Anthem - nem sok izgalmat ígér a Cataclysm

  • Írta: Shifty
  • 2019. június 1.
  • Letöltés
Hosszas várakozás után a BioWare végre lerántotta a leplet a régóta várt Cataclysmről, amiről kiderült, nagyobb volt a füstje, mint a lángja, ugyanis nem is igazi raid eventeket kapunk, hanem megint valami alibizést.

Az ígéreteknek megfelelően a héten végre befutottak az Anthem régóta várt Cataclysm-eventjeinek első részletei. A nagy leleplezést a Twitchen, egy livestream során ejtette meg Ben Irving és Jesse Anderson, akik ugyan még mindig nem árulták el, pontosan mikor rajtol el az első Cataclysm, de azért néhány fontos részletet megosztottak.

Egy-egy Cataclysm-esemény nyolc teljes hétig lesz majd elérhető, amiből az első két hét amolyan felvezetés lesz, főleg kisebb lootokért. Az is kiderült, hogy a Cataclysm valójában új zónákat ad hozzá a játéktérhez, ahol három nagyobb küldetés társaságában alapvetően pont ugyanazt kell csinálnunk, mint eddig. Bemutatkozik egy új frakció. Az új faj vezetője, Vara lesz, aki egymaga tehető felelőssé a Cataclysmért, így jó eséllyel őt kell majd legyűrnünk a három küldetés végén. Az ígéretek szerint mind a jutalmazás, mind a kihívások terén lesznek változások, és természetesen rengeteg titkot is rejtenek majd ezek a zónák. Viszont a Cataclysm-helyszínek időlimittel rendelkeznek, amelyeket a sikeres küldetésekkel lehet kitolni. Ha az idő lejár, akkor egyszerűen kihajít minket a rendszer a zónából.


Megújul a pontozás rendszere is, így például speciális trükkök bevetésével szorzóinkat is felturbózhatjuk. Erre a BioWare be is vezetett egy új megoldást, az Inversionst, aminek az a lényege, hogy hetente érkeznek különböző változtatások, amelyek megbolondítják az előbb említett pontgyűjtést. Például lesz olyan, ami csökkenti a cuccaink újratöltési idejét, vagy megsokszorozza a sebzésünket. A rendszer lényege, hogy kísérletezésre ösztönöz, hiszen mindig más és más fegyverek, kiegészítők lesznek hatékonyak.

A Cataclysm elején ugyan nem lesz elérhető, de később kapunk majd egy új fegyvertípust, illetve az erősebb Masterwork és Legendary cuccok slotjai is kibővülnek. Egy új valuta is bemutatkozik, amit Fort Tarsisban költhetünk el különböző loot boxokra (War Chest), amelyek tartalma folyamatosan változni fog a Cataclysm ideje alatt. Változik a Luck is, egészen pontosan törlésre kerül ez a statisztika, így a játék mindenkinek maximális értéket vesz alapul, ami a lootok mennyiségében lesz igazán tetten érhető.

A Cataclysm tehát nem egy klasszikus értelemben vett raid lesz. Sokkal inkább kisebb zónák összessége, ahol ugyan lesz egy összefüggő történet, de csak három küldetés erejéig. Utána a grindelésen lesz a hangsúly, na meg a természeti erőkkel vívott küzdelmen.

43.
Kolompár Tarzan
#34: Halvány lila fogalmad sincs arról, hogy működik a játékipar. Kitaláltál magadnak egy lila álmot, alkotói szabadságról meg egyéb lófaszról. Ez a fajta dolog akkor kihalt, amikor egy játék elkészítése elkezdett többe kerülni, mint két kiskamasz 2 heti zsebpénze. A játékipar pont olyan, mint a film vagy a zeneipar. A producerek (vagy kiadók) keresik az ötleteket, ezekre adnak pénzt, és KURVA KEMÉNY projekt menedzsmentet, vezetőket tesznek alájuk. Ezek nem értenek a játékokhoz, de kifacsarják a fejlesztőkből a szart is, hogy időre kész legyen az, amit ŐK akarnak. Az ötlet már lehet, rég a kukában van, mert a befektetők diktálnak. Nem viccből hanem mert meg kell térülnie a befektetésnek. Ilyen egyszerű. Nincs benne semmi misztikus, semmi romantikus.
42.
pjoco
Gyerekek egy Bundle-ben aki szeretné majd 10 dollárért megveszi. Többet nem ér. Pont most vettem meg Black Ops 4-et 12 dódóért. Na így teljesen megérte, mert többet az se ér, de zombi módót speciel szeretem meg a prop hunt nagyon fun.
40.
logic5
Krájtek hol vagy???????????? Hogy hogy, még nem szóltál ehhez hozzá?
39.
FATE
Én beleestem a csapdába úgymond, engem megvett a marketing. Az elején (nyilván amíg tartott a "sztori" meg az újdonságok felfedezése) lekötött, belement jó néhány óra, de nem tudok vitatkozni a negatív oldallal. Pass-be ha berakják úgy megéri, de teljes áron semmiképpen se. Tanulópénznek jó volt :(. Merem remélni ha mégis elbukna a játék vagy átváltanák f2p-re, akkor valami kártérítést fizetnek azoknak, akik teljes bizalommal voltak a játék felé (előrendelők). :/
38.
AfterLife
#36: "6év várokozas után az EA persze hogy azt mondta hogy most már aztán ki kell adni.
Ki a felelős ha bukik a játék?? Easy. Az aki készítette. Pénz idö volt rá."

Ha az EA-nak 6 év után derült ki, hogy milyen borzalmas lett az Anthem, akkor valóban rászolgáltak a legrosszabb kiadó címre. De azt messze nem hiszem el, hogy csak vártak-vártak évekig és közben még az se érdekelte őket, hogy hogy haladnak. Eleve a kiadó szabja ki a határidőket, amit elvileg el kellett halasztani, sőt a Kotaku-s cikkben is volt róla szó, hogy az EA felügyelte a munkálatokat. A Javelin-es repülés például volt, hogy nem tetszett nekik első körben, aztán utána mégis visszarakatták. Tudtak ezek egy csomó mindenről, már jóval a megjelenés előtt...

De az, hogy a BioWare ingyen dolgozik, abban biztos lehetsz, hogy nem így van. Minimális szinten bővítik tovább a játékot a további botrányok elkerülése végett, de a csapat nagy része már rég a DA4-en dolgozik gőzerővel. Milyen érdekes, hogy két bukás után, még mindig hagyják őket dolgozni, nem? Az az igazság, hogyha a BioWare-t bezárnák, már tényleg nagyon megcsappanna a felhozataluk - eleve jelentősen visszaesett az elmúlt évek során.
37.
AfterLife
#34: Ja és még annyit, hogyha te megbízod a fejlesztőidet, hogy csináljanak neked egy videojátékot, az a te terméked lesz és nem az övék... mégis hogy fogod tudni biztosítani azt, hogy az a játék tényleg jó legyen a határidő végére? Egyáltalán, honnan fogod tudni, hogy az a játék, mennyire üti majd meg a kellő minőségi szintet, mielőtt piacra dobnád - főleg úgy, ha azt se tudod, mi történik a fejlesztőidnél? Merthogy a céged logója ott fog lifegni a játékban és a marketing anyagokban. Ergo te a nevedet adod ahhoz, amit a szakembereid csinálnak.
36.
Vis Major
#35: Hát én kérek elnézést az EA helyett. A befektető látni szeretné a pénzét. 6év a játékfejlesztésben is bőven több mint elegendő. (Egy új studiónal evidens hogy folyamatosan "ellenőrzik", deeeee ez közel sem az a szitu, ennyi erővel a Sony is folyamatosan ellenőrizhette volna a Santa Monica studiót elvégre Kori Barlog 4évre ott hagyta őket. De mondhatnám a Drive Club-ot is. Azt se ellenőrizte a sony, szabad kezet adott. Nem azt hozták amit kellett volna, a Sony ki is baszta őket-szerintem nem kellett volna de ugye mi nem tudjuk hogy mennyit adott nekik a sony, mit igértek és mi lett a végeredmény)

6év várokozas után az EA persze hogy azt mondta hogy most már aztán ki kell adni.
Ki a felelős ha bukik a játék?? Easy. Az aki készítette. Pénz idö volt rá.

Most dolgozhat a Bio "ingyér" hogy megtöltsék tartalommal a játékot, a preztizsük a béka segge alá esett ezért az EA meg, vagy kibassza őket vagy azt mondja hogy fillérekért készíthettek egy újabb játékot és ha majd bizonyítottatok akkor majd dolgozhattok megint pénzért.
35.
AfterLife
#34: "A megrendlő csak elmondja mit szeretne de neked kell megvalósítani és nem a megrendelőnek fogni a kezed."

Nyilván a szakemberek dolga a megvalósítás, nem gondolod komolyan, hogy ezzel nem vagyok tisztában, de ha netalán bárminemű probléma merülne fel a projekt fejlesztésének időszaka alatt - amibe benne áll a pénzed -, te nem fogsz mindent megtenni, hogy elháruljon? Egyszerűen csak kisétálsz a felelősség alól és azt mondod a fejlesztőidnek, hogy "Én a megrendelő vagyok, és nem érdekel hogyan, de oldjátok meg..." ? Vagy csak várod a csodát, mit se tudva, mi zajlik a fejlesztőstúdiókban? Ezt egy kicsit azért gondold már át. Nem egy sarki zöldségesről van szó, hanem egy milliárdos nagyságrendű óriáskiadóról.

Szerinted az EA-nak nincs szüksége olyan emberekre, akik tudják, hogy eszik-e, vagy isszák a játékfejlesztést? Ló***t nem. Minden kiadónak tisztában kell lennie azzal, hogy nagyjából mit, mennyi időbe telik lefejleszteni, vagy azt is, hogy X idő után, milyen eredményeket kell elérnie a fejlesztőiknek. Alap dolog, hogy folyamatosan csekkolják a projektjeiket, mert itt nem az van, hogy egybe odadobják neked a milliókat aztán azt csinálsz, amit akarsz...

De itt nem is a fejlesztésről volt szó, hanem döntésekről... mikor kiderült számukra, hogy mi van az Anthem-el, ők mégis úgy döntöttek, hogy tovább pénzelik a fejlesztést és kiadják majd, amilyen lesz, azt' kész... Dönthettek volna úgy is, hogy nem adják ki, vagy kitolják a megjelenést, ezzel elkerülve a botrányt és a totális leégést. Mégse tették. Akkor ez most kinek is a hibája?
34.
Vis Major
#33: Ha értenéd nem írtad volna le ezt mind, feleslegesen.
Reggelig lehetne eszmecserét folytatni erről.
Felnőtt, családos emberekröl beszélünk akik az állásukkal játszanak ha hanyag munkát végeznek.

Az hogy XY embernek akik hülyék, szellemileg vissza maradottak, vagy egész egyszerűen buták és önálló munkavégzésre képtelenek nos abban az esetben szükséges az amit írtál. De itt szakemberekről vagy szakképzett emberekről beszélünk x év tapasztalattal a hátuk mögött.
Nem gondolnám hogy ne lennének tisztában azzal hogy mi lesz a következménye annak ha X millió dollárt kapnak és ezert nem teljesítenek.

Ha van egy csapatod és van egy megrendelőd ( aki rendel valamit, mindegy miről legyen szó) kifizeti neked a kölcségeket.... stb... Neked kell hogy a munka során "rád járjon" ellenörizni??? Könyörgöm a te szakmád, te vagy a "mester" nem pedig a megrendelő. A megrendlő csak elmondja mit szeretne de neked kell megvalósítani és nem a megrendelőnek fogni a kezed.
33.
AfterLife
#27: Én értem, amit mondasz, csak egész egyszerűen tévedésben vagy. A logikáddal élve, nem lenne szükség vezetőkre, ha mindenki becsületesen és problémamentesen tudna dolgozni. Szigorúan vezetőkről és nem főnökökről beszélek, mert a kettő nem ugyanaz! A jó vezetők átlátják az összetett folyamatokat, továbbá képesek a felmerülő problémákat kezelni, és akik azért vannak, hogy segítsék az alattuk levők munkáját, kommunikációját, stb... A felügyelet nemcsak arról szól, hogy néha kilátogatok a dolgozóimhoz és ellenőrzöm, hogy ott ülnek-e a gépnél... a játékok fejlesztése túl költséges, összetett és bonyolult ahhoz, hogy mindent a véletlenre bízz. Ebből fakadóan pedig óriási stressz nehezedik a dolgozókra.

Vannak határidők, elvárások, költségvetések, túlórák, csapaton belüli feszültségek, nem várt nehézségek, amikkel számolni kell. Nincs az, hogy szarban hagyom az embereimet, csak mert én fizettem és cserébe elvárom az eredményeket... az EA-nak minimum az lett volna a kötelessége az Anthem esetében, hogy vagy elcsúsztatja megjelenést, ha már nem tud mit kezdeni a széteső BioWare-el, vagy még félúton mérlegeli, hogy tovább haladjon-e a fejlesztés... Sajnos vannak helyzetek, amikor minden félre siklik, viszont ebben az esetben nem az a megoldás, hogy kiadunk egy rossz terméket a kezünkből és hagyjuk, hogy hadd csalódjanak bennünk az vásárlók, mert az ilyen hozzáállás végül azt fogja elősegíteni, hogy sok ember elpártol tőlünk. Az pedig szöges ellentettje az anyagi sikernek. Ugyanis, ha vásárlókat veszítesz, kisebb lesz a forgalmad, a támogatóid, befektetőid elpártolhatnak tőled és ez által zsugorodni fog a vállalkozásod. Az EA eddig úgy vészelte át a rossz döntések sokasága miatt kialakult káoszt, hogy szép sorjában bezárt egy rakás stúdiót, tele tehetséges szakemberekkel... ezzel lényegében lecsökkentek a költségeik (ellensúlyozták a bevételi kieséseket), de vele együtt a felhozataluk is megcsappant.

Ami meg az alkotói szabadságot illeti, szép dolog a bizalom, de erre alapozni egy üzletet egyenesen öngyilkosság. Ha van egy fejlesztőcsapatod, akik már bizonyítottak korábban, azoknak adhatsz nagyobb szabadságot a kezébe - elvégre ők a szakértők - , de azt nem teheted meg, hogy mindent rájuk hagysz. Az Anthem-et is, lehet a BioWare találta ki, de az EA-nak kellett zöld utat adni hozzá, vagy maga az EA sózta rájuk. De a lényeg az, hogy minden komolyabb döntést, az EA hoz meg. Ők döntik el, mi és hogyan készüljön, illetve, hogy mikor jelenjen meg, nem pedig a fejlesztők! Beleszólhatnak a fejlesztés menetébe, eldönthetik, hogy egy játék nyílt világú legyen - mert épp azt tartják népszerűnek -, vagy hogy mikrotranzakciós üzleti modellre épüljön fel és a többi. Szóval nem mondhatod azt, hogy a kiadó csak egy szegény kis ártatlan báránykák gyülekezete, akik semmiről nem tehetnek. Ők nem egyszerű befektetők, akik csak beforgatják a pénzüket... ők üzemeltetik a stúdiókat és felelnek a játékok elkészülésért, minőségüknek biztosításáért.

A második BioWare-es Kotaku cikknél is, ahol a Dragon Age 4-ről volt szó, világosan le volt írva, hogy a csapatnak már volt egy kész koncepciója, amit azért kellett kukázniuk, mert nem passzolt a multi orientált Live Service elképzelésükhöz. 2-3 éves munkája veszett így oda a BioWare-nek. Akkor léceltek le a nagy koponyák tőlük, akiknek addig komoly szerepük volt a franchise születésében. Szóval ennyit arról, hogy az EA semmiről se tehet...
32.
Vis Major
#31: Tehát akkor a Ninja Theory például önként és dalolva adta oda magát a Micro-nak mert fel akarta adni a szabadságát azért hogy "kulimunkás" legyen?

Akkor lehetne igazad ha egy ilyen projektre adott volna az EA 2-3évet. De 6ÉV!!! Erre nem lehet az a magyarázat hogy az EA nem adott elég időt vagy elég pénzt. Egy studió aki nem mellesleg tripla A cimeket készít 6év alatt biztos anyagi háttérrel.... konkrétan odaszart a tányérra.
31.
Kawada
#27: Hagyjuk már ezt a bullshitet... Ne legyél már ilyen naív, hogy beszopsz minden kommunikációs trükköt, ami azt hivatott prezrntálni, hogy békés, boldog garmóniában dolgozik minden kiadó és fejlesztője. Ez üzlet. Nagyon kevés olyan fejlesztő van, aki azt tudja mondani a kiadónak, hogy "faszt, ez így lesz, mert én így akarom!". Ezt egy Naughty Dog megteheti, egy Rockstar megteheti, de a nagy átlag egy szaros "kulimunkás", aki napi 8-10-12 órában játékot fejleszt úgy, mint ahogy más egy gyárban tologatja a raklapot. A kiadó a részvényeseknek akar megfelelni. És kurva komoly igényei vannak cserébe azért, hogy 100 milliót belerak...
28.
Kawada
Tehát amiért a Ragtag-et anno lefújta az EA és a Visceral-t "szélnek eresztette", azért az EA volt hibás, de most semmi köze a játékhoz és a Bioware az egyedüli felelős. Értem, teljesen világos minden.
27.
Vis Major
#26: Az hogy nem érted a mondanivalóm azzal nem tudok mit kezdeni.

Tudod létezik olyan hogy alkotói szabadság. Példának okáért a Microsoft pont erre tett igéretet a felvasárolt studióknak, nem szólnak bele abba hogy mit csinálnak. A Ninja Theory (Hellblade) nyilatkozta hogy ez semmiben nem befolyásolja a munkájukat. Azt csinálnak amit akarnak, csak annyi a változás hogy biztos anyagi forrással rendelkeznek.

Hát nem tudom, ezek szerint a főnöknek mindig ellenőrizni kell a munkád, ott kell állnia feletted mert ha nem akkor szart adsz ki a kezedből, vagy akkor nem is csinálsz semmit?
Szerintem ez elég szomorú dolog.
26.
AfterLife
#25: Szóval azt mondod, a kiadó csak úgy dobálja a súlyos milliárdokat éves szinten a játékok fejlesztésébe és közben ül a babérjain... várva, hogy a sült galamb a szájába repüljön, közben fittyet hányva arra, hogy mibe fekteti a pénzét? :D Hadd gratuláljak ehhez a zseniális gondolatmenethez! Ha netán céget akarsz majd alapítani, akkor mindenképp szóljál, mert szívesen elkölteném a pénzedet, cserébe viszont megígérem, hogy nagy dolgokat viszek majd véghez, rendben?
25.
Vis Major
#23: Szerintem ezt kár szépíteni. Az EA csak befektető. Mire fel kéne nekik apukásat játszani hogy na kisfiam hogy haladsz a leckével?
A magánstudiók munkáit ki ellenőrzi akkor illetve miért tudnak ellenőrzés nélkül is kiadni minőségi munkát, ha szerinted az EA azért hibás mert felügyelni kellett volna őket?

Ez kizárólg a BioWare sara, ennyi. Miket nyilatkozott anno a csapat fejese a játékról? Ehez képest hol van például az az epicus történet, történetvezetés?
6év alatt el lehet készíteni egy Witcher3-at, egy God of Wart, egy UC4-et, HZD, Spider mant, Tomb Raider........stbstb.
Ez nem az EA sara, ők adták a pénzt a bioware pedig a szart.
22.
Ben Reilly
#18 +1
Egyetértek és nem azért mert az Anthem-ről van szó. Teljesen mindegy, hogy negatív vagy pozitív tónusban csappan valami, egy hírben nem lenne szabad véleményezést tálalni. A hír, objektív műfaj, lehet csavarni rajta egy hírmagyarazattal, de az különüljön már el a leadtől, hírtesttől.
18.
Kakaoo
Aki a címet adta... már a címen is látszik, hogy nem elfogulatlan. Felesleges elolvasni, csak egy ostoba, vérlázító, "fikázó" trendkövető tini írhatta. Ne pazaroljatok rá időt. Előre eltemetni valamit... szánalmas vagy.
17.
Ooorky
#15: De az volt.
Attól, hogy ezerszer leírod, még nem lesz igaz.

Androméda kinyírása meg várható volt, bár ebben Bioware is ludas, mivel fejlesztése közben folyamatosan leépítették a csapatot, átirányították az embereket az Anthem-re, mivel borult a bili és le kellett tenniük egy játékot az asztalra.
16.
Ooorky
#14: Rábólintott.
2012-ben.
Mass Effect 2-3, Dragon 2, SW:TOR...
Akkor volt a csúcson a Bioware, pont kiadott egy MMO-t, ami akkor még sikeresnek tűnt...
15.
Kolompár Tarzan
Már ezerszer le lett írva, hogy az Anthem játék eredeti ötlete nem ez volt, nem looter shooter. Az EA erőltette ezt a koncepciót. Az Andromédánál is ők döntöttek el egy csomó mindent, pl hogy a kinyírják a játékot, pedig volt beígért DLC és azokban volt rengeteg potenciál. Ezt sosem bocsátom meg azoknak a pénzéhes geciknek.

Bezzeg most, látva hogy az Anthem mekkora bukás, továbbra is tolják bele a lóvét, meg a fos tartalmakat, kizárólag azért hogy behozzák az elmaradt bevételeket.

Ez nem játék fejlesztés, ez a legalattomosabb kapitalista kizsákmányolása a vásárlóknak.
14.
Kawada
#13: Amire az EA rábólintott... Nincs egyoldalű bűnbak. Egy játék elkészítése oda-vissza meccs a fejlesztő és a kiadó között. Ha én befektető lennék, én is belepofáznék. Az Anthem és az Androméda fejlesztése közben szépen daravjaira hullott a Bioware. A B csapat dolgozott az andromédán, az A csapat pedig gyakorlatilag megszűnt. A bioware sajnos mára csupán egy nominális dolog maradt. Ettől én pl. várom az újabb Mass Effecteket, én az Andromédát is szerettem, egy spin off résznek tekintettem kb. és mint sci-fi, akció, tps, kvázi openworld játéknak számomra rendben volt.
13.
Ooorky
#12: Ez a szoftver a bioware ötlete volt...
11.
Yonkou
#10: Oké, hozzá nem értő senkiházik ülnek a bioware-nél jelenleg, ez tény, de azért nehogy már az EA részéről jó döntésnek számítson, hogy kiad 1 olyan játékot ami még messze nincs kész... működhetett volna ez úgy is hogy "Igen? Ültetek a picsátokon 4 évig és semmi? Akkor ki vagytok rúgva a faszba, az Anthemet meg újra kezdi 1 olyan csapat aki ért is hozzá" és várhattak volna újabb 6 évet.
Ja, hogy minőségi produktum helyett egyszerűbb inkább egy félkész csili-vili techdemot a játékosok pofájába tolni, hogy majd az visszatermeli a fejlesztési költséget 1 részét akit sikeresen rászedtek a marketinggel?
Én nagyon vártam a játékot, bőven lett volna benne potenciál, pláne a gameplay miatt, de nem voltam olyan hülye, hogy megvegyem, 1 hónap próba, annyi idő alatt bőven kiderült, hogy bármennyire is jó az alap gameplay, nincs mi hosszú távon lekössön. De legalább azt az 1 hónapot nem érzem kidobott pénznek.

A lényeg, a hülyeséget mindkét fél szarásig halmozta.
10.
sanada
#8: Az EA pont, hogy pénzelte őket 6 évig, meg hitt nekik, hogy nem a makkjukat verik. :D A 6 évből 4-et elkúrtak, az EA arról tehet, hogy ezt eltűrte.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...