The Last of Us - az elmúlt évtized legjobb PS-játéka

  • Írta: Shifty
  • 2020. január 11.
  • Toplista
A PlayStation Blog még tavaly év végén indított egy szavazást, ahol a játékosok megszavazhatták az elmúlt évtized legjobb PlayStation-játékait. Az élen a The Last of Us végzett.

A PlayStation Blog összesítette a még december végén indított és múlt héten lezárt szavazásának eredményeit, így végre kiderült, hogy a játékosok mely játékokat tartják az elmúlt évtized legjobb PlayStation-címének.

Komolyabb meglepetés természetesen nem született, így az első helyért járó platina színű plecsnit a The Last of Us Remastered szerezte meg (a szavazatok 11 százalékával), ami erre az évtizedre nézve jó ajánlólevél lehet az idén megjelenő folytatásnak. Mögötte az új God of War zárt, míg a dobogó legalsó fokára a The Witcher 3: Wild Hunt verekedte fel magát. A bronz színű plecsnit végül az elnyűhetetlen, az eladási listákon még most is rendre jó helyen végző Grand Theft Auto V zsebelte be.

A teljes lista:

  1. The Last of Us
  2. God of War
  3. The Witcher 3: Wild Hunt
  4. Grand Theft Auto V
  5. Red Dead Redemption II
  6. The Elder Scrolls V: Skyrim
  7. Horizon: Zero Dawn
  8. Bloodborne
  9. Uncharted 4: A Thief’s End
  10. Marvel’s Spider-Man
  11. Persona 5
  12. Dark Souls
  13. Call of Duty: Black Ops II
  14. NieR: Automata
  15. Death Stranding
  16. Red Dead Redemption
  17. Mass Effect 2
  18. Fortnite
  19. Batman: Arkham City
  20. Resident Evil 2
87.
Neotechtr
Valami bugok biztosan vannak benne, pl ebben a videóban is van 3 perctől. Mondjuk ez egy no kill végigjátszás összegzése, de komplett részeket hagy ki a gyerek buggerkedéssel.

https://www.youtube.com/watch?v=ZCDQPry3lmI
86.
Oldman
Kawada!
Nem tőlem olvashattad, most tudom tapasztalatból ezeket az informaciòkat megerősìteni neked, előtte èn is màsoktòl olvastam. Nem vèszes a helyzet szerencsère, de èszrevehető a gyatràbb futàs az első pàlyaszakaszhoz kèpest. Èrdekes, mert a Copeland-os szakasz szebb, zöldebb, vìzesèsek vannak stb, itt az ember jobban hinnè, hogy hibàztak a kèszìtők.
84.
Oldman
Kawada!
Egyre több random törtènèssel talàlkozom, ez kis felüdülès mindenkèppen. Ami viszont zavarò a jàtèk vège felè közeledve
az az, hogy az fps vagy kèpelmosòdàs (?) egyre jobban megmutatkozik gyorsabb kameramozgàsoknàl, sok a berecèzès...vagy minek nevezzem. Mostanra ismertek, ezekre elèg finnyàs vagyok. Bìzom benne javul mèg a kèsőbbiekben a jàtèk optimalizàciòja, igaz ezzel ellentètes infòkat olvastam. Bugok viszont alig vannak, egy-egy lebegő hulla meg kődarab csupàn.
83.
Oldman
godach!
Igen, kettő kisebb hordàt sikerült likvidàlnom, de kissè trükkös -valljuk be - gyàva mòdon. Ràjöttem, ha belèjük lövök, majd felèm hömbölögnek, ezutàn egyből motorra szàllok, kb 100-200 m utàn leszakad tőlük az egyharmad rèsze. Ezeket az MG 40-es golyòszòròval le tudom kaszabolni. Tehàt aprànkènt...
Viszont talàlkoztam akkora galerivel a szektàsok földjèn, hogy azòta sem tettem be oda a làbam, konkrètan a hàtamon is àllt a szőr mikor dübörödve megindultak felèm. Oda majd időzìtett bomba lesz hatèkony ellenük szerintem, molotovval megspèkelve, bővìtett fegyvertàrral. Ellenben eledelt csinàltatnèk magambòl. :)
A hangok szenzàciòsak a jàtèkban azt meg kell hagyni.
81.
godach
#80: Ilyenkor a közelben táboroznak. Meg kell keresni őket. A ládájukban minden benne van :)
Hordát csapattál már?
80.
Oldman
godach!
Igen, az ùton a tàvcsöves banditàk szinte mindig leszednek, de ilyen drasztikus dologban mèg nem volt rèszem, màrmint hogy a kèszleteim eltűntek volna. Bosszankodtam, de egyben èlveztem is. :) Egyèbkènt nyom utàn kutattam, gyerekjàtèkok voltak elhagyva itt-ott, nem tudtam mire vèlni. Aztàn megtörtènt az amit leìrtam alàbb...csőbe, azaz kötèlre hùztak. :)
79.
godach
#78: Több féle ilyen random esemény van. Én általában nyomok után felkutatom őket, mindenkit lemészárolok.
Majd az utakon is figyelj. Nem lövöm le a poént :)
78.
Oldman
Egy kis off:
Jàrt valaki ùgy a Days gone-ban, hogy egy erdős rèszen belelèptetek egy köteles csapdàba, majd tehetetlenül lògva leütnek az ùtonàllòk!? Nem haltam meg, kiszabadìtottam magam a fogsàgbòl, viszont az eddig kèszleten lèvő összes tàrgyam elveszett, csak egy kèsem maradt mindössze. Tegnap ìgy jàrtam a Vas Mike tàbortòl èszakra. Szerintetek...!? :)
Ha làttatok tùlèlő horror jàtszàst, akkor az ez volt. Ja, a motorom is kapute, nulla òcskassal. Persze, hogy a tàborba menet az összes izmosabb ellenfèllel " összecsòkolòztam" volt ott mèg talàn fertőzött TurbòYeti is. :) Akkora horda követett sokàig, hogy szò szerint a talaj is remegett tőlük. A tàborban aztàn rendeztem a soraimat, vettem ezt-azt.
77.
Aanash
Hát nem tudom.
Néhány cím nem értem mit keres a listán.
Tudom hülye vagyok, de nekem pl a The Order 1886 tetszett a világával és fegyvereivel.
Tudom milyen hibái vannak, de valahogy mégis pozitívan csalódtam.
72.
adamsfamily
Mondjuk ha már az évtized játékairól beszélünk,akkor szerintem simán felfért volna a listára a Deus ex Human Revolution,vagy a 2013-as Tomb Raider.Szerintem ezek közül mindkettő köröket vert a Last of us-ra.
71.
frankdelgado
Days Gonet kivègeztem, ugyhogy àllok neki a rasztafasznak, mert mingyà itt a 2. :)
69.
ADMlN
#62: Szerintem a robotok ellenni harc mesteri volt, rendkívül interaktív és dinamikus, bármiféle scriptelés nélkül annyira cinematikus akciókat lehetett benne csinálni egy kis ügyességgel, hogy azt sok film is megirigyelné.

#63: Igazából kinek a pap, kinek a paplan, de én még olyannal nem találkoztam akik végigvitte és megbánta volna. Ha esetleg adsz neki még egy esélyt, majd jelezz vissza mert kíváncsi vagyok sikerült-e változtatnia a véleményeden.

#65: +1
67.
kryszisz
#65: Én is szeretlek!#nohomo
Szerintem elég annyit mondanom a Dark Souls érdemeiről, hogy a szakdogám azzal védtem meg sikerrel anno, hogy a DS-t hoztam fel példának, mint művészi értékkel bíró videójáték. Azzal érveltem, hogy esztétikai és építészeti szemmel nézve is megállja a helyét más médiumokkal, művészeti irányzatokkal összevetve, hála a mesterien felépített pályáknak és a logikus, jól illeszkedő dizájnnak. Na mármost a 3 tanár közül az egyik egy hatvanas művészettörténész volt, aki nem látott tovább az olasz reneszánszon, a másik egy szintén hatvanas filozófus, aki szerint Descartes az atyaúristen, és aki nem ismeri a teljes munkásságát az hülye, a harmadik pedig egy cseppet sznob kritikus, aki még egy tál borsólevesben is a fallikus szimbólumokat keresné. Ami közös volt bennük, hogy a játékokat mindhárman ördögtől valónak tekintették, ami semmiféle értékkel nem rendelkezhet. Na, ha még őket is sikerült meggyőznöm (még ha csak mérsékelten is) ennek az ellenkezőjéről, és mindezt a DS-el, akkor minden bizonnyal helye van listán:D Meg különben is: az egyik legjobb játék ever, persze, hogy helye van.
65.
DragonBleacPiece
#46: ,, A Dark Souls király, de feleslegesen van a listán. Nem eléggé kiforrott és vannak vele elég egyértelmű problémák mind a level-design, mind a polírozottság terén. "

Oké, csak ezért regisztráltam accountot. A dark souls 1-ben mindegyik pálya úgy kapcsolódik egymáshoz, hogy nem érzed magad hülyének mint játékos. Nincs egy sivatag mellett hirtelen egy sarkvidék, se egy erdő mellett egy lávafolyó. Az egész úgy van felépítve, hogy egy tökéletes világot alkot, ahol az egyes helyszínekre eljutás mind teljesen ésszerű és átlátható, töltőképernyő nélkül. Kb olyan mint egy karkötő a csuklódon, minden része illeszkedik a másikhoz. Pl a dark souls 2-ben teljesen logikátlanul jutottál el egyik helyszínről a másikra, de a 3 az szintén az 1-re hajaz (csak sokkal lineárisabb). Én a dark souls 1-el szinte az idők végezetéig képes vagyok újra és újra játszani. És teljesen rám van bízva milyenné formálom a karakterem, és a bossokat hogyan győzöm le, szinte végtelen lehetőségeid vannak. A 3-at nemhiába rakták tele fanserviceal az 1. játékból, mert nem lehet vele mellé lőni. Persze sokkal streamlineoltabb, több a bonfire, és újratalentolhatsz, több a szövege az npcknek és érdekesebbek, és a karaktered is nagyobb badass, szóval erre mondhatod talán hogy polírozottabb.... viszont az sem lenne teljesen igaz, mert az 1 egy gyenge kis szenvedős zombi utazásáról szól, nem pedig egy prince of persia kalberű fickóról aki ráugrik az ellenfélre, és levágja a fejét. Szóval nem tudsz sprintelni mint egy gepárd, de egy bosst ezerféleképpen is legyőzhetsz ha találékony vagy, és igenis kiforrott játékélményben van részed. Nekem a dark souls játékokban alapból a tárgyleírások általi sztorik megidmerése sokkal elgondolkodtatóbbak, mint pl egy last of us sztorija,ami - nem akarok megbántani senkit - inkább azoknak lesz nagyszabású, akik nagyon kevés könyvet olvastak el még életükben (eddig), és pl egy szereplő halála / egy csavar a sztoriban az nekik a történetmesélés tetőpontja, mert nemtalálkoztak még ilyennel.
64.
Yanez
#63: Legalább valamiben egy az ízlésünk. :D Papírforma szerint a HZD az egyik legnagyobb favorit kellett, hogy legyen számomra. Posztapokaliptikus világ, robot+dinók, rejtélyes történet, íjjal való harcok, stb. Máig nem értem mi volt a baj. Asszem tényleg túl fapados, pedig MGS5 még a hibáival együtt is ezerszer élvezhetőbb volt számomra, holott az sem jobb ezen a téren.
63.
godach
#61: Csak kell adnom ennek a HZD-nek még egy esélyt, mert a te véleményedre nagyon adok ám. Viszont nekem a Days Gone mérföldkövekkel jobban tetszett, mint a HZD amibe tényleg csak pár órát voltam képes beletenni és mai napig nem értem, miért vannak annyira odáig az emberek érte.
A fura az, hogy ennél sokkal fapadosabb játékokkal is sok órán keresztül elvagyok, mert szeretem a posztapok stílust és világot és imádok gépek ellen harcolni.
Most is csak vakarom a fejem, hogy hogy a bánatba nem jött ez be nekem, mert papírforma szerint a kedvencem kellene hogy legyen.
62.
Yanez
#61: Tényleg, a frusztráló human combat! Számomra az egész harcrendszer az volt. A legidegesítőbb pedig a fegyverekhez szükséges farmolás. Hasonlóval utoljára a MGS 5-ben találkoztam. Alloy karaktere túl forgatókönyvies volt, pedig én pont az ilyen jellemvonású karaktereket szeretem, de annyira sugárzott az előre megírt szöveg belőle, hogy megszólalnia sem kellett volna, úgyis tudnám mi következik. A sztori felfedezése és részletessége volt példaértékű, no meg a pazar művészi látvány. A dlc-hez már nem volt kedvem, pedig imádom a havas tájakat.
50.
Duken
#44: Days Gone fényévekkel hangulatosabb és játékmenetileg is jobb a monoton, unalmas de egyébként szép Hzd-nál. Persze, hírértéke se lenne mi? Ja ja ja ja...Mesélj még emese.
47.
kryszisz
#46: Jéé, egy rendesen (sőt: kimagaslóan jól) megfogalmazott, normális érvekkel alátámasztott, mindenféle fröcsögéstől és gyűlöletkeltéstől mentes hozzászólás a Gamekapocs kommentek között? Valaki csípjen meg, szerintem álmodom:D Amúgy teljesen igazad van, ez sokkal inkább egy "legnépszerűbb" mintsem egy "legjobb" lista, ami nem túl releváns, ha valaki a ténylegesen jó játékok közül szeretne szemezgetni.
46.
RebornSoul
Ez a lista egy közösségi/felhasználói szavazás eredménye. NEM azt mutatja meg, hogy mik a legjobb játékok. Maximum azt, hogy mik azok a játékok, amelyek a legtöbb embernél meg tudták ütni a közös szellemi nevezőt és a legtöbb embernél be tudtak találni.

A Remény Rabjai se a világ legjobb filmje csak azért, mert az első az iMDB-n. Hanem pusztán egy olyan film, ami pont úgy van strukturálva, összerakva, megírva, elmesélve, hogy történetesen a legtöbb embernek képes volt elnyerni a tetszését.

Jó, persze tény, hogy ennél jobb és demokratikusabb mód nem nagyon van arra, hogy ki lehessen hirdetni minden idők legjobb játékait X-Y kategóriában, de azért szerintem ez a lista eléggé sántít.

Kezdjük azzal, hogy ahogy látom, ez valójában nem egy konkrétan PS-exkluzívokat célzó lista, hanem egy lista, amire bármilyen játék felkerülhet, ami PlayStation platformra megjelent.

Na most ez már alapból illegitimmé az olyan játékok szerepeltetését, mint a God of War, a Spider-Man, és különösen a Horizon: Zero Dawn. Félreértés ne essék, ezek nagyszerű játékok, de egyik sem éri el a 10 pontot, márpedig egy ilyen szűk listára mindenképpen csak az abszolút csúcs játékoknak kellene felkerülnie.

A God of War szenzációs, de van egy elég komoly narratív-törés benne Atreus viselkedése és eredete kapcsán, ami kis híján hazavágja az egész sztorit. Emellett vannak benne ilyen-olyan átgondolatlan játékmechanika-beli ötletek. A Spider-Man sztorija talán a legjobb Spider-Man sztori valaha a maga érettségével és mélységéve, tanulságosságával, de a játékmenete nem mentes az open-world klisékétől és a repetitív pillanatoktól. A Horizon: Zero Dawn-ba meg bele se megyek, mert annak rengeteg problémája van (szintén főleg játékmeneti téren).

A Death Stranding szerepeltetése egy vicc - egy fékevesztett dizájner kontrollálatlan agyfingja a játék, aki igenemberekkel volt körülvéve, akár csak Lucas az előzménytrilógia idején.

A Dark Souls király, de feleslegesen van a listán. Nem eléggé kiforrott és vannak vele elég egyértelmű problémák mind a level-design, mind a polírozottság terén. A Bloodborne kvázi ugyanazt csinálja, csak jobban (ami ugye szintén a listán van), de a Dark Souls III is.

A Batman: Arkham City mélységesen túlértékelt, de valami brutálisan, a Resident Evil 2 pedig körökkel elmarad a Resident Evil 7-től. Igen, botrányos dolog talán ilyet mondani, de a 7. rész messze közelebb áll az eredeti, első rész filozófiához és szellemiségéhez, a széria mögött eredetileg megbújú koncepcióhoz, mint a második rész, ami inkább csak egy horrornak álcozott akciójáték, túl sok lövöldözéssel és átgondolatlan gameplay-koncepciókkal (amúgy marha jó játék ennek ellenére is, csak nem annyira, mint a hetedik rész).

Lehetne persze még ezt sorolni, de az is jelzésértékű, hogy egy tetves indie játék se szerepel a listán. Hol a Hollow Knight? Az Inside, a Limbo, a FEZ, a Brothers: A Tale of Two Sons, vagy bármi egyéb, hasonló kaliberű független mű? Ez sokkal inkább egy népszerűségi lista, mint egy legjobb lista. A szubjektív véleményemtől elvonatkoztatva és analitikus, objektív módon megpróbálva szemlélni a felhozott címeket sem tudok az egésszel egyetérteni.

A The Last of Us, a The Witcher III: Wild Hunt, a Bloodborne, és a The Elder Scrolls V: Skyrim az, amelyek szerepeltetésével szerintem maradéktalanul egyet tudok érteni.

Ja, még annyit, hogy a Black Ops II-n nem tudtam, hogy sírjak, vagy nevessek. Ez kb. olyan, mintha egy filmesztéta berakná a Transformers-t egy Top 20-as listára. Mármint ok, vannak a kampányának jó pillanatai, de legalább annyira rossz is (a BO2 kampánya legendásan felemás volt).A multi meg tényleg az egyik legnagyobb fun a szériában, de ne akarjuk már azt állítani, hogy emiatt Top 20-as helyezést érdemel. Sőt, még csak egy ligában sem játszik a többi felsorolt címmel.
42.
Effecta
Hogy a viharba lett a Horizon jobb, mint a Spider-Man?
Hogy a viharba lett jobb a Death Stranding, mint a Mass Effect 2?
Meg egy csomo kerdes....
39.
Duken
#38: Ha az exkluzívok többnyire szarok volnának akkor a tudattalanra hogy hatnának? Hoppácska. Fordított pszichológia. Azért hatnak a tudattalanra pozitívan az exkluzívok mert többnyire jók.
38.
GAMEROD
Mondjuk ilyen pszichológiai téren alakult a lista éle, az exkluzív címek a tudatalattira jobban hatnak. A Heavy Rain és a Beyond is csak addig volt csúcsszuper játék amíg el nem vesztette az exkluzivitást, most pedig már rajta sincsenek a listán. Nyakamat rá, hogyha a Last Of Us is multiplatformként kezdte volna akkor nem az lenne az első.
36.
Nothing
Hát fene se tudja. Nálam egyszer használatos meh volt a TLoU. Audiovizuális tökély, de mint játék nem jött be.
Márpedig az.
35.
Oldman
Neotechtr! 33#
Köszi! Tudod mi zavar a legjobban a jàtèkban? ( elèg bogaras vagyok bizonyos dolgokban ) A külső nèzetben való karakterem nagysàga, mert szerintem közel került Deacon a kamerához. Futàs közben automatice ràközelìt a kamera pluszban, alacsonyabb nèzetet hasznàlva szò szerint nem làtom ki/mi van előttem. De alapbòl is nagy a főszereplő. Szoktam trükközni, Deacont letèrdeltetem ùgy haladok előre. Kicsit lassabb a mozgàsa, de 40%-al kisebb a pasi, nagyobb a tàj betekintèsi szöge. ;)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...