The Last of Us - az elmúlt évtized legjobb PS-játéka

  • Írta: Shifty
  • 2020. január 11.
  • Toplista
A PlayStation Blog még tavaly év végén indított egy szavazást, ahol a játékosok megszavazhatták az elmúlt évtized legjobb PlayStation-játékait. Az élen a The Last of Us végzett.

A PlayStation Blog összesítette a még december végén indított és múlt héten lezárt szavazásának eredményeit, így végre kiderült, hogy a játékosok mely játékokat tartják az elmúlt évtized legjobb PlayStation-címének.

Komolyabb meglepetés természetesen nem született, így az első helyért járó platina színű plecsnit a The Last of Us Remastered szerezte meg (a szavazatok 11 százalékával), ami erre az évtizedre nézve jó ajánlólevél lehet az idén megjelenő folytatásnak. Mögötte az új God of War zárt, míg a dobogó legalsó fokára a The Witcher 3: Wild Hunt verekedte fel magát. A bronz színű plecsnit végül az elnyűhetetlen, az eladási listákon még most is rendre jó helyen végző Grand Theft Auto V zsebelte be.

A teljes lista:

  1. The Last of Us
  2. God of War
  3. The Witcher 3: Wild Hunt
  4. Grand Theft Auto V
  5. Red Dead Redemption II
  6. The Elder Scrolls V: Skyrim
  7. Horizon: Zero Dawn
  8. Bloodborne
  9. Uncharted 4: A Thief’s End
  10. Marvel’s Spider-Man
  11. Persona 5
  12. Dark Souls
  13. Call of Duty: Black Ops II
  14. NieR: Automata
  15. Death Stranding
  16. Red Dead Redemption
  17. Mass Effect 2
  18. Fortnite
  19. Batman: Arkham City
  20. Resident Evil 2
87.
Neotechtr
Valami bugok biztosan vannak benne, pl ebben a videóban is van 3 perctől. Mondjuk ez egy no kill végigjátszás összegzése, de komplett részeket hagy ki a gyerek buggerkedéssel.

https://www.youtube.com/watch?v=ZCDQPry3lmI
86.
Oldman
Kawada!
Nem tőlem olvashattad, most tudom tapasztalatból ezeket az informaciòkat megerősìteni neked, előtte èn is màsoktòl olvastam. Nem vèszes a helyzet szerencsère, de èszrevehető a gyatràbb futàs az első pàlyaszakaszhoz kèpest. Èrdekes, mert a Copeland-os szakasz szebb, zöldebb, vìzesèsek vannak stb, itt az ember jobban hinnè, hogy hibàztak a kèszìtők.
85.
Kawada
#84: Azt, hogy a játék vége felé kezd baszakodni azt olvastam én is mástól (vagy pont itt és tőled, nem tudom...). Nem tudom, kicsit pihenőpályára raktam úgy az 1/3 körül, addig én pro-val nem találkoztam semmi buggal, ami komolyabb volt annál, hogy egy farkas be volt akadva valami sziklafal alatt. De ilyenek mondjuk egy AC-ben 5 percenként vannak.
84.
Oldman
Kawada!
Egyre több random törtènèssel talàlkozom, ez kis felüdülès mindenkèppen. Ami viszont zavarò a jàtèk vège felè közeledve
az az, hogy az fps vagy kèpelmosòdàs (?) egyre jobban megmutatkozik gyorsabb kameramozgàsoknàl, sok a berecèzès...vagy minek nevezzem. Mostanra ismertek, ezekre elèg finnyàs vagyok. Bìzom benne javul mèg a kèsőbbiekben a jàtèk optimalizàciòja, igaz ezzel ellentètes infòkat olvastam. Bugok viszont alig vannak, egy-egy lebegő hulla meg kődarab csupàn.
83.
Oldman
godach!
Igen, kettő kisebb hordàt sikerült likvidàlnom, de kissè trükkös -valljuk be - gyàva mòdon. Ràjöttem, ha belèjük lövök, majd felèm hömbölögnek, ezutàn egyből motorra szàllok, kb 100-200 m utàn leszakad tőlük az egyharmad rèsze. Ezeket az MG 40-es golyòszòròval le tudom kaszabolni. Tehàt aprànkènt...
Viszont talàlkoztam akkora galerivel a szektàsok földjèn, hogy azòta sem tettem be oda a làbam, konkrètan a hàtamon is àllt a szőr mikor dübörödve megindultak felèm. Oda majd időzìtett bomba lesz hatèkony ellenük szerintem, molotovval megspèkelve, bővìtett fegyvertàrral. Ellenben eledelt csinàltatnèk magambòl. :)
A hangok szenzàciòsak a jàtèkban azt meg kell hagyni.
82.
Kawada
#79: Nekem egyszer volt ilyesmi, de akkor valami csajszit ki is kellett szabadítani. Nem tudtam, higy ilyesmi lehet random is.
81.
godach
#80: Ilyenkor a közelben táboroznak. Meg kell keresni őket. A ládájukban minden benne van :)
Hordát csapattál már?
80.
Oldman
godach!
Igen, az ùton a tàvcsöves banditàk szinte mindig leszednek, de ilyen drasztikus dologban mèg nem volt rèszem, màrmint hogy a kèszleteim eltűntek volna. Bosszankodtam, de egyben èlveztem is. :) Egyèbkènt nyom utàn kutattam, gyerekjàtèkok voltak elhagyva itt-ott, nem tudtam mire vèlni. Aztàn megtörtènt az amit leìrtam alàbb...csőbe, azaz kötèlre hùztak. :)
79.
godach
#78: Több féle ilyen random esemény van. Én általában nyomok után felkutatom őket, mindenkit lemészárolok.
Majd az utakon is figyelj. Nem lövöm le a poént :)
78.
Oldman
Egy kis off:
Jàrt valaki ùgy a Days gone-ban, hogy egy erdős rèszen belelèptetek egy köteles csapdàba, majd tehetetlenül lògva leütnek az ùtonàllòk!? Nem haltam meg, kiszabadìtottam magam a fogsàgbòl, viszont az eddig kèszleten lèvő összes tàrgyam elveszett, csak egy kèsem maradt mindössze. Tegnap ìgy jàrtam a Vas Mike tàbortòl èszakra. Szerintetek...!? :)
Ha làttatok tùlèlő horror jàtszàst, akkor az ez volt. Ja, a motorom is kapute, nulla òcskassal. Persze, hogy a tàborba menet az összes izmosabb ellenfèllel " összecsòkolòztam" volt ott mèg talàn fertőzött TurbòYeti is. :) Akkora horda követett sokàig, hogy szò szerint a talaj is remegett tőlük. A tàborban aztàn rendeztem a soraimat, vettem ezt-azt.
77.
Aanash
Hát nem tudom.
Néhány cím nem értem mit keres a listán.
Tudom hülye vagyok, de nekem pl a The Order 1886 tetszett a világával és fegyvereivel.
Tudom milyen hibái vannak, de valahogy mégis pozitívan csalódtam.
74.
Kawada
#72: A Human Revolution-t én is rohadtul élveztem. De a Mankind Divided-re még valahogy nem tudtam magam rávenni. Ezerszer elkezdtem... De régebb a gépemen ment szarul, utána PS-en nem jött be az irányítás... Lehet kéne adjak neki egy esélyt megint, nem örülök, hogy felhoztad... :(
72.
adamsfamily
Mondjuk ha már az évtized játékairól beszélünk,akkor szerintem simán felfért volna a listára a Deus ex Human Revolution,vagy a 2013-as Tomb Raider.Szerintem ezek közül mindkettő köröket vert a Last of us-ra.
71.
frankdelgado
Days Gonet kivègeztem, ugyhogy àllok neki a rasztafasznak, mert mingyà itt a 2. :)
69.
ADMlN
#62: Szerintem a robotok ellenni harc mesteri volt, rendkívül interaktív és dinamikus, bármiféle scriptelés nélkül annyira cinematikus akciókat lehetett benne csinálni egy kis ügyességgel, hogy azt sok film is megirigyelné.

#63: Igazából kinek a pap, kinek a paplan, de én még olyannal nem találkoztam akik végigvitte és megbánta volna. Ha esetleg adsz neki még egy esélyt, majd jelezz vissza mert kíváncsi vagyok sikerült-e változtatnia a véleményeden.

#65: +1
68.
Kawada
#65: "Nekem a dark souls játékokban alapból a tárgyleírások általi sztorik megidmerése sokkal elgondolkodtatóbbak, mint pl egy last of us sztorija,ami - nem akarok megbántani senkit - inkább azoknak lesz nagyszabású, akik nagyon kevés könyvet olvastak el még életükben (eddig), és pl egy szereplő halála / egy csavar a sztoriban az nekik a történetmesélés tetőpontja, mert nemtalálkoztak még ilyennel."

Az, hogy mi mennyire elgondolkodtató miért korrelál azzal, hogy egy történet tetszik-e vagy sem? A sznobizmus érzékelőm azért kezdett jelezni... :) Köszönöm szépen, elég sokat olvasok. Főleg sci-fit, de klasszikus szépirodalom is bőven. Nekem a Last of us pont azért tetszik, mert a kedvenc könyveimet idézik fel sok szempontból, és fontosak számomra a karakterek általában érzelmi szempontból is elég erős pillanatokat okozott nekem itt-ott (akkortájt született a nagyobbik fiam). Emellett, nekem pl. kurvára nem jön be ez a gótikus, középkoros világ, ettől még nem érzem, hogy az intellektuális képességeim mondjuk alatta lennének egy olyannak, akinek viszont tetszik. :)
Tök jó és szép amit írsz, de ha csak érvelsz, akkor is teljesen szépen kifejted, hogy miért tetszik neked a Dark Souls, és elolvasva teljesen meg is értem. Szerintem kár volt elbaszni ezzel a felsőbbrendűségű szájszaggal.
67.
kryszisz
#65: Én is szeretlek!#nohomo
Szerintem elég annyit mondanom a Dark Souls érdemeiről, hogy a szakdogám azzal védtem meg sikerrel anno, hogy a DS-t hoztam fel példának, mint művészi értékkel bíró videójáték. Azzal érveltem, hogy esztétikai és építészeti szemmel nézve is megállja a helyét más médiumokkal, művészeti irányzatokkal összevetve, hála a mesterien felépített pályáknak és a logikus, jól illeszkedő dizájnnak. Na mármost a 3 tanár közül az egyik egy hatvanas művészettörténész volt, aki nem látott tovább az olasz reneszánszon, a másik egy szintén hatvanas filozófus, aki szerint Descartes az atyaúristen, és aki nem ismeri a teljes munkásságát az hülye, a harmadik pedig egy cseppet sznob kritikus, aki még egy tál borsólevesben is a fallikus szimbólumokat keresné. Ami közös volt bennük, hogy a játékokat mindhárman ördögtől valónak tekintették, ami semmiféle értékkel nem rendelkezhet. Na, ha még őket is sikerült meggyőznöm (még ha csak mérsékelten is) ennek az ellenkezőjéről, és mindezt a DS-el, akkor minden bizonnyal helye van listán:D Meg különben is: az egyik legjobb játék ever, persze, hogy helye van.
65.
DragonBleacPiece
#46: ,, A Dark Souls király, de feleslegesen van a listán. Nem eléggé kiforrott és vannak vele elég egyértelmű problémák mind a level-design, mind a polírozottság terén. "

Oké, csak ezért regisztráltam accountot. A dark souls 1-ben mindegyik pálya úgy kapcsolódik egymáshoz, hogy nem érzed magad hülyének mint játékos. Nincs egy sivatag mellett hirtelen egy sarkvidék, se egy erdő mellett egy lávafolyó. Az egész úgy van felépítve, hogy egy tökéletes világot alkot, ahol az egyes helyszínekre eljutás mind teljesen ésszerű és átlátható, töltőképernyő nélkül. Kb olyan mint egy karkötő a csuklódon, minden része illeszkedik a másikhoz. Pl a dark souls 2-ben teljesen logikátlanul jutottál el egyik helyszínről a másikra, de a 3 az szintén az 1-re hajaz (csak sokkal lineárisabb). Én a dark souls 1-el szinte az idők végezetéig képes vagyok újra és újra játszani. És teljesen rám van bízva milyenné formálom a karakterem, és a bossokat hogyan győzöm le, szinte végtelen lehetőségeid vannak. A 3-at nemhiába rakták tele fanserviceal az 1. játékból, mert nem lehet vele mellé lőni. Persze sokkal streamlineoltabb, több a bonfire, és újratalentolhatsz, több a szövege az npcknek és érdekesebbek, és a karaktered is nagyobb badass, szóval erre mondhatod talán hogy polírozottabb.... viszont az sem lenne teljesen igaz, mert az 1 egy gyenge kis szenvedős zombi utazásáról szól, nem pedig egy prince of persia kalberű fickóról aki ráugrik az ellenfélre, és levágja a fejét. Szóval nem tudsz sprintelni mint egy gepárd, de egy bosst ezerféleképpen is legyőzhetsz ha találékony vagy, és igenis kiforrott játékélményben van részed. Nekem a dark souls játékokban alapból a tárgyleírások általi sztorik megidmerése sokkal elgondolkodtatóbbak, mint pl egy last of us sztorija,ami - nem akarok megbántani senkit - inkább azoknak lesz nagyszabású, akik nagyon kevés könyvet olvastak el még életükben (eddig), és pl egy szereplő halála / egy csavar a sztoriban az nekik a történetmesélés tetőpontja, mert nemtalálkoztak még ilyennel.
64.
Yanez
#63: Legalább valamiben egy az ízlésünk. :D Papírforma szerint a HZD az egyik legnagyobb favorit kellett, hogy legyen számomra. Posztapokaliptikus világ, robot+dinók, rejtélyes történet, íjjal való harcok, stb. Máig nem értem mi volt a baj. Asszem tényleg túl fapados, pedig MGS5 még a hibáival együtt is ezerszer élvezhetőbb volt számomra, holott az sem jobb ezen a téren.
63.
godach
#61: Csak kell adnom ennek a HZD-nek még egy esélyt, mert a te véleményedre nagyon adok ám. Viszont nekem a Days Gone mérföldkövekkel jobban tetszett, mint a HZD amibe tényleg csak pár órát voltam képes beletenni és mai napig nem értem, miért vannak annyira odáig az emberek érte.
A fura az, hogy ennél sokkal fapadosabb játékokkal is sok órán keresztül elvagyok, mert szeretem a posztapok stílust és világot és imádok gépek ellen harcolni.
Most is csak vakarom a fejem, hogy hogy a bánatba nem jött ez be nekem, mert papírforma szerint a kedvencem kellene hogy legyen.
62.
Yanez
#61: Tényleg, a frusztráló human combat! Számomra az egész harcrendszer az volt. A legidegesítőbb pedig a fegyverekhez szükséges farmolás. Hasonlóval utoljára a MGS 5-ben találkoztam. Alloy karaktere túl forgatókönyvies volt, pedig én pont az ilyen jellemvonású karaktereket szeretem, de annyira sugárzott az előre megírt szöveg belőle, hogy megszólalnia sem kellett volna, úgyis tudnám mi következik. A sztori felfedezése és részletessége volt példaértékű, no meg a pazar művészi látvány. A dlc-hez már nem volt kedvem, pedig imádom a havas tájakat.
60.
Ps fanboy
#59: A HZD százszor élvezetesebb és kombinatívabb gameplayel operál mint a DG. Ez nem is vitás.:)
55.
ADMlN
#49: Nálam a State of Decay-nek sincs hírértéke. :D Tucat zombihentelős kliséhalmaz, felőlem mehet oda ahova a Days Gone.

#50: Te mit szívsz? XD Ha szerinted a HZD unalmas és monoton, akkor veled komoly bajok vannak. Na nem mintha ez eddig nem lett volna sejthető... gondolom Death Stranding is év játéka nálad.
50.
Duken
#44: Days Gone fényévekkel hangulatosabb és játékmenetileg is jobb a monoton, unalmas de egyébként szép Hzd-nál. Persze, hírértéke se lenne mi? Ja ja ja ja...Mesélj még emese.
49.
Kawada
#44: Értékelésről beszéltem. Bocsi, de ha egy State of decay 2 66 pont (azt, hogy az 1. rész 76 meg 79 talán meg se említem...), akkor a Days Gone 93 kb. Egyébként nálam pont a Days Gone az, amivel betellt a pohár nálam a játékelem újrahasznosítása szempontjából. Viszont a történetvezetése, az átvezetők, a történet hétköznapinak és hitelesnek tűnése szempontjából szerintem erős.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...