Minden egyes generációváltás során kritikus kérdés a játékosok számára, hogy vajon az új konzolok milyen körülmények között tudják majd futtatni a legújabb fejlesztéseket. Mindez persze erősen játékfüggő, ráadásul a jelek szerint az sem mindegy, hogy ezeket a címeket milyen üzemmódban játsszuk majd: úgy tűnik, most is választhatunk a látvány és a framerate között.
Erről árulkodik legalábbis az Insomniac egyik tweetje, amelyben azt írták a srácok, hogy a PlayStation 5-exkluzív Spider-Man: Miles Morales Performance módban 4K és 60 fps mellett fut majd a konzolon. Ennél több részletet sajnos nem árultak el, így nem tudjuk, hogy ez a teljesítmény milyen megkötésekkel jár, és mit hoz majd a másik oldalon, ha lemondunk a magasabb framerate-ről, de bízzunk benne, hogy hamarosan erre is fény derül.
De akkor most így hal meg az, hogy vannak emberek (nem te), akik a szemgolyójuk segítségével nem látnak különbséget a 30 és a 60 között és az irányítást sem érzik másnak. Akkor most lesz egy TV, amin egyszer csak bekapcsolod úgy, hogy mindenki látja? És az emberiség szemeinek az evolúciója egy TV miatt így megnő? Hát a világtalanoknak ad világot a TV.
De az egész nem így működik, hogy egy 4K-ra felskálázott és 30 fps-re beállított játéknál rányomsz a tv-n a funkcióra és az már rögtön 4K 60 fps, ennek a rendes értelmében. Eleve akkor vagy 4K-n, ha akkora natív felbontásban jön ki a gépedből a kép. 60 fps meg akkor van, ha annyiban renderel a játék és úgy veszi az irányítást is és azért sima a mozgás, mert annyi darab külön éles képet renderel a játék. És akkor ugye a motion blur-t ki is kapcsolhatjuk.
60 fps mánia még annak a maradéka, hogy Japánban és USA-ban 60hz-es az áram és a tv-k is 60 félképkockát toltak ki magukból, majd a síkképernyős panelek elterjedésével jöttek a 60fps-es analóg tv-k amiken szétesett a kép ha nem stabil 60/30fps-en futott a cucc.
Ha Európa lett volna a videójátékok fő piaca ma 50/25fps-en pörögne mindenki...
Arra jó, hogy néhány sügért bepalizzanak vele.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.