Az Arkane Lyon fejese is kritizálta a Microsoft vezetőségét a testvérstúdió bezárása miatt

  • Írta: zoenn
  • 2024. május 8.
  • Hír
Link másolása
"Kibaszott gyomrosként" jellemezte nyilvánosan az Arkane Lyon főnöke, Dinga Bakaba a Microsoft döntését, amely az Arkane Austin csapatának bezáráshoz vezetett. A szakember nem rejtette véka alá szokatlanul őszinte véleményét.

Dinga Bakaba a kritikusok által elismert Deathloop kreatív vezetője volt, jelenleg az Arkane Lyon csapatát egyengeti, miközben a Penge-játék készül náluk. Szokatlanul őszinte és kritikus üzenettel reagált az X-en az austini társcsapatuk bezárásának hírére.

"Teljesen szörnyű az egész. Minden vezetőt, aki ezt olvassa, barátságosan emlékeztetem, hogy a videójátékok egy szórakoztató/kulturális iparág részei, a vezetőnek pedig gondoskodniuk kell művészekről, segítve nekik értéket teremteni a csapatuk számára. Ne vess minket az aranyláz lutrijába, ne használj minket szalmaszálként téves számításokhoz/vakfoltokhoz, ne tedd munkakörnyezetünket darwinista dzsungellé. Ha azt mondod, büszkévé tesz, ha jó játékot csinálunk, akkor legyél büszke ránk a nehéz időkben is. Tudjuk, hogy megteheted, láttuk már korábban." - fogalmazott Bakaba.

"Ám ismét nagyszerű csapatok tűnnek el a naplementébe a szemünk előtt, ami egy kibaszott gyomrossal ér fel. Lyon biztonságban van, de kérem legyél tapintatos és körültekintő, tartsd tiszteletben az érintettek hangját, hagyj teret, hogy kifejezhessék érzéseiket és elmondhassák történetüket."

Mint ismert, a Microsoft kedden zárta be az Redfall fejlesztőjét, az Arkane Austint, illetve a Hi-Fi Rush stúdióját, a Tango Gameworks-öt, nem beszélve az The Elder Scrolls Online-ba besegítő Roundhouse-ről és a Mighty Doomról elhíresült Alpha Dogról sem.

Az austini brigádot 2006-ban alapították, hogy más csapatokkal együtt besegítsen az első Dishonored munkálataiba, mielőtt az első önálló játékukat, a 2017-es Preyt is elkészítették.

Pont a tartalmi frissítések előtt zárták be Redfall fejlesztőjét

Az IGN jelentése szerint a csapat már a játék DLC-jén egy sor frissítésen dolgozott, ami várhatóan a közeljövőben jelentek volna meg, de nem számoltak azzal, hogy beszántja őket a Microsoft. Két új karakter is érkezett volna Halloween témakörben a Hero Pass részeként. A másik frissítés pedig elérhetővé tette volna az offline módot. Szerencsére az Arkane bejelentette, hogy akik megvásárolták a 100 dolláros Bite Black Editiont, "jogosultak, hogy visszakapják a frissítés értékét".

A Blizzard volt főnöke védelmébe vette Phil Spencert

Mike Ybarra szerint a Microsoft Gaming vezetőjének "pont annyira fáj (a stúdiók bezárása), mint bárki másnak."

"Sok képet látok Philről a mai Xbox-bejelentések miatt." - olvasható a X-en közzétett bejegyzéseben. "Megértem. De mivel ismerem, mint embert, tudom, hogy ez ugyanúgy fáj neki, mint bárki másnak. Nem beszélhetek az összes vezető nevében, de őt ismerem, és sejtem, min megy keresztül most. Nem akarom megvédeni a döntéseket. Mindannyian nehéz és váratlan helyzetbe kerültünk. Ám ez a munka része, az eredmények felelősséggel járnak. Ő jó ember és őszintén törődik a kreatív folyamatokkal és a fejlesztőkkel. Ezt első kézből tapasztalhattam meg, hiszen 8+ évig dolgoztam együtt vele és 24+ éve ismerem."

Ybarra 100 százalékig megérti a haragot és a csalódottságot és minden érintett csapatot sajnál, ám bízik abban, hogy az Xbox előtt fényes jövő áll, ám most ez egy nehéz időszak.

1.
1.
Trottenbauer
Vajon mikor fog jönni a hír Bakaba úr "távozásáról",sok sikert kívánva, a cég vezetőitől,a jövőben neki?
Ybarra úr,talán nem kellett volna ész nélkül felvásárolni a Zenimax-ot,és akkor lett volna esély a jövőben is működnie a most bezárt studióknak.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...