Heroes of the Storm - új hős és technikai újítások

  • Írta: szlav
  • 2018. november 3.
  • Hír
A BlizzCon What's Next? előadássorozatát a Heroes of the Storm zárta. A Blizzard IP-ket egy kalap alá vevő MOBA megkapta az első saját, eredeti karakterét, Orpheát. Az új hős mellett felmerült jó néhány technikai kérdés is.

A zsánerhez megkésve érkezett Heroes of the Storm sosem lett olyan népszerű, mint a League of Legends, vagy a Dota 2, nagytestvéreihez hasonlóan azonban a Blizzard MOBA-ja is rendelkezik azzal az elszánt keménymaggal, akik továbbra is kitartóan éltetik kedvenc játékukat mind a casual, mind pedig a professzionális esport szcénában. Azonban úgy tűnik, hogy a Heroes kezdi kinőni azokat a saját magára erőltetett korlátokat, mint például, a megrögződés, miszerint kizárólag a már meglévő IP-ket felhasználva kerülhetnek bele újabb karakterek. Orphea szakít ezzel a szokással, a fiatal varázslónő ugyanis egyenesen a Nexus szüleménye.

A Heroes-játékosok számára ismerős Raven Lord ifjú lánya szembe száll apja álnokságával. A fenti animált sztorivideó, valamint az idei év folyamán futott képregény-sorozat egyre részletesebb háttértörténetet ad az online arénajátéknak, s annak nem mindennapi figuráinak. Ki tudja, hogy milyen különös hősöket és gonosztevőket tartogat a számunkra a Blizzard univerzumait összekötő Nexus? Az előbb említett Raven Lord, vagy az ő riválisa, a Gravekeeper egyértelmű választásnak tűnnek. Reméljük, azért továbbra sem feledkeznek meg az Overwatch, Warcraft és egyéb címek karaktereiről.

De mit is tud pontosan Orphea? Egy középtávolságú mágusról beszélünk, aki komoly területi sebzéssel döntheti el a teamfightokat. A Nexus energiáit övező káoszból merítve hatalmas tátongó szájakat és túlvilági csápokat uszíthatunk a rosszakaróinkra. A 10-es szintű képességeink pedig egy egész csapatot megállásra kényszerítenek, vagy egy széles zónában sebeznek mindaddig, amíg van kibe beleharapni. Ha ez nem volt elég deskriptív, akkor sincs gond, hiszen máris megtekinthetjük Orphea Spotlight-videóját:

Egy dolog, ha egy új hős kerül a Heroes of the Stormba, láttunk már korábban nem egyet, az azonban teljesen más tészta, ha a játék rendszerei alapjaiban változnak meg. A Heroes-csapat pedig nem fél az újításoktól, kiváltképp ha egy archaikus, elavult rendszert kell frissíteni. Gondoljunk csak a játék role-jaira. A Tank, Healer, Damage és Specialist leosztás sokáig jól szolgálta a játékosokat, de ahogy bővül és diverzifikálódik a hősök sora, annál nehezebb beszuszakolni őket egy-egy címke mögé. A karakterek tehát új szerepek szerint kapnak majd saját kategóriát, melyek a Tank, Bruiser, Healer, Support, Melee Assassin és Ranged Assassin fedőnevet kapják.

"De hát nem teljesen mindegy, hogy mi van ráírva egy karakterre?" - kérdezheti a laikus játékos. A kérdés valóban jogos lenne, ha nem létezne a játék legnépszerűbb módja, a Quick Match. A Heroes of the Storm matchmaking rendszere ugyanis sokszor e kategóriák szerint állítja össze az idegenek csapatkompozícióját, aki pedig jártas a témában, az tudja, hogy az eredmény ritkán optimális. Szerencsére ezen a téren is komoly változások várhatók, egy későbbi update-et követően ugyanis a Quick Match csakis olyan csapatokat állít majd össze, melyekben lesz legalább egy Tank, egy Healer, egy távolsági Assassin, valamint két bármilyen karakter. Ezek után várhatóan minőségibb meccsek várnak majd ránk, de a várakozási idő is megnő majd. Ezt kompenzálja az XP-bónusz, amelyet a legnépszerűtlenebb pozíciókat játszó játékosok kapnak majd. 

A rangsorolt meccsek is kapnak egy adag vérfrissítést. Egyesül a Hero League és a Team League, azonban az egyedül csatlakozó játékosok számára megmarad az opció, amellyel csakis további szóló játékosokkal kerülhetnek egy meccsbe. Az új rendszer szigorúbban bünteti majd azokat, akik idő előtt elhagyják a játékot, a leaverek csapattársai pedig nem veszítenek MMR-t, ezek után a meccsek után. A placement meccsek száma is jócskán csökken majd, valamint a szezonok utáni jutalmat speciális küldetéssorozatokkal oldhatjuk majd fel, hasonlóan az időszakos eventekhez. Végül pedig, de nem utolsó sorban: a jelenleg ismert Ranked Point-rendszer megszűnik, egy tradicionális nyílt MMR-rendszer szerint találhatunk majd hozzánk hasonló tudású játékosokat.

A további változtatások a tapasztalati pontokat, illetve a karakterek Armor-statját érinti. A jövőben nem lesz lehetőségünk egymásra halmozni az Armor-buffokat, egyszerűen mindig a legerősebb képesség hatása élvez prioritást. Ezzel megkerülhető néhány alattomos stratégia, s az Armort adó képességek is hasznosabbak lehetnek egyenként adagolva. Ami pedig az XP-t illeti: annak érdekében, hogy ne érződjön néhány meccs egyoldalúnak, az épületek és tornyok kevesebb tapasztalati ponttal jutalmazzák majd az azokat elpusztító csapatot. Ez az XP a dzsungelben található zsoldosokra kerül át, melyek időközönként újra és újra élednek a pályán. Érdemes lesz majd kihúzni a Bribe-ot! Emellett a külső Fortok is zsírosabb célpontot jelentenek majd, ugyanis elpusztításuk után minden harmadik hullámban egy katapult kíséri majd a minionjainkat.

Szó esett a már meglévő karakterek újradolgozásáról is. Sok klasszikus hős kapott az utóbbi időben reworköt és ez nem lesz másképp a továbbiakban sem. Decemberben Sylvanas és Stitches kerül majd górcső alá. A pufók tank Slam-képessége (W) valamivel érdekesebb lesz, Sylvanas új, eddig be nem jelentett képességei pedig segítenek abban, hogy a Banshee Queen vérbeli távolsági DPS-karakter lehessen (mivel ugye eltörlik a Specialist meghatározást).

Habár új pályát, valamint a BlizzConon szinte már megszokott fura karaktert (Cho'Gall) nem kaptunk, evidens, hogy a Heroes-team továbbra is lelkesen dolgozik a Blizzard szerelemprojektjén. A prioritások már nyilvánvalóan nem a hősök névsorának szélsebes bővítésén van, hanem azon, hogy a már meglévő játékot minél nagyszerűbbre polírozzák. Külön plusz pontot érdemelnek már csak azért is, mert a csapat hallgat a hardcore játékosok visszajelzéseire. Mi sem bizonyítaná ezt jobban, mint a készülő pályaszerkesztő, vagy a Reddit-közösség által megálmodott Janitor Leoric skin, melyet egy az egyben átemeltek a rajongóktól.

2.
markoci555
#1: youtube videók alatt állandóan kéregetve vannak sok like-al a klasszikus karakterek, miért nem hallgat a blizzard a közösségre, minek egy ilyen új lány
de ez még semmi, a lényeg hogy megint egy assassin, csak rá kell pillantani a képre, túl sok van
1.
B-Shaggy
Öhm, hát oké, nekem tök személy szerint mindegy, de a játék (még akkor is ha én szeretem) bőven halott lenne ha nem Blizzard-karakterek lennének benne a hősök. Az a lelke az egésznek, hogy Diabloval és a Lich Kinggel rágangeltek Kerrigenre. Nem mondom, hogy most ezt ez a karakter megtöri, vagy hogy egy kari ne férne bele, de így is túl sok kari van, akiért évek óta üvölt a játékosbázis, nincs szükség új karira.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...