World War 3 bétateszt

  • Írta: sirdani
  • 2018. november 12.
Link másolása
A The Farm 51 stúdió a modern kori háborús FPS játékával egy olyan piacra lépett be komolyabb újítások nélkül, ami már telített. Az alkotást azonban mégsem kell félteni, kis szerencsével és sok odafigyeléssel még nagy durranás is lehet.

A Painkiller: Hell & Damnation és a NecroVisioN mögött álló The Farm 51 stúdió legújabb játékában a harmadik világháborúba repíti el a játékosokat, mely során Kelet és Nyugat hadseregei csapnak össze egymással. A középpontban tehát a modern hadviselés áll tankokkal, RPG-kkel és drónokkal, így a játékosnak akarva-akaratlanul is a Battlefield-játékok jutnak eszébe, egészen pontosan a Battlefield 3 és a Battlefield 4, melyek mind hasonló környezetben, hasonló fegyverekkel, hasonló grafikával és hasonló játékélménnyel rendelkeznek. Sajnálatos, hogy egyelőre minden esetben az EA alkotásai felé billen a mérleg nyelve. Persze fontos kiemelni, hogy a World War 3 még csak korai hozzáférésű állapotban van, ráadásul a készítők igazán nagy álmokat dédelgetnek a jövőjével kapcsolatban. A jelenlegi verzióban ezekből az álmokból még nem sok minden látszódik, a játék összhatása és legtöbb újítása sajnos olyan hatást kelt, mintha a fejlesztés mögött álló stúdió egyetlen célja a "szegény ember Battlefieldje" díj elnyerése lett volna.

A World War 3 egyik legérdekesebb sajátossága, hogy a játék alapjául szolgáló "elképzelt" konfliktust teljes mértékben valós kontextusba helyezi. Nyugat - jelen esetben a NATO-erők - és Kelet - elsősorban az oroszok - küzdenek meg egymással a Föld különböző helyszínein. Jelenleg három pálya érhető még csak el Berlin, Varsó és Moszkva formájában, melyeket a készítők igyekeztek 1:1 arányban lemodellezni, így a végeredmény nem csak valósághű, de sokszor igazán monumentális is lett. Csak hát igen... a Kreml és a Brandenburgi kapu évszázadokkal korábbi tervezésénél a mérnököknek nem az volt az elsődleges céljuk, hogy majd 2018-ban tökéletesen illeszkedjenek egy B-kategóriás akciójáték dinamikájába.

Ennek megfelelően a játékmenet túl sokszor fullad unalomba, perceket tölthetünk a Brandenburgi kapu előtti egyhangú téren battyogva, míg végre ellenségre bukkanhatunk. Pedig a pályák látképe egyébként rendkívül szép és hangulatos, viszont igencsak elnagyolt, túlságosan gyakoriak a hatalmas és üres terek. Hiába próbálja menteni a helyzetet az egészen pazar grafika, a kihaltság érzete így is rányomja a bélyegét a játékra.

Ha már grafika; a játék az Unreal Engine 4-re épül, és így, mint a legtöbb Unreal Engine 4 hajtotta akciójáték igazán jól néz ki és igazán komoly optimalizációs problémákkal küzd. Szinte teljesen mindegy, hogy milyen géppel fut neki az ember, ha egyszerre 4-5 játékosnál több küzd a szemünk előtt, akkor garantált az akadozás. Azonban nem is annyira a gépünkben, mintsem a játék motorjában a hiba; ha elkezdjük a grafikai beállítások finomhangolását, viszonylag hamar szembesülhetünk azzal, hogy a legtöbb embernél alacsony beállítások mellett sokkal rosszabbul fut a játék, mint a legmagasabb beállításokon.

A hasonszőrű játékoknak, melyek egy-egy nagyobb, AAA-kategóriás játék árnyékából próbálnak előbújni, létfontosságú, hogy a hivatalos rajt során minden problémamentesen fusson. A World War 3 a korai hozzáférésű rajtja előtt már jó ideje elérhető volt zárt bétaverzióban, amiben olyan tökéletlenül működött a szerverekhez való csatlakozás, hogy nem is igazán okozhatott meglepetést a rajt körüli bénázás. Sőt, az első pár nap során úgy nézett ki, hogy akciójáték ide vagy oda, a készítők a legnagyobb pacifisták a Földön, mivel, ha rajtuk múlik, sosem veszi kezdetét a harmadik világháború: a játékosok többsége ugyanis napokig nem tudott csatlakozni a szerverekhez. Hiába ért el viszonylag szép eladási eredményeket, a kezdeti létszám olyannyira megcsappant, hogy a játék mostanra alig képes összegyűjteni egyidejűleg 2 ezer játékost.

Ez idáig eléggé borzalmasan hangzik, hogy lehet, hogy ennek ellenére mégsem érdemes teljes egészében leírni a játékot? Nos, még távol a végleges megjelenés, és a World War 3 egész sok érdekes újítást, valamint ötletet tartalmaz. Jelenleg még csak két játékmóddal találkozhatunk Warzone Large és Warzone Medium elnevezéssel, melyek egyébként teljesen azonosak, csak utóbbiban kisebb a pálya bejárható területe. Leginkább a Battlefield-játékok legendás Conquest módjához hasonlíthatóak, vagyis a pályán bizonyos támaszpontokat elfoglalva, majd megvédve pontok szerzésével segíthetjük győzelemre csapatunkat.

Minden egyes csata elején kiválaszthatjuk a játékstílusunkhoz ideális jutalmazási rendszert; a támadó a kijelölt pontok elfoglalásáért, míg a védő a pontok tartásáért kap plusz jutalmat. A csapatok közti egyensúly kialakítása is jól sikerült, az újraszületési pontok a térkép körül aszerint változnak, hogy a vesztésre álló csapatnak minél könnyebb legyen taktikai fölénybe kerülnie, és némileg fordítani a meccs állásán.

A játék központi része a játék menüjében elérhető stratégiai térkép, ahol nyomon követhetjük a globális konfliktus jelen állapotát. Ennek köszönhetően a készítők ígérte szerint minden egyes jármű, katona, vagy kilőtt golyó hozzájárulhat Kelet vagy Nyugat tündökléséhez vagy bukásához. A játékosoknak lehetőségük van támogatni saját frakciójukat, hogy az adott 32 vs. 32 fős meccseket némi pontelőnnyel kezdhessék. Sajnos a gyakorlatban mindebből egészen keveset érezhetünk meg a saját bőrünkön, leginkább annyit, hogy a menüben a bolygó néhol kékebb, máshol pedig vörösebb.

A játék legnagyobb lehetősége azonban a remekül kiegyensúlyozott fegyverkezelésben rejlik; ugyan rosszak a pályák, gyengék a szerverek, optimalizálatlan a motor, viszont sikerült a harcnak és az akciónak egy olyan tökéletes elegyét megtalálni a Call of Dutyk és a Battlefieldek közt félúton, amit ha párosítunk a rengeteg izgalmas harcászati eszközzel, járművekkel, a ritkán látott precíz testre szabhatósággal és a jövőben érkező szmolenszki battle royale-móddal, akkor még igazán nagy meglepetést is okozhat a játék.

Egyelőre viszont nem ez a helyzet. Az olyan pozitívumokat, mint a remek grafika és a rendkívül részletes hit box, könnyen feledtetik az olyan problémák, mint például a voice-chat teljes hiánya, a szegényes hanghatások, valamint a már-már Fortnite-ra hajazó, táncszerű pózolások a meccsek végén. A potenciál megvan a World War 3-ban, az alapok tökéletesek, csak a kivitelezés és az apró részletek siklottak félre, igaz, ezeken még lehet javítani. Most minden attól függ, hogy mennyire fogja támogatni a fejlesztőcsapat a jövőben a játékot, illetve hogy mennyit késlekednek a battle royale-móddal, mivel a tucatnyi katonai járművel és a realisztikusnak ható környezettel most még képesek lehetnének valami említésre méltó alternatívát mutatni a PUBG, a Fortnite és az újonnan érkező Black Ops 4 uralta battle royale-rajongók számára. Viszont a World War 3-at jelenlegi formájában, mint a Battlefield-franchise kihívója, igazán nehéz komolyan venni.

A játék jelenleg kizárólag PC-n érhető el korai hozzáférésű állapotban, a végleges verzió megjelenéséről, illetve konzolos premierről egyelőre nem érhető el pontos információ.

4.
4.
pszihoapu
tehat tok jo lehetne, csak szar.
:D
3.
3.
Dave567
#1: Vmi Escape from Tarkov/R6 szerű élményt vártam.

Kíváncsi lennék, hogy miből gondoltad, hogy ez olyan lesz mint azok??
Már a első videóból kiderült......
2.
2.
NECROSMOKE
Nekem bejovos. Kar, hogy csak PC-re jon. Remelem konzolokra is tiszteletet teszi majd.
1.
1.
s4jtqkac
Nagyon érdekelt ez a játék. Vmi Escape from Tarkov/R6 szerű élményt vártam. Erre itt vannak ezek a battlefieldből/codból megszokott meggymag köpködők. Azt hittem nem lesz minimap, meg egyéb ilyen illúzió romboló kacatok amik nélkül manapság játszani sem tudnak sokan. Figyeltétek az új cod bétájában mekkora hisztit csaptak az emberek, h a fog of war too op, mert ez a játék túl pörgős ahhoz, a ttk csak túl gyors, nincs idő reagálni. Ne értsétek félre, én szeretem azt amikor kitalálnak vmi valóságtól elvonatkoztatott sztorit és csinálnak köré egy játékot. The division pl, nagyon nagy hangulata volt annak a játéknak haverokkal. Vagy Gears of War. Epic cucc mind2. De ott a cs. Ezeréves, mégis az egyik legjobb shooter. Csak mert tudja, h mi, nem más játékokból ollózott ötletekből van összefércelve. Sajnálom.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...