Az amerikai játékpiac 13 százalékot zsugorodott májusban éves szinten, 507,6 millió dollár volt a forgalma. A kiegészítők pörögtek a legjobban, 20 százalékkal nőttek az eladások (149,3 millió dollár), ez azonban nem volt elég ahhoz, hogy ellensúlyozza a hardver- és a szoftvereladások 18 és 25 százalékos csökkenését - a két szegmens forgalma rendre 153,6 és 204,7 millió dollár volt.
A hardvereladások visszaesése még mindig az előző generációs gépeknek "köszönhető": habár az új generációs konzolok eladásai lényegében stagnáltak (mínusz 1 százalékos volt a visszaesés) és a kézikonzolok eladásai is nőttek (41 százalékkal), az előző generációs gépek 45 százalékkal kevesebb bevételt hoztak a piaci szereplők számára, ami összességében mínuszt eredményezett. A legkeresettebb konzol az áprilisi kihagyás után megint a PS4 lett.
Kiegészítő-fronton érdemes megjegyezni, hogy a különböző interaktív játékfigurák eladásai rendkívül megugrottak, az NPD szerint a 73 százalékos növekedés az Amiibo-mániával magyarázható - jelenleg a Nintendo figurái a legnépszerűbbek az amerikaiaknál, ha ezt a műfajt vesszük.
A játékok között a The Witcher III: Wild Hunt az első helyen nyitott, míg a Splatoon az ötödik helyen rajtolt. A játékeladások forgalma viszont még a nagyágyúk érkezése ellenére is visszaesett, a tavaly május ugyanis nagyon erős volt üzleti szempontból: akkor jelent meg a Watch Dogs és a Mario Kart 8 is.
Íme, a toplista:
- The Witcher III: Wild Hunt
- Mortal Kombat X
- Grand Theft Auto V
- Minecraft
- Splatoon
- Call of Duty: Advanced Warfare
- NBA 2K15
- FIFA 15
- MLB 15: The Show
- Super Smash Bros.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.