Egyre biztosabb a Mass Effect-trilógia létezése?

  • Írta: Baloo
  • 2020. augusztus 21.
  • Pletyka
A VentureBeat nem először kínoz minket a Mass Effect-trilógia lehetséges újrakiadásának gondolatával, és most újabb árulkodó jelek kerültek elő, amelyek arra utalnak, hogy már októberben megjelenhet a projekt.

Még májusban számoltunk be róla, hogy az Electronic Arts tarsolyában lapulhat egy újrakevert Mass Effect-trilógia, azonban akkor még 2021 márciusi debütálásról szólt a pletyka. Most úgy tűnik, hogy erre már idén októberben sor kerülhet.

Jeff Grubb, a VentureBeat egyik írója, aki a Summer Game Fest kapcsán igencsak lelkesen (és ami még jobb: megbízhatóan) szivárogtatja az infókat, nemrég egy sokatmondó "Remasster" tétellel bővítette októberre a naptárát. Habár a szójáték miatt egyértelműnek tűnik, hogy a Mass Effect remasteréről van szó, az egyik felhasználó azért rákérdezett, hogy ez most egy bejelentést, vagy megjelenést takar? Erre Grubb a jól ismert mémmel viccesen csak annyit válaszolt: "Miért ne lehetne mind a kettő?"

Reméljük, Grubb ismét megbízható szivárogtatónak bizonyul, hiszen sokan lennének, akik szívesen bújnának ismét Shepard bőrébe - ezúttal már modern körítésben.

30.
Mortis
#26: hát figyelj, szerintem egy jólműködő játékmenetet és élvezetes gameplay-loop-ot egy tehetséges indie-fejlesztő csapat is nagyon jól össze tud hozni. a single AAA játékok épphogy a prezentációval, az írók munkájának kiegészítésére szóló technikai részletekkel( magas minőségű animációk, setpiece-cek rendezése, zene) tudnak nagyot dobni még egy szódával elmegy szintet képviselő sztorin is. na, az ME:A pont hogy a zenén kívül ezeket nem tudta hozni.
egyébként: én már a ME3-at sem szerettem, mert a sztorijától megfájdul a fejem, akkor butaság; ahogy az összes új karakter is csapnivaló(mármint azok akik abban az epizódban tűnnek fel először)
29.
hedzsooo
Amúgy tekintve, hogy a régi BioWare csapatból közel nulla játékfejlesztő van még ott (pláne, a jelentősebbeket nézve), csodálkoztam is volna, ha 1 új résszel mernének még előállni, már az Androméda sem sült el túl jól.
28.
Neotechtr
#27: Max csak imádkozni tudok, hogy kibírd még két percig.
27.
kryszisz
#25: Sorry mate, épp most védtem meg;) megyek is és felkötöm magam gyorsan a diófára...
26.
kryszisz
#24: Hát, a deus ex machinaként behozott Cruicible a BW saját ötlete volt (pontosabban a kedves írónőnek ugye), és semmivel sem volt jobb, mint bármelyik random fanfiction. Az meg, hogy az Andromeda egy lyukas garast sem ér azért erős túlzás. Persze nem a történet és a lore adta el ez tény, de a gunplay és a fejlődési rendszer (főleg a mixelhető kasztokkal) messze ebben volt a legjobb, ahogy a bolygók bebarangolása is sokkal élvezetesebb volt, mint a ME1 zsebkendőnyi területeit bejárni a borzalmas irányítású Meko-val.
25.
Neotechtr
#24: Én Liam-ból emlékszem egy poénra, azt meg kajak nem vágom, hogy mi az a Drack... De az a dolog megmaradt, hogy csináltam én is ezeket a küldiket a kérdéses minőségű játékban és tudtam, hogy amúgy nincs értelme és csak azért vannak, hogy legyenek. A cucc végül is egy gagyi sudoku szimulátor a Frostbite-ra valaha is elkövetett legszarabb programozás mellett. Olcsó indiai outsourcing (mellesleg fehér embert Twitternen nyilvánosan gyűlölő) majmok által készített foshalmaz a játék és a világ egyik érvelése segít ezen. Bár az a veszély sem áll fent, hogy azt a cuccot valaki védje.
24.
Mortis
#22: igen s pont a rajongók ilyen ötletei miatt lett az Andromeda egy lyukas garast nem érő best-of, amiben összegyúrtak mindent az előző részekből (csak mást nevet adtak nekik), fanservice-játékká silányítva az egészet.
az első részből a sztori( még jópár jelenet is ugyanaz -spoiler: a mako-s verseny az idővel jut eszembe, ami tökugyanolyan az ME 1-ben, s nem ez az egyetlen ilyen), a második részből ismert lojalitás missziók (amiknek ugyan történetbeli funkciójuk nincs sok, de legalább annál unalmasabbak - talán Drack és Liam küldetése volt valamennyire emlékezetes) a harmadikból meg a pontok gyűjtögetése lettek átemelve.
a legjobb döntés volt, hogy nem támogatták és hagyták a francba, elzavarva a csapatot valami mást csinálni.
23.
kryszisz
#22: Wooow, jobb szinopszist rittyentettél ide egy komment formájában, mint amilyen a 3 vagy az Andromeda története volt, GG:D Amúgy a giga-kett fenyegetéssel lett vége a mókának, meg gondolom a remnantokkal is kezdtek volna valamit, nem hiába volt ilyen kardinális szerepük:)
22.
patka21991
#21: Az Andromedát novemberben fejeztem be és a kommentedet olvasva, nem jut eszembe a vége. :'D
Pedig jó játék volt, mert le tudott kötni. Agyaltam is rajta, hogy mivel folytatnám. Pl. A 2. Részbe bele szőném a kaszásokat, hogy az Andromeda galaxist is learatták (nincs messze a tejúttól, egy kaszásnak pár száz év utazás semmi, plusz az egyik Remnant állomás nagyon hasonlított egy Kaszásra). Plusz lenne egy Remnant fegyver, ami ellenük lenne jó. Meg egy térköz relé a fekete lyuk közelében, ami a tejútra vezetne. Ezt használva visszajutnának a tejútra Ryderék, de a fekete lyuk közelsége bekavarna az utazásba (muszáj haza mennie egy csapatnak, mert a Kett Birodalom nagy fenyegetést jelentene és kellene erősítés), ezért a ME3 idején érnének vissza, akkor, amikor Hackett épp beszédet tart a föld elleni támadás előtt. És eddig jutottam tömören összefoglalva. A lényeg, én az Andromédát használnám fel arra, hogy meg változtassam a ME3 végét. Ezután jönne a me4, ahol Shepard kapna egy végső lezárást, majd az kialakulo helyzet alapján jönne az Andromeda 3.
21.
kryszisz
#16: Hát annyira amúgy nem volt kardinális szerintem. Mármint messze nem kell az összes bolygót kizsigerelni ahhoz, hogy minden lehetséges fejlesztést elérjünk a játékban, ami után igazából már csak azt kell nézni, hogy jelez e a szexi robothang anomáliát (aka: mellékküldit) az adott planétán. Nagy kár, hogy erre nem az első végigjátszás alatt jöttem rá, ezért végigscanneltem az egész tetves galaxist:D Mondjuk lehet szidni az Andromeda-t sok mindenért, de a fejlődés/fejlesztés/craftolás rész messze abban volt a legjobb szerintem. Tudom naív vagyok, de én továbbra is reménykedem abban, hogy egyszer folytatást kap az a történet is, ha már egy gigacliffhangerrel zárták az egészet.
20.
hedzsooo
#8: Ugyan, az úgy már nem igazi EA játék lenne... ;-)))
19.
Drraco
Éppen most játszottam végig a trilógiát, és örülök, hogy így több emberhez eljuthat. Igazi űreposz, nagyon bejött. Pár szó a lenti kommentekben felhozott dolgokról:
-Azon kevesek közé tartozom, akinek semmi baja sincs a végével, pedig nagyon féltem, mert persze olvastam már régen is a lázongásokat. A "kék" befejezést választottam, és nekem így lett kerek egész a történet, még ha utána két napig elég nyomott hangulatban kóvályogtam. :D
-A bolygószkennelés, hackelés és zárfeltörés hiányzott a 3-ból, örültem volna, ha azt meghagyják úgy, ahogy a 2-ben van. Nem volt túl bonyolult művelet, de legalább érezte az ember, hogy csinál valamit, és nem csak annyi a zártörés, hogy két másodperccel tovább kell nézni az ajtót.
- A sztorit mind a három részben nagyon élveztem, bár a 2-ben kicsit jobban kihangsúlyozhatták volna, hogy kinek dolgozunk... Mármint az emberek hozzánk való viszonyára gondolok, egy-két esettől eltekintve alig volt hatással a viselkedésükre, ezt hiányoltam.
Na de lassan már blog lesz komment helyett... A lényeg: aki eddig kihagyta ezt a játékot, mint eddig én, az vágjon bele. És ha jön a remaster, még jobb, de ha nem...simán játszható mind a három rész még most is.
18.
Uhu123
Egyszerűen nem értem, higy lassan a legutolsó gagyi hulladékoknak is van remastered verziójuk, de a mass effect trilógia, (ami egy aranybánya lenne megint, mindenhol epedeznek érte higy csinalják már meg jelenlegi konzolokra is) még mindig nem kapott feljavított verziót.
13.
Neotechtr
#5: Az olyan addiktív volt, hogy sokan úgy tolták mint a Witcher-ben a gwent-et, utána meg craftoltak mega ágyút a kis ágyúból. Teljes fogalmonzavarban van az egész világ, csak megint én emlékszem egyedül úgy, hogy az ajtó nyitós és egyéb hackelős minijátékok voltak gázok, de az is csak 3-is végigjátszásra kb (meg egy mai újrakezdésre pl). A nyersanyagbányászatért bárki szívesen lement a térképről és asszem 21, akár több lokációból álló mellékküldetést is lehetett találni közben. Volt, amiben az egész küldetéssor logikai volt és ennyi év után is emlékszem rá. Rossz semmiképp nem volt, a bányászat meg pure dope.
10.
Neotechtr
MEmaster?

A ME trilógia az egyik kedvencem, amit számtalanszor lejátszottam. Megvan mind dobozosban és digitálisan is. Továbbá részt vettem a 3 magyarításának az elkészítésében is, hogy eljusson azokhoz is a befejezés, akik magyarul értették és úgy játszották. És mindeközben használtam grafikai modokat hozzá, mert bizony van ilyen is. Fel lehet rakni felbontásba és ordenáré nagy textúrákkal tolni, meg is mondom, hogy jobban néz ki. De UE 3-as a cucc és max annyit lehet tőle várni, hogy szétpimpelve is csak olyan, mint ahogy emlékeztél rá, semmi több.

Az a helyzet a Mass Effect-ekkel, hogy elég nagy stílusváltást, fejlődést és mindeközben butítást is szenvedtek el a trilógia életútja során. Mind a három rész teljesen eltérő játék. Az első egy streamlined RPG volt, ahol külön mindenkinek a fegyverébe tehettél különféle lőszert és a ruhákba különböző tuningokat. Míg a másodikban már 4-5 ruha szett különböző darabaji közül mixelhettél magadnak szerkót és a különféle lőszereket, mint tárak szedegethetted fel. Pontosztós, ezer tulajdonságos skillfa a múlté, stb. A harmadiknál már komplett öltözékek voltak és az egyes külön elemi lőszerek, mint skill voltak jelen a karaktereknél. Közben az akciósított RPG-ből RPG-sített akció lett.

Korábban volt már szó remaster-ről, de lenyilatkozták pár éve, hogy a nem lesz, mert Mass Effect 1 ma már nem áll meg a lábán és mindenképp újra kéne írni majdnem az egész játékot még ahhoz is, hogy ma egy Remaster-nek el lehessen adni. A 2-vel sem más a helyzet, mert azon kívül, hogy ma is megáll a lábán, a cover shooter rész a 2 és a 3 között by design ég és föld. Mint makó jeruzsálemtől, kb. Szóval hiába ugyan úgy néznek ki a képeken, mélységesen eltérő a három játék és akkor még tudták, hogy kis munkával nem lehetne újra eladni, maxiumum remake-t lehetne készíteni, de arra az EA sosem adna pénzt (és túl gyors is lenne).

Ezért felettébb érdekel, hogy valójában mi is az a Mass Effect Trilógia Remaster, de lehet, hogy csak rárakják a modokat és nem foglalkoznak tovább az említett dolgokkal. Az olyan tipikus 2020 lenne.
8.
crytek
Sokaknak már az is elég lenne ha lenne egy mindent egybe csomag, ami minden dlc-t tartalmaz.
7.
kryszisz
#5: Jajj igen, a második részben volt, az is mehet a kukába egész nyugodtan:D csak amiatt mondom azt a ME2-re, hogy nem 10/10, "csak" 9.5/10.

#6: ezen még mindig nem tudtatok túllépni bakker? Milliószor inkább ez az ending, minthogy egy epic csata után a Normandy ellovagoljon a naplementébe, és mindenki happy. Na az lett volna az igazán ciki befejezés.
5.
Ooorky
#2: Meg vmelyik részben volt egy qva irritáló bolygó szondázós minijáték, az is mehetne a kukába.
3.
NDee
És a 3. végét meg... :)
2.
kryszisz
Változtassák meg az első rész harcrendszerét olyanra, mint a 2 folytatásé, aztán instabuy. Mondjuk amúgyis, de akkor örülnék igazán:)
1.
Anti4730
Remelem nem csak egy sima hd kiadas lesz, hanem komolyan hozzanyulnak. A masodik resz hardcore es azon feluli fokozatokon igazi taktikai akcio jatek.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...