Négymillió példánynál jár a The Last of Us: Part II

  • Írta: fojesz
  • 2020. június 28.
  • Biznisz
Az eddigiek alapján nem csak a kritikusoknál tarolt a The Last of Us folytatása, de a kasszáknál is remekelt: az első három nap folyamán 4 millió példányt értékesítettek a várva-várt játékból.

A Sony bejelentette, hogy az első három nap folyamán 4 millió példány talált gazdára a The Last of Us: Part II-ból, amely így nem csak az előd, hanem minden más PlayStation 4-exkluzív teljesítményét lepipálta.

Az eddigi csúcstartó a Marvel's Spider-Man volt, amelynek 3,3 millió eladott kópiára futotta a megjelenést követő három napban, utána pedig a God of War következik 3,1 millió példánnyal. A Naughty Dog előző teljes értékű játéka, az Uncharted 4: A Thief's End 2,7 milliós darabszámmal zárta az első napokat.

A The Last of Us: Part II tehát nem csak a kritikusokat győzte meg, a piacon is szépen teljesít - nagy kár, hogy a fejlesztők nem terveznek kiegészítőt hozzá, mint anno az első rész esetében.

160.
hajbel
#157: Mert pl. nem reális száz +hsz-en keresztül olyasmiről vitatkozni, amiről nyilvánvalóan fogalma sincs és ez látszik is a hozzászólásaiból.
159.
Mortis
#156: amikor fogalmaztam a szokásos dicsekvős trailer-re gondoltam, amiben elég sok ömlengés kíséri a 9/10 és 10/10-es értékeléseket. azokat nem a Naughty Dog-nál fogalmazták meg de ők vágták össze játékbeli jelenetekkel s osztották meg, tehát büszkén egyetértenek velük.

az biztos, hogy az utálkozók hangosabbak és sokszor arcpirítóan alpári stilusban adnak hangot a véleményüknek: itt a Gamekapcson is. de hogy őszinte legyek, a legjobb érveket is kontra oldalon olvastam/hallottam. akiknek tetszett a játék azok általában csak a személyes katarzisukat hangoztatják s ha valaki felhívja a figyelmet valami hibára, megbélyegzik azzal hogy 'túlfilozofálja' a dolgot;amivel alapesetben nem lenne baj pl. egy Mario-nál ,ahol tényleg minden a szórakoztatásra megy ki, de Druckmann kijelentette, hogy ők nem használják azt a szót, hogy szórakoztató...
158.
Drraco
#156: Imádom a Bobby Ewingos példádat, a szememben (így visszatekintve) ott kezdődött az a folyamat, aminek ma láthatjuk a következményeit: a rajongók láthatták, hogy ha elég kitartóan és hangosan hisztiznek, BÁRMIT elérhetnek. Kérdés, vajon hol áll majd meg a dolog? Lesznek petíciók meg lázongások, ha egy dalban nem tetszik két akkord? Vagy ha egy festményen a piros színt inkább kéknek kellene festeni?
157.
godach
#155: Miért? Általában aki végigtolta és úgy fogalmaz meg ilyen véleményt, akkor arra meg az van fogva, hogy nem értette vagy nincs elég IQ-ja hozzá :)
156.
Kawada
#154: "de azok nem a történetük hatásával és művészi értékével reklámozzák magukat"

Nekem nem rémlik semmi ilyesmi, hogy ilyennel reklámozná magát. Az, hogy talán a legfőbb pozitív kritika alap a rajongók 90%-nál az, hogy "milyen fasza a sztori és a karakterek", az pedig más dolog. De ha van ilyen plakát, vagy trailer, akkor sorry, megmondom őszintén nem szoktam a marketing lózungokat követni még azokról a dolgokról sem, amiket szeretek. Az, hogy milyen újságírók miknek nevezik, szerintem megint nem a játék hibája és nem marketing. A Naughty Dog-tól szerintem soha, sehol nem olvastál olyasmit, hogy magukról olyat írtak volna, hogy a "lineáris történetközpontú játékok királyai/mesterei", amit pl. a CDPR a pofádba tol a honlapjukon (megnéztem, már nem rpg specifikus, hanem általános... "Welcome to CD PROJEKT RED, the industry leader in creating video games that resonate with gamers from all around the world." ).

Szerintem az is röhej, amit a negatív oldalon kiváltott a játék a haterekből. És pont a legtöbb hater viselkedik sokszor úgy, mint valami hisztis fanboy, aki nekáll rinyálni mert Bobby Ewing meghal és azonnal hozzák vissza. Ennél hülyébb fanboyság szerintem nincs. Én nagyon szívesen vitatkozom egyébként, bőven van miről a történet szempontjából is akár. Az egyről is szerintem órákat lehet beszélni. Erről is. Természetesen vannak hibák és pl. számomra is vannak idegesíő dolgok, ezekről is írtam már. De ami különösen ritka szerintem játékok és filmek esetében is, hogy a leginkább olyanokkal kell vitázni, akik "youtube.on vagy Twichen belenéztem", "olvastam miről szól", "ezzel a buzipropagandával nem fogok játszani akkor sem", és még lehetne sorololni, és ezek 2 hét alatt fostak sok helyre több 10 kommentet/fő. Én tök szívesen vitatkozom részelemekről is, pl. hogy mennyiben promóz gender szarságokat. És meggyőzhető vagyok. De ne olyannal kelljen már, aki látott belőle cutsceneket, miközben van 30 órám a játékban.

Később még erre a ludonarratívos dologra akarok reagálni, de most kell menjek. Igyekszem nem elfelejteni, mert szerintem tök jó téma amúgy általánosságban is.
155.
hajbel
#154: Végigjátszottad a játékot?
154.
Mortis
#153: attól hogy egy tróger nem úgy van beállítva a videók alatt s a világ sem úgy reagál rá, mint egy olyan személyre aki tucatjával öli meg az embereket.

igen, sok játékról el lehet mondani ,hogy a gameplay és sztori nincs párhuzamban, de azok nem a történetük hatásával és művészi értékével reklámozzák magukat, hanem csak egy kibúvót adnak arra hogy mészárold az ellenfeleket. nem úgy, mint a Last of Us 2, amit a Schindler listájához hasonlított egy kedves újságíró.
a Mario játékok sosem reklámozták magukat a történetük drámaiságával és hogy kifordulsz a székedből az üzenet miatt. nincs különösebb bajom a játékkal, csak sokakat tényleg annyira elvakít a fanboy-ság hogy rossz nézni.
153.
Kawada
#152: "s hogy Ellie-t jobb emberré nevelje mint saját maga"

Hááát, szerintem te is elmentél sok dolog mellett :D. Joel egy kibaszott tróger. Egy csempész, aki egy munkát végez el. És közben rájön, azon veszi észre magát, hogy újra olyan emberré tudott válni, ami kicsit emlékezteti a fostenger előtti időkre. Ellie megmentése sokkal inkább egy rémesen önző cselekedet, mintsem szólna Ellie személyének vagy nevelésének. Ellie-nek ez le is esik, nem véletlen, hogy azzal fenyegeti meg amivel, mikor kéri, hogy mondja el az igazat arról, ami a kórházban történt.

Amúgy itt megint olyan érvek vannak, amiket kb. bármelyik játékra rá lehet húzni... Szar játék a Mario attól, ha belegondolunk, hogy beelesdézett vízvezetékszerelő rugdos teknősöket azért, hogy kúrjon egy jót? Hagyjuk már ezt az álbölcsész sznoboskodást... :D Ezek akkor jönnek elöl, amikor minden más érv elfogyott, hogy a játékot kritizálni lehessen érdemben...
152.
Mortis
#151: nincs olyan elem? csak az, hogy Joel lemészárol egy pár tucat embert, miközben az apokalipszis közben az a céljuk hogy megmentsék az emberiséget, s hogy Ellie-t jobb emberré nevelje mint saját maga. ezt kérlek úgy hívják ,hogy ludonarratív disszonancia s sajnos minden Naughty Dog játék szenved ebben (különösen az Uncharted-dok, ahol egy kalandos sármőr nevettetőt irányítva irtunk ki pár száz-ezer embert)
nem kellett volna mindig gyilkolni, ahol az volt az egyetlen opció: ez nyilván azért van így, mert a fejlesztők tudták mit csinálnak s ha csak stealth lett volna az egész játékban( amit a történet megkövetelt volna), akkor negyedannyit sem adtak volna el belőle.
most ezt a felismerést élik át sokan az első rész kedvelői közül a második résszel kapcsolatban, miután bejött még pár hiba a korábbiak mellé - fókuszálatlan, túlírt sztori; propaganda
151.
atedolgod
#150: Az hogy joel mit tesz az első játék végén, egy egész más helyzet. Ott nincs a játékmenetben olyan elem, ami zavart okozna a történetben, szóval nem értem a párhuzamodat. (vagyis értem mit akarsz ezzel, hogy "kicseréled" a két címet, de ebben az esetben mellélőttél ezzel)

A véleményemnek nincs köze indulatokhoz. Egyszerűen csak szerettem volna egy izgalmas, érdekes történetet látni abban a világban, amit az első részben megismertem.
150.
Kawada
#149: Mert ennek az állításodnak kb. alapja van, mintha az első rész esetében mondanánk azt, hogy az, hogy Joel a végén azt tesz amit, nem konzisztens a játékmenettel, hiszen a cél az volt, hogy juttassák el Ellie-t a firefly-hoz, hogy létrehozhassák a vakcinát.

Azok, akik hozzád hasonlóan vélekednek, teljesen nyilvánvalóan érzelmi indulatból teszed. Amiért nem tetszik a vége, szerintes szar és 3/10. Én a Mass Effect esetében sem értettem, hogy a 3 sokak szerint micsoda szar, mert a vége... Nem értem, hogy valamisnek az utolsó 1/20-ad része, ha nem tetszik, az hogyan sztornózza a többit.
149.
atedolgod
#147: Nyugodtan cáfolhatsz mindent amit írok, ha vannak érveid, akkor szívesen elolvasom azokat.
148.
atedolgod
#144: Igen, ezt fogom tenni... teljesen igazad van. Viszont a játékról indult diszkurzusban azt hiszem részt vehetek, ha másért nem, akkor annak okán, hogy az első részt szerettem, a másodikat pedig kifejezetten vártam.

A csalódásomnak pedig szerettem volna némi hangot adni, annak ellenére is, hogy az üdvrivalgás közepette nyilván kevésbé lesz majd hallható.

147.
Kawada
#146: Természetesen személy szerint továbbra sem fogom tőled elvitatni a jogot, hogy ne tetsszen, de azt, hogy mi konzisztens a játékmenettel, és mi a te személyes izléseddel vagy elgondolásoddal, az két külön dolog. :)
145.
delphijos
#142: Ja, és - ugyan az ötlet jó , meg minden - , de a libás gém mint legjobb játék is vicc kategória volt....
144.
delphijos
#136: "nem azt írtam hogy teljesen szar"

Végül is igaz.... ;)

"Sosem vettem volna meg ezt a trágyát"

Amúgy én sem vágom hogy ha ennyire "trágya" , az első rész megerőszakolása, akkor mindek gyártottál egy tonna kommentet ? És tulajdonképpen az összesben ezt fejtetegeted hogy miért ennyire szar. Lépj túl rajta, és keress jó játékot.
142.
Kawada
#140: Miért? Tök vicces amikor a legjobb játék kategóriát úgy nyeri meg az owerwatch, hogy egyébként egy kategóriában volt a Doom-mal az akció játékoknál és ott a Doom nyert. :)

Ez kb olyan, mintha az Élősködők elvitte volna a legjobb film díját, de nem az lett volna a legjobb idegen nyelvű film. :)
137.
atedolgod
#135: Mert a vr pisti az orákulum...
135.
JohnSpartan
VR Pisti megmondta: "Van ez a Game és ennél rosszabb játékok." jelenleg... Remèljük ez csak változni fog.
125.
FlexSteel
#123: Nekem Seth volt az abszolut kedvenc. Nagyon remélem, hogy a harmadik részt vele folytatják, meglátják benne a potenciált és főszereplőnek avanzsálják. :D
123.
Mortis
#119: Bigot sandwiches egy örök S korszakalkotó jelenet.
122.
Őrnagy
Örülök, hogy a végén mindenki egymás keblére borult. Éljünk boldogan a szivárványos ég alatt, és ne veszekedjünk SOHA TÖBBET SEMMIN!
:D
121.
atedolgod
#120: Sajnos az egész nyugati szórakoztatóipar elment ebbe az pc+gender+lmbtqxyz+ propaganda irányba. Ennek oka az is, hogy egy értelmes vígjátékot nem tudnak már csinálni, mert patikamérlegen van kimérve a szereplők származása és nemi identitása, nehogy kimaradjon valami... viccelni meg ugye nem lehet, mert még a végén valaki megsértődik.
Hála az égnek ez csak a nyugati termékeket rombolja, erodálja. A világnak a nagyobbik fele nem ugrott fel erre a vonatra.
Persze ez a téma messzire vezet, és nem kapcsolódik szervesen a hírhez, de ennek a vonalnak esett részben áldozatul a lou2 is.
120.
FlexSteel
#119: Biztos ami biztos még Dina exe is ázsiai volt. Apróság tudom, nem is érdekelne a dolog, de van egy olyan hülye szokásom, hogyha ráállok valamire, már szándékosan is keresem a jeleket.
119.
FlexSteel
#118: A fő gond az, hogy én már rosszul álltam neki. Nekem is voltak félelmeim, de emiatt jobban le is rakódtak a dolgok. Kezdve a zsidó-biszexuális-meleg vonal családalapításba való átvezetése (gyereknevelés azonos neműek között kérdéskör), külön figyeltek rá, hogy legyen egy jelenete Sethnek, aki be mert szólni nekik a másságuk miatt. Hamár itt tartunk a bálos csókolózás is arra ment ki, hogy ne szégyelljék a dolgot, semmi gond nincs vele. Abby fizikuma (az egész játékban nem volt férfi ilyen karokkal), erősebb volt nőként mint bármelyik férfi. Lev is inkább fiú akart lenni, ha jól emlékszem abból csak hátránya lett volna ha lányként él a falujában és ezt nem akarta. Most elsőre ezek ugrottak be. Hangsúlyozom, semmi bajom nincs ezekkel a dolgokkal külön-külön úgy a nagyvilágban. de amikor nevelni próbál egy olyan szórakoztató ipari termék amiért nem kevés pénzt fizettem, azt nem szeretem.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...