Nem tudom, mi a cikibb: először bekamuzni, hogy a tervezett egymilliós szám helyett "csak" 800 ezer darabot sikerült értékesíteni a játékból, majd bejelenteni, hogy igazság szerint még a félmillió eladott példányszám sem jött össze, vagy fűre-fára ráfogni a játék buktáját. A Namco Bandai érve, miszerint a játék sűrű időszakban jött ki, helytáll, ugyanakkor az igazság az, hogy ez esetben inkább a Namco volt kevés a játék erőteljes promotolásához.
Így történhetett az, hogy a játékból a mai napig nem kelt el egymillió darab, sőt: a Namco Bandai 2011-es pénzügyi évére vonatkozó adatokból kiderül, hogy március végéig mindössze 730 ezer példány kelt el az egyébként egészen jó kritikákat kapó programból. Szintén a Namcót minősíti: az elmúlt 12 hónap legkeresettebb játéka a Tekken 6 volt, a 2009-ben (!) megjelent játékból 1,15 millió darabot vittek haza.
Népszerű volt a Naruto: Ultimate Ninja Storm 2 is - 1,1 millió példány ment el belőle világszerte -, és elfogyott 580 ezer kópia a Dragon Ball: Raging Blast 2-ből is. A Namco Bandai egyébként magához képest szépen teljesített: 4,1 százalékkal nőttek a bevételei, az üzemi eredménye pedig 767,3 százalékkal emelkedett, ami kifejezetten jó hír. A Namco PS3-on értékesítette a legtöbb, 5,5 millió játékot, utána egymillióval lemaradva a PSP jön. A Nintendo DS-en négy, az Xbox 360-on és a Wii-n már megközelítőleg hárommillió eladott játékra futotta neki.
Nekem tetszett nagyon, igaz lehetett volna hosszab egy kicsit, de nem bántam meg, hogy beruháztam rá.
Nah, azt azért meg kell hagyni, nem egy BGE szintű program, ami az egyik kedvencem, de ennél többet érdemelt volna eladás szempontjából.
Ha jól tudom, a Psychonauts is hasonló cipőben járt anno, és reklámok híján bukta volt, holott frenetikus élményt nyújtott.
A garancia nincs meg, hogy multiplatform címként több elment volna belőle, de kérdem én, tényleg akkorák a konverzió költségei, hogy ne érje meg átportolni máshová is? :S Elvégre ezzel több játékost érhetnének el, ergó nagyobb lenne a felvevőpiac, ami ugye egyenesen arányos a több eladott programmal. :S Vagy nem.
Egyébként nem szolgált rá a játék egy ekkora felsülésre. Kellemes időtöltés és még valamennyire eredeti is. Persze a tucat-termékek kelnek el tömegszámra...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.