A Forza Horizon fejlesztői dolgoznak a Fable 4-en?

  • Írta: Shifty
  • 2018. január 7.
  • Pletyka
Az év elején az Xbox Live API-jánál történt egy nagyobb szivárgás, az így kikerült adatokból pedig az körvonalazódott ki, hogy a Microsoft bizony már dolgozik a Fable negyedik részén.

Nem indította jól az évet a Microsoft, nemrég ugyanis kiszivárgott az Xbox Live API SDK-ja, ami több olyan kényes információt is tartalmazott, amit valószínűleg még nem szeretettek volna a redmondiak a rajongók orrára kötni. Ezekből csemegézett a ResetEra egyik felhasználója, Klobrille is, aki a tavalyi E3-as Microsoft-konferencián bemutatott játékok listáját is előre leközölte, így ha másért nem is, ezért talán lehet alapja annak, amiről most beszámolt.

Állítása szerint ugyanis a kiszivárgott anyagok között megtalálható a Fable 4 is. A Wisdom kódnéven fejlesztett játékot állítólag egy brit fejlesztőcsapat készíti. Ez utóbbi kapcsán sokan egyből a Studio Gobo Brightonban található Electric Square csapatára gondoltak, hiszen ők nemrég megerősítették, hogy egy exkluzív Microsoft-projekten dolgoznak.

Erre cáfolt most rá a Lionhead korábbi vezető programozója, Don Williamson, aki egy friss Twitter-bejegyzésben elmondta, tudja, ki dolgozik a Fable 4-en, és érdekes döntésnek tartja, hogy pont arra a csapatra esett a választás. Egy követője rá is kérdezett, hogy Brightonban van-e a stúdió, de Williamson határozottan állítja, hogy nem, ott nincs olyan fejlesztőstúdió, aki meg tudna birkózni egy ekkora feladattal.

És itt jön be a képbe egy másik brit brigád, méghozzá a Forza Horizon-sorozattal hírnevet szerző Playground Games, akik jelenleg is egy AAA-s, nyitott világú szerepjátékhoz toboroznak fejlesztőket.

A kiszivárgott anyagok között egyébként szerepel még egy érdekes pletyka, ugyanis benne van a pakliban, hogy a Gears of War negyedik részét fejlesztő The Coalition csapata épp egy vadonatúj Perfect Dark-játékon dolgozik, valószínűleg a Rare közreműködésével.

Junior projektvezetőt keres a HWSW
Építsük együtt a Birodalmat! Egyetemistákat várunk részmunkaidőre, rugalmas munkabeosztással.
30.
cod4O
#28: Jó,ha te egyenrangúnak tartod a területet a történettel az a te sarad.Megha úgy gondolod hogy az író azt írta amit "megálmodtak" abba sem szólhatok bele.
29.
Zoli0507
#26: Semmit nem tiltogatok. Csak annyit mondtam hogy szerintem felesleges hasonlìtgatni egyiket a màsikhoz. A kettőjük multja ès jelene èg ès föld.
28.
Zoli0507
#25: A vilàg amit megalkodtak annak semmi köze az ìròhoz. Màrmint a grafikai megvalòsìtàshoz.
Viszont igen az àlom egy dolog. De nem mindegy a hozzà àllàs. Nem mindegy hogy a sajàtodat hozod lètre(amire modnjuk külsős szakember segìtsègèt kèred) vagy megrendelèsre csinàlsz valamit. Erre èrtettem
27.
PaprikaJancsi
#22: Azt, hogy mit mondanak, és mi az igazság nem egy és ugyanaz. De teljesen mindegy, a végeredmény a fontos, ami látva az elismeréseket messze átlagon felüli.

Viszont az, hogy itt tiltogatod, hogy hasonlítsanak hozzá valamit, bocsi, de kicsit nevetséges :D
26.
PaprikaJancsi
#22: Azt, hogy mit mondanak, és mi az igazság nem egy és ugyanaz. De teljesen mindegy, a végeredmény a fontos, ami látva az elismeréseket messze átlagon felüli.

Viszont az, hogy itt tiltogatod, hogy hasonlítsanak hozzá valamit, bocsi, de kicsit nevetséges :D
25.
cod4O
#24: ...De pont erre akartam kilyukadni,hogy az álom egy dolog.Mégsem belsős volt a vezető író....Álmodhatsz te akármit,ha egyedül nem tudod megvalósítani.

Egyébként korrekt játék lett,de semmiképp nem kiemelkedő számomra.Ugyanazon egy kaptafa open world sémára épül.Persze akik szeretnek gyűjtögetni felfedezni azoknak sok örömet tud okozni.A történet jó is lenne,de nem fizettem érte inkább akkora időt sem pénzt,hogy végigszenvedjem a játékot.
24.
Zoli0507
#23: Nem az a lènyeg hogy egy scifi-hez mekkora tudomàny kell. Hanem pont az hogy amivel tömve vagyunk is lehet kiemelkedőt alkotni HA maga a studiò vàgya egy ilyen vilàg ès nem kiadjàk nekik.

Semmi ilyesmi nem volt a mondandòban illetve nem àllt szàndèkomban ezt sugallni. Csak annyi hogy teljesen felesleges pàrhuzamot felàllìtani. Főleg ùgy hogy senki semmit nem tud. Majd ha megjelenik ès megszòlalnak a fejlesztők akkor esetleg.
23.
cod4O
#22: A világ szép is,de ahhoz akkora tudomány nem is kellett.(lévén amúgyis tömve vagyunk a scifi körítésekkel ma már)A narratívához már annál inkább.

A kérdésed inkább költői volt,lévén inkább azt lehet leszűrni hogy a sonyn kívül nincs is jó apuka.
22.
Zoli0507
#20: A Guerilla àlmodta meg a vilàgot ezt az e3 utàni sony konferenciàn, a Guerilla interjùnàl visszanèzheted fent van youtube-on.
A mondandòd többi rèszère csak annyi a vàlaszom hogy nem èrtem ez most mi akar lenni. A kèrdèseimre nem vàlaszoltàl. Ugyanis csak kèrdèseket tettem fel arra vonatkozòan hogy felesleges a Guerilla es PG között pàrhuzamot vonni. Rèvèn ahogy te is ìrtad senki nem tud semmit.

Bizotos lehetsz benne hogy akkora összeget amibe mèg egy Ubi is belepirulna
21.
kastorhun
Ez ugye most csak egy rossz vicc?
Az első része a mai napig az egyik kedvencem, pc játékosként a második rész kimaradt, és fel nem fogom hogy miért a rosszabbul sikerült 3. részt adták ki pc-re, a körökkel jobb 2. helyett.
20.
cod4O
#19: Saját álom alatt azt értjük,hogy volt egy vezető író aki a fallout new vegas-ért is felelt és witcher fejlesztő is volt a csapatban.Egyébként februárban volt hír arról,hogy új játékon dolgozik a Playground Games és olyan szakembereket vesznek majd fel,akik otthon vannak rpg területen.

Az meghogy a sony mennyi pénzt adott a horizonba nem tudod se te sem én,meg azt sem,hogy az új fable-be mennyi kavics lesz.
19.
Zoli0507
#17: Jogos viszont azt nem szabad elfelejteni hogy maga a Guerilla akart vàltani ès a HZ a sajàt àlmuk volt amire a sony àldàsàt adta ès minden tàmogatàst megkaptak mind pènzben mind munkaerőben.
Ezzel ellentètben a Fable-t most rà sòztàk egy studiòra, vagy a stùdio lobbizott èrte? A microsoft ugyanùgy fogja tàmogatni őket -kis tùlzàssal, kifogyhatatlan anyagi forràssal? Vagy van egy X keret?- mint a sony a belsős stùdiòit?
18.
tsulok
#17: Főleg mert itt nem is arról van szó, hogy a jelenlegi csapat egy az egyben átáll erre. Ugyanúgy készül a következő FH, egy másik csapat készíti a Fable-t (már ha azon dolgoznak).
17.
kopic
#14: A Guerilla ezzel megtudott birkózni, pedig ők is teljesen más stílusú játékot csináltak, szóval én simán megszavazom nekik a bizalmat.
16.
Chrysh
#14: Ennek fényében viszont kijelenthetjük, hogy jó ötlet, hogy más csiszolgassa tovább ezt a szériát, nem?
15.
DaemonX
#12-13

A második rész egy mestermű. Az az a játék, amivel 16 órát toltam egyhuzamban (ezt ezen kívül csak a Fallout 3-mal tettem meg). Ami fájó, hogy játékmenet terén kicsit visszabutult az elődhöz képest (vagy legalábbis szűkült a lehetőségek száma a játékos számára), viszont a történet még az elsőnél is erősebbre sikeredett.
14.
DaemonX
A Fable első része egyszerűen csodálatos volt. Máig az egyik legjobb játék, amivel valaha játszottam. Ez bevezetett az RPG-k világába és ez volt az első játék, ami érzelmeket tudott kiváltani belőlem (elég fiatalon toltam és jó volt, hogy érthettem végre a sztorit, a magyar felirat rengeteget segített).

A második rész érdekes. Itt kezdett el a sorozat gyengülni. De itt ez még csak abban mutatkozott meg, hogy kivettek pár olyan elemet, ami jól tudta a játékosnak szemléltetni az előrehaladását, a progressziót. Ilyenek pl. a páncélok. Az első részben tök szórakoztató és kielégítő volt egyre jobb ruházatokat, páncélzatokat megszerezni. Na erre itt nincs lehetőség. Meg egyébként nem voltam kibékülve azzal a döntéssel, hogy annyi lett a Hősök Céhének, mert annyira meghatározó és emlékezetes volt az első részben - de aztán később ezt elfogadtam és talán jobb alapfelállása volt is így a történetnek. 500 év eltelt az első rész eseményei óta, most végre visszatér(nek) a hős(ök) Albion-ba. Talán ennek a résznek lett a legerősebb végül is a története, szóval lehet azt mondani, hogy összességben felér az első részhez (vagy talán jobb annál).

A harmadik rész ott lett elkúrva, hogy még tovább butították a játékmenetet. De rettenetes mértékben, teljesen elvitték a játékot casual irányba. Nagyon könnyű lett, de alapból nem lehetett meghalni, stb. Meg a történet se lett olyan erős talán, de azért az még mindig eléggé rendben volt.

Aztán meg jött a Fable: The Journey...

Az a vicc, hogy végig tök egyértelmű volt, hogy a játékosok csak egy rendes Fable játékot akarnak, ami olyan, mint az első, tehát nem csak a sztori, de a játékmenet is rendben van, erre ahelyett, hogy a készítők az első részre építettek volna, folyamatosan, módszeresen leépítették a játékmenetet, saját maguk és a széria alatt vágva a fát ezzel. Mintha szándékosan akarták volna tönkrevágni ezt az IP-t. Persze nyilván Peter Molyneux volt itt a fő felelős.

Nagyon örülnék egy 4. résznek, a PlayGround-os fejlesztőkben pedig bízom (nemrégiben toltam ki a Horizon 3-mat). Bár kérdéses, hogy mennyire tudnak majd megbirkózni egy ennyire eltérő zsánerű játék fejlesztésével.
13.
kopic
#7: A 2.resze volt a legjobb pedig. A 3, na az már tényleg szemét volt...
Angry Joe jól el is mondja miért.
12.
crytek
#7: 2 része nagyon jó pedig. Nem is értem miért nem adták ki újra mindenre...Kicsit felpimpelik a grafikát és raklap eladás lenne...
11.
PaprikaJancsi
Jöhet, a második részét imádtam :)
10.
Unravel
9.
Heldengeist
Microsoft: Szépen dolgozik ez az asztalos! Nézzük meg, tud-e úgy csempézni, mint egy kőműves mester!
8.
Geribácsi
Úgy tudom a Dirt Rally fejlesztői már csinálják a Half Life 4-et.
7.
oticasi
Az eslő rész szuper volt
A többi egy szemét...
6.
markoci555
összevissza ment hogy abbahagyják a fable-t azt tessék :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...