Négymillió példánynál jár a The Last of Us: Part II

  • Írta: fojesz
  • 2020. június 28.
  • Biznisz
Az eddigiek alapján nem csak a kritikusoknál tarolt a The Last of Us folytatása, de a kasszáknál is remekelt: az első három nap folyamán 4 millió példányt értékesítettek a várva-várt játékból.

A Sony bejelentette, hogy az első három nap folyamán 4 millió példány talált gazdára a The Last of Us: Part II-ból, amely így nem csak az előd, hanem minden más PlayStation 4-exkluzív teljesítményét lepipálta.

Az eddigi csúcstartó a Marvel's Spider-Man volt, amelynek 3,3 millió eladott kópiára futotta a megjelenést követő három napban, utána pedig a God of War következik 3,1 millió példánnyal. A Naughty Dog előző teljes értékű játéka, az Uncharted 4: A Thief's End 2,7 milliós darabszámmal zárta az első napokat.

A The Last of Us: Part II tehát nem csak a kritikusokat győzte meg, a piacon is szépen teljesít - nagy kár, hogy a fejlesztők nem terveznek kiegészítőt hozzá, mint anno az első rész esetében.

160.
hajbel
#157: Mert pl. nem reális száz +hsz-en keresztül olyasmiről vitatkozni, amiről nyilvánvalóan fogalma sincs és ez látszik is a hozzászólásaiból.
159.
Mortis
#156: amikor fogalmaztam a szokásos dicsekvős trailer-re gondoltam, amiben elég sok ömlengés kíséri a 9/10 és 10/10-es értékeléseket. azokat nem a Naughty Dog-nál fogalmazták meg de ők vágták össze játékbeli jelenetekkel s osztották meg, tehát büszkén egyetértenek velük.

az biztos, hogy az utálkozók hangosabbak és sokszor arcpirítóan alpári stilusban adnak hangot a véleményüknek: itt a Gamekapcson is. de hogy őszinte legyek, a legjobb érveket is kontra oldalon olvastam/hallottam. akiknek tetszett a játék azok általában csak a személyes katarzisukat hangoztatják s ha valaki felhívja a figyelmet valami hibára, megbélyegzik azzal hogy 'túlfilozofálja' a dolgot;amivel alapesetben nem lenne baj pl. egy Mario-nál ,ahol tényleg minden a szórakoztatásra megy ki, de Druckmann kijelentette, hogy ők nem használják azt a szót, hogy szórakoztató...
158.
Drraco
#156: Imádom a Bobby Ewingos példádat, a szememben (így visszatekintve) ott kezdődött az a folyamat, aminek ma láthatjuk a következményeit: a rajongók láthatták, hogy ha elég kitartóan és hangosan hisztiznek, BÁRMIT elérhetnek. Kérdés, vajon hol áll majd meg a dolog? Lesznek petíciók meg lázongások, ha egy dalban nem tetszik két akkord? Vagy ha egy festményen a piros színt inkább kéknek kellene festeni?
157.
godach
#155: Miért? Általában aki végigtolta és úgy fogalmaz meg ilyen véleményt, akkor arra meg az van fogva, hogy nem értette vagy nincs elég IQ-ja hozzá :)
156.
Kawada
#154: "de azok nem a történetük hatásával és művészi értékével reklámozzák magukat"

Nekem nem rémlik semmi ilyesmi, hogy ilyennel reklámozná magát. Az, hogy talán a legfőbb pozitív kritika alap a rajongók 90%-nál az, hogy "milyen fasza a sztori és a karakterek", az pedig más dolog. De ha van ilyen plakát, vagy trailer, akkor sorry, megmondom őszintén nem szoktam a marketing lózungokat követni még azokról a dolgokról sem, amiket szeretek. Az, hogy milyen újságírók miknek nevezik, szerintem megint nem a játék hibája és nem marketing. A Naughty Dog-tól szerintem soha, sehol nem olvastál olyasmit, hogy magukról olyat írtak volna, hogy a "lineáris történetközpontú játékok királyai/mesterei", amit pl. a CDPR a pofádba tol a honlapjukon (megnéztem, már nem rpg specifikus, hanem általános... "Welcome to CD PROJEKT RED, the industry leader in creating video games that resonate with gamers from all around the world." ).

Szerintem az is röhej, amit a negatív oldalon kiváltott a játék a haterekből. És pont a legtöbb hater viselkedik sokszor úgy, mint valami hisztis fanboy, aki nekáll rinyálni mert Bobby Ewing meghal és azonnal hozzák vissza. Ennél hülyébb fanboyság szerintem nincs. Én nagyon szívesen vitatkozom egyébként, bőven van miről a történet szempontjából is akár. Az egyről is szerintem órákat lehet beszélni. Erről is. Természetesen vannak hibák és pl. számomra is vannak idegesíő dolgok, ezekről is írtam már. De ami különösen ritka szerintem játékok és filmek esetében is, hogy a leginkább olyanokkal kell vitázni, akik "youtube.on vagy Twichen belenéztem", "olvastam miről szól", "ezzel a buzipropagandával nem fogok játszani akkor sem", és még lehetne sorololni, és ezek 2 hét alatt fostak sok helyre több 10 kommentet/fő. Én tök szívesen vitatkozom részelemekről is, pl. hogy mennyiben promóz gender szarságokat. És meggyőzhető vagyok. De ne olyannal kelljen már, aki látott belőle cutsceneket, miközben van 30 órám a játékban.

Később még erre a ludonarratívos dologra akarok reagálni, de most kell menjek. Igyekszem nem elfelejteni, mert szerintem tök jó téma amúgy általánosságban is.
155.
hajbel
#154: Végigjátszottad a játékot?
154.
Mortis
#153: attól hogy egy tróger nem úgy van beállítva a videók alatt s a világ sem úgy reagál rá, mint egy olyan személyre aki tucatjával öli meg az embereket.

igen, sok játékról el lehet mondani ,hogy a gameplay és sztori nincs párhuzamban, de azok nem a történetük hatásával és művészi értékével reklámozzák magukat, hanem csak egy kibúvót adnak arra hogy mészárold az ellenfeleket. nem úgy, mint a Last of Us 2, amit a Schindler listájához hasonlított egy kedves újságíró.
a Mario játékok sosem reklámozták magukat a történetük drámaiságával és hogy kifordulsz a székedből az üzenet miatt. nincs különösebb bajom a játékkal, csak sokakat tényleg annyira elvakít a fanboy-ság hogy rossz nézni.
153.
Kawada
#152: "s hogy Ellie-t jobb emberré nevelje mint saját maga"

Hááát, szerintem te is elmentél sok dolog mellett :D. Joel egy kibaszott tróger. Egy csempész, aki egy munkát végez el. És közben rájön, azon veszi észre magát, hogy újra olyan emberré tudott válni, ami kicsit emlékezteti a fostenger előtti időkre. Ellie megmentése sokkal inkább egy rémesen önző cselekedet, mintsem szólna Ellie személyének vagy nevelésének. Ellie-nek ez le is esik, nem véletlen, hogy azzal fenyegeti meg amivel, mikor kéri, hogy mondja el az igazat arról, ami a kórházban történt.

Amúgy itt megint olyan érvek vannak, amiket kb. bármelyik játékra rá lehet húzni... Szar játék a Mario attól, ha belegondolunk, hogy beelesdézett vízvezetékszerelő rugdos teknősöket azért, hogy kúrjon egy jót? Hagyjuk már ezt az álbölcsész sznoboskodást... :D Ezek akkor jönnek elöl, amikor minden más érv elfogyott, hogy a játékot kritizálni lehessen érdemben...
145.
delphijos
#142: Ja, és - ugyan az ötlet jó , meg minden - , de a libás gém mint legjobb játék is vicc kategória volt....
142.
Kawada
#140: Miért? Tök vicces amikor a legjobb játék kategóriát úgy nyeri meg az owerwatch, hogy egyébként egy kategóriában volt a Doom-mal az akció játékoknál és ott a Doom nyert. :)

Ez kb olyan, mintha az Élősködők elvitte volna a legjobb film díját, de nem az lett volna a legjobb idegen nyelvű film. :)
135.
JohnSpartan
VR Pisti megmondta: "Van ez a Game és ennél rosszabb játékok." jelenleg... Remèljük ez csak változni fog.
125.
FlexSteel
#123: Nekem Seth volt az abszolut kedvenc. Nagyon remélem, hogy a harmadik részt vele folytatják, meglátják benne a potenciált és főszereplőnek avanzsálják. :D
123.
Mortis
#119: Bigot sandwiches egy örök S korszakalkotó jelenet.
122.
Őrnagy
Örülök, hogy a végén mindenki egymás keblére borult. Éljünk boldogan a szivárványos ég alatt, és ne veszekedjünk SOHA TÖBBET SEMMIN!
:D
120.
FlexSteel
#119: Biztos ami biztos még Dina exe is ázsiai volt. Apróság tudom, nem is érdekelne a dolog, de van egy olyan hülye szokásom, hogyha ráállok valamire, már szándékosan is keresem a jeleket.
119.
FlexSteel
#118: A fő gond az, hogy én már rosszul álltam neki. Nekem is voltak félelmeim, de emiatt jobban le is rakódtak a dolgok. Kezdve a zsidó-biszexuális-meleg vonal családalapításba való átvezetése (gyereknevelés azonos neműek között kérdéskör), külön figyeltek rá, hogy legyen egy jelenete Sethnek, aki be mert szólni nekik a másságuk miatt. Hamár itt tartunk a bálos csókolózás is arra ment ki, hogy ne szégyelljék a dolgot, semmi gond nincs vele. Abby fizikuma (az egész játékban nem volt férfi ilyen karokkal), erősebb volt nőként mint bármelyik férfi. Lev is inkább fiú akart lenni, ha jól emlékszem abból csak hátránya lett volna ha lányként él a falujában és ezt nem akarta. Most elsőre ezek ugrottak be. Hangsúlyozom, semmi bajom nincs ezekkel a dolgokkal külön-külön úgy a nagyvilágban. de amikor nevelni próbál egy olyan szórakoztató ipari termék amiért nem kevés pénzt fizettem, azt nem szeretem.
118.
Kawada
#115: Nincs amiért anyázni, tök rendben van, kivétel a pc erőszakos tuszkolása, én ezt továbbra sem igen éreztem. Melyik részek hatottak rád így? Mert ez egy olyan aspektusa a játéknak amitől előre rettegtem és boldogon tapasztalom, hogy nemigen van ilyesmi. Vagy ha vannak ilyen-olyan buzik benne, nem igen hirdetnek semmilyen erkölcsi, emberi, morális, stb fölényt, sőt.

Nagyon érdekes számomra, hogy van akikből ezt hozza ki, míg a másik részről az agresszív LMBTQHRTVGQW aktivisták és jogvédők is szídják a játékot mert erőszakos közegekben vannak buzik és az milyenmár... Úgyhogy valaki hiperérzékeny kell legyen, vagy ha egyik sem, az szerintem jó. Én újságíókból is azt kedvelem, akit "mindkét" oldalról szídnak. :)
117.
FlexSteel
#116: Ebben egyet értek. Igazából mind a két oldalt megértem. A pro és kontra oldalt is. Én sajnos (bár nagyon nem akartam), de ahhoz az oldalhoz tartozok, akinek ez inkább csalódás lett az első rész után.
116.
Drraco
#115: Szerintem teljesen korrekt vélemény, amit leírtál. A kezdetek óta követem a kommenteket, mert bár nem játszom a játékkal, de érdekes látni, hogy kiből milyen reakciót vált ki. Van, akiből a legrosszabbat, és van, akinek teljesen új, emberibb oldala mutatkozik. Izgalmas, hogy erről a játékról mennyire megosztóak a vélemények.
109.
JohnSpartan
Mára virradóan fejeztem be a játékot. Csak gratulálni tudnék a naughtydog csapatának hogy nem csak egy kiválló folytatást csinált egy amúgy is kiváló első résznek de még azt überelni is tudták. Foshatnám 20 oldalon keresztül miért is igy gondolom de csak szócséplés lenne. Naughtydog forever!
108.
godach
#89: Szóval.
Én ha hiszed ha nem, tényleg marhára örültem ennek a kommentnek. Igazából, nem éreztem magam bunkónak, de lehet tényleg az voltam amiért ezúton is elnézést kérek.
Csípem az olyan arcokat, mint te is meg ultimate is akik azért oda szólnak ha hülyeséget mondok de komolyan mondom az elmúlt pár napban már azt éreztem, hogy mindegy mit írok vagy nem érted vagy nem akarod megérteni. Sőt, éreztem azt az ellenszenvet amit belőlem is kivált néha pár ember így ilyenkor pár napig fel sem jövök az oldalra, amíg elül bennem a dolog.
Őszinte leszek. Én Dukenen kívül nem ismerek elmebeteg ps fanboyt vagy sony bérencet, de szentül meg vagyok győződve hogy ti akik főleg PS.-en játszotok sokkal de sokkal elnézőbbek vagytok egy ilyen exkluzív cím mellett. Fordítva viszont rám is igaz és azon vettem észre magam hogy akármennyire szeretnék függetlenül dönteni átestem a ló túlsó oldalára és a hibákat keresem néha akaratlanul. Most fejeztem be a TloUS-t és marhajó élmény volt. Neki is estem a Horizon Zero Down-nak hogy adok neki még egy utolsó utáni esélyt és azon vettem észre magam, hogy órák óta játszok vele és több screenshotot lőttem belőle mint egész hét alatt a játékokból.
A Days Gone-val is igazad van bár azért megpróbálom nem annyira ajnározni. Szerintem sosem mondtam még olyat sem, hogy az év játéka stb. Maximum számomra és tartom is magam ahhoz, hogy nekem olyan meghatározó játék volt az életemben amire mindig szívesen gondolok vissza, márpedig 550 végigjátszott játék, több mint 30 konzol és 25 év játék után ez nem kis szó. Nekem. Nem mindenkinek, hanem nekem.
Én próbálkozom úgy fogalmazni, hogy az ne legyen bicskanyitogató mert igen is van itt pár ember, akikkel szeretek dumálni és olvasni őket. Mindig sajnos nem megy és piszok jól esett a minap is az (aludjak egyet lezárásod) mert ha akkor folytatod akkor biztosan én is, úgy hogy nem egészen volt igazam.
Szóval na, ember vagyok én is hibákkal de azért próbálkozom "alkalmazkodni" és figyelni a másikra.
(apropó, most ahogy elkezdtem a hzd-t a mechanika még a fegyverváltás is ugyan az mint a DG-ben, szerintem)
101.
Ps fanboy
#53: Joel karaktere az első rész végén történtek után morálisan igencsak megkérdőjelezhető és ezt a part2 csak mégjobban árnyalja azzal, hogy bemutatja a másik oldalt is. De ettől függetlenül is Joel tette valahol egy önfeláldozó tett is volt. Mert azzal, hogy Ellie-t megmentette az első rész végén, tünjön ez bármennyire is önző cselekedetnek, azzal saját magát is feláldozta, mert inkább él egy gyilkosok és fertőzöttek lepte szörnyű világban, csak Ellie is ott legyen vele.
100.
Caleon
Befejeztem. Valaki írta, hogy érzelmi atombomba. Hát tényleg az. Brutális az összkép. ND megint megcsinálta.
99.
Ps fanboy
#90: "az ND az orrunknál fogva vezet. Akkor lopakodhatsz, amikpr ők akarják és akkor darálsz, amikor ők akarják (első részre hivatkozva)."

Ez igaz is meg nem is. Lévén, hogy egy lineáris sztori alapú játékról van szó, persze, hogy az orrodnál fogva vezetnek. De hogy csak akkor lopakodhatsz, illetve darálhatsz amikor a készítők engedig, az nem teljesen igaz. Rengeteg, sőt, a 25 órában, vagy akár az első rész tizenakárhány órájában többnyire olyan helyzetekbe botlasz, hogy úgy lopakodod vagy darálod le az ellent amikor és ahogy csak akarod, az előre megerendezett ilyen olyan jelenetek ne soroljuk ide. Az megint egy másik dolog, hogy ez a szabadság a lineáris játékokra jellemző keretek közé szűkül, de mondjuk a Part2 szerintem most tett egy lépést, hogy ezeket a berögződött határokat tágítsa.
97.
godach
#89: Fogok válaszolni, de őszintén mondom hogy most ez annyira korrekt hozzászólás volt és valamennyire övön aluli is, hogy fáradt vagyok már kifejteni fél mondatokban pedig nem akarok válaszolni.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...