Jövőbe tekintő sorozat 34. rész: Virtuix Omni Treadmill: Az otthoni FPS szimulátor
- Írta: Daks
- 2013. július 5.
A virtuális valóság szemüveggel szabadon nézelődhetünk, a nagyfelbontású, 3D-s megjelenítő, és a különleges kialakítású, beépített lencse olyan képet ad, mintha a játék tényleg körülvenne minket, mi hiányzik hát ahhoz, hogy teljes legyen az élmény. A kérdést a Virtuix Omni Treadmill készítői válaszolják meg, dobjuk el a régi kontrollereket, és lépjünk elő kedvenc játékunk főszereplőjévé.
Legyen a kezünkben egy fegyver, tudjunk célozni, lehessen sétálni és fordulni, érezzük tényleg úgy, hogy benne vagyunk a játékban. Hasonló rendszert korábban csak The Gadget Show egyik részében láthattunk, a Battlefield 3 szimulátort csodálkozva néztük, az pedig egyenesen elképzelhetetlen volt, hogy hamarosan valami hasonló berendezés legyen akár a mi lakásunkban is. Márpedig ez a helyzet, a Kickstarter segítségével összegyűltek az adományok hozzá, hogy elkészülhessen az első tömeghasználatra szánt FPS szimulátor.
A Virtuix Omni Treadmill alapja nem más, mint egy különleges taposógép. A hozzá készített cipők segítségével egy helyben tudunk sétálni, a játékok pedig úgy érzékelik, mintha az irányítót nyomnánk, mozoghatunk lassan, de lehet futni is, tudunk fordulni, hajolni és ugrani. A játékost az Omni és a Kinect közösen érzékeli, míg a célzásért, és a lövésért egy mozgásérzékelős fegyver kontroller felel majd, valami hasonló, amiket most is kapni lehet. A három eszközt a csapat saját fejlesztésű szoftvere hangolja össze, és alakítja át számítógépes parancsokká, egyszerű megoldás, és mennyire fantasztikus. Nem kell drivereket gyártani, kiadókat, és fejlesztőket rábeszélni a támogatásra, megy majd minden magától.
A játékélmény elsődleges szempont volt a fejlesztések során, de a készítők nagy hangsúlyt helyeztek a biztonságra is. Mozognunk kell majd, futni és ugrálni, mindezt úgy, hogy az Oculus Rift szemüvege miatt azt se látjuk, hogy mi van körülöttünk, a dolog durván hangzik, testi épségünket viszont egy deréköv védi. A fémből és fából készült biztonsági gyűrű megakadályozza, hogy elveszítsük egyensúlyunkat, és leessünk a taposógépről, strapabíró lesz és erős, egy átlagos ember nem is tudja majd összetörni, a nagyobb meg nem fér bele ugye, vagy amúgy is lusta ilyennek játszani.
A készítők célja, hogy mire megjelenik a rendszer, annak minden darabja tökéletes szinkronban működjön egymással. Szeretnék például megoldani, hogy a fegyver ne csak mint célzást végző segédeszköz vegyen részt a játékban, de úgy használhassuk azt, mint a való életben, például menekülve valaki elől, a vállunk fölött tudjunk vele hátrafelé lőni. Persze ehhez olyan játék is kell majd, ami ezt támogatja, ebből viszont nem sok van, a támogatók nem állnak sorba a srácok irodája előtt. Az Oculus Rift mellett olyan játékfejlesztők kampányolnak, mint John Carmack, vagy Gabe Newell, a Virtuix Omni Treadmill viszont egy garázsprojekt csak. Izgalmas és újszerű játékélményt kínál, de nem kapták még fel, nem sokan hisznek benne, még ha eredményei, és képességei vitathatatlanok is.
Nincs nagyon pénz se. Az E3-ra a készítők nem is tudták például kivinni a gépet, helyette kénytelenek voltak bérelni egy közeli hotelszobát, ahová meghívva az újságírókat, mindenkinek egyenként mutatták be az Omnit. Egyébként ez a szűk körű, közvetlen stílus jellemzi a srácok minden megmozdulását, sűrűn rendeznek rajongói találkozókat, ahova tíz-húsz Kickstarter adományozónál többet nem is hívnak meg, mindenki részese lehet egy kicsit az új játékélménynek, és elmondhatja a véleményét. Meghallgatják a rajongókat, aztán úgy formálják a rendszert, hogy az nekik, nekünk tetsszen. Követhetnék ezt a hozzáállást néha a nagyok is.
A rendszer egyelőre a PC-s játékokat tudja csak megmozgatni, a konzolos támogatás nincs tervbe véve. A készítők szerint ez egyrészt azért van, mert ők maguk is számítógépen játszanak, másrészt pedig se a Microsofttal, se a Sonyval nem sikerült még komolyabban tárgyalni, így nem tudják, nyithatnak-e egyáltalán feléjük. Az eszköz egyébként jó úton halad a kész állapot felé, a szoftver minden nap egyre tökéletesebb lesz, a hardver is jól fel tudja dolgozni a mozgásunkat, talán csak az lesz nagy feladat, hogy csendesebb legyen. A taposófelület műanyag borítása jelenleg ugyanis rettentően hangos, a szomszéd fél óra játék után átcsöngethet majd, hogy hány szöget akarunk még beverni a falba, reméljük, hogy sikerül hamar javítani.
Meglepő, de a komoly hardver ellenére az ár egyáltalán nem szállt el. Az Omni kezdőcsomagja már 249 dollártól megvásárolható lesz, bár a megfelelő játékélményhez a készítők a 399-ért kínált, valamivel teljesebb kiszerelést ajánlják majd. A legnagyobb változat, külön tárolóval és mindenféle exkluzív kiegészítővel 539 dollárba fog kerülni, akit pedig felvet a pénz, az rendelhet egy fémből és fából készült, limitált kiadású darabot is, potom 7999 amerikai zöldhasúért, csakhogy legyen mit irigyelni.
A Virtuix Omni Treadmill izgalmas szimulátornak ígérkezik, ám hiába a különleges játékélmény, és a viszonylag alacsony ár, az eszköz valószínűleg sosem fog komolyabban elterjedni. Ennek pedig két oka is van. Az egyik, hogy rengeteg helyet foglal, nehéz lesz tárolni, ha pedig elővesszük, akkor át kell hozzá rendezni a nappalit, a másik pedig az a gondolat, mely az eszköz értelmét adja, vagyis, hogy mozognunk kell. Nem sokan lesznek, akik órákat gyalogolnak majd maguk, csak azért, mert a játék főszereplője is ezt teszi, gondolj a Skyrim gigantikus térképére, bejárnád magad is? Pár órára kipróbálnád talán, de hogy ezért egy fél fizetést otthagyj a boltban, az ki van zárva. Ettől függetlenül drukkolunk nekik.
A nyitóképet a The Verge-ről loptuk.
Kapcsolódó cikkek
Amióta ülő munkát végzek és abbahagytam az edzést felszedtem magamra egy keveset, de ez a gép tökéletes lenne számomra, mert örömmel elrohangálnék benne napi 2-3 órát, pont ennyi mozgás kéne nekem :)
Az igazi FPS szimulátor a paintball meg az airsoft kint az erdőben.
A cikkben is leírták már, túl nagy, és túl sokat kell mozogni hozzá!
Tényleg jó lehet annak, aki egész nap ül, és utána ezzel mozog, de aki igazán mozogni akar az megteszi ezt a természetben/ kondiban !
Ez max kiegészítésre lenne jó, de annak megint csak nagy.
Ott vannak a szobabiciklik, meg hasonlók is tudom, de azt akár a nagyi is használja, de ezt csak "mi" gamerek.
Attól persze tényleg szeretem az ilyen fejlesztéseket, és még vennék is, ha lenne rá keretem, és tudnám hova tenni!
Bár akkor sem használnám minden nap, mert annál kényelmesebb vagyok! : )
Kipróbálni mindenképp kipróbálnám az biztos! : )
Sok sikert nekik!
Ez az egész nagyon rossz irányba megy, a fiatalságot képezni kell, beléjük nevelni, hogy ha el akarsz valamit érni az életben, ahhoz keményen kell dolgozni, nem pedig azt sugallani nekik, hogy elbaszhatod nyugodtan az életedet, nem gond, csak annyi pénzed legyen, hogy ilyen cuccokat vehess, majd mi adunk neked alternatív világokat, ahol te leszel a menő!
Való igaz, munka után nem szívesen rohangálna benne az ember, de egyébként nagyon szórakoztató lenne, szívesen játszanék vele :) Engem még az se zavarna ha Multiban ez miatt lenne rossz a statom, az élményért megérné, másrészről lehet csak hozzá kell szokni és ugyanúgy jó játékos lehet valaki mint egy egeres - elvégre nem lehet tudni amíg nem próbáltad ki. Ha meg a jövőben játékok jönnének ki csak egy ehhez hasonló ketyeréhez, akkor meg mindenki egyenlő eséllyel indulna. Remélem lesz esélyem a Halo valamelyik részét kipróbálni vele :)
http://www.iglooinsimulation.com/uploads/images/igloo.jpg
http://vimeo.com/49762674
ezt próbálnám ki a legszívesebben
Egy jó kis horror FPS-re lenne szerintem a legalkalmasabb, csak a gyűrű nem engedi, hogy összekuporodva sírjon a játékos egy sarokban, mert az fix, hogy nekem szétgyilkolná az idegeimet, egy ilyen szintű cucc. :D
Az ára nagyon jól hangzik, de ha az oculus be is jön hozzánk, azt nem nagyon hiszem, hogy ezt is lehet majd kapni nálunk.
Azzal a pár óra mozgással én pl. teljesen ki lennék békülve. A munkám miatt így is egész nap a gép előtt döglök.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.