A Naughty Dog már a PS5-ös játékához toboroz

  • Írta: Baloo
  • 2020. július 9.
  • Hír
Nem kapcsol vissza a tempóból a kaliforniai csapat: a The Last of Us: Part II épphogy csak megjelent, ők már a PlayStation 5-ös játékukhoz keresnek fejlesztőket. Sajnos a betöltendő pozíciók nem árulkodnak az új projektről.

Az elmúlt hetekben a The Last of Us: Part II megjelenésétől volt hangos az internet, és bárhogy is vélekedjünk a játékról, az eladási listákat már hetek óta uralja a PS4-exkluzív játék. Nem csoda, hogy a Naughty Dog nem ül a babérjain, és már javában a következő projektjéhez toboroz fejlesztőket.

A hirdetés sajnos nem árul el túl sokat arról, hogy milyen játékra számíthatunk a csapattól a jövőben, de a single player mód (ahogyan azt már megszokhattuk) továbbra is a prioritást élvez. Reméljük ,azért ezek mellett sem feledkeznek meg a The Last of Us: Part II (hivatalosan) továbbra sem törölt többjátékos módjáról.

29.
Neotechtr
#27: Valóban, a gyerek téma mindig nehéz és kockázatos bármilyen játékban (főként, hogy a játékok 90%-ában van gyilkolás). Viszont ha be akarunk mutatni egy olyan világot, ahol minden ember zombi szörnyeteggé változott (és nem buzivá... bocs, a zombiapokalipszis és a pokol földre szállása még mindig élethűbb, mint a feminizmus és a buzizmus), abban nem "élethű" az, ha gyerekek nincsenek.

Arról nem is beszélve, hogy ha eljönne a valódi valóságban, hogy zombi gyerekek támadnak rád és a szeretteidre, vagy pedig az ellenség kutyát eresztene rád, akkor semmire sem mennél azzal, ha azt mondanád, hogy zombi gyerekeket és állatokat ölni bűn, mert mindkető megharapna és nem élnéd túl.

Könnyű a saját arrogáns beképzeltségünkben itt a napsütésben, jólétben és békeidőben mértéktelenül ontani magunkból a nemesnek szánt faszságot arról, hogy egy játékban te vagy Rambo és késsel ölöd a kutyákat.

Jó nagy képmutatás ez, már alig várom, hogy valaki betalálja polkorrektség szempontjából a Brutal Doom-ot, hogy mi az, hogy a faszi a feje felé emeli az imp-et és kettétépi. "Ne haragudjon a világ, az imp az ugyan olyan (pokolfajzat) ember, mint TE MAGAD és ha ezt nem látod, akkor szar alak vagy. Ők is ugyan úgy dolgoznak a pokolban három műszakban és ugyan olyanok, mint TE, úgyhogy talán nem kéne őket széttépkedni, mert jár nekik is a jog, hogy mindenkit megölhessenek a bolygónkon."

Nagy zuhanás ez, de semmivel nem különb a világban most zajló folyamatoknál.
28.
Kawada
#21: De most mivel van bajod tulajdonképpen? Hogy Ellie egy geci? Egy minden pillanatában megállapíthatóan PTSD-s ember, akit hajt a bosszúvágy és a bűntudat, amiért haragszik arra, aki ebben a világban talán a legfontosabb ember számára és aki úgy halt meg, hogy nem tudott neki megbocsájtani azért mert megmentette az életét? :) És aki egyébként minden egyes "bűnnel" ahogy te nevezed, mélyebbre mászik a szarban és még tovább bomlik az elméje? Engedd már el a tévképzetet, hogy itt egyszerűen csak a bosszú van a háttérben. 2 nyilvánvalóan hiteltelenebb figura legalább van a játékban Tommy és Mel személyében, akikkel teljesen nyilvánvalóan nem tudtak mit kezdeni érdemben az írók és te azon lovagolsz, hogy Ellie milyen... Azt is úgy, hogy a felszínt kapargatod csak.

"De vannak emberek, (mint én) akik a pixelhalmazon túl, valódi embereket, és a mi világunkba elhelyezhető történeteket képzelünk bele, a videójátékba."
Tégy így kérlek. Egy valódi ember hülye. Egy valódi ember rossz döntéseket hoz. Senki nem akarja azt a szádba rágni, hogy Ellinek igaza van, vagy nincs, vagy helyes-e amit csinál vagy sem.
27.
Marcus88
#22: És ki is mondtad a lényeget Ez Csak Egy Játék!!!
Csak sokan a kákán is a csomót keresik,hogy miért kell ennyi embert ölni meg miért kell kutyákat stbb. Azért kell a TLOU2-ben annyi embert ölni,ha akar valaki,mert azokkal van kitöltve a pálya.Ott eltöltheti az időt az ember vagy lopakodással öl valaki vagy fegyverrel adok kapokban vagy fogja és nem öl meg senkit és tovább megy.Szabad kezet kap mindenki.Amúgy ha meglátnak ők lőnek előbb,onnantól kezdve ez már önvédelem.
Ez egy játék az ember leül,hogy eltöltsön egy kis időt egy olyan világban ami nem létezik.Ha kutyát,felnőtt embert,gyereket,nagymamát vagy szörnyet kell benne ölni akkor azt ölök minden lelkiismeret furdalás nélkül!Mert tudom,hogy ez nem a valóság csak egy játék.
A Days Goneban volt felháborodás,hogy gyerek fertőzöttek voltak benne és azokat kellett ölni. Most nem tudom mi ezzel a probléma,van egy fertőzött posztapokaliptikus világ ott vannak gyerekek és megfertőződnek ugyan úgy,mint akárki más.Ha rám támad megölöm,mert védem magam ennyi!

Visszatérve,Druckmanék csináltak egy játékot történettel ez így alakult és ilyen lett.
Slusz passz,kinek tetszik kinek nem.
Az meg,hogy ki mit tesz a játékban,könnyű megítélni a játékosnak,hogy én ezt tenném meg azt.Oda kerülne a sor nem biztos,hogy úgy is lenne,ahogy most gondolja.
26.
Neotechtr
#24: Ebből szempontból zseniális az írás a part 2-ben és nem megszokott a szemszögből mutatja be a dolgokat. Biztos ismered te is a Spec Ops: The Line-t (nem térek ki,csak említettem, úgyhogy ismerd meg, ha eddig nem játszottad, megéri). Igazából a TLOU2 embereket csinál az ellenfelekből, értelmesebben mondva megszemélyesíti őket és ez ennek a sztorinak egy nagyon fontos alapköve. A játék megmutatja, hogy nem csak az az oldala van a dolgoknak, hogy akit én irányítok az jó és megy előre, míg mindenki, aki szembe jön gonosz és érdemes a halálra. Igazából (nyilvánosan, bárki előtt is kiírom ide), hogy ez lenne a különlegessége és a """maszterpíszsége""" a játéknak. De legyünk korrektek és mondjuk ki, hogy ez nem lenne, hanem konkrétan van. Csak ugye a nóti főnök személyes és súlyos fogyatéka miatt bele lett keverve valami más is, ami még a nóti csapat dolgozói szerint sem kellett volna bele és ugyan úgy járt a cucc, mint a Terminator 6. installációja. Ezzel kár volt lekaszálni a játékot.

Másrészt, nem az feltétlen ellenkezés miatt, de amikor egy játék nem személyesíti meg az ellenfeleket (ahogy 2-3 címen kívül egyik játék sem), mi akkor is ezt csináljuk bennük. Ha mész a Far Cry 2-ben, Metal Gear Solid 3-ban, vagy akármiben, amiben "menni kell", ugyan azt csinálod az ellenfelekkel, csak erre nem hívja fel a játék a figyelmet, mint a Line és a Part 2. Van egy helyőrség, ott vannak az őrök, akik ugyan olyan emberek, a saját céljuk van, azért melóznak, hogy eltartsák a gyerekeiket. Te odamész, leölögeted őket, aztán mész tovább.

Nincsenek megszemélyesítve, nem kommunikálják, hogy most egy szerettük, vagy családtagjuk esett el, de szerintük teljesen ugyan olyan jó és fontos azt a helyőrséget őrizni a saját értékrendjeik szerint a saját életük és céljaik érdekében. Az ő szemükben biztosan nincsen szükség egy amerikaira, aki odamegy az ő földjükre és megöli őket, ahogy az arabok sem kérték, hogy menjenek oda a szuperhatalmak és gyilkolják meg a családjukat.

Nekünk azért gonoszak, mert arra neveltek minket, hogy annak lássuk őket és az amerikai hősünknek is azért gonoszak, mert azt mondta a szituáció. A gyerekeink pedig ölelgetnék egymást az ő gyerekeikkel és együtt játszanának a valóságban, mert még gyerekek és nincs beléjük nevelve a bűn.

Csak nem vagyunk hajlamosak ezt észrevenni, mert nem mutatják. Amit a TLOU2 kimond azt kimondta már a MGS3 és a The Line is előtte (anékül, hogy bárkit is seggbe kellett volna hozzá baszni), de ettől függetlenül a pl a Far Cry csajoscooprpg-bem (címét sem tudom) ugyan ezt csináljuk nevetgélve és rózsaszín menükkel, kraftanyagokká változtatva az emberéletet.

Tudod miért? Mert ilyenek a játékok.
25.
Oldman
Most csak röviden:
A " suttogó propaganda " hosszabb távon hatékonyabb, és veszélyesebb, mint a direktben való tálalás.
Aki érti az érti, aki meg nem, soha nem is fogja..
24.
Aang
#22: Ez jó volt. De itt most az erkölcsröl beszélünk. És a karakterek elfogadható, vagy nem elfogadható döntéseiről.
Pl más élőlények kicsinálása egy game-ben, általában önvédelemből történik. Értem hogy számodra ez csak egy játék. És valószínűleg nem gondoltál semmi emberit Ellie-ről, az első rész alapján. De vannak emberek, (mint én) akik a pixelhalmazon túl, valódi embereket, és a mi világunkba elhelyezhető történeteket képzelünk bele, a videójátékba.
23.
Neotechtr
#20: Túlreagálod, én azon kívül, hogy ezexerint azt sem tudom, milyen nap van, nem szidtam a konzolt, csak te akarod belőle ezt kihozni, mert vágysz rá, hogy ebből egy olyan vita legyen, amit hiába akarsz nem tudsz megnyerni az egész világ által látott tényekkel szemben.

Ettől függetlenül, amit én írtam a valóságon alapul még akkor is, ha valamennyire hasonló figura vagy magad is és emellet sem érted meg egy 10 km-es magyarázat nélkül. Amit te írtál az pedig nettó személyeskedés. Ha pedig ebből az következne, hogy azért csinálod ezt, mert sztéjsön matyi vagy te is és azok már 10+ éve mindig ezt csinálják (PONTOSAN azért, amit leírtam), akkor meg besértődsz és jössz azzal, hogy ÉN mondom, hogy hülyék a konzolosok és szarok az exek és ezt te mondod ki, aztán megsértődsz, hogy ÉN mondtam.

Úgyhogy ha lehet, akkor lépjünk egy szintet, mert te is sokkal értelmesebb vagy ennél és ha én kezdem el ezt a fajta kommunikációt, hogy a konzolosok érvelés helyett, csak köpködni tudnak, akkor nagy bili borulás lesz és mindenki más is igedes lesz tőle, aki annál normálisabb, minthogy ezen a sublevel szinten próbáljon beszélgetni.
22.
Neotechtr
#15: Ez a dolog, hogy nem kötelező még sosem állt meg a lábán semmilyen témában, de kifejezetten egyetértek abban, hogy ez csak egy játék és kitalált történet, tehát nem a valóságban kell benne ártatlan embereket és állatokat (mármint cuki kutyákat) ölni.

Ha ezt így néznénk, akkor bárki, aki valaha bármi játékkal játszott egy utolsó szemét többszörös tömeggyilkos és népírtó alak lenne. Ami persze bullshit. Ennyi erőből már akkor gyilkos voltam, amikor fiatalon (meg idősen is) a Mario 1-ben anno ráugrottam a teknősre (hogy meggyilkoljam) és utána lelöktem a szakadékba.
21.
Aang
#17: Mert a kettő pont ugyanaz. A lányod és a testvéred épségéért, nem állsz meg mindenkinek segíteni. És elintézed az ellenséget, akik az életedre tőrnek. Ez engyenlő azzal, hogy a bosszú miatt, gyilkolod a sosem látott ellent, a bosszú nevében.
Egyébként itt nem is joel-ről volt szó, hanem Ellie bűneiről.
20.
Kawada
#19: Majdnem olyan alapos és objektív elemzés volt mint a tied szarfoskonzolszarfospéessuarfosexek témában. :) Amúgy szombat van.
19.
Neotechtr
#13: Káposzta és a kenyér elfogyott, sör meg nem is volt délben. Bár lehet inkább inni kéne vasárnapi ebéd helyett??? Na mondjuk az egy szép baleset lenne. De azért köszi, hogy betekintést engedtél a játékipari trendek mélységeinek a megértésébe a részletes szakmai magyarázatoddal.
18.
kamgecam
#2: Eeegen, előnyére válna. :)
17.
Kawada
#16: Szerintem az 1. is szar játék, mert Joelék az elején amikor kocsival menekülnek, elhajtanak egy gyerekes család mellett. És még utalást is tesz az elején Tess, hogy Joel nem épp a lopakodós megoldások híve, de az is opció... ajjaj...
16.
Aang
#15: Szinte senkit! Oh úgy már mindjárt más. Akkor Ellie minden bűne(Nóra és az sok halott, akik a "szinte senki" kategóriába nem fértek be) megvan bocsájtva!
15.
Marcus88
#10: A játékban a kötelező ember és kutya gyilkolás elenyésző,simán elkerülhetőek és nem kell megölni szinte senkit.
Kutya 1 ember kb 3-4 akiknél nincs választásod!
Ha játszottad volna akkor tudnád!
13.
Kawada
#12: Ajjaj. Látom a gyógyszer megint belegurult a borsos tőtőttkáposzta melleti sörbe.
12.
Neotechtr
#8: Azért látod ezt ilyen eltorzultan, mert sztéjsön matyi vagy és neked a TLOU2 a megjelenések kb 80%-át kiteszi. De a játékvilágban ez a megjelenés csak egy milliomod rész és kirívóan nagy buziság a játék a többihez képest. Ezt a dolgot még csak elkezdeni sem szabadott volna és hagyni sem, hogy sikeres legyen. De mint mondtam, akinek évente 2-3 közepes játék jelenik meg, annak nincs választása mással játszani, enni kell ezt is. Meg majd a pókembert is.
11.
Ooorky
#6: Ha a szereplők 10 percig cenzúrázatlanul fosnának azt is nevetséges lenne felhánytorgatni, hiszen csak 10 perc.
Ez ma már a "viral marketing" része, hogy legyen valami 'megbotránkoztató' benne mert sok debil csak azért megveszi, mert egy 'ellentétes' csoport tiltakozik ellene.
Később az ellenzők is beszerzik suttyomban, mert a másik réteg folyamatosan dicséri, még akkor is ha egy szép nagy fostaliga.
Anno a Dragon Age 2-vel kezdték és mára tökélyre fejlesztették.
10.
Aang
#8: A játék fő része az, hogy Ellie-vel ezrével gyilkoljunk, olyan embereket akik nem érdemlik meg. Akik nem ártottak Ellie-nek. És persze cuki kutyákat is. Mindezt a bosszú nevében. Mert jogos indokkal kinyirták joelt.
Gondolom minden játékos alig várja, hogy a négyzetet nyomkodva, újra a halálba verhesse norát.
Én erre fogok emlékezni, sajnos.
9.
Sandic1994
#6: És most gondolj bele, hogy emiatt az 1% miatt indítottak csomóan hadjáratot a megjelenés előtt, hogy ne vegyék meg az emberek, meg mondják le az előrendelést, hogy bukjon az egész játék, vele akár a stúdió is. Hihetetlenül hülyék, és befolyásolhatók az emberek. Már a szivárgásoknál is mondták az értelmesebbek, hogy ne azok alapján legyen megítélve a játék, mert csak a töredékét teszi ki annak, és egészében másképp mutat majd az összkép.
8.
Marcus88
#7: Max az utálkozók,valamit fel kell hozni,hogy miért rosz a játék.
Nálam és sokaknál ez a része,nagyon a háttérben van és nem ezért fogunk rá emlékezni évek múlva is.Ahogy a játéknak nem is ez a fő része.
7.
Neotechtr
#6: Mégis ezért fogunk róla 10 év múva is beszélni.
6.
Marcus88
#5: Túl van fújva az egész!
A leszbikus jelenetek jó ha 1%-át teszik ki a játéknak,ha összeadnánk az ilyen perceket jó ha 10 perc lenne!
Egy 25-30-35 órás játékban,felhánytorgatni ezt a pár percet,szerintem nevetséges.
A játék nem erre van kihegyezve.
5.
godach
#2: Nem védeni akarom, mert nekem sem igazán jön be ez a vonal, de így a játékot játszva közel sem olyan agresszívan tálalják mint ahogy azt elképzeltem. Sőt, még kicsit érdekes is (bár nem akarok spoilerezni)
4.
godach
#3: Technikailag, szerintem pazar lett a TloUs2 is
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...