Így muzsikál az Unreal Engine 5 a PlayStation 5 alatt

  • Írta: Baloo
  • 2020. május 13.
  • Videó
A Summer Game Fest alkalmából bemutatkozott az Epic Games legújabb grafikus motorja, az Unreal Engine 5, ami olyan látványt varázsol elénk, amire egyszerűen nincsenek szavak - ezt látni kell!

A lentebb látható techdemót valós időben rögzítették egy PlayStation 5-ön, és hát nehéz szavakat találni a látottakra.

A látvány a mozis CGI-minőséget súrolja, amit a 8K-s textúrák mellett a Nanite nevű új technológiával sikerült elérni, amivel filmes asseteket tudnak importálni komolyabb minőségvesztés nélkül a készítők. Valamint ott a Lumen elnevezésű technológia, aminek hála a fények megjelenítése minden eddiginél életszerűbb lesz.

Az Unreal Engine 5 a tervek szerint 2021-ben érkezik meg közénk, amit mi már most türelmetlenül várunk.

89.
Duken
Nem tudom észrevette-e más de elképesztőek a hang effektek benne. Hd800-on hallgatom és semmi ehhez hasonlót nem hallottam még játékba! Eszméletlen! Ezek után marha kíváncsi vagyok a ps5 tempest hangtechnológiájára!
88.
hedzsooo
#86: Amúgy PC-n én is megnézném majd a Fortnie-ot is 8K-s textúrákkal, meg RTX ON-nal ez alatt az új engine alatt jövőre! :D Lehet lenne 10 FPS-em is a játékban a jelenlegi konfigommal... XD Na, de úgy is érkezik a Cyberpunk 2077, úgyhogy VGA-t fejlesztek/cserélek hamarosan
87.
hedzsooo
#86: Hát nem is tudom... Én full epicen játszom a Fortnite-ot, szerintem nem lehet panasz sem a látványra, sem pl. az animációk részletességére.

Ráadásul mikor különféle események vannak a játékban, pl. volt már Star Wars-os, Borderlands-os, meg pl. Batman-es, mindegyik világ megjelenési stílusát tökéletesen átültették a Fortnite térképre... Lehet divatfikázni a Fortnite-ot, ám ettől függetlenül nem véletlen a töretlen sikere sokak körében, a tévhiedelemmel ellentétben pedig kortól, meg pl. foglalkozástól függetlenül.
86.
Neotechtr
Bírom, hogy az Epic-től jön egy olyan motor, amivel ilyen grafikát lehet csinálni. Miközben pont olyan grafikájú játékot csinálnak, mint a Fortnite. :D

Nagyon szép egyébként, de szerintem a játékok nem ilyenek lesznek. Az előző Unreal Engine videója is nagyon szép volt, de a játékok ... más oldalról közelítették meg a szépséget.
57.
Korio
off:
Ha igazak a pletykák GTA5 lesz ma az egyik ingyenes játék az epicen.
50.
Tokodboy
#49: De ez most már elég off téma lett.
45.
Oldman
Nyarlako! 32#
Szigorúan tv-re értettem a mondandómat, monitor igen, az egy más világ. Viszont a látványt igenis lehet fokozni, van szép, van gyönyörű, meg létezik szemkápráztató minőségi láttatás is.

Ultimate! 35#
Összességében egyetértek amit válaszként írtál. Talán a projektor téma amibe bele tudnék kötni, a legritkább esetben hozza azt a minőséget ami nekem pl megfelelne. Nem mindig a nagy képernyő a lényeg, nekem tuti nem. Èn pl egy nagyobb plazmàn jàtszom, az a színvilág/színhőmérsélket/kontraszt amit mutat, na egyelőre nem cserélném le egy modernebbre sem, azaz igen, de shogy írtam alább, azok drágák nagyon. Amit sajnálok, hogy nem 4 K-s. Az hiányzik nagyon. Lassan azért érik a csere természetesen.
33.
zoe9
Az érdekes részekből kicsit többet is elmagyarázhattatok volna az angolul nem értőknek:

A 33 millió poligonos szobornál például azt, hogy Z-brush-ban készült modellek direkt behelyezése rendhagyónak számít manapság, mert ott valóban nagyon szép modelleket csinálnak a művészek, de olyan irtózatos poligonszámmal, hogy annak csak egy butított változata kerül be a játékokba. Sok esetben csak referencia mintának szokták használni (meg persze lehet belőle promo anyagnak rendereleni képet hirdetésekbe), amit újból "bebugyolálnak" elnagyolt poligonokkal. UE5 meg úgy tűnik fogta a Z-brush modellt és szépen megette vacsorára.

A szobornál nincs "normal map" felületi adat. Vagyis minden dudor/rücsök valós 3D, nem pedig 2D-s optikai csalás.

Aztán erre még rájön, hogy itt elvileg nincs LOD. A "Level of Detail" egy erőforrás optimalizáló eljárás, aminél egy részletgazdag objektumból több változatot is készítenek egyre kevesebb poligonszámmal és az engine aszerint cseréli ki a modellt kisebb poligonszámúra, ahogyan távolodunk a tárgytól a játékban. Ugyanis tök felesleges a hardevert olyan többmilliós poligonú objektumok számításával terhelni, amik a távolság miatt már csak 10 × 10 pixelesek a képernyőn. Arra elég egy kis poligonszámú modell. Na ez a LOD itt nincs, vagyis a szobor látható részeit mindig a 33 milliós változatból számolja, akármilyen messze állunk tőle.

Hab a tortán, hogy aztán ebből a szoborból közel 500-at raktak egy szobába.

Megjegyzés: A PS5-öt 10 körüli TFLOPs-al hirdetik, új XB-t 12 körüli és ha elnézem az nvidia kártyák számítási kapacitásának fejlődését, az a 21 TFLOPs-os kiszivárgott pletyka az RTX 3000-es sorozatra egyáltalán nem tűnik elérhetetlennek. Simán lehet a jövőben ilyen játékokat csinálni. A kérdés inkább az lesz: mennyire dobja ez majd meg az elkészítési időt.
28.
Criminalheadz
#25: Igen ez most is benne van a Marketing, PR miatt, mondani bármit lehet. Legalább 2 GPU gen mire a tényleges játékok valami hasonlót produkálnak. Addig, csak marad a nyálcsorgás.
25.
Ooorky
Csak érdekességképpen, 2005-ben ezzel a "gameplay" videóval mutatták be mire lesz képes a PS3.

https://www.youtube.com/watch?v=dwrp9hndH_U

A játék megjelenése után bevallották, hogy előrenderelt cucc volt a hardver "várható" teljesítményére alapozva, mivel a grafikus chip még el se készült amikor ezt (és a többi "gameplay" demot) bemutatták.
Mondjuk később az MS is lebukott, hogy a kiállított X360-asok csak üres dobozok voltak, egy rejtett PC-n futottak a játékok :D
24.
Oldman
Stranger!
Igen bizony! Egyèbkènt tudok RAW-ban is fotózni ezzel a ketyerével. :) Teljesen más a fotòk minősége abban a formátumban, de sokan nem szeretik, mert sokat lehet vele bibelődni, illetve iszonyatosan nagy helyet foglal el. Éjjel kicsi fényben olyan fotókat lövök vele, hogy még a csillagokat is látni, amiket szabad szemmel sem. :)
23.
Stranger
#22: Egyébként ez mindenre igaz, jobb hangrendszerrel is más ugyan az a zene. Bár sztem manapság az átlagos cuccok is hoznak egy olyan minőséget, hogy ne rombolja le az élményt. (Legyen az konzol, tv, monitor, hangfal, mobilfénykép)
De ha már ennyire érdekel vegyél egy rendes fényképezőt meg egy professzionális monitort és fényképezz raw-ban. Mondjuk senki nem látja rajtad kívül, de elég baszón tudnak kinézni a képek.
22.
Oldman
Sokakkal egyetértek alább! Egy dolgot még hozzátennék.
Pár hete megvettem az egyik csúcskategóriás mobilt, a jelenlegi legjobb fotós képességével. A superoled kijelzőjén látható fotóktól száj elkerekedik, pofa leszakad! Mikor a professzionális minőségű fotókat átküldöm valakinek, ott már ők egy sokkal gyengébb valamit látnak, mert a kijelzőjük elavultabb, gyengébb minőségű. De mit is akarok mondani ezzel!? Ha a ps5 konzol netán tudná is az elvárt képi minőséget biztosítani a játékosok számára az még nem jelenti azt, hogy minőségi látványt kapnának, hiszen lehet, a tv amin játszanak, az régebbi típus, gyatrább képernyővel. Sajnos a konzolokhoz kell venni 400.000-900.000 ft-os minőségi tv-t, hogy azon az ember valóban úgy játszon, hogy attól szintén elálljon a lélegzet. Természetesen az fps számok meg az alkalmazott gyenge látótáv, a képelmosódás egy másik probléma, de ezek várhatóan nem lesznek olyan zavaróan sokszor alalmazva az új gen-en. Legalábbis kevesebbszer/kisebb mértékben.
21.
Stranger
#20: Másrészt viszont kb. bescanneled a való világot. Erre sincs mindenkinek lehetősége, majd kiderül hogy élesben hogy működik. Még elvileg a motor sincs kész. Abban igaza van, hogy más egy játékot kidolgozni és más egy demot. UE4-ben is már megcsináltak ilyen jeleneteket és nem pre-render.
https://www.youtube.com/watch?v=bXouFfqSfxg
20.
Tokodboy
#19: Pont az lesz benne a jó, hogy nem kell sok esetben a tehetségtelen grafikusokra hagyatkozni, mert nem tudnak normális low poly modelt összerakni vagy nagyon sok idő, ezt az engine megcsinálja maga. Maga a kód kész van, működik, simán hozni foigják ezt a minőséget, sőt még jobbat is.
19.
manderel
Mivel ez már konkrétan a PS5-ön fut, kihozható belőle ilyen látvány. Más kérdés hogy piacra kerülő játékban, valószínűleg talán az egész PS5 generációban nem lesz ilyen. Már csak azért sem mert egész más ha egy csapat hónapokig dolgozik egy pár perces futtatható demón, mint ha egy 15-25 órás játékot kéne ugyanígy összedobni. Ezt a pár percet a végletekig csiszolhatták és optimalizálhatták, de egy hosszú játékon nem dolgozhatnak ugyanígy, mert már rég a PS6-ot hajtanánk, mire elkészül.
18.
Tokodboy
#17: *jelentős része(Elemental, Kite, Infiltrator például)
16.
Clayman
Azért érdekes látni pár ember hozzászólását. Nézzétek már vissza az elmúlt évek játékait aztán hasonlítsátok már össze az enginek közötti különbséget. A kedvenc játékaimra ránézve mai szemmel ocsmánynak tűnnek. Nem értem ezt a "parasztvakítás" véleményeket. Folyamatosan fejlődnek a játékok grafikái, egy-egy ilyen techdemóval bemutatják mit lehetne kihozni az enginből, de ez nem azt jelenti hogy a fejlesztő stúdiók ezt meg is teszik. Egy képet meg lehet festeni 10 perc alatt, meg meglehet festeni 1 hónap alatt, a kettő között nagy különbség lesz.
14.
Duken
Anno a Second Son gameplay trailere után is károgtak páran hogy de az parasztvakítás meg nem fog úgy kinézni mert a pécé se tudja stb, azt még tán jobb is volt a végleges. Krva sokat számít nemcsak a hardver de az hogy milyen studió optimalizál rá. Elég megnézni egy Hzd-t, GoW-t, Ghost of Sushit vagy TLoU2-tőt. Abszolút reális lesz next genben ez a graf amit mutattak. Sőt...
Durva az is hogy ebben a gameplayben vagy ingame játékmenetben semmi pop up nem volt. Csak számít az az ssd. ;) Majd ha jönnek a játékok úgyis látni fogjuk, aki meg magyaráz meg károg hadd károgjon. Az a dolga. Varjú.
6.
Dresa
Tök jó, de ki hisz már a tündérmesékben.. ezek a techdemók kb 5-10 évvel előzik meg a valós játékok kinézetét! Sajnos! És ami engem még jobban zavar a unreal bemutatóiból sohasem lesz semmi, pedig olyan kívánatosak!!
2.
Gabesz0213
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...