Will Wright is egy blokklánc alapú játékon dolgozik

  • Írta: fojesz
  • 2022. október 21.
  • Bejelentés
A játékipar nagyjait is utolérte a blokkláncőrület, például a SimCity és a The Sims atyja, Will Wright is egy blokklánc alapú játékon dolgozik - ez a VOXverse.

Will Wright a Gala Games csapatával együttműködve fejleszti a VOXverse című játékot, és bár a fejlesztésről már hónapokkal ezelőtt lehetett hallani, most újra rivaldafénybe került, miután a mester alaposabb ízelítőt adott a blokklánc alapú címről. A minap egy hosszabb bemutató érkezett tőle, ezenkívül az Axiosnak is adott egy interjút, ahol további részleteket árult el az anyagról.

A VOXverse egy voxelgrafikás életszimulátor, amelyben a világ egy hatalmas kockára épül: az elképzelés szerint a játékosok itt vásárolhatnak majd maguknak területeket, amelyekhez nyersanyagok gyűjtésével, építkezéssel és más szolgáltatásokkal mindenki hozzáteheti a magáét - természetesen fizetségért cserébe. Ebből már kitalálhattátok, hogy a készítők egy komplett virtuális gazdaságot szeretnének létrehozni, és itt nyer értelmet a blokklánc alkalmazása is. (Ha ismerősnek tűnik az ötlet, az nem véletlen: Peter Molyneux nagyon hasonló ötlettel rukkolt elő.)

Természetesen máshogy is költhetünk majd pénzt a játékban, például NFT-karakterekre, amelyek között licencelt darabokat is találunk majd - a DreamWorks-féle Trolls és a The Walking Dead már képviselteti magát az anyagban. A piacteret bárki csekkolhatja, itt (legalább) 0,87 etherért (ami most durván 1200 dollár) mindenki vehet magának karaktercsomagokat.

Wright leszögezte, hogy őt nem igazán az NFT-zés érdekli, hanem inkább maga a blokklánc technológia. A tervező szerint háromfajta játékosuk lesz: a "bálnák", vagyis azok a gazdag játékosok, akik hajlandóak alaposan bevásárolni a játékbeli földekből, a középosztáy, aki feladatokat vállal a földtulajdonosoknak, és pénzt keres majd, és végül a free-to-play felhasználók tömege.

Wright viszonylag meglepő őszinteséggel azt mondta, ő inkább szeretne több millió free-to-play játékost bevonzani, mint tízezer bálnát, hozzátette ugyanakkor, hogy a gazdaságuknak a bálnákra is szükségük van, hiszen az ő pénzük hajtja majd a játékot, és az csorog le a többi játékoshoz. Azt is megjegyezte, hogy akár tetszik, akár nem, a bálnák akkor is léteznek.

1.
1.
Heldengeist
Oké, a kriprós piramisjátéktól eltekintve ez a "játék" amúgy mitől lesz jó játék? Oké, most fel lehet emlegetni, hogy nekem már a munkaszimulátorok is alapjaiktól kezdve nem tetszenek, de ez a leírás alapján méregdrágán vásárolt dögunalomnak tűnik.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...