Cyberpunk 2077 - újabb részletek derültek ki

  • Írta: szlav
  • 2019. november 26.
  • Hír
A CD Projekt RED az éves közösségi találkozóján újabb részleteket fedett fel a Cyberpunk 2077-nel kapcsolatban. Szó esik a játékidőről, a környezetről, az implantátumokról és a szexről is.

Night City nyüzsgő városa jövő áprilisban előttünk is megnyitja a kapuit, és habár relatíve sok infót megtudtunk már a CD Projekt játékáról, még mindig rengeteg olyan apró részlet vár ránk, amit csak a megjelenés után fedezhetünk fel. Ez a lista azonban most egy picit rövidebb lett, a lengyel stúdió ugyanis az éves rajongói találkozóján válaszolt néhány rajongói kérdésre.

Megtudhattuk például, hogy a Cyberpunk 2077 sztorija valamivel rövidebb lesz a The Witcher 3-nál, ezzel szemben viszont sokkal több okunk lesz az újrajátszásra, ennek értelmében pedig már a sztori befejezése után egyből belevethetjük magunkat a New Game +-ba. A döntéseink és a játékstílusunk komoly hatással lesz nem csupán az NPC-kkel való kapcsolatainkra, de V jellemét visszatükrözi majd a lakása is. Habár nem válogathatunk Night City kiadó apartmanjai között, az adott főhadiszállásunkat a saját szájízünk szerint rendezhetjük át. A szövevényes dialógusopciók között azonban nem árt gyorsan dönteni, mert következményekkel jár majd az is, ha túl sokáig gondolkodunk egy válaszon.

A játék során természetes tempóban váltakoznak majd a napszakok, ez pedig érezhető hatással lesz a város életére és magára a játékmenetre is. Ugyanígy dinamikus lesz az időjárás is, s habár egy kis eső nem változtatja meg drasztikusan a küldetéseink mivoltát, észrevehetjük majd, hogy Night City járókelői esernyőt bontanak vagy fedél alá vonulnak. És ha már a járókelőkről van szó: a város zsarui sokszor fittyet hánynak a kisebb bűnökre, így szemet hunynak akkor is, ha elcsattan pár pofon V és az utca embere között, ha azonban fegyvert rántunk, vagy GTA-szerű ámokfutásba kezdünk, akkor bizony a kékek hamar a nyakunkba szakadnak.

Az ámokfutás márpedig egy valid opció lesz mindvégig - nem véletlenül szólított fel minket Keanu Reeves arra, hogy égessük fel a várost! Jó, az épületek romba döntése talán túlzás lenne, de a CD Projekt RED csapata szerint a környezetünk nagyjából háromnegyede elpusztítható. Erre valószínűleg felhasználhatjuk majd V verdáját is, amely sokkal komolyabb fizikát kap a hagyományos nyílt világú játékok járműveinél. A futurisztikus autót megfuttathatjuk az utcai versenyeken is, amelyek az elmondás szerint kapnak egy kis cyberpunkos extra fűszerezést.

Esett néhány szó a különféle implantátumokról és testmodifikációkról is, amelyekért az alvilág ripperdocjai felelnek majd. Lesznek köztük igazán látványos harci kellékek, mint például a korábban már demózott Mantis-pengék, de fontos szerepet kapnak a kevésbé csili-vili eszközök is. Ilyen például V egyszerű fordítója, amely segítségével megérthetjük Night City gyakorta beszélt nyelveit (például a spanyolt vagy a japánt), ezt felfejlesztve azonban olyan dialektusokat is beszélhetünk majd, mint az alvilági kreol nyelv.

A Cyberpunk 2077 történetében különösen komoly szerepet nyernek a karakterek animációi, hiszen a cselekmény mindvégig a játékon belül zajlik majd, mivel a játékban nincsenek hagyományos videós átvezetők. Ennek nyomán minden főbb karakter egyedi animációkat használ a mozgáshoz, a párbeszédek során és a harcban is. Kifejezetten humoros lehetett a szexjelenetek mocap-felvétele, melyekből szintén jut majd bőven a játékba. Bizony, a mindvégig első személyű nézetben zajló akció nem áll meg a hálószoba küszöbén sem - V nemétől függetlenül végignézhetjük a lepedőakrobatikát.

A Cyberpunk 2077 2020. április 16-án érkezik PC-re, Stadiára, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.

58.
user101
Pedig egyet biztos veszítenek, mert bármennyire jó is lesz a játék, engem nem érdekel, annyira taszít ez a 'neonpink gta'... :( Ez tényleg erősen bundle gyanús nálam.. Amúgy is meg akarom büntetni őket, hogy nem Witcher IV-et csináltak! :)
57.
medson
#49: Jaaa igen persze, megfogám hasalni a sok rinyagép miatt az bizti :DDD
56.
Kawada
#54: Egyetértek. Bár graf szempontból a battlefront 2 ígyis, úgyis szép pl. De tps-ként nem tudom élvezni a harcot benne. Legtöbb esetben a játékélmény, a gunplay is inkonzisztens ezekben az esetekben... De olyan retard téma ez, hogy beszélni is kár róla. :)
55.
Ultimate
#54: De a legrosszabb ez amennyi vásáelrlót vesztenek duma. Akit komolyan érdekelt az egész lenyeli hogy nincs tps nézet úgyis megveszi. Aki meg csak tps-el játszik és komolyabban duzzog morog az nyilván nem. Pont nem fognak annyi vásárlót veszíteni mint amennyire harsogják csalódotték lévén okan meg pont az fps mivolta miatt ugrik majd rá főleg ha durván ki van dolgozva, ne adj isten a helyükben ha jól meg van csinálva egy VR moddal is meglephetik a nagyközönséget ami baszó lenne.
54.
Ultimate
#52: Ok csak most itt a lényeg hogy graf szempontjából egy singleplayer játékban nem mindegy. Épp ezért nincs olyan singleplayer amiben a tps és fps nézet is baszó. Vagy ez, vagy az. Ezért "spórolás" az fps nézet. Ők ezt fps-nek álmodták meg. Ígytöbb kraft jut a terepre és npc-kre egxebekre ami kell mert mindent jóval közelebb látsz. Belerakhatnák a tps nézetet kidolgozatlanul lásd Mirrors Edge ahol megoldották userek a külső nézetet....VAGY megcsinálják tps-nek fasza animációval, szokás szerint legjobban kinéző saját karakterrel...éscserébe a terep és többi npc lesz gyengébb ha fps nézetre rakod...Vagy ez vagy az.
De ez a hiszti, mert hiszti, rohadtul unalmas és szánalmas. Az első perctől fps-ként beszéltek a játékról. Ez van...Annyira szánalmas mint verni az asztalt egy Call of duty-nál hogymiért nincs tps mód....
53.
Chrysh
Szörnyű probléma: FPS nézet lesz és nem TPS, gamerek ezrei nem tudnak aludni emiatt.

Ez a tömeghisztéria néha bizony k*rva elkesírtő tud lenni.
52.
Kawada
#50: De legalább élvezetes (volt amíg játszottam) tps-ben és fps-ben is. És másfajta élmény is kicsit (tps-t eleinte nyomtam, miután rákaptam az ízére, inkább fps-ben játszottam). A grafika és az animáció azért nem annyira szempont a pubg esetében részemről.
51.
Ultimate
#49: Nem gondolom úgy csak unalmas hiszti. Ez van veszítsen. Amennyit veszít annyit nyer is vele ha komoly lesz az fps élmény.
50.
Ultimate
#45: Ott se nagyon...az animációk kívülről is gagyik a grafika meg belülről is elnagyolt.
49.
Oldman
Ultimate!
Ha ùgy gondolod, hogy a fix belső nèzet csak engem bosszant, akkor tèvùton jàrsz ez ügyben. Hogy mekkora jàtèkos rèteget veszìt el emiatt a kèszìtő cèg az persze legyen az ő gondjuk. Èn nem lennèk a sajàt zsebem ellensège az biztos. Persze nem kell aggòdni, nem fog csődbe menni CDPR.
48.
Nyarlako
#47: Azért a Thronebreaker végén valami pofátlanul csalt a gèp.
47.
ABorealis27
#19: "Ha elfogultság nélkül nézzük, A CDPR eddig a 3 Witcher játékot tette le az asztalra, amiből az első kettő egy-egy jó játék volt, de közel sem annyira kiemelkedő, kb. Instant klasszikussá vált legenda mint a 3. rész."

Szeretik elfelejteni, pedig a Thronebreaker: The Witcher Tales is ott van még a felhozatalban a maga 35-40 órás játékidejével (maxolva 55 lett nekem) és minőségben a saját típusában az abszolút csúcs. Már ha van egyáltalán sztorialapú kártyajáték kategória. Nekem az idén kijátszott játékok közül a kedvenc volt, pedig egyáltalán nem vagyok kártyajátékos gamer (a Gwentet azt azért nagyon szerettem a Witcher 3-ban). Tudtam, hogy jó lesz, de nem gondoltam, hogy ennyire. Fantasztikus a történetmesélés, a hangulat, a zene, a karakterek, a szinkronszínészek, a "szemét" döntési helyzetek és a kártyás része is a változatosan felépíthető paklikkal és puzzle-kkal. 10/10. Alapáron, 26 euróért is nevetségesen jó vétel, de sokszor van féláron, épp most is steamen. És a vicc az egészben, hogy ez a játék nem úgy indult, hogy teljes értékű game lesz, hanem csak egy Gwent mellékág vagy DLC lett volna, végül azonban annyi anyag gyűlt össze, hogy meggondolátk magukat. És egy kjó game lett belőle. Engem a játékiparhoz való hozzáállásuk és a CP2077 gameplay videói mellett ez a játék győzött meg teljesen, hogy nem fognak sz@rt kiadni a kezükből.
Spórolni sem fognak, nem emiatt lett fps a CP. A nézet sajátossága, hogy nem kell leanimálni a főhőst, de nem emiatt váltottak erre. Szerintem nagyon jól passzol a játékhoz az eddig látottak alapján.
46.
Yanez
#44: Pedig van ahol mindkét nézet jó. Az autós játékoknál. :)
45.
Kawada
#44: Hát... most gondolkodtam én is, hogy van-e ilyen játék, és arra a felháborító következtetésre jutottam, hogy még talán a PUBG-ben működik leginkább mind a két perspektíva... :)
44.
Ultimate
#39: Ez van nem kell vele játszani. Nem kényszerítenek. Ezzel atlz erővel verd az asztalt az ÖSSZES fps fejlesztőnél.
Első perctől leközölték hogy fps. Nem tetszik? Nem veszed.
Én örülök hogy nincs két nézet, nincs olyan játém amiben mindkét nézet jó. Az meg hogy trollok fanyalgását olvassuk megjelenés után mert az ő nézetük nem lett olyan jó......
42.
KopyAti
Csakazértis:
Ez istenkirály játék lesz! :)
40.
Oldman
Hùha bocsesz, a "nèzet" szòt kissè sokszor ìrtam le! :/
39.
Oldman
Spòrolàs vagy sem, engem az bosszant, hogy ràkènyszerìtenek egy olyan nèzetre, melyet soha nem rèszesìtettem előnyben. Kèrdeznèm az illetèkeseket: ez vevőcsalogatò eljàràs vagy sem?
Az utòbbi termèszetesen. RDR 2-ben legalàbb lehetett variàlni a nèzetet, ràadàsul 4-fèle nèzetben, mèg a Ghost recon wildlands-ban is! A termèszetben lovagolva a legtàvolabbi nèzetet alkalmaztam nagy làtòszöget elèrve ( ìgy volt szèp ) majd mikor kutakodni, keresni kellett valamit, akkor eggyel közelebbi nèzetre vàltottam, bent az èpületekben pedig sokszor belső nèzet volt előnyös. Imàdtam! Pl külső nèzet is tud hàtrànyos lenni, erre jò pèlda a Days gone, hiszen a nagy karakterünk sokszor zavarò, a hàtàtòl nem lehet jòl kilàtni. Annàl kèt külső nèzet nagyon kìvànatos lett volna! Ritka a hibàtlan jàtèk ami a nèzeteket illeti, de lètezik.
38.
manderel
#37: Fedezékrendszer valószínűleg így is lesz. Elég sok játékban van FPS nézetben is.

Én sem érzem egyébként spórolásnak, pláne azt hogy nincsenek videós átvezetők. Rengeteg plusz munkának hangzik, hogy minden átvezetőt ingame, ingame elemekkel kell leanimálni.
37.
grindcore
#27: Szerintem nem spórlás, hanem tervezési kérdés. Igazából nézd meg a korai gameplayeket, milyen helyeken mászkálunk majd, szobák, épületek, ilyenekben a tps totál gagyi is lehet, a kamera beleakad a plafonba mert olyan szűk helyek is vannak, vagy direkt ezért legyen minden hodály méretű? Nem igazán jönne össze, plusz akkor már kéne fedezékrendszer, gondolom te se szeretnél Battlefront 2-t újra, az röhej volt fedezék nélkül, beálltál a doboz mögé, szánalom volt. Szóval ez inkább jól kitalált kialakítás.
36.
Kawada
#35: A videók alapján, ránézésre szar a gunplay... Egyelőre.. Egy deus ex élvezetesebben néz ki szvsz (szigorúan gunplay).
35.
Nyarlako
#34: Akkor ezt vegyük úgy hogy a gunplay szar lesz? Remélem azért nem Fallout szinten.
34.
Kawada
Semmi spórolás nincs ebben. 2 külön megjelenítési forma aminek megvan a pro és kontra oldala játékos és fejlesztő oldalról egyaránt.

A fő szempont itt az "immerzió", a beleélhetőség volt, hogy ennyivel is közelebbről szemlélje a világot a játékos. Évekkel ezelótt lenyilatkozták, hogy nem tps, nem fps, hanem first person rpg-t készítenek.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...