A Bethesda kisajátította az id Tech 5 engine-t

  • Írta: zoenn
  • 2010. augusztus 13.
  • Érdekesség
Todd Hollenshead, az id Software fejese azt állítja, hogy korszakalkotó grafikus motorjukat nem licenszelhetik külső fejlesztőcsapatok és kiadók. Kizárólag a Bethesda égisze alatt megjelenő címek használhatják a Tech 5-öt, s így már nem jelentenek veszélyt az Unreal Engine 3.0 middleware üzletére.

Az id Software immáron nem képviselhet komoly erőt a bárki számára licenszelhető grafikus motorok piacán, hiszen csak a Bethesda gondozásában készülő játékok használhatják a Tech 5-öt. Miután ZeniMax Media 2009-ben felvásárolta Carmackék stúdióját, így a kifejlesztett technológiájuk is a Bethesda karmai között landolt. S ezzel lezárulhat egy korszak az id életében, hiszen a mind a Quake-motorokat, mind a Doom 3 engine-t számtalan külső fejlesztőcsapat vásárolhatta meg saját játékukhoz.

"Mindenféle joggal maga a ZeniMax rendelkezik, így nem fogjuk engedélyezni, hogy külső csapatok is használhassák az engine-t." - mondta Hollenshead tegnap a QuakeConon.

Az úriember elmondta, hogy ugyan el tudta volna képzelni a Tech 5-re más fejlesztők is rátehessék a kezüket, de mikor jött a Bethesda, leszerződtek velük, és minden jog a kiadóra szállt.

Hollenshead ugyanakkor adózott a versenytárs, az Epic Games sikerének, mikor azok egyértelműen a licenszelhető engine-k piacára rendelkeztek be az Unreal motor harmadik generációjával. Az Epic jó stratégiával jó üzleteket kötött, de az id már nem szeretne belépni a versengésbe.

Meg kell érteni: nem független már az id, és már soha nem tudnák behozni a lemaradást az Epic-kel szemben.

6.
Daetnas
#5: Igen, remélem is, hogy a következő TES már ezzel jön, és nem a tech6-tal. ;)
5.
K/G.
A következő Falluot akkor jöhetne is ezzel a motorral, vagy a következő Elder Scrolls. Mekkorát ütne már.
2.
abydos
Érdekes, főleg úgy, hogy Carmack szorgalmazza a nyílt forráskódokat és így ebből nehéz lesz azt csinálni akár 10 év múlva is...
1.
leviske
Érdekes döntés. A Tech6-al gondolom nem ez lesz már a stratégia, vagy igen? Csak mert nekem úgy rémlett, hogy a ray tracing motorok fejlesztése már jóval drágább lesz annál, hogy 1-1 stúdiónak megérje sajátot fejleszteni.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...