Cuphead - mindent feladtak a fejlesztők

  • Írta: fojesz
  • 2017. július 3.
  • Hír
Miután bemutatták az első demót, óriási rajongótáborra tettek szert a Cuphead fejlesztői. A független csapat menet közben döntött úgy, hogy felskálázza a projektet, cserébe pedig mindent feladtak.

Jó pár évet kellett várnunk, de úgy néz ki, megérte: az E3-on született bejelentés szerint szeptember 29-én jelenik meg PC-re és Xbox One-ra a Cuphead. A fejlesztők a GamesRadarnak árulták el, hogy elég sok mindent fel kellett adniuk ahhoz, hogy a játék elkészülhessen.

Chad Moldenhauer a testvérével, Jareddel alapította a StudioMDHR-t, és bár hobbiként vágtak bele a Cupheadbe, az első demó sikere már sejtette, hogy a projekt hamar kinövi magát: "Az az igazság, hogy egy háromfős csapatként kezdtük el fejleszteni a Cupheadet, és csak a hétvégén dolgoztunk. Egy ilyen kicsi csapattal tudtuk, hogy kicsiben kell gondolkodnunk, csak néhány bossunk és fegyverünk volt, és az egész kevésbé volt őrült. Aztán a 2015-ös E3-on demóztuk a játékot, és a reakció döbbenetes volt."

"Akkor jöttünk rá, hogy van egy csomó ember, akinek tetszett az, amit csináltunk. A testvérem és én kiléptünk a munkahelyünkről, elzálogosítottuk a házainkat, és elkezdtük bővíteni a csapatot. Itt volt a lehetőség, hogy megcsináljuk a játékot, amit mindig is szerettünk volna, nem pedig a vágott verziót, amit a háromfős csapattal terveztünk." Moldenhauer szerint ennek köszönhető az is, hogy ennyire elhúzódott a játék fejlesztése.

20.
Chrysh
#16: A hamisítatlan régi rajzfilmes képi világ miatt.

Épp ezért félek, hogy a bossharcokon kívül a platformrészek nagyon gyengére sikeredhetnek.
19.
kopic
#17: Na, az pont nálam is a másik nagy kérdőjel.
18.
Hunszi
#16: Újdonság...ennyi. Egyelőre pont, hogy a látvány viszi a hátán.
17.
Yanez
#16: Ugyanezt szoktam kérdezni a Májnkraftról.
16.
kopic
1 kerdes:
Miért van oda ennyi ember eme játékért ? Szerintem visszataszító az egész. Nem értem...
15.
McDuff
Nehezen akarom elhinni ezt a maszlagot egy olyan csapattól ami az első játékát az E3 egyik nagyszínpadán, az MS konferenciáján mutatja be és része az ID@Xbox "platformnak"...azt el tudom képzelni, hogy tényleg kicsiben kezdték, de ez akkor már több éves történet lehet, jóval az első bemutatkozás előtt! Ez mondjuk mit sem von le a játék értékéből.
14.
Hunszi
#12: Az exklúzív jogokra értettem :)
13.
user101
Nagyon remélem, hogy sikeres lesz a játék, mert megérdemlik. Az más kérdés, hogy akkor sem játszanék ezzel ha kényszerítenének. ;)
12.
tsulok
#11: Én úgy tudom, hogy nem adták oda a jogokat a MS-nak, a StudioMDHR adja ki a játékot.
11.
Hunszi
#10: Ebben a generációban már nem olyan nagy dolog portolni a dolgokat, hiszen nincs akkora gát, mint régen. Nagyon hasonlóan működik már mindhárom platform, szóval nem hinném, hogy a költségvetést annyira megdobta volna ez.

Avval természetesen tisztában vagyok s egyetértek, hogy muszáj egy nagyobb alakulat felkarolja a kis indie csapatokat, hanem esélyük nincs a piacon, evvel egyetértek, de ha a játék annyira jó, akkor ez nem akadály. Lásd pl. Stardew Valley...a srác egyedül készítette az egészet, semmilyen nagy kiadó nem állt a háta mögé és lásd hova ért a játék...még Switcre is jön idén.

A Cuphead alkotói sztem inkább beijedtek s hamar eladták a jogokat az MS-nek, hogy bebiztosítsák magukat a bukás ellen, mert ha esetleg a játék rossz is lesz (ami eddig nem úgy tűnik, sőt nagyon várom) az MS már a pénzt letette érte, így ez ilyen biztonságos alap. Ha viszont függetlenként adták volna ki akkor nem lett volna marketing kampány és vagy bejön az embereknek vagy nem.
10.
NemecsekErno
#9: Nem igazán fogom mi ebben a hihetetlen.
Ha ilyen kisköltségvetésű a csapat, akkor egy csomó pénzt megtakarítanak azzal, hogy csak egy platformra fejlesztenek.

Vagy azt hitted, hogy a DirectX-ről két kattintással át lehet rakni valamit GNMX-re, vagy Vulkan-ra? Mert ha igen, akkor fel kell világosítsalak, hogy nem.

Egyéb előny, hogy a konzol gyártók anyagilag támogatni is szokták azokat a fejlesztőket, akik hajlandóak exklúzív játékokat kiadni.
Ha azt pedig a következő generációs konzolra adják ki, akkor még hozzá csapják a prototípus gépet és API-t is, illetve hozzáférést biztosítnak belső fejlesztői documentációhoz és bevállalják a marketing egy részét.

Multi-platformos játékoknál ugyanez egy nagy kiadó nélkül kis indi csapatnak lehetetlen.
9.
Klank
#8: Ugyanez jutott eszembe. Microsoft exluzivitás mellet jelzálog... Persze...
8.
Hunszi
Nem tudom, lehet csak nekem, de ez a történet kicsit sántít...feladják a munkájukat, jelzálogot vesznek fel, mindent egy lapra tesznek fel és ezek után megengedhetik maguknak, hogy kihagyják az egyik legjobban fogyó platformra a kiadást, amivel jelentős bevételtől esnek el. Hááát...itt vagy az MS fizetett sokat nekik az exklúzivításért vagy nem tudom, de ez így elég fura...hogy bevállalnak egy ekkora rizikot, de mégse probálnak "támadni" minden fronton.
7.
Dr.Mú
Sokat kockáztattak így az álmukért, a játék stílusa pedig valami hihetetlennel tűnik ezzel a rajzfilmes agymenéssel, sok sikert nekik :)
6.
Koppn
Uhh, alig várom én is! Az külön tetszik, hogy viszonylag értelmes áron lesz (értsd nem 10+ felett :D) Bár az meglepett, hogy Steamre is jön.
5.
NemecsekErno
Sok sikert számukra, innen szép lenyomni a nagy kiadókat.
Kíváncsian várom az első játékosok beszámolóit.
4.
dcba
Elso napos vetel lesz, elso kepek alapjan halalosan bele szerettem a jatekba.
3.
habo
Nálam 10ből 10!!! Hatalmas videok alapján.
2.
Yanez
Hajrá! Én vevő leszek erre a tébolyult játékra! :)
1.
Merész vállalkozás, remélem összejön nekik.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...