Cyberpunk 2077 - jár a fejlesztőknek a bónusz

  • Írta: szlav
  • 2020. december 13.
  • Biznisz
Sajnos a videojátékiparban számos helyen bevett szokás, hogy egy bizonyos projekt fejlesztői csak akkor kapják meg a fizetési bónuszaikat, ha a játék elér egy bizonyos határvonalat a kritikusok körében. A Cyberpunk 2077 esetében ez nem így lesz.

A Bloomberg jelentése szerint a CD Projekt RED változtat az iparban már megszokott struktúrán, miszerint a fejlesztőcsapat tagjai csupán akkor kaphatnak extra anyagi kompenzációt a munkájuk után, ha a végtermék kiemelkedően jól teljesít a kritikusok körében. Ezt a lengyel stúdió eredetileg egész egyszerűen oldotta meg; a Cyberpunk 2077-nek 90 pontot kellett volna elérnie a Metacriticen, s habár a játék a cikk írásakor éppen ezen a határvonalon áll, a fejlesztőknek a továbbiakban mégsem kell aggódniuk emiatt.

Márpedig izgalomra lehetett okuk bőven, hiszen amellett, hogy a játék rengeteg buggal és technikai hibával került piacra, annak konzolos változata kifejezetten gyengén szerepelt látvány és teljesítmény terén, főképp az előző generáció alapgépein. Az eddigi tesztek java márpedig a PC-s verzióra fókuszált, a konzolos változatról szóló cikkek még csupán most szállingóznak be, és igen valószínű, hogy ezek a kritikák kevésbé lesznek elnézők.

Akárhogy is legyen, annyiban valószínűleg megállapodhatunk, hogy nem túl egészséges szokás az, ha a fejlesztők anyagi kompenzációját idegen kritikusok összesített véleményéhez láncolják, általában akkor is, ha egy adott fejlesztőnek a gyakorlatban semmi köze nincs az őrületes crunch mellett készített játék technikai oldalához.

Ami pedig a lengyel csapat tagjait illeti, mi mindenképpen örülünk annak, hogy megkapják a kemény munkájukért járó bónuszaikat. Kétségtelen, hogy a Cyberpunk 2077-re ráfér még néhány kör polír, de azt senki nem vitathatja, hogy egy hatalmas méretű, elképesztően komplex játékról van szó. Ne feledjük el, hogy annak idején a The Witcher 3 is kétes állapotban került piacra, később azonban mégis minden idők egyik legnagyszerűbb szerepjátéka vált belőle.

154.
Neotechtr
#153: Nekem olyan volt, hogy most az egyszer faszán beparkoltam a kukák mellé egy tágas helyen, questin', aztán amikor visszamentem szó szerint a kukák tetején volt a kocsi. Mondom ennyire nem lehet már király a verdám, hogy a kuka tetejére dobták közben :) Mindegy, most csórtam magamnak valami menő autót valami gengszter bandától, akik az ártatlanokat ölték. De mit lehetett tenni, nem elég, hogy jó a verda, még szénné is van matricázva, úgyhogy vesszen mindenki, inkább felhagytam a mentési művelettel és leléptem a járgánnyal.

Amúgy az ilyen csórt autókkal érdemes megállni az úton, mert a béna dugó, ami lesz tőle segít őket megtalálni később és ezeket nem lehet hívni, mint a saját kocsikat.
153.
Aanash
Kollègámmal ma reggel beszèlgettünk a játèkról, ő xboxon one x-en játsza ès eddig 9 órát tett bele. Állítása szerint egyszer az autója egyenesen állt a lefele lejtő úton ès ennyi hiba volt, semmi több.
151.
godach
#149: Hú bazmeg lol
(slap)
149.
delphijos
#148: Tényleg, neked csoportod van ;D
148.
godach
Én ezt csak úgy itt hagyom (az egyik tagunk írta a vita kapcsán"

"Én örülök, hogy van egy hatalmasproblémázó réteg, aki veri az asztalt. Ilyen szinten nem lehet kiadni egy tripla A-s játékot. De sajnos szerelmes lettem ebbe a szemétbe, és mindent gyakorlatilag háttérbe szorítok ezért.
Ez egy mestermű, és egy trágyadomb keveréke. Nagyon remélem, hogy pár hét és rendbeteszik a játékot, mert az a tartalom, és szellemi érték, ami ebben a játékban benne van, kár lenne vesznihagyni. "
144.
delphijos
#131: Ugyan már. Nem csak a framerate. Itt konkrétan olyanok vannak, alap konzolon hogy egy NPC az orrod előtt lépül fel” poligonokból. Persze, nem láttam az összes játékot, de ilyet még videón se láttam eddig....
142.
Observer
#141: a last of us 2 nkem is jo sult el ps4pron jatszotam es sokal szeb reszleteseb mint barmelyik next gen jatek tokmindegy hogy tps vagy fps. igaz nem ful openworld de nem is cso hanem hibrid. igazi next gen elmeny volt jatszani nagyon tukorsima szep a gamplaye is es az animacok oszefuzese is brutalis a harc
141.
Pistons1990
#133: Csak az AC unity nem is ugy volt bejelentve hogy az évtized vagy évszázad játéka. Az hogy egy játék körűl ekkora legyen a hype és igy nézzen ki erre egyszerűen nincs mentség. Már korábban beszéltünk róla ( és egy vélemenyen voltunk ) hogy áprilisban amikor eltolták a megjelenést mi törénhettet. -:) és ha ez ugy van már pedig valoszinű hiszen áprilisban jelentették be először a fejlesztők hogy a konzolos verzioval bajok vannak. Szoval ha az tényleg ugy van akkor az oriási amatör huzás. Pláne ugy hogy tisztában voltak vele hogy a witcher 3 utan milyen elvárások lesznek. És erre még rádobtak még egy lapattal hogy ekkora hypot csinaltak a játéknak. És vegig tudtak hogy a gyengébbik konzolokon igy fut a játék. Szandékosan nem mutattak. Ez FULL átba....s. de mint már mondtam lehetne meg sokaig fikazni a játékot azert amilyen. Senki nem tartott a fejemhez fegyvert hogy vegyem meg első nap. -:) Az aki első nap képes megvenni bármilyen játékot az igen is valamilyen szinten felűl a hype vonatra. A last of us 2 nél is felűltem. Hál isten az SZÁMOMRA jól sült el. Ez meg sajnos nem. -:)
140.
Tokodboy
#137: Hát itt közelről és távolról is okádék...
Egyébként meg szerintem olvsgass kicsit a témában mi mennyibe kerül hw fornton, pl az objektummennyiség kb a legolcsóbb minden közül.
De majd biztos jól megmondod, hogy a cry engine meg az unreal is szar, mert Te olyan hozzáértő vagy, hogy az egyik kezedett a fenekedbe dugva jobbat írsz 5 perc alatt.
A legnagyobb baj, hogy tényként írkálsz hülyeségeket és vannak akik ezt el is hiszik Neked.
139.
Tokodboy
#129: Fizetnek Neked ezért ? :D
135.
Mortis
#133: hát igen, az Ubi jólcsinálta a generációváltást. külön játékot kapott a next és a prevgen. itt is ez kellett volna: CP2077 pc-re és új konzolokra, CP2066 régiekre. : )
133.
 Anemjóját
#132: AC Unity. Ennél sokkal katasztrófálisabb állapotban volt, 1 fps-ezéssel iszonyat bugokkal. Emlékeim szerint refund sem volt.
132.
Mortis
#131: csak sajna a sima PS4-es CP77 sokszor leesik 20 fps alá is (referenciának a Digital Foundry videója), ami már a játszhatatlan kategória. ilyet azért AAA cím nem szokott megengedni magának.
131.
Neotechtr
#125: Mindegyik játék játszható konzolokon, ami megjelenik és ez alől a cp sem kívétel. Mindig is 20-30 fps között voltak ott a játékok és a Control is és ugyan ilyen rinya ment annál is.
130.
Drraco
#129: Egyébként te sosem fáradsz el? Az elmúlt napokban több szöveget nyomtál ki ide, mint amennyi a Cyberpunkban van... Eleinte még talán értelme is volt, de már annyira túltoltad ezt az önkéntes hadjáratot, hogy épp ezzel fordítasz magad ellen másokat, akik esetleg még igazat is adtak neked.
129.
 Anemjóját
#128: Oké, és? A lényegen nem változtat és nem is mentség, senki sem mentséget keresett. Szimplán leírtam az okát miért olyan amilyen.
128.
delphijos
#127: Azt is mondtam már hogy önmagában az hogy “ez FPS nézetben van” nem mentség megint. Senki se ezt kérte, ez is tervezői döntés. Valószínű nem véletlen sok játéknál a TPS nézet.
127.
 Anemjóját
#126: + ugye amivel továbbra is a legtöbbet nyerik, az egy TPS.
126.
 Anemjóját
#125: Szét patchelve. Anélkül ott is 10-15 fps-ek mentek. És ott volt miből elvenni mert ezredennyire sem komplex pláne nem ekkora ugye.
125.
delphijos
#122: De a Control azért JÁTSZATÓ volt sima konzolokon. Ez azért különbség. Még ha ott is kompromisszumokat is kellett kötni.
124.
kryszisz
#123: Tényleg jó, de szerencsére (?) a backlogom is elég nagy, így nyugodt szívvel nyomtam rá tegnap a törlésre. Majd kb. jövő ilyenkor visszatérek rá, ha addigra lesz PS5.
123.
Pistons1990
#119: Pontosan. Amugy az a gond hogy a játék meg túl jó ahhoz hogy az ember bele törödjön és azt mondja hogy szarok rá játszom mással mert a küldetések. A karakterek a játék világa az kiba.....ul jó..én ezt az egész pénz visszafizetést cseszhetem mert mindent lemezen veszek. -:) előbb vagy utobb ugy is sor kerülne rá hogy vegyek egy új konzolt. Majd ott játszok vele. Lehetne ezt itt huzni sajnos a végtelenségig csak önmagát ismétli az ember.
122.
 Anemjóját
#120: Nem vicceltem, ennyit. Tele a kép objektummal, bevilágításokkal, rombolható elemekkel, minden szarral fps szintre kidolgozva openworld játékban. A gpu is kabaréba illő de a cpu az igazán szűk keresztmetszet, egy irodai gépbe combosabb példányok kerülnek mint ami a prevgenben van. Ugyan úgy fekteti a gépeket mint a Control ami se nem OW se nem ennyire komplex viszont abban meg olyan fizika volt hogy gasaltak us alatta.
121.
Aang
#120: https://youtu.be/UrlNODpJejM
https://youtu.be/ArxeEVnqB4Y
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...