Rainbow Six: Siege - a cél az egyensúly

  • Írta: sirdani
  • 2018. július 19.
  • Letöltés
Link másolása
Új frissítés érkezik a Rainbow Six: Siege világába, mely komolyabb egyensúlyt próbál teremteni a játékban elérhető operátorok közt. A Ubisoft emellett pedig több érdekes adatot is megosztott a közönséggel.

A Rainbow Six: Siege kétségtelenül az egyik legérdekesebb sorsú játék az elmúlt évtizedből; a megjelenés előtti spekulációkkal és játékmeneti trailerekkel összevetve a mai játékot nemcsak a komoly sajtóvisszhangot kapott grafikai butítás az egyetlen dolog, ami változott. A játék egész alapkoncepciója teljesen más lett. Az első traileren egy inkább taktikai szimulátor irányába elmozduló akciójátékot láthatunk, melyben az akcióban részt vevő kommandósok közti különbség kimerül az eltérő fegyverekben. Ekkoriban sokan még a klasszikus S.W.A.T.-franchise, illetve a korábbi Rainbow Six-széria szellemi örökösét látták az új jövevényben, ahol a játékokhoz mérten a komoly taktika és szimuláció került az előtérbe.

A megjelenéskor azonban igencsak más képet festett a dolog; a játék központi eleme nem az egyenlő képességekkel rendelkező kommandósok és terroristák voltak, hanem az egymástól teljesen eltérő, különböző képességekkel és szerepkörrel rendelkező operátorok. Ennek köszönhetően a korábbi koncepciót képviselő Recruit kaszt teljesen értelmét vesztette, a kezdeti 20 operátor mellé mostanra további 20 érkezett a rendszeres DLC-knek köszönhetően, illetve a fejlesztők jövőbeli terve, hogy a létszámot egészen 100-ig bővítsék.

Persze a Ubisoft szemszögéből telitalálatnak számít a koncepció megváltoztatása. A játék az átlagosnak mondható rajt után rendkívül gyorsan vesztett a játékosszámából; a megjelenés utáni negyedik hónapra játékosainak felét elvesztette, a steames verzió játékosszáma 10 ezer fő alá esett, és úgy nézett ki, hogy a játéknak megpecsételték a sorsát. A folyamatos javítgatásoknak köszönhetően azonban sikerült igencsak sok hibát lefaragni a játékból, az új pályák és operátorok bemutatásával pedig mindig újabb és újabb játékosokat tudtak becsalogatni. Ez olyannyira sikeres stratégiának bizonyult, hogy a játék igen komoly sikereket ért el, a steames verzióval idén márciusban egyidejűleg 176 208 felhasználó játszott, mely a megjelenési számoknak több mint tízszerese.

A remek stratégiának azonban hátulütői is vannak; a fejlesztőkön folyamatosan érezhető a nyomás, hogy újabb és újabb operátorokat kell kitalálniuk más és más tulajdonságokkal, melyeknek egyszerre kell izgalmassá és újszerűvé tennie a játékélményt, illetve megőrizniük az operátorok közti egyensúlyt. Ez pedig közel sem egyszerű feladat, egy-egy új képesség vagy speciális fegyver képes annyira felborítani a korábbi játékmenetet, hogy egyes operátorok túl népszerűek lesznek, mások pedig teljesen a feledés homályába merülnek.

A játék legtöbb frissítése mindig ezt a problémát próbálja kezelni, ahogyan a legújabb patch is, melyben Finka, IQ, Blackbeard, Glaz, Twitch, Jackal, Frost és Dokkaebi estek át kisebb precíziós változtatásokon. A patch érdekessége, hogy a Ubisoft két képet is kiadott mellé, mely a támadó és a védő csapat operátorainak győzelem/választási arányát mutatják be.

Az első képen a támadó csapat látható. A horizontális tengelyen azt láthatjuk, hogy milyen mértékben választják a játékosok az adott operátort, a vertikális tengelyen pedig azt, hogy milyen arányban győznek, vagy vesztenek az adott körben. Az egyetlen operátor, mely tökéletes egyensúlyban van a győzelem/választási arány szerint, az nem más, mint Sledge. Hozzá mérten a bal alsó sarokban találhatóak azok az operátorok, melyeket túl kevesen választanak, és amúgy is gyengék. Itt helyezkedik el többek közt az egész testet takaró pajzzsal felszerelt Montange is. Szintén bal oldalt, ám felül láthatóak azok az operátorok, melyeket csak kevesen választanak, pedig túlságosan erősek – legalábbis abban az értelemben, hogy a játékosok az átlagnál többször nyernek velük. Jobb oldalt alul azokat találhatjuk, akiket viszonylag sokszor választanak, pedig relatíve gyengék, míg felettük azokat, akiket sokszor választanak, és amúgy is túlságosan jó nyerési aránnyal rendelkeznek. Érdekesség, hogy ez alapján a legnépszerűbb támadó karakter egyértelműen Ash, akivel ráadásul általában nyernek is a játékosok.

A második ábrán a védekező csapat operátorainak eloszlását láthatjuk az azonos koordináta-rendszerben. A Ubisoft számára komoly probléma lehet, hogy annak ellenére, hogy jóval több operátor helyezkedik el az ideális ponthoz közel, sokkalta több karakter mutat szélsőséges értéket. Az egyik ilyen például Tachanka, akit már több frissítéssel is megpróbáltak komoly mértékben megváltoztatni – mind ez idáig sikertelenül.

A frissítés a következő napokban lesz elérhető, amennyiben pedig a legapróbb részletekre lenne valaki kíváncsi, úgy azokat megtalálja a játék hivatalos honlapján. A Rainbow Six: Siege legutóbbi DLC-je Olaszországba kalauzolja el az érdeklődőket, trailert és bővebb infót pedig az alábbi cikkünkben találhattok róla.

9.
9.
adamsfamily
#2: A zárt szekrénybe bújt be.Ha leteszed a pajzsot van egy glitch amivel a zárt szétlőhetetlen szekrénybe be lehet bújni.Szóval nem volt éppen fair play.
5.
5.
RangerFox
#4: Szerintem simán be lehet ugrani a játékba... Csak az alap 4k Ft után még költened kell egy kis pénzt, és egész korrekt operátor arzenálod lesz.
4.
4.
shatterhand
Megvettem,de hiaba. Ekkora hatrannyal mar kar beleugrani. Jonne egy uj resz akkor elejetol tolnam,de igy sansztalan .
2.
2.
CitromH
#1: És ti voltatok olyan bénák, hogy nem láttátok, hogy a szekrényből tüzel? :D (sorry, nem ismerem a játékot, és kívülről nézve vicces volt az írás)
1.
1.
adamsfamily
Ez a R6 az eredeti koncepcióval szerintem jobb lett volna.Most se árt a taktikázás,de azért viccnek tartom,hogy 4 év után tiszta bug a játék.Valamelyik nap az egyik fazon úgy nyírta ki a csapatunkat ranked meccsen,hogy bebújt a szekrénybe a mosodában.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...