Armored Core 4 Demó teszt

  • Írta: Ca$h
  • 2007. április 24.
Az Armored Core első része 1997-ben jelent meg PS1-re, és a Mech Warrior babérjaira pályázott nem kevés sikerrel. Nem sok olyan játék van, ami megéli a 4. részt, de még kevesebb van, ami több mint 10 éves múltra tekinthet vissza. Az only for PS cím az Armored Core megérkezett szeretett boxunkra, hölgyeim és uraim, örüljünk neki vala!
Manapság már olyan időket élünk, amikor egy szavát sem lehet elhinni a játékfejlesztő cégeknek, mikor azzal hitegetnek minket, hogy ez bezony csak only PS3 lesz vagy only for X360. Lásd mondjuk a Lost Planet esetét, amikor is a Capcom igazgatója külön kihangsúlyozta több sajtótájékoztatón is, hogy ezt a stuffot bezony csak X360-ra fogják kiadni, mert így, meg mert úgy. Aztán most ott tartunk, hogy ha csak pixeles különbségekkel is, de a Lost Planet szebb lesz PC-n mint boxon. Na jah! Ez van… a következő lépés már az lesz, amikor a Metal Gear Solid4 és a Halo3 multiplatformos játékként fog megjelenni a piacon. Én még ezen sem csodálkoznék.


Szóval a meglehetősen nagy múlttal és számtalan résszel rendelkező Armored Core demója nemrég felkerült a marketplace-re és örömmel jelenthetem nektek, hogy módomban állt kipróbálni PS3-on is, és semmilyen különbséget nem véltem felfedezni a két változat között. Hacsak azt nem, hogy a boxos demo elején egy olyan CG animáció fogad minket, amihez foghatóval még soha életemben nem találkoztam. Eszméletlen durva, szinte már olyan, mint egy dokumentumfilm. Érdemes végignézni, főleg hogy a PS3-as demoból kihagyták. Hihi. Egyelőre mi boxosok jobban állunk, főleg a marketplace terén (a PS3-as store nagyon sivár, üres és semmi hangulata), de szerintem ez még csak egy nagy vihar előtti csend.


Ha valaki véletlenül nem tudná, akkor az Armored Core egy meches sorozat, újabb ékes példája annak, hogy a japcsik valami elképesztően perverz módon vonzódnak ehhez a robotos témához. Rengeteg Anime (animációs film), Manga (képregény), film, sorozat és játék készült már ebből a témából, sosem elég nekik mindig kitalálnak valami jobbat, szebbet, ütősebbet. Hogy ezúttal le fognak-e taglózni minket, az április végén ki fog derülni, mikor megjelenik a teljes cucc, mert ez még csak egy erőteljes pre-verzió, ami sok helyen látszik is, főleg a grafika terén.


Szóval itt van nekünk egy újabb meches sztori, ezekben a robotokban ülve szinte isteneknek érezhetjük magunkat, senkinek semmi esélye nincsen ellenünk, egészen addig amíg meg nem jelenik egy másik jani a porondon, mégpedig mech formájában. De lássuk először, hogy milyen irányítással lesz dolgunk a kalandozásaink során, mivel ez szokott a legnagyobb buktató lenni. Csak úgy mellékesen megjegyezném, hogy a PS3-as kontrollerrel véleményem szerint kész mazochizmus játszani, főleg egy ilyen gammánál, amikor minden egyes gombra, főleg a ravaszokra szükségünk lesz. No igen, az év kontrollere díjat, -vagy mit- nem tudom hogy mire adták ezek a srácok, de hogy a PS3 kontrollere két fillért nem ér, az biztos (most jöhetnek a flame-ek nyugodtan, de a tény az tény marad, a kontroller pont olyan borzalmas amilyen jó maga a PS3).


Látszik, hogy a készítők a csúszkálásra fektették a legnagyobb hangsúlyt, ami abból is látszik, hogy a ravaszokkal ezt tudjuk szabályozni, nem pedig lőni tudunk:
  • Bal ravasz – egyszerű csúszkálás, ha irány nélkül nyomjuk, akkor a levegőbe emelkedünk vele, ha pedig irányt adunk neki a bal joy-al az eredmény egyértelmű lesz.
  • Jobb ravasz – gyors csúszás, amivel egyfajta extra löketet tudunk adni a mech-ünknek, ez főleg kitérésnél tud jól jönni.
  • Bal ütköző – a bal oldali másodlagos fegyver kiválasztása, ha van ilyen.
  • Jobb ütköző – a jobb oldali másodlagos fegyver kiválasztása, ha van ilyen.
  • Bal analóg klikk – a célkeresztben lévő ellenfél befogása, innentől fogva csak erre a célpontra fogunk lőni.
  • Jobb analóg klikk – a nézet középre állítása.
  • „X" – bal oldali fegyver használata.
  • „A" – jobb oldali fegyver használata.
  • „B" – a vállfegyver használata.
  • „Y" – extra szupermegagiga csúszás, amitől még az energiánk is csökkenni fog, csak vész esetén használjuk.


Mint azt láthatjátok az irányítás nem valami egyszerű, rendesen bele lehet zavarodni ebbe a rengeteg csúszkálásba meg fegyver gombba, és megmondom őszintén engem az is nagyon zavart, hogy a ravaszokkal nem lőni lehet. Mivel ha éppen a jobb kezünkkel lövünk, mint állat, akkor nem igazán tudunk a jobb joy-al nézelődni. Szóval ez eléggé g-csizma módon lett megoldva, de biztos vagyok benne, hogy a végleges változatban lesznek alternatív irányítások is.


A demóban egyébként 3 pályán tehetjük próbára képességeinket, ebből az egyik egy főellenfél lesz, talán csak ő fog igazán valami kihívást jelenteni a hardcore gémereknek. A játék meglepően könnyű és ahhoz képest, hogy milyen gyönyörű CG-vel indul nem valami szép a grafikája sem. Persze ez még csak egy pre-verzió, lesz ez még jobb is. A hangulat viszont nagyon jó, tipikus Japán feeling, amit mindannyian nagyon szeretünk ugyebár. Főleg mi boxosok, akiknek nem sok ilyen feeling jut.


Szóval nem is tudom, hogy mit írjak még. Úgy gondolom, hogy ha már egyszer kiadták nekünk ezt a stuffot megszakítva az only for PS sorozatot, akkor legalább próbáljátok ki, szerintem érdemes.

2.
Ca$h
Úgy kel elképzelni, mint a repülést, csakk itt nem csak felfelé lehet repülni, hanem vízszintesen is és minden irányban. Angolul slide, nem találtam jobb szót rá...
1.
fojesz
Soha nem játszottam még aj átékkal, valaki le tudná írni, hoyg ez a csúszkálás miként működik? Mármint hogyan valósul meg? Mert látni látom, meg olvasom is, csak nem értem. :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...