félnek el kellett fogadnia - így kezdődhetett csak a harc. A lobby így nem kényszerített bele olyan küzdelembe, amit amúgy ne akartunk volna, ami egy kifejezetten pozitív dolog, cserébe viszont volt olyan, hogy a kezdő statommal állandóan visszautasítottak, és hosszú percekig kellett várni a harcra. De nyilván ilyen később nem lesz majd.

Az online csaták egyébként gond nélkül mentek, lag vagy bármi ilyesmi nekem nem volt a bétában, illetve nagyon tetszett még, hogy nem csak a párosítást kell mindkét játékosnak elfogadnia, de együtt szavazzuk meg a pályát is, amin harcolunk, a meccsek végén pedig lehet visszavágót is kérni. Nagyon hasznosak ezek, még ha egyébként nem is újdonságok. Ahogy nem újdonság a Klassic Towers játékmód sem, ahol az offline csatákba engedett betekintést a játék, ezúttal egy alacsonyabb, öt ellenfelet felvonultató toronyban. A kihívás lényege, hogy egyre nehezedő ellenfeleket kell legyőznünk anélkül, hogy egyszer is kikapnánk - komoly élményeket nem nyújt ez, inkább csak időtöltésre, az AI és a nehézségi beállítások tesztelésére volt most jó, illetve arra, hogy kicsit gyakoroljunk, mielőtt a mélyvízbe ugranánk.

A csaták három helyszínen zajlottak. Újonnan mutatkozott be a Special Forces Desert Command és a Black Dragon Fight Club, melyek közül az előbbi egy sivatagos helyszín, katonai légvédelmi támaszponttal, az utóbbi pedig egy underground éjszakai klub, illegális összecsapásokra kihegyezve. Mindkettő egyértelműen földbirodalmi helyszín, harmadikként pedig visszatért Shang Tsung Temploma is. A legelső, klasszikus Mortal Kombat óta jelen lévő helyszín korábban egy napsütötte, gyönyörű harcművészeti színtér volt, ahol papok és őrök tucatjai előtt kellett bemutatni rátermettségünket, mindennek viszont vége. A templomot lerombolták, a kertben holttestek rohadnak, már a hollók sem eszegetik őket szívesen, az atmoszférát pedig sötét, világvégi árnyak váltják - nagyon hangulatos az egész. A pályák egyébként egyszerűek. Egyszintesek, nincsenek nagyon rajtuk fegyverként vagy csapdaként használható tárgyak, inkább csak hátteret, hangulatot kölcsönöznek az összecsapásoknak.

A most felvonultatott legnagyobb durranás viszont nem is az, hogy kivel, vagy hol lehet harcolni, hanem az, hogy a bétában mutatkozott be elsőként a játék teljesen megújult karakterszerkesztője. A Customization menü most egy kisebb szeletét mutatta csak meg a végleges kínálatnak, de így is volt benne minden karakterhez legalább tízféle skin, és kategóriánkként legalább ennyi kiegészítő. A skineknél a ruha, a cipő, a haj, és minden külső dolog lecserélésre került a szereplőkön, míg belépve a finomhangolások közé, választhattunk neki új maszkot, fegyvert, fegyverskint, illetve mozdulatokat, kombókat és kivégzéseket is. A rendszerrel ezernyi egyedi, az eredeti hőshöz mégis nagyban hasonlító karakter hozható létre, ami pedig ennél is érdekesebb, az az attribúciós pontok elosztása.

Az elmentett karaktereket ugyanis nem csak mi használhatjuk, de a gép is. Ahhoz pedig, hogy az AI egyedi stílusban harcoljon velük, különféle pontokat kell szétosztanunk a grappling, a rushdown, a kombó, a reversal, a zoning és a runaway tulajdonságok között - ezzel nem csak változatossá téve a felhozatalt, de gyakorlatilag megsokszorozva a játék szavatosságát is. Ami pedig a legjobb, hogy a Mortal Kombat úgy fejlődött előnyére, hogy közben megmaradt az, ami mindig is volt. Egy brutális és látványos verekedős játék, melyben nem túl lassú, de nem is őrülten gyors tempóban kell egymás gerincét szilánkosra törnünk, és ahol legalább annyira fontos az ügyesség, mint a karakter képességeinek kihasználása, és a kombók ismerete.

Ahogyan a korábbi részek, úgy a Mortal Kombat 11 is a kiegyensúlyozottságra épít. Vakon nyomogatva a gombokat bevihetünk néhány komoly támadást, letörölve az ellenfél arcáról a vigyort, hogy kezdő ellenfelet fogott ki, ha viszont elkezdjük memorizálni a kombókat, már a legegyszerűbb előre-hátra-ütés, vagy előre-előre-rúgás típusokkal látványos eredményeket érhetünk el. Ez kifejezetten jó rendszer, főleg azokhoz a konkurensekhez képest, ahol vagy az egygombos összefűzések, vagy a megjegyezhetetlenül hosszú és nehéz kombók dominálnak csak. Élvezetes vele minden meccs, aki játszott az új MK-val, az X-szel, vagy a DC Universe-zel az nem fog meglepődni most sem - ugyanazt a jól működő, bevált játékot kapjuk ezúttal is.

A bétateszt alapján nem csak a játékmenetre, de a hangulatra és a kivitelezésre sem lehet majd panaszunk. A játék tökéletesen illeszkedik az egyre sötétebb és a komorabb Mortal-univerzumba, a csaták hihetetlenül izgalmasak, a grafika pedig megint javult egy kicsit. Szebbek és kidogozottabbak lettek a karakterek, látványosabbak a pályák, az erősebb konzolváltozatokon pedig támogatott a 4K és a 60 fps, ami pedig külön jó hír, hogy a motion blur sem durva - bár ezzel korábban sem volt probléma. Ahogyan egyébként rendben vannak a hangok és a zenék is.

A Mortal Kombat 11 zárt bétatesztje nálam bizonyított. A sorozat rajongójaként a kezdetek óta figyelemmel követek minden részt, az MK4 és az Armageddon közötti tíz év maga volt a szenvedés, a reboot óta viszont nem lehet rossz szavunk. Megéri az előrendelést!

A játék végleges változata 2019. április 23-án jelenik meg PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra, míg Nintendo Switchre május 10-én érkezik a cím. A bétát mi Xbox One konzolon próbáltuk ki.

Kapcsolódó cikkek

5.
JackBauer7
Ed Boon-ék nem tudják elba**ni!!!! Komoly munkát végeztek megint és sztem a graf is nagyon sokat javult. A feeling 100% MK!!! :))))
4.
habo
Nagyon jó lett,ajánlani tudom csak!
2.
DarkLord
#1: Írtam, ha aktuális.
1.
Godan
Valakit érdekel beta hozzáférés ? Kuldom privatba
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...